NS dreigt te stoppen met halteren op station Maarheeze vanwege overlast

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MichOV

Re: NS dreigt te stoppen met halteren op station Maarheeze vanwege overlast

Bericht door MichOV »

Er is maar 1 oplossing voor al die figuren die overlast bezorgen maar laat ik het maar niet uitspreken hier maar denk ik weet bijna wel zeker dat driekwart nederland er onderhand mee eens aan het raken is en het spuugzat zijn :X
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

MichOV schreef: za 18 jan 2025, 12:50 Er is maar 1 oplossing voor al die figuren die overlast bezorgen maar laat ik het maar niet uitspreken hier[...]
Nu ja - als je dan zo stoer dreigend gaat stellen dat er maar één oplossing is, verwachten we natuurlijk wel boter bij de vis.

Dus: wat is die ene oplossing volgens jou?
[...] maar denk ik weet bijna wel zeker dat driekwart nederland er onderhand mee eens aan het raken is. :X
Bron?
MichOV

Bericht door MichOV »

Heeft niks met stoer te maken. Er is geen bron voor nodig als je met mensen in het dagelijks leven praat hoor je genoeg erover dat mensen in nederland het gewoon meer dan zat zijn. Mensen die gewoon zich misdragen waardoor de veiligheid in geding komt moeten gewoon retour afzender als ze zich niet aan de wet in nederland houden en zich weigeren aanpassen. Wij hebben ons hier in Nederland ons ook aan de regels en de wet te houden. Dat pappen en nathouden helpt niet en dat wegkijken van de realiteit al helemaal niet. Het is gewoon van de zotte dat je je in eigen land niet eens veilig kan voelen en dat hardwerkende mensen in het OV niet eens normaal hun werk in functie meer kunnen doen door overlastplegers. Meer wil ik er niet over kwijt, dit is hoe ik erover denk. Het erge is dat mensen die wel echte vluchteling en dus asiel aanvragen dat die de dupe zijn van het gedrag van diegenen die zich misdragen
Laatst gewijzigd door MichOV op za 18 jan 2025, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik hoor dat zelf maar weinig om me heen, maar we zullen in onze eigen bubbels leven.

Verder is wat je voorstelt min of meer precies wat de eenmanszaak die nu de grootste regeringspartij vormt al bijna twintig jaar roept. Nu men eindelijk de macht heeft, en de coalitiegenoten er ook weinig bezwaren tegen te lijken hebben om deze wensen ten uitvoer te brengen, blijkt dat het opeens toch allemaal heel erg veel lastiger is.

Wat natuurlijk niet aan de tandeloosheid van deze eenmanszaak zelf ligt - die ondervindt op haar weg vooral veel weerstand van het kennelijke kwart van de Nederlanders dat er nog wat anders in staat. Het electoraat lijkt er, gelet op de meest recente peilingen, ook zo naar te kijken (dat is dan wel geen driekwart, maar toch).

Ik vermoed dan ook dat het roepen om strengere maatregelen (inclusief maatregelen die tegen ieder internationaal verdrag of zelfs enige vorm van goed fatsoen en medemenselijkheid ingaan) nog wel heel wat jaartjes door zal gaan, net zoals dit soort in de media tot nationale proporties opgeblazen verhalen.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

MichOV schreef: za 18 jan 2025, 12:50 Er is maar 1 oplossing voor al die figuren die overlast bezorgen maar laat ik het maar niet uitspreken hier maar denk ik weet bijna wel zeker dat driekwart nederland er onderhand mee eens aan het raken is en het spuugzat zijn :X
waarom niet ?
De overlastpleger zonder pardon terug naar het land van herkomst ? Gezeur over dat het land van herkomst ze niet wil. Niets mee te maken. Je zet ze in het vliegtuig en gewoon aan de douane bij het vliegveld in het land van herkomst eruit.
Een weer vertrekken. LHBTQIX- er, of wat dan ook... dan had de overlastpleger zich eerder moeten bedenken.
internationale gedragen en mensenrechten houden voor mij op bij misdragingen.
Je kan wel oeverloos 'thee' gaan drinken en een 'foei, dat mag je niet mee doen vingertje' opsteken, maar ik denk dat we daar wel klaar mee zijn.

Als voorbeeld die 5 minderjarigen die in Helmond een vrouw van 33 hebben verkracht. Ik zit niet te wachten om dat uitschot nog langer in Nederland te houden en mijn Belastinggeld daaraan te spenderen. Hoe moet namelijk gestoord zijn om te menen dat ze hier wel thuishoren en ze hier een toekomst hebben.

Maar we dwalen af. Er zit schot in de zaak. NS blijft er stoppen. Het zal er wel op neerkomen dat de burger de beveilinging gaat betalen en dat die 50 overlastplegers gewoon blijven zitten in het AZC.
Er wordt dus niet opgelost...
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Maar nu je de onderbuik weer geleegd hebt, toch opnieuw de vraag: waarom gebeurt dit dan niet, gelet op het feit dat de eenmanszaak die nu in de regering zit dit ook al jaren roept, en - volgens welingelichte bronnen - inmiddels driekwart van Nederland dit ook lijkt te vinden?
MichOV

Bericht door MichOV »

Politiek Den Haag is al maandenlang veelste veel bezig om elkaar tijdens al die debatten in de haren te vliegen ipv inhoudelijk bezig te zijn wat er in Nederland speelt.

Maar om nu het inhoudelijk te houden wat betreft waar het om draait OV gerelateerd: Wat betreft het station Maarheeze. Is die beveiliging op dat traject niet op orde dat daar telkens overlast is? Zijn daar geen camera's en hoe zit dat met die incheckpoortjes of kan men er gewoon vrij doorheen lopen zonder in- of uit te checken?
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

MichOV schreef: za 18 jan 2025, 15:07 Politiek Den Haag is al maandenlang veelste veel bezig om elkaar tijdens al die debatten in de haren te vliegen ipv inhoudelijk bezig te zijn wat er in Nederland speelt.
Maar - ze zouden het toch allemaal gaan oplossen? Het mest'probleem' zou toch als sneeuw voor de zon verdwijnen nadat Van der Plas eens even BAM! met d'r vuisten in Den Haag op de tafel had geslagen? Net zo goed als alle grenzen hoppa! dicht zouden gaan nadat de asielcrisis was uitgeroepen?

We zijn inmiddels al bijna een jaar verder, maar er is op beide fronten nog bar weinig gebeurd? Waar blijft die daadkracht nu? Vooral als je in ogenschouw neemt dat Den Haag inmiddels driekwart van de Nederlanders achter zich weet?

Want deze Nationale Crisis bij Maarheeze moet natuurlijk wel bedwongen worden.
MichOV

Bericht door MichOV »

Linkse en rechtse partijen hebben allemaal vaak mooie beloftes waar weinig van terecht komt maar zullen we het nu OV gericht houden ipv politiek? Wil er best over discusseren maar daar is deze community niet voor bedoelt :pos:
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Het is in deze casus enkel rechts Nederland dat al jaren om de hardst denkbare maatregelen schreeuwt om De Buitenlander buiten te houden (en eventueel weer te krijgen). Daar is het vorige kabinet zelfs om gevallen, en dezelfde rechtse partij die dat kabinet opblies, zit ook gewoon weer in dit kabinet, dat je zonder probleem wel als het meest rechtse kabinet in de na-oorlogse geschiedenis mag kenschetsen.

De eenmanszaak die daarin bovendien de meeste zetels heeft én nota bene de minister levert die over precies dit vraagstuk gaat, roept ook al jaren min of meer hetzelfde als wat jij en huibf hier ook heel hard roepen. Eruit met De Buitenlander, en geen enkele nieuwe meer binnenlaten!

Dan mag ik me toch afvragen waarom dat, nu men de macht eindelijk heeft én driekwart van de Nederlanders dit ook vindt, er nog steeds niks gebeurt?

Verder heeft politiek wel degelijk een plek op dit forum, zoals je zelf ook lijkt te vinden door een politieke kwestie hier zelf aan te snijden. Het topic past misschien niet goed in dit subforum, maar het kan prima verplaatst worden.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik moet zeggen dat ik in het OV het meeste last heb van mensen die met een uitgeklapte vouwfiets een volle spitstrein in stappen, hun fiets op het balkon opvouwen, smeer en modder aan meerdere pantalons achterlatend, en vervolgens zelf de eerste klas in duiken.

Ik heb het ze niet gevraagd, maar ik vermoed dat de meeste van deze personen autochtone bovenmodale geitenwollensokkenpreboomers zijn.

Ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst overlast heb gehad van een asielzoeker.

Ik heb er zelfs wel eens voordeel van gehad: De politie kwam bij het busstation aan en dropte een asielzoekster met het vriendelijke doch dringende verzoek aan de chauffeur om om te rijden en deze bij het AZC af te zetten, omdat ze het zelf druk hadden. Dat zat toevallig tegenover het bedrijf waar ik moest zijn en zo bespaarde ik mij een kilometer lopen door de regen.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

MichOV schreef: za 18 jan 2025, 15:07 Maar om nu het inhoudelijk te houden wat betreft waar het om draait OV gerelateerd: Wat betreft het station Maarheeze. Is die beveiliging op dat traject niet op orde dat daar telkens overlast is? Zijn daar geen camera's en hoe zit dat met die incheckpoortjes of kan men er gewoon vrij doorheen lopen zonder in- of uit te checken?
Hier speelt even een preventieparadox. De overlast is op dit moment houdbaar, onder andere vanwege de beveiliging en (ingangs)controle. Wat NS aankondigt, is dat de overheid niet wil bijdragen aan de voortzetting van die maatregelen - wat ze in 2023 nog wel deden. Zonder die maatregelen komt de kans op onhoudbare overlast weer opduiken; De beveiliging is niet voor niets ingevoerd. Dán zou NS dus genoodzaakt zijn om niet meer in Maarheeze te stoppen.

Maarheeze heeft trouwens alleen paaltjes, geen poortjes.
trolly

Bericht door trolly »

Dionysusnu schreef: za 18 jan 2025, 17:44 De overlast is op dit moment houdbaar, onder andere vanwege de beveiliging en (ingangs)controle. Wat NS aankondigt, is dat de overheid niet wil bijdragen aan de voortzetting van die maatregelen - wat ze in 2023 nog wel deden. Zonder die maatregelen komt de kans op onhoudbare overlast weer opduiken;
Die overlast is dus helemaal niet onhoudbaar, maar de NS wil geen geld uitgeven aan preventie. Daar is natuurlijk wel wat voor te zeggen, want ze zijn daar een vervoersbedrijf, en zouden niet voor het gebrek aan beleid van de verantwoordelijk (bij wijze van spreken dan) minister moeten opdraaien.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
MichOV

Bericht door MichOV »

@trolly, NS is van de Rijksoverheis niet zoals Breng, Arriva of wat voor vervoerder dan ook dat niet zijn
Laatst gewijzigd door MichOV op za 18 jan 2025, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

NS is weliswaar in eigendom van de Rijksoverheid, maar geen onderdeel van de Overheid.

De minister van I&W heeft niet meer invloed op NS dan op andere bedrijven die een concessie houden. De enige manier waarop de overheid "extra" druk op de NS kan uitvoeren is door de aandeelhouder, het Ministerie van Financiën, druk te laten uitoefen, bijvoorbeeld door invloed uit te oefenen op benoemingen van de directie of RvC. Maar dan heb je het wel over extreme maatregelen.
trolly

Bericht door trolly »

MichOV schreef: za 18 jan 2025, 18:51 @trolly, NS is van de Rijksoverheis niet zoals Breng, Arriva of wat voor vervoerder dan ook dat niet zijn
Wat TffpaA zegt. En zelfs al zou NS van de Rijksoverheis zijn: moet het KNMI volgens jou dan ook maar bijspringen omdat Faber faalt?

Wellicht moest mevrouw zelf maar eens iets gaan doen, in plaats van elk probleem af te schuiven aan iedereen en je moeder.

________________________________________________________________________________________________
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ TffpaA zegt niks hoor..

Ik hoorde vanochtend dat een vertegenwoordiger van die eenmanszaak heeft voorgesteld om een Jansen express in te voeren en die naar onze buurlanden te laten rijden met (o.a.) de overlastplegers. Denk dat er geen materieel te krijgen is.. waardoor het probleem nog niet is opgelost door de eenmanszaak op het (tijdelijke) Binnenhof.
trolly

Bericht door trolly »

Durashift schreef: za 18 jan 2025, 20:09 ^^ TffpaA zegt niks hoor..
Dat is op zich al opmerkelijk. Maar inderdaad — ik dacht dat ie wat gepost had. Dat is dan weer weg, of ik heb het mis. Maar het zou zijn over dat NS geen staatsbedrijf is.

Hainje

Bericht door Hainje »

Ik heb dat ook gezien, TfffpaA is in ninja-modus.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Durashift

Bericht door Durashift »

Nee, want dan mag het vierkoppig bestuur geen 2 miljoen euro aan remuneratie (beloning, vergoeding - salaris e.d.-) jaarlijks binnen halen.
(..)Bij de Nederlandse Spoorwegen verdient de voltallige directie een veelvoud van een ministerssalaris en ook ruim boven het wettelijk maximum voor topfunctionarissen bij de overheid van 223.000 euro, dat – voor het goede begrip – niet geldt voor staatsdeelnemingen.

De top van de NS verdiende samen ruim 2 miljoen euro. Topman Wouter Koolmees verdiende afgelopen jaar ruim 88.000 euro in twee maanden tijd. Hij trad namelijk pas aan per 1 november. Op jaarbasis gaat hij zo'n 490.000 euro verdienen. Dat is ongeveer drie keer zo veel als hij ontving als minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.(..)
https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/artikel/5 ... issen-hoog

Dat is toch ook een weeffout..dat de Balkenendenorm niet voor (volledige) staatsdeelnemingen geldt?
trolly

Bericht door trolly »

Hainje schreef: za 18 jan 2025, 20:21 Ik heb dat ook gezien, TfffpaA is in ninja-modus.
trolly waardeert dit bericht, en zal trachten er de geruchten over zijn/haar vroeg intredende dementie de kop mee in te drukken

waldo79

Bericht door waldo79 »

:Y Deze discussie krijgt een behoorlijk popcorngehalte.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

en-es

Bericht door en-es »

Mooi dat dit ook opgelost is.
Vinny

Bericht door Vinny »

TffpaA schreef: za 18 jan 2025, 15:42 Het is in deze casus enkel rechts Nederland dat al jaren om de hardst denkbare maatregelen schreeuwt
Omdat als linkse mensen dat roepen ze vanzelf als extreem rechts te boek komen te staan :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie