Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 12 nov 2023, 17:53
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Is er eigenlijk al iets bekend over wat voor busjes Connexxion gaat inzetten op lijn 4 en 9? In de dienstregeling staat dat ze taxibusjes willen inzetten, maar is dat nou zo’n groot verschil met Midcity’s qua zitplaatsen?
- Lijn 45
- Berichten: 5847
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Een Midcity heeft 12 zitplaatsen meer dan een taxibus.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Is dat handiger voor het chauffeurs tekort om dan met taxibusjes te gaan rijden? Ik ben totaal leek op dat vlak.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10234
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Het zou kunnen dat het 8-persoons taxibusjes worden waardoor daarop chauffeurs ingezet kunnen worden met rijbewijs B.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De lijnen 4 en 9 gaan uitbesteed worden aan een onderaannemer, doordat wij de 4 en 9 niet meer gaan rijden kunnen die DRU’s anders worden gebruikt. Voor opschaling van andere lijnen.
Buschauffeur 🚌
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 12 nov 2023, 17:53
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Wie is eigenlijk de onderaannemer voor lijn 4 en 9? Ik kom vrijwel elke dag langs wipperplein op weg naar werk maar ik zie lijn 4 dan net niet om erachter te komen wie er nu rijdt
-
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
In plaats van een grote Ebusco rijdt nu een elektrische Midcity op de lijnen 71/73. Gevolg van defecte Ebusco’s, net zoals in AML neem ik aan?
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: wo 14 feb 2024, 19:29
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Een Midcity op de 73 tijdens spitsuur... zou illegaal moeten zijn eigenlijk.
"Tuduu tuduu" van CBTC is mijn favoriete nummer.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Helemaal eens, die 12m Ebusco’s zitten in de spits altijd al behoorlijk vol. Kunnen ze niet een van die Citea’s of Amba’s die tijdelijk in AML rijden ook hierheen halen? En weet iemand trouwens wat er aan de hand is met die Ebusco’s?
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Er hebben behoorlijk wat Ebusco's problemen met accu's. Daardoor veel defecten. Dit geldt ook voor AML.
-
- Berichten: 252
- Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De accu's zijn aan het eind van hun levensduur en moeten vervangen worden. Die worden echter pas aan het eind van het eerste kwartaal geleverd of zelfs halverwege het 2e kwartaal. Dit begint nu ook bij de 18m Ebusco's. Daarom rijdt de 9262 al bijna een halve week mee op lijn 300.Stan_Bronstring schreef: ↑ma 20 jan 2025, 19:33 Helemaal eens, die 12m Ebusco’s zitten in de spits altijd al behoorlijk vol. Kunnen ze niet een van die Citea’s of Amba’s die tijdelijk in AML rijden ook hierheen halen? En weet iemand trouwens wat er aan de hand is met die Ebusco’s?
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Nou, dan gaat het materieeltekort nog wel even duren…
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 12 nov 2023, 17:53
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De 5877 van HWGO rijdt nu ook in Haarlem rond. Komen er meer van dit soort bussen deze kant op?
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Had gisteren (20-02-2025) dienst op de 5877, maar werd halverwege van bus gewisseld omdat de bus NU naar Haarlem MOEST. Men denkt echt dat we in HWGO een giga overschot aan bussen hebben, terwijl de een na de andere bus met problemen naar binnen moet.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 12 nov 2023, 17:53
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Zag op de wiki dat de 2098 aan de vloot is toegevoegd. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? Is het een testbus voor een nieuwe serie of gewoon om dat probleem met defecte ebusco’s op te vangen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10234
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Het betreft een (ex-)demobus die als Qbuzz 6138 in Dordrecht is begonnen en daarna in München en Frankfurt heeft gereden. Nu is de bus terug in Nederland en naar het schijnt wordt dat de Connexxion 2098. Hoe, wat en waarom weet ik ook niet.
https://busposities.nl/voertuig/cxx_Ebusco22LF12_2098
https://busposities.nl/voertuig/cxx_Ebusco22LF12_2098
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ik ben heel erg benieuwd op welke lijnen deze bus te zien zal zijn. Het is immers een bus met een volledig lage vloer en minder zitplaatsen, waardoor hij voor de meeste streeklijnen waar de andere ebusco's worden ingezet minder geschikt is.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 12 nov 2023, 17:53
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ja ik ben ook erg nieuwsgierig waar en wanneer die bus ingezet gaat worden. Als de bus minder zitplaatsen heeft lijkt het me logisch dat ie boven het kanaal ingezet gaat worden
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ondertussen is er weer materieel verschuiving geweest in Haarlem-IJmond
De Demo Ebusco 2098 is nu in de Connexxion huisstijl kleuren gezet, is nu wachten op inbouw van ticketbox+ kaartlezers
VDL Citea 5852 is weer terug gegaan naar zijn oorspronlijke inzet gebied waar de bus is begonnen bij Connexxion in HWGO
VDL Citea 5884 is naar Amstelveen gegaan
Er komen 3 BYD K7U's tijdelijk te rijden in Haarlem-IJmond in ieder geval de 7568, andere nummer's weet ik nog niet.
De Demo Ebusco 2098 is nu in de Connexxion huisstijl kleuren gezet, is nu wachten op inbouw van ticketbox+ kaartlezers
VDL Citea 5852 is weer terug gegaan naar zijn oorspronlijke inzet gebied waar de bus is begonnen bij Connexxion in HWGO
VDL Citea 5884 is naar Amstelveen gegaan
Er komen 3 BYD K7U's tijdelijk te rijden in Haarlem-IJmond in ieder geval de 7568, andere nummer's weet ik nog niet.
Buschauffeur 🚌
-
- Berichten: 825
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De echte oorspronkelijke inzetgebied van de 5852 (en 5884) is natuurlijk niet bij Connexxion in HWGO, maar bij Veolia in Limburg.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Daarom heb ik ook gezegd binnen Connexxion

Buschauffeur 🚌
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
En diezelfde 5852 is na herstel van een defect gisteren ( 08-04 ) weer naar Arnhem vertrokken.
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Vandaag zat lijn 73 richting Schalkwijk Centrum al bij Haarlem Noord bomvol, de haltes Winkelcentrum Marsmanplein, Minahassastraat en Julianapark blijven op elke dag van de week drukke haltes.
En toch zal er waarschijnlijk tot 2028 niet opgeschaald worden.
En toch zal er waarschijnlijk tot 2028 niet opgeschaald worden.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Lijn 73 is normaal altijd al heel druk, maar zal dat vandaag al helemaal zijn vanwege de bloemencorso in Haarlem. Het blijft heel spijtig dat Connexxion maar niet fatsoenlijk wil opschalen, sinds december is het aanbod wel iets verbeterd maar het is nog niet genoeg. En als ze niet kunnen opschalen in het aantal ritten, moeten er maar grotere bussen bij komen vind ik.
Ik hoop echt dat er vanaf 2028 grotere bussen voor lijn 73 komen, dan is opschalen ook iets minder dringend maar kan het capaciteitsprobleem wel deels worden ondervangen.
Ik hoop echt dat er vanaf 2028 grotere bussen voor lijn 73 komen, dan is opschalen ook iets minder dringend maar kan het capaciteitsprobleem wel deels worden ondervangen.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Wat daarbij opvalt is dat de politiek ze in ieder geval niet in de weg zit. Er zijn een paar kleinen verbeteringen gekomen. Het vooruitzicht dat dit nog jaren lang zo gaat blijven vind ik ongelofelijk.
Ik neem aan dat Connexxion niet bovenaan het lijstje staat bij de gunning van de nieuwe concessie.
Ik neem aan dat Connexxion niet bovenaan het lijstje staat bij de gunning van de nieuwe concessie.