Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
buschauffeurDH
Berichten: 209
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

Natuurlijk is het beter. Alleen al voor de inwoners van een stad die dan geen voertuigen met uitstoot om zich heen hebben. Ik fiets liever achter een e-bus dan achter een dieselbus.
Selivio
Berichten: 552
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Selivio »

Daar zijn alleen helaas niet alle inwoners van een stad die aan een busroute wonen het helemaal mee eens, aangezien die meer trillingen in het huis merken/ervaren door het aanmerkelijk hogere gewicht van elektrische bussen. Maar goed, er zullen altijd voor en tegenstanders zijn van de elektrische omslag binnen het OV (en ook daarbuiten overigens), maar of het nou zinnig is om dat in elk topic weer te bediscussiëren, dat waag ik te betwijfelen. :|
Grt. Stefan
Dionysusnu
Berichten: 2005
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Dionysusnu »

Is dat eigenlijk nog steeds zo? Als ik zo even kijk naar de RDW-data zijn sommige nieuwe elektrische bussen (bv VDL LE, Iveco E-Way) maar 1 á 2 ton zwaarder dan vergelijkbare diesels. De Yutongs vallen wel wat tegen qua gewicht, moet ik toegeven.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1243
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

De Yutongs zijn nog een goeie vier ton zwaarder dan de gemiddelde 18-meter (diesel)bus inderdaad...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Durashift
Berichten: 6081
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Durashift »

^^ dan zal je ook de batterijpakketten moeten vergelijken. Al kan ik mij indenken dat een Yutong vrij rechttoe rechtaan ontwikkeld en gebouwd is, weinig 'poespas' qua gewichtsreducerende materialen e.d. waardoor je vrij snel kan leveren en weinig productie hick-ups hebt :?: ;)

Tja, een Ebusco is dan misschien vrij licht (t.o.v. de concurrenten) wat ook de bedoeling was maar door het gebruik van carbon materialen stuk ingewikkelder om te produceren, wellicht?
Stan_Bronstring
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
Locatie: Velserbroek

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Stan_Bronstring »

Een Ebusco 3.0 12m is zelfs lichter dan de meeste van zijn concurrenten op diesel
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
Gebruikersavatar
Fris44
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 19:19

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Fris44 »

Ik zag vandaag bij Almere een Citea in streekBuzz kleurstelling richting het noorden rijden. Enig idee waar die naartoe zou kunnen gaan?
Youri
Berichten: 298
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Youri »

Ook zag ik een Ex-Arriva elektrische Volvo rijden op de A12 in tegengestelde richting van mij. De wagen was onderweg Ri. Utrecht. Ik heb helaas geen nummer kunnen zien. Iemand enig idee waar déze wagen naar op weg was?
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
Stadsbus
Berichten: 1310
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Stadsbus »

Ik weet niet of het hier al gemeld was, U-ov Amba 4480 rijdt nu rond in de omgeving van Leiden als lesbus. Kwam hem net tegen in Voorburg hier.
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

Zijn we overigens veel defecten bij de tijdelijke Citea's en hybride Volvo's?
Er lijken veel niet regelmatig gebruikt te worden.
bartjemestrom
Berichten: 1077
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door bartjemestrom »

Als er nieuwe bussen instromen en ook inhuur van bussen is, heb je de tijdelijke bussen minder nodig
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

Wil je niet juist zo snel mogelijk van de inhuur af.
Of gaat het dan om een combinatie van chauffeur+bus bij de inhuur?
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

De Berlijnse Citea's die geen geldige APK hadden zijn gisteren gekeurd, 8155, 8161, 8168 en de 97-BZS-8, die 8157 of 8170 is.
8155 en 8161 zijn ook meteen gaan rijden vandaag.
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

Sleutelstad schreef: do 16 jan 2025, 14:26 Zijn we overigens veel defecten bij de tijdelijke Citea's en hybride Volvo's?
Er lijken veel niet regelmatig gebruikt te worden.
Van de hybride Volvo's hebben er 5 geen geldige APK.
Selivio
Berichten: 552
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Selivio »

Dhr. Zevenbergen zit er wel bovenop, maar houdt de provinciale staten (en daarmee alle geïnteresseerden) ook goed op de hoogte.

https://www.blikopnoordwijkerhout.nl/it ... -van-qbuzz
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
ovspotter010zhn
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 05 jan 2025, 17:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ovspotter010zhn »

Weet iemand wat er is gebeurt met de 8112? Hij is sinds 15 december niet in dienst geweest
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6589
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door dylanwild94 »

ovspotter010zhn schreef: vr 17 jan 2025, 09:00 Weet iemand wat er is gebeurt met de 8112? Hij is sinds 15 december niet in dienst geweest
Dat zou misschien zomaar deze volvo geweest kunnen zijn.
Carrotmerc schreef: do 16 jan 2025, 14:08 Ook zag ik een Ex-Arriva elektrische Volvo rijden op de A12 in tegengestelde richting van mij. De wagen was onderweg Ri. Utrecht. Ik heb helaas geen nummer kunnen zien. Iemand enig idee waar déze wagen naar op weg was?
Dan vermoed ik dat dit de eerste Elektrische volvo wordt die de streekbuzz huisstijl gaat krijgen.

Ik ben dol op speculaas
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Youri
Berichten: 298
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Youri »

De bus had wel zijn gewone huisstijl, ik zie op een foto op Busposities dat deze bus een totaalreclame had, het kan natuurlijk zijn dat deze van de bus af is gehaald voordat hij verplaatst is.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
Gebruikersavatar
ovspotter010zhn
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 05 jan 2025, 17:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ovspotter010zhn »

dylanwild94 schreef: vr 17 jan 2025, 10:47
ovspotter010zhn schreef: vr 17 jan 2025, 09:00 Weet iemand wat er is gebeurt met de 8112? Hij is sinds 15 december niet in dienst geweest
Dat zou misschien zomaar deze volvo geweest kunnen zijn.
Carrotmerc schreef: do 16 jan 2025, 14:08 Ook zag ik een Ex-Arriva elektrische Volvo rijden op de A12 in tegengestelde richting van mij. De wagen was onderweg Ri. Utrecht. Ik heb helaas geen nummer kunnen zien. Iemand enig idee waar déze wagen naar op weg was?
Dan vermoed ik dat dit de eerste Elektrische volvo wordt die de streekbuzz huisstijl gaat krijgen.

Ik ben dol op speculaas
Dat denk ik dan ook, ik kijk ernaar uit!
Jelmer
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Jelmer »

De 71-BZS-8 / 8153 heeft nog een ongeldige APK (einddatum 31-12-2024).

De 09-BZV-3 / 8163 Heeft geen WAM (verzekering).
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9522
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ArrivaBas »

Oef. Er wordt volgens Busposities nu wel met de 8163 gereden, en zonder de wettelijk verplichte verzekering kan die dus weer in beslag genomen worden als de bus in beeld komt bij de politie... :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jelmer
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Jelmer »

Van de Volvo 7900-en hebben de volgende wagens geen geldige APK:

73-BZS-4 8359 26-08-24
22-BZS-4 8354 17-09-24
21-BZS-4 83?? 22-09-24
11-BZS-7 8355 21-10-24
71-BZS-4 8356 10-11-24
20-BZS-4 8352 18-12-24

De volgende bus heeft geen WAM (Verzekering):
88-BZS-8 8362
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5833
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Lijn 45 »

21-BZS-4 lijkt me de 8358. Die heeft überhaupt nog niet gereden en heeft sinds hij van Qbuzz is geen geldige APK.

Kan het zijn dat de ex-Arriva, ex-GVB en ingehuurde bussen met eigen personeel een (administratief) 8xxx-nummer hebben (gehad)? Dit omdat er een tijd een systeem was dat online nummer 8382 uitzond (welliswaar in de 8100), wat zou betekenen dat Qbuzz dat nummer gebruikt.
Speedmaster
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Speedmaster »

ArrivaBas schreef: vr 17 jan 2025, 16:50 Oef. Er wordt volgens Busposities nu wel met de 8163 gereden, en zonder de wettelijk verplichte verzekering kan die dus weer in beslag genomen worden als de bus in beeld komt bij de politie... :roll:
Het duurt tot 30 dagen voor een verzekering zichtbaar is bij de RDW. Ga er maar vanuit dat het voertuig echt wel verzekerd is voor het de weg op gaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten