Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
diederickx
Berichten: 1700
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door diederickx »

tussen augustus 2025 en april 2026
April064
Berichten: 805
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door April064 »

April064 schreef: za 11 jan 2025, 11:51 De spoorlijn tussen Busseau-sur-Creuse en Felletin in Centraal-Frankrijk wordt in December van dit jaar definitief gesloten. Het spoor en twee tunnels moeten vernieuwd worden, maar het geld ervoor is er niet, en aangezien er maar 2 treinen per dag rijden heeft de regio denk ik ook andere prioriteiten.

https://www.francebleu.fr/infos/transpo ... is-9914433
Update: De sluiting van deze spoorlijn gaat nu in augustus ipv in december plaatsvinden. https://www.francebleu.fr/infos/transpo ... ut-2313998
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3400
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

diederickx schreef: za 18 jan 2025, 15:22 tussen augustus 2025 en april 2026
Ups. Sorry, typefout. Augustus 25 tot maart 25 zal zelfs in China niet lukken. :lol:
verfmeer
Berichten: 958
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door verfmeer »

Z2N schreef: di 12 dec 2023, 17:21
Z2N schreef: do 09 nov 2023, 16:14 De sluiting van de Maurienne-spoorlijn, die Chambéry Challes-les-Eaux verbindt met Modane, wordt waarschijnlijk verlengd van juli 2024 tot december 2024. Sinds 29 augustus is de spoorlijn gesloten in verband met een aardverschuiving, en het herstellen van de schade gaat langer duren dan eerder gedacht. Door deze aardverschuiving rijden er nu geen langeafstandstreinen tussen Parijs, Lyon en Milaan, dit gaat waarschijnlijk dus ook tot december 2024 duren (bron).
Update: vanaf 10 januari rijdt er dagelijks een TGV Parijs - St Jean de Maurienne en een TGV Oulx - Milaan. Daartussen rijden treinvervangende bussen door de Fréjus-wegtunnel, die naadloos op de treinen aansluiten. Hiermee wordt er weer een poging gedaan om het langeafstandsverkeer op deze verbinding te starten.
Update: vanaf 31 maart rijden er weer rechtstreekse treinen tussen Parijs en Milaan.
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Ik heb een ticket voor die TGV op 8 februari en heb tot dusverre niets vernomen over vervangend vervoer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52109
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

cassie127 schreef: zo 19 jan 2025, 17:03 Ik heb een ticket voor die TGV op 8 februari en heb tot dusverre niets vernomen over vervangend vervoer.
Alsjeblieft: https://www.sncf-connect.com/statics/pd ... 202024.pdf

Je ticket is inclusief een deel busvervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 6005
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Wat een enorme overstaptijden op dat treinvervangend vervoer zeg. :shock:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13790
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

In de praktijk vertrekken de bussen zodra de TGV's aangekomen zijn, en kunnen reizigers al instappen in de aansluitende trein zodra de bus aankomt. Maar gezien de route door de Fréjustunnel is extra marge mooi meegenomen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 6005
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Zo zou ik het inderdaad verwachten. Maar zo hebben mensen die op willen stappen waar het vervangend busvervoer begint dus niet zoveel aan de dienstregeling in dit document. Tenzij ze dus zelf uitdokteren dat ze er bij aankomst van de TGV al moeten zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13790
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Er wordt met een hele stoet aan bussen gereden, dus er kan er altijd eentje wachten. Daarnaast hebben de TGV's reserveringsplicht, dus als iedereen van de lijst er is kan je zelfs gewoon al gaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rvdborgt
Berichten: 448
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door rvdborgt »

Z2N schreef: zo 19 jan 2025, 22:19 Er wordt met een hele stoet aan bussen gereden, dus er kan er altijd eentje wachten. Daarnaast hebben de TGV's reserveringsplicht, dus als iedereen van de lijst er is kan je zelfs gewoon al gaan.
Ik zou denken dat er eentje wacht. Je kunt tot een paar minuten voor vertrek een kaartje kopen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3400
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: do 19 dec 2024, 22:11 In het kader van nog meer dingen die ik niet zag aankomen:

Het overheidsorgaan Nahverkehr Westfalen-Lippe heeft het voornemen Eurobahn te kopen. Geplande prijs van deze transactie: € 1,00 _O-

https://www.nwl-info.de/newsroom/detail ... chern.html
En nu is het een feit: https://www.lok-report.de/news/deutschl ... wl-zu.html
MaartenD
Berichten: 1131
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Op de Drehscheibe was er een opmerking over het "verstaatlijken" van vervoerders: "en wie betaalt dat? En welke motivatie heeft die dan om te rijden?"
_O-

Daar begon het met dat de BRB misschien niet meer wil inschrijven op München - Salzburg en dat ohohoh de winsten naar het buitenland vloeien.
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Nou is dat ergens niet zo gek, aangezien de BEG de inschrijvingstermijn van het Chiemgau Inntal Netz (München-Rosenheim-Kufstein/Salzburg + München-Holzkirchen-Rosenheim) al twee keer heeft moeten verlengen wegens gebrek aan inschrijvingen. Iets waar ik toevallig net ook een nieuwsaryikel over lees: https://www.merkur.de/bayern/ans-aufhoe ... 28337.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3400
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Tsja, dat is een bijwerking van al die aanbestedingen. Winsten worden door de privebedrijven bewaard/naar het buitenland afgevoerd/naar hun aandeelhouders doorgegeven, maar als er verlies is dan moet de belastingsbetaler weer inspringen. :X
Nitein-Repart
Berichten: 4159
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

München-Salzburg en München-Kufstein zijn best drukke lijnen, dan is het raar dat Transdev, Arverio of DB Regio geen interesse heeft in deze verbindingen. Heeft het soms te maken met het kleine stuk wat in Oostenrijk ligt waardoor er extra vereisten in het PvE zijn opgenomen? Transdev exploiteert ook behoorlijk wat nevenlijnen rond Augsburg, naar Füssen en naar het Bayrische Oberland en ik kan mij niet voorstellen dat deze lijnen drukker zijn dan München-Salzburg en München-Kufstein.
-
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Nee München-Rosenheim-Salzburg rijdt zo af en toe zelfs met 18 bakken flirt, dus rustig kun je dat zeker niet noemen. Die extra vereisten voor Oostenrijk zouden voor Arverio eigenlijk geen probleem moeten zijn, die kunnen natuurlijk via hun eigenaar (ÖBB) de nodige expertise uitvragen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 5399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Vorig jaar oktober zat ik op een vrijdagavond in de late RE Salzburg-München van 22.50 en die was best wel druk.
gpvos
Berichten: 856
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

De IC Berlijn en de oost-west/noord-Dosto-ICs rijden t/m 7 februari om Hannover heen via de goederenlijn. De Dosto's stoppen in Linden-Fischerhof, de IC Berlijn zo te zien in Wunstorf. DSO meldt dat de geplande Brückensanierung die hiervoor de reden was kort van tevoren is afgelast, maar het was te laat om de treinen alsnog via de normale route te laten rijden.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52109
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Over het algemeen worden de treinen in dagplan gewijzigd naar een route via Hannover Hbf. Ik heb goede kennissen waarvan één een heel weekend bezig is geweest alle wissels op de omleidingsroute te bereizen, en toen een ander ging werd zijn trein omgeleid via Hannover Hbf, en die was flink teleurgesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD
Berichten: 1131
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Oh, dan had ik geluk dat ze toch nog reden want ik ben zaterdag die kant op gegaan.
Van de dienstregeling klopte weinig, maar er was gelukkig veel buffer.

En die Dosto-IC's zijn toch een beetje een kansloos produkt. Zit er altijd een mannetje of vrouwtje van de gastronomie in de 1e klas. Want er is natuurlijk geen bistro maar er staat wel een koffiemachine. Dat is toch verschrikkelijk goedkoop.
waldo79
Berichten: 8480
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Bedoel je met de Dosto-ICs de IC2? Want er rijden ook nog dubbeldekkers van Stadler rond als Intercity in Duitsland.
MaartenD
Berichten: 1131
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Ja, de IC2 met lok.
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Oo beide soorten loopt één bistro medewerker rond. Die in de IC2 Kiss eigenlijk nog onnodiger is aangezien die dan de automaten in de trein bediend, die je zelf ook kunt bedienen als je een betaalmiddel hebt :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3400
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: zo 26 jan 2025, 19:27 München-Salzburg en München-Kufstein zijn best drukke lijnen, dan is het raar dat Transdev, Arverio of DB Regio geen interesse heeft in deze verbindingen. Heeft het soms te maken met het kleine stuk wat in Oostenrijk ligt waardoor er extra vereisten in het PvE zijn opgenomen?
Het heeft vooral te maken met de contracten en Transdev zegt (en krijgt toestemming van Arverio) dat ze niet gaan inschrijven zolang de BEG de inhoud van de contracten niet naar de huidige omstandigheden gaat aanpassen. En dat is vooral vanwege het feit, dat de vervoerders volgens de huidige contracten boetes voor vertragingen moeten betalen ook als de reden ervoor bij InfraGo (en dus niet bij de vervoerder) ligt en ook zijn de vergoedingen welke de BEG voor treinvervangend vervoer betaald jarenlang niet veranderd zodat treinvervangend vervoer tegenwoordig voor de vervoerders verliesgevend is. In andere deelstaten zijn er voor beide punten al oplossingen maar in Bayern nog steeds niet, alhoewel de Beierse regering inmiddels heeft aangekondigd tenminste erover te willen nadenken.
Laatst gewijzigd door ICE11 op wo 29 jan 2025, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten