Korte vragen
-
- Donateur
Re: Korte vragen
Weet iemand de nieuwe kilometertarieven in Limburg voor de trein (2e klas en 1e klas)? Ik kan ze op de website van Arriva niet vinden.
Die voor de bus (0,211) heb ik wel gevonden.

-
- Contacteer:
Met wat Googlen heb ik een document gevonden waar de tarieven in staan. Kilometertarief voor 2e klas is 0,223 en voor de 1e klas 0,377
-
- Donateur
Thanks
Heb je toevallig ook een link naar het document?

-
Volgens mij heeft Eurostar het aantal tickets voor de route Amsterdam - Brussel beperkter gemaakt. Dat er geen tickets voor Eurostar Amsterdam - Brussel meer beschikbaar zijn, betekent niet per se dat de trein is uitverkocht; er zijn alleen geen tickets voor deze route meer beschikbaar. Op zich niet heel onlogisch, zeker nu we de EC Direct hebben met een vergelijkbaar comfort en een vergelijkbaar tarief. Als je voor veel van de genoemde treinen zoekt op Amsterdam - Parijs, dan zie je dat die nog wel beschikbaar zijn.IIVQ schreef: ↑wo 15 jan 2025, 20:59 Ik heb het idee dat de beschikbaarheid van Eurostar (zelfs op korte bestemmingen zoals Brussel) de laatste tijd erg laag is. Als ik voor volgende week donderdag kijk zijn er 5 tijdstippen (zowel de ochtend- als middagspits) waar geheel geen tickets meer beschikbaar zijn. Ik heb veel met Thalys gereisd en had toen het idee dat er eigenlijk altijd, behalve misschien vrijdag- en zondagavond en rond de vakanties, wel tickets beschikbaar waren twee dagen van te voren. En toen was het alternatief minder frequent!
Ligt dat aan de verbinding die populairder is of ligt dat aan de verkooppraktijken van Eurostar, of beeld ik me gewoon dingen in?

-
Met goed zoeken vind je echt wel voordelige tarieven.
-
Uiteraard, maar meestal niet kort voor vertrek, niet voor Eurostar in ieder geval.
-
Klopt, in dit geval krijg je vaak met bizar hoge prijzen te maken.
-
Ik heb het dilemma dat ik a.s. donderdag klem zit tussen twee afspraken (een in Rotterdam, een in Saint-Ghislain) waarvan ik pas op maandag weet of de afspraak doorgaat, en specifiek de Eurostar van 16:58 zou ideaal voor mij zijn. Ik kan ook de EC van 16:09 nemen, maar dan moet ik eerder weg in Roffa.
Kosten boeien mij (in dit geval) niet, het gaat meer om dat er anderhalve week van te voren uberhaupt voor 3 opeenvolgende Eurostar-ritten (niet rondom een weekend) geen tickets meer beschikbaar zijn, dat vind ik opvallend - en maatschappelijk goed nieuws, want dan wordt de trein populairder, maar voor mij persoonlijk slecht nieuws, omdat dat mijn reismogelijkheden beperkt.
Kosten boeien mij (in dit geval) niet, het gaat meer om dat er anderhalve week van te voren uberhaupt voor 3 opeenvolgende Eurostar-ritten (niet rondom een weekend) geen tickets meer beschikbaar zijn, dat vind ik opvallend - en maatschappelijk goed nieuws, want dan wordt de trein populairder, maar voor mij persoonlijk slecht nieuws, omdat dat mijn reismogelijkheden beperkt.
-
Dat de Eurostar naar Parijs vol zit kan wel kloppen. Heeft te maken met twee NBA wedstrijden.
-
Als ik nu kijk zijn er voor de betreffende dag nog maar voor 4 treinen tickets beschikbaar, waarbij grappig genoeg om 14:28 nog voor €29.
Stom vraagje: is voor de Eurocity (indirect) is een "gewoon" treinkaartje van Nederland naar België voldoende? Of moet je een specifieke trein reserveren?
Stom vraagje: is voor de Eurocity (indirect) is een "gewoon" treinkaartje van Nederland naar België voldoende? Of moet je een specifieke trein reserveren?
- Z2N
- Donateur
Een 'gewoon' kaartje is genoeg, er zit op sommige vroegboektickets wel treinbinding.
- Suus
- Contacteer:
Let op, tickets geldig de Eurocity Direct kan je niet kopen bij de kaartautomaat, de tickets bij de kaartautomaat zijn alleen geldig in de EuroCity. Je moet ECD tickets dus altijd vooraf online kopen en tussen Rotterdam en Brussel zijn binnenlandse Nederlandse en Belgische vervoersbewijzen niet geldig, alleen ECD tickets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
De beide treinen hebben aparte tarieven, die beide wel min of meer gewone tarieven zijn (d.w.z. er zijn NRT-prijstabellen voor), maar die dus niet geldig zijn in de andere trein. Reserveren is voor geen van beide treinen mogelijk. Beide treinen hebben wel tickets met treinbinding (dit jaar heten die Saver) maar ook flexibele tickets.
Bij verstoringen, zoals uitval of een gemiste aansluiting, mag je wel de andere treinsoort gebruiken als je daardoor sneller op je bestemming bent dan 1 uur te wachten op de volgende trein.
-
- Contacteer:
https://limburggs.bestuurlijkeinformati ... fb6ac8cbaf (Link naar PDF bestand, Begint meteen met downloaden na het klikken op de link)
- ThatPCDude
- Donateur
Kan je in lijn 42 (de ritten gereden door cxx) van Breskens naar Brugge ook een ticket naar België kopen? Als je 'm helemaal af wil bijvoorbeeld.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Jazeker. Ik weet niet of er ook een contactloze betaalmogelijkheid is maar ik zou verwachten van wel.ThatPCDude schreef: ↑zo 19 jan 2025, 11:15 Kan je in lijn 42 (de ritten gereden door cxx) van Breskens naar Brugge ook een ticket naar België kopen?
- Lijn 45
- Contacteer:
Een paar Connexxioncrossways hebben Belgische apparatuur aan boord voor lijn 42. Die wagens rijden dan ook vooral op die lijn.
- dylanwild94
- Donateur
Netzoals er ook een aantal bussen van DeLijn nederlandse apparatuur hebben voor lijn 42.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
Is er een specifieke reden dat de twee IRM omlopen vanaf morgen weer uit de 500 zijn gehaald? De 500 komt in elk geval niet langs werkzaamheden en uitwisseling met On gaat nu met dure LM ritten?
Ik zie onder andere dat er nu losse ICM stellen op deze omlopen wordt ingezet, wat niet bepaald ruim is. Ook in de 700/800 de nodige ritten met slechts een losse ICM.
Maar niemand weet dus waarom tijdens een lopend wijzigingsblad de boel wordt omgegooid? Ik dacht dat de materieelinzet binnen een wijzigingsblad gelijk bleef, tenzij er aanpassingen nodig zijn door werkzaamheden. Maar kan me dat bij de 500 niet indenken want die wordt nu niet door werkzaamheden geraakt.
Ik zie onder andere dat er nu losse ICM stellen op deze omlopen wordt ingezet, wat niet bepaald ruim is. Ook in de 700/800 de nodige ritten met slechts een losse ICM.

Maar niemand weet dus waarom tijdens een lopend wijzigingsblad de boel wordt omgegooid? Ik dacht dat de materieelinzet binnen een wijzigingsblad gelijk bleef, tenzij er aanpassingen nodig zijn door werkzaamheden. Maar kan me dat bij de 500 niet indenken want die wordt nu niet door werkzaamheden geraakt.
-
sorry voor de herhaling, maar in Hafas / DB staan nog steeds rijdende stoptreinen tussen Arnhem en Düsseldorf op 22 februari terwijl ProRail aangeeft dat het baanvak volledig gesloten is. Is het normaal dat dit zo laat wordt verwerkt in de reisplanner of is er een kans dat de werkzaamheden zijn aangepast?
-
InfraGO en DB zijn steeds later met dat soort dingen.Gamma schreef: ↑di 21 jan 2025, 23:59 sorry voor de herhaling, maar in Hafas / DB staan nog steeds rijdende stoptreinen tussen Arnhem en Düsseldorf op 22 februari terwijl ProRail aangeeft dat het baanvak volledig gesloten is. Is het normaal dat dit zo laat wordt verwerkt in de reisplanner of is er een kans dat de werkzaamheden zijn aangepast?
-
Inprincipe worden werkzaamheden pas 2 a 3 weken van te voren zichtbaar in de reisplanner dat is zowel voor Nederland het geval maar ook voor demeeste landen om ons heen en zit hem vaak in bepaalde processtappen die doorlopen worden bij het maken en aanpassen van de dienstregeling. Echter staat op genoeg andere plekken al vermeld dat de RE 19 dan niet zal gaan rijden (o.a. op Zuginfo.nrw).
Overigens kan het wel zijn dat de RE 19 in de Nederlandse info nog langer als rijdend blijft staan, aangezien prorail deze trein plant en niet altijd eraan denkt om de treinen uit het plan te halen bij werkzaamheden over de grens.
Overigens kan het wel zijn dat de RE 19 in de Nederlandse info nog langer als rijdend blijft staan, aangezien prorail deze trein plant en niet altijd eraan denkt om de treinen uit het plan te halen bij werkzaamheden over de grens.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Nog even een korte vraag. Samen met een paar andere jongeren wil ik in maart naar Wenen. Ik zag dat NS International en DB International dezelfde prijs hanteren, en ik vroeg me af of dat je wanneer je bij Nightjet zelf boekte, je dan een lagere prijs zou moeten betalen. Alleen kan ik bij Nightjet niet boeken(en ook niet de prijs zien). Is dat een bekend probleem of doe ik iets fout?
-
Heb een proefboeking gedaan van bijv. heen 15 maart en terug 17 maart en ik krijg gewoon prijzen te zien. Op welke data willen jullie reizen?
-
Het precieze traject van de reis, het aantal personen zou ook wel handig zijn. En eventueel het gewenste comfortniveau.