Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
Het sorteer- en voorbereidingsapparaat is vorig jaar compleet op de schop gegaan; de post kan nu eigenlijk gewoon niet meer omgaan met grote hoeveelheden niet-machinepost (inderdaad vanwege de reden die VIRM ook noemt). Op veel plaatsen is er ook nog een flink tekort aan bezorgers en kunnen sommige wijken echt lang worden doorgeschoven, tel het op en je krijgt dit soort situaties rond de kerst.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Zowaar is mijn retour afzender gestuurde brief nu wel eindelijk uit "Mijn post" in de app verdwenen... Die bleef ook maar terugkomen van half december tot begin januari.
Als je dezelfde post meerdere keren per week opnieuw sorteert loopt het op enig moment wel vast ja.
Als je dezelfde post meerdere keren per week opnieuw sorteert loopt het op enig moment wel vast ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
Ik kreeg in Berlijn ook pas op 15 januari een kerstkaart binnen die verstuurd was uit Slovenië met een stempel van 24 december.
En ik wacht eigenlijk ook nog op een kerstkaart die nog voor de Kerst uit Nederland zou moeten zijn verstuurd, al weet ik niet helemaal zeker of die ook daadwerkelijk is verstuurd. Anderzijds lijken de meeste kerstkaarten die ik in Tsjechië op 4 januari (
) op de post deed toch in Nederland aangekomen te zijn.

- Suus
- Contacteer:
Ok, maar van het ene naar het andere land kan ik mij nog voorstellen dat het langer duurt, maar deze kerstkaart bleef binnen de provincie Zuid-Holland 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Ja ... en als je kaart in het noorden of oosten van de provincie Zuid-Holland gepost is, kan het in de kerstperiode gebeuren dat deze in Amsterdam (noorden) of Nieuwegein (oosten) verwerkt wordt.
- Hainje
Scheelt weer, hoef je aankomende kerst geen kaarten meer te sturen. Heb je immers begin deze maand al gedaan.

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- OVNL-beheerder
Radio Willekeur heeft een nieuw seizoen, een dagelijkse absurdistische improvisatiepodcast. 

- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik ben nu opgenomen in het Astmacentrum in Davos in Zwitserland en kaarten vanuit Nederland doen er ongeveer anderhalve week over.
-
- Meltrain
- Donateur
Kan iemand met ervaring op Wikipedia ervoor zorgen dat in de rechterkolom op deze pagina lijn 10 wordt getoond?
Ik snap echt niet wat ik fout doe, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik snap echt niet wat ik fout doe, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Ken je dat verhaal van tekening verkeerd om houden? Deze aannemer heeft dat blijkbaar erg lang volgehouden: https://nos.nl/artikel/2553074-omgedraa ... elijk-open
Gelukkig iets wat in de spoorsector nooit gebeurt *kuch* Eindhoven *kuch*.
Gelukkig iets wat in de spoorsector nooit gebeurt *kuch* Eindhoven *kuch*.
- ThatPCDude
- Donateur
Wat was er in Eindhoven dan? 

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Vergelijk deze twee filmpjes maar eens
https://youtu.be/35S4vAH_cgY?t=4653
https://youtu.be/dYTHkBTgoLs?t=5170

https://youtu.be/35S4vAH_cgY?t=4653
https://youtu.be/dYTHkBTgoLs?t=5170
- ThatPCDude
- Donateur
Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. Ik zie geen verschil.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
-
Het halve kruiswissel (als het zo heet) bij het begin van het perron.
- Meltrain
- Donateur
Ik zie wel een verschil, maar niet het probleem.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Betreft een half Engels wissel dat nu andersom ligt, en gezien de hoeveelheid roest was dat niet geheel de bedoeling. De trein uit de tweede video moet hierdoor ook ietsje eerder een spoortje naar rechts opschuiven om op spoor 1 uit te komen waar deze anders gewoon rechtdoor had gekund.
-
Volgens mij wordt de term kruiswissel in het Nederlands gebruikt voor een dubbele overloop, zoals bijvoorbeeld 183/187 bij Ypb. Een wissel dat twee sporen met een flauwe hoek verbindt, en daartussen laat wisselen noem je een Engels wissel, of dus half Engels als er maar 1 van de twee wisselmogelijkheden is.diederickx schreef: ↑za 25 jan 2025, 11:28 Het halve kruiswissel (als het zo heet) bij het begin van het perron.
- Ivan
Dat heb je volledig juist.
- Suus
- Contacteer:
Ik uh, heb per ongeluk mijn goede gewichtsvoornemen van dit jaar voor de zomervakantie al gehaald 
Vanaf vrijdag mag ik weer langzaam mijn rechterbeen gaan belasten, vind het een beetje spannend omdat ik dan eigenlijk pas een beetje kan bepalen hoe lang de revalidatie gaat duren.

Vanaf vrijdag mag ik weer langzaam mijn rechterbeen gaan belasten, vind het een beetje spannend omdat ik dan eigenlijk pas een beetje kan bepalen hoe lang de revalidatie gaat duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Doe het rustig aan is mijn advies. Als het te snel gaat kun je er misschien de rest van je leven last van houden.
Beterschap en succes met je herstel.
Beterschap en succes met je herstel.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 30 jan 2025, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hainje
Socrates zei ook al: elk nadeel heb zijn voordeel. 

- Visgraatmodel
Stand-by vliegen is altijd een avontuur.
Ik moet overstappen maar ik heb geen instapkaart voor de tweede vlucht (krijg ik pas 20 minuten voor vertrek aan de gate als er plek is) maar om eten te bestellen heb ik een instapkaart nodig en ik kan ook niet door de immigratie naar buiten omdat ik geen bevestigd doorreis- of terugreisticket heb.
Maar na 6 uur hongerlijden en stressen mocht ik mee.
Ik moet overstappen maar ik heb geen instapkaart voor de tweede vlucht (krijg ik pas 20 minuten voor vertrek aan de gate als er plek is) maar om eten te bestellen heb ik een instapkaart nodig en ik kan ook niet door de immigratie naar buiten omdat ik geen bevestigd doorreis- of terugreisticket heb.
Maar na 6 uur hongerlijden en stressen mocht ik mee.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Iemand hier die het nog wel eens voor elkaar krijgt een pakketje in een PostNL automaat te laten bezorgen... Ik krijg echt vrijwel elke keer "Sorry, we kunnen je pakket niet in de gekozen pakketautomaat bezorgen"
En dan gaat het natuurlijk niet naar het dichtstbijzijnde PostNL punt maar naar eentje die totaal niet op de route ligt.
En dan gaat het natuurlijk niet naar het dichtstbijzijnde PostNL punt maar naar eentje die totaal niet op de route ligt.
Schapekop in de Keistad
- Hainje
Die kasten zijn standaard te klein/te weinig plek. Als het even kan laat ik het tegenwoordig versturen via DHL, die kasten werken echt perfect. Sowieso vind ik hun app heel erg fijn werken.