OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Stefan

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Milco schreef: wo 15 jan 2025, 21:25 Bij Keolis ontbreken bij alle ritten de daadwerkelijke wagenparknummers: volgens de ovinfo-app hebben alle rijdende bussen het wagenparknummer 0 -0-
Achter de schermen zijn de mensen hard aan het werk om het op te lossen! :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JuulStikkelbroek

Bericht door JuulStikkelbroek »

De RE18 rijdt niet (verassing) tussen Aachen en Maastricht wegens rijp aan de bovenleiding. Ook tussen Heerlen en Maastricht wordt "rijdt niet wegens rijp aan de bovenleiding" getoond, terwijl de RS18 daar wel gewoon rijdt.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

NS geeft weer eens keurige info bij een verstoring op hun app:

Door een defecte bovenleiding rijden er geen treinen tussen Amsterdam Bijlmer en Schiphol. Gebruik de Amsterdamse metro tussen Amsterdam Centraal, Amstel, Duivendrecht en Bijlmer.

Hoezo? Vertrekt KLM en concurrenten dan vandaag vanaf het Centraal Station ipv Schiphol? De reiziger wil naar Schiphol, niet naar het Centraal Station.
Het advies had moeten zijn: reis van en naar Schiphol via Amsterdam Centraal. En niks over de metro, dit kan gewoon per trein.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Door de werkzaamheden rond Asdz en waarschijnlijk Shl, rijden treinen weer anders sinds gisteren voor de komende 11 dagen.
De Airportsprinter rijdt ook niet op volle sterkte qua frequentie maar wordt waar nodig verlengd met andere stellen die niet voor eenmansbedieding geschikt zijn. De treinnummers krijgen een 1 ervoor.

Maar toch, vanaf morgen een rit tussen Asd en Shl opzoeken in de NS-app geeft onder andere een Arriva-trein weer. Elk halfuur... Verkeerde treinnummer?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De vervangende bussen tussen Utrecht en Driebergen-Zeist staan op de actuele vertrektijden als "Extra trein" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Op dit moment rijdt de ECD wegens werkzaamheden naar Amsterdam Centraal met stop in Sloterdijk. Handig gedaan zou je denken. Alleen... internationale kaartjes van/naar Sloterdijk met de ECD zijn online niet te koop. De NSI-website verwijst naar telefonische bestelling maar dat wil helemaal niet zeggen dat je daar wel een kaartje kunt kopen.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Sowieso lastig, ook als je naar Rtd wil. Ik neem aan dat op Ass geen paaltjes staan om je toeslag op te laden
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik weet niet of het in dit topique mag, maar 9292 toont de verkeerde kaart als je een route met U-OV lijn 64 plant, namelijk de route van lijn 74.
In de reisinfo worden wel de juiste haltes getoond.
Als je 2 ritten later de optie met Arriva-lijn 146 pakt dan wordt daar wel een andere kaart getoond, dus het is niet dat 9292 nog de kaart van de eerste optie (lijn 74) blijft tonen.
Afbeelding
OVinfo toont wél de juiste route. Dus de fout lijkt bij 9292 te liggen.
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

IIVQ schreef: di 21 jan 2025, 19:58 Sowieso lastig, ook als je naar Rtd wil. Ik neem aan dat op Ass geen paaltjes staan om je toeslag op te laden
Mobiele toeslagzuil op het perron.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

IIVQ schreef: di 21 jan 2025, 19:58 Sowieso lastig, ook als je naar Rtd wil. Ik neem aan dat op Ass geen paaltjes staan om je toeslag op te laden
Er zijn tijdelijke toeslagpaaltjes gesignaleerd. Voor sommige relaties is er echter geen toeslag nodig, bv. Ass-Tb afgelopen weekend in de rechtstreekse IC (aldus ns.nl).
Zie ook de discussie op het NS-forum.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

IIVQ schreef: di 21 jan 2025, 20:04 Ik weet niet of het in dit topique mag, maar 9292 toont de verkeerde kaart als je een route met U-OV lijn 64 plant, namelijk de route van lijn 74.
In 9292 heb ik wel vaker gezien dat er dingen fout ingeprogrammeerd worden als de situatie per dagdeel verschilt. Dat lijkt hier ook het geval, want als ik dezelfde rit naar Hoef en Haag Zuid plan klopt de kaart wel.
In de daluren rijdt lijn 64 namelijk tot Hoef en Haag Noord, maar in de spits wordt het trajectdeel Hoef en Haag Zuid - Noord onder lijnnummer 74 gereden en dat triggert blijkbaar de kaart. Is best een complexe situatie daar qua lijnnummergebruik en bestemmingen om de kwartiersdienst in Hoef en Haag te verduidelijken.
Schapekop in de Keistad

IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik heb me de hele dag de kop er over lopen breken wat er daar in Vianen gebeurt... Eens kijken of wij er komend jaar wat logischers van kunnen maken.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Haha, ik snap 'm. De samenvatting...
Ochtendspits
* Er komt 4x/uur een 74 uit Utrecht bij Vianen Lekbrug aan, die gaat 2x/uur door als 74 via De Hagen naar Hoef en Haag Zuid en 2x/uur door als 64 via De Biezen naar Hoef en Haag Zuid
* Op Hoef en Haag Zuid keert zowel 64 als 74 op de 84 die 4x/uur van Hoef en Haag Zuid via De Hagen naar Utrecht Centraal rijdt.
* Op Vianen Lekbrug komt 4x/uur de 284 uit Utrecht aan, die keert op de 74 terug richting Utrecht.

Overdag
* Er komt 4x/uur een 74 uit Utrecht bij Vianen Lekbrug aan, die gaat 2x/uur door als 74 via De Hagen naar Hoef en Haag Zuid en 2x/uur door als 64 via De Biezen naar Hoef en Haag Noord
* In Hoef en Haag keren beide lijnen op zichzelf, de 64 uit Hoef en Haag Noord gaat dan vanaf de Lekbrug weer verder als 74 naar Utrecht.

Middagspits
* Er komt 4x/uur een 84 uit Utrecht die via De Hagen naar Hoef en Haag Zuid rijdt.
* Op Hoef en Haag Zuid keert de 84 2x/uur op de 74 via De Hagen naar Utrecht en 2x/uur op de 64 via De Biezen naar Vianen Lekbrug
* Bij Vianen Lekbrug gaat de 64 dan weer verder als 74 naar Utrecht.
* Lijn 74 uit Utrecht keert op Vianen Lekbrug op de 284 terug naar Utrecht.

En om weer on topic te komen: in de reisinfo is dat dus nog complexer omdat lijn 84 bijvoorbeeld 's middags door De Hagen rijdt richting Hoef en Haag met al Utrecht Centraal als bestemming (maar voor 'ie daar een keer is is de bus dus al twee keer van lijnnummer gewisseld)

Maareh, jullie mogen toch helemaal geen grote routewijzigingen doorvoeren volgend jaar? Ach, ik zie het wel in de adviesaanvraag...
Schapekop in de Keistad

IIVQ

Bericht door IIVQ »

Geen grote idd :-p
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Tegenwoordig wordt er in de buslijnen 75 en 77 van de RET omgeroepen bij de halte Breeplein dat je daar kan uitstappen voor het Topsportcentrum en stadion feyenoord.

Voor lijn 77 kan ik wel enigszins snappen maar voor lijn 75 zou ik Ri Kralingse Zoom toch liever een halte verder uitstappen bij Stadionviaduct en Ri Zuidplein bij de halte Stadionweg voor het Topsportcentrum.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Lijn 80 van 15.42 viel uit vanwege 30 minuten vertraging. Dat werd in OVinfo correct verwerkt, maar bij aankomst op de eerste halte met DRIS bleek er toch wat mis gegaan.
Bij Woudenberg De Poort stond de bus waar ik in zat met een busje bovenaan de DRIS. Daaronder nog een 80 met de melding "Rit 16.40 vervalt", maar 16.40 was daar juist de geplande vertrektijd van de bus waar ik in zat en die dus gewoon reed :mrgreen:
Schapekop in de Keistad

Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

Door een storing sluit de NS app direct als je hem opent. Maar als ik het icoontje van de NS app iets langer indruk, dan komt er een menu en kan ik kiezen voor 'plan een reis'. Dan opent de app vervolgens wel.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Op de iPhone heb ik hier geen last van. Op Somda te lezen geldt dit alleen voor Android toestellen.
Gr BasG
Matt

Bericht door Matt »

Ik heb een Android toestel en heb hier geen last van. Wellicht is het inmiddels opgelost.
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

Hier werkt het nog niet in elk geval.
Ivan

Bericht door Ivan »

Ook op mijn Android toestel geen problemen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik heb ook nergens last van, terwijl ik wel de laatste update heb zie ik.
Schapekop in de Keistad

rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Ik had dat probleem ook maar het wissen van de cache hielp.
VIRM

Bericht door VIRM »

Als reiziger met een beperking is het fijn om op Amsterdam Centraal bij het overstappen te weten hoe je moet lopen. Iets met deels afgesloten reizigerstunnels. Het is wel heel veelzeggend dat ik meer heb aan een berichtje sturen aan medeforumgebruiker Suus dan aan informatievoorziening van ProRail en NS.
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

rvdborgt schreef: za 25 jan 2025, 15:49 Ik had dat probleem ook maar het wissen van de cache hielp.
Ik had dat probleem ook. Zowel de cache wissen als opnieuw installeren hielp niet. Mijn vriendin heeft precies dezelfde telefoon en die kon de app wel gewoon openen alleen inloggen lukte niet. Ik heb in ieder geval heel de dag last gehad van die storing.
Plaats reactie