Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
en-es

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Via Duisburg wel. Maar daar zit ik niet op te wachten. Ik wil via Bad Bentheim.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Dus nu ga je gewoon niet meer?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Die perrons zijn sinds 2007 niet verlaagd, dus ja.
Sinds 2007 zijn de regels echter wel strenger geworden voor in- en uitstappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es

Bericht door en-es »

hauptbahnhof schreef: di 14 jan 2025, 13:44 Dus nu ga je gewoon niet meer?
Als er geen sparpreise vrijkomen dan ga ik inderdaad niet.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Suus schreef: di 14 jan 2025, 15:23 Sinds 2007 zijn de regels echter wel strenger geworden voor in- en uitstappen.
Wat is er dan anders, dat er geen gebruik meer gemaakt zou mogen worden van bestaande perrons?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De afstand tussen de onderste instaptrede en het perron is te groot voor wat de TSI-norm toestaat. De perrons 1 t/m 4 van Antwerpen-Berchem zijn er nog veel slechter aan toe dan de overige perrons van het station, als je er met ICR langs staat is het ook al 20 centimeter naar de onderste treeplank, en Thalys heeft maar een externe treeplank op ongeveer 70 centimeter hoogte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Er zijn voldoende perrons in België die niet aan die norm voldoen, mijn vraag is waarom Thalys daar nu niet meer zou mogen stoppen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
lee-yawn

Bericht door lee-yawn »

Het lijkt mij leuk om buurtbuslijnen in Nederland met elkaar te vergelijken qua ritafstand (aantal kilometers per enkele rit). Zodat ik een lijstje kan maken met de langste & kortste buurtbuslijnen. Wie weet welke website of tool mij eenvoudig deze afstand kan tonen? Ik vind het niet erg om de lijnen desnoods één voor één op te moeten zoeken met die tool.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Z2N schreef: di 14 jan 2025, 16:52 Er zijn voldoende perrons in België die niet aan die norm voldoen, mijn vraag is waarom Thalys daar nu niet meer zou mogen stoppen.
Omdat de TSI-norm is gewijzigd, en andere Belgische treinen lagere treeplanken hebben dan Thalys.
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

Waarom staat de 2400 en 1800 komende zaterdag en zondag als Intercity ipv Intercity Direct aangegeven in de reisplanner? Treinen die over de noordsectie van de HSL gaan - dus Shl-Rtd v.v. - krijgen namelijk normaal het label Intercity Direct.

Het komt niet door de werkzaamheden want die waren er afgelopen weekend ook en toen werd de trein wel als Intercity Direct aangekondigd.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ik vermoed vanwege de werkzaamheden rond Amsterdam Zuid, de werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam en de werkzaamheden tussen Leiden en Den Haag Centraal (naar Den Haag HS zijn geen werkzaamheden)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Treintje1989

Dus bij werkzaamheden bij Shl afgelopen weekend kan het wel Intercity Direct genoemd worden en bij werkzaamheden bij Asdz en Asd komend weekend kan het ineens niet? Dat lijkt mij niet logisch. Niet dat ik er minder om slaap maar vond het opvallend.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Die werkzaamheden maken het toch niet ineens geen ICdirect meer. Voor de 1800 is de enige wijziging notabene dat 'ie Duivendrecht overslaat. De 2400 rijdt verder naar Amsterdam Centraal via Sloterdijk, maar het deel over de HSL verandert niks aan.
(Hoop wel dat ze de toeslagpaaltjes op Amsterdam Centraal nog niet weggehaald hebben daarom)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Treintje1989

De reisplanner stuurt je trouwens tussen Rtd en Shl v.v. altijd over de HSL, dus of alleen de 1800 of alleen de 2400. Dus reizigers worden richting de toeslag gedirigeerd. Hij laat de 3500 en 2200 niet zien. Dat doet hij op een normale dag zonder werkzaamheden wel want hij laat altijd de route via Ledn ook zien.
Ivan

Bericht door Ivan »

Daniel schreef: di 14 jan 2025, 22:17 Hoop wel dat ze de toeslagpaaltjes op Amsterdam Centraal nog niet weggehaald hebben
Ze zouden niet durven (A)
Treintje1989

En wat dacht je van Sloterdijk? Volgens mij staan daar geen toeslagpaaltjes?
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Een mobiel toeslagpaaltje is zo geplaatst. :p
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Is het mogelijk om voor iemand anders een NS PrijstijdDeal te kopen (e-ticket) en dan die bevestigingsmail door te sturen naar degene voor wie de kaartjes bestemd zijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Ivan

Bericht door Ivan »

Zolang het op naam van de gebruiker staat, zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen/mogen.
en-es

Bericht door en-es »

Gewoon ervoor zorgen dat de naam van de reiziger erop staat. Het boeit NS helemaal niks dat een ander betaald heeft.
gpvos

Bericht door gpvos »

Je kan ook meteen het e-mailadres van de ander invullen, dan hoef je zelf niets door te sturen. Als je zelf doorstuurt, let dan even op dat het kaartje in de bijlage meekomt.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Top, bedankt voor de reacties :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik heb het idee dat de beschikbaarheid van Eurostar (zelfs op korte bestemmingen zoals Brussel) de laatste tijd erg laag is. Als ik voor volgende week donderdag kijk zijn er 5 tijdstippen (zowel de ochtend- als middagspits) waar geheel geen tickets meer beschikbaar zijn. Ik heb veel met Thalys gereisd en had toen het idee dat er eigenlijk altijd, behalve misschien vrijdag- en zondagavond en rond de vakanties, wel tickets beschikbaar waren twee dagen van te voren. En toen was het alternatief minder frequent!
Ligt dat aan de verbinding die populairder is of ligt dat aan de verkooppraktijken van Eurostar, of beeld ik me gewoon dingen in?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

IIVQ schreef: wo 15 jan 2025, 20:59 Ik heb het idee dat de beschikbaarheid van Eurostar (zelfs op korte bestemmingen zoals Brussel) de laatste tijd erg laag is. [...]
Ligt dat aan de verbinding die populairder is of ligt dat aan de verkooppraktijken van Eurostar, of beeld ik me gewoon dingen in?
Enerzijds meer reizigers dan ooit, anderzijds nog steeds minder treinen dan voor COVID, vooral van/naar Londen.
JothamvW

Bericht door JothamvW »

Ik heb met alle keren dat ik in het VK ben geweest volgens mij pas 1x met de Eurostar naar Londen geweest (vanuit Parijs) en alleen Eurostar naar Brussel kunnen pakken vanuit Londen, nooit naar Nederland.

Wat betreft Thalys, geen idee, heb nooit Thalys gepakt toen het nog zo heette.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Plaats reactie