EuroCity Brussel - Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
JothamvW

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door JothamvW »

Wat voor mij vanwege het feit dat ik standaard over Bd moet veel relevanter is: mag je bij uitval van EC of storingen ook over Rsd?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Matt

Bericht door Matt »

Volgens de klantenservice van NS International mag dat niet, omdat het een andere grensovergang is. Maar volgens mij staat dat nergens in de regels. Je reist namelijk nog steeds met dezelfde vervoerders en je bent eerder in Antwerpen dan als je de volgende Eurocity neemt.

Mocht dat een keer gebeuren dan zou ik die route wel nemen, maar dan bij het instappen van de stoptrein in Roosendaal bij de conducteur aangeven dat je met een andere trein reist.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Een andere route is expliciet toegestaan. Zie EU-verordening 2021/782, artikel 18, lid 1, optie b. Het niet toestaan van de eerstvolgende reismogelijkheid met dezelfde vervoerder is een inbreuk op deze verordening.
en-es

Bericht door en-es »

Commendatore schreef: di 24 dec 2024, 09:18 Plan ik de reis bij NS compleet door van Zwolle naar Gent, dan zit ik (met NS100) al snel aan 80 tot meer dan 100 euro tweede klasse en krijg ik de Eurocity nergens te zien. Plan ik vanaf Rotterdam dan gebeurt hetzelfde. Pas als ik Breda als startpunt aangeef dan verschijnt de EC: 25 tot 35,60 euro.

En dan verschijnt er ook nog de tekst “Tip! Het is voordelig om te boeken vanaf uw dichtstbijzijnde station.” Right. _O-
Ik ben aan het kijken voor tickets naar Brussel rond hemelvaart. Zodra ik Baarn-Brussel Zuid invoer op NSI dan krijg ik alleen Eurostar of Eurocity Direct te zien. Ik dacht even dat de Eurocity dan niet rijdt vanwege werkzaamheden maar die goedkope opties worden gewoon weggelaten door NSI.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

en-es schreef: ma 10 mar 2025, 18:42 Ik ben aan het kijken voor tickets naar Brussel rond hemelvaart. Zodra ik Baarn-Brussel Zuid invoer op NSI dan krijg ik alleen Eurostar of Eurocity Direct te zien. Ik dacht even dat de Eurocity dan niet rijdt vanwege werkzaamheden maar die goedkope opties worden gewoon weggelaten door NSI.
Bij de NMBS kun je via Breda afdwingen.
NSI wist een jaar geleden al dat het een probleem was en zei dat ze eraan werkten, maar er lijkt weinig gebeurd te zijn.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Als je Brussel Noord of Centraal invoert krijg je de trage Eurocity wel. Ik gok dat het probleem in deze is dat ECD en Eurostar beide een sneller alternatief naar Brussel Zuid zijn dan de EC.
en-es

Bericht door en-es »

Klopt. Maar ik vind het vreemd. Maar NSI haalt vaker dit soort trucjes uit.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

en-es schreef: di 11 mar 2025, 08:33 Maar ik vind het vreemd. Maar NSI haalt vaker dit soort trucjes uit.
Ze zijn verplicht om de goedkoopste verbinding te tonen, dus het is wel een dingetje.
Voor reizen vanaf bv. Rotterdam lukt dat wel, ondanks dat ECD en Eurostar sneller zijn, maar als er een of meer extra overstaps nodig zijn, dan worden de langzamere en goedkopere verbindingen vaak verborgen. En NSI heeft geen enkele manier om wat dan ook af te dwingen, zoals een via of het uitsluiten van hogesnelheidstreinen.
en-es

Bericht door en-es »

Moet ook zeggen dat je bij NMBS Europe een duidelijker overzicht krijgt van de prijzen. Handig als je naar de laagste tarieven zoekt.
Montecito08

Bericht door Montecito08 »

Moet ook zeggen dat je bij NMBS Europe een duidelijker overzicht krijgt van de prijzen. Handig als je naar de laagste tarieven zoekt.
Overigens maakt NS gebruik van hetzelfde systeem achter de schermen als NMBS (Bene Rail). Ze zouden het dus moeten kunnen...
cassie127

Bericht door cassie127 »

Als je bij B-Europe boekt zit er op je ticket een plaatje van een NS VIRM.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Matt

Bericht door Matt »

Ik begrijp echt niet waarom dit zo moeilijk kan zijn om een Via optie op de website in te bouwen als dit wel kan bij NMBS, DB, ÖBB, SBB, CD, DSB en zelfs CFL. NS International gebruikt inderdaad hetzelfde platform als NMBS, dus ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen.
April064

Bericht door April064 »

De via optie zit zelfs in de binnenlandse app van NS, dus dat het niet in NSi zit is inderdaad heel apart.....
zij/haar/hen/hun
gpvos

Bericht door gpvos »

De binnenlandse app van NS gebruikt dacht ik wèl een ander platform.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Matt

Bericht door Matt »

Klopt, NS International en NS binnenland gebruiken een ander platform. Dat is ook de reden waarom je in de NS app geen internationale tickets kan kopen. Bij NS International kan je technisch gezien wel binnenlandse tickets kopen, maar die optie hebben ze op de website uitgezet.

(N.B.: de enige binnenlandse tickets die NS International verkoopt zijn aanreistickets als je bijvoorbeeld met een nightjet of Eurostar reist; daarnaast ook binnenlandse tickets voor buitenlandse spoorwegmedewerkers met een FIP-reductiebewijs)
VIRM

Bericht door VIRM »

rvdborgt schreef: di 11 mar 2025, 09:31
en-es schreef: di 11 mar 2025, 08:33 Maar ik vind het vreemd. Maar NSI haalt vaker dit soort trucjes uit.
Ze zijn verplicht om de goedkoopste verbinding te tonen, dus het is wel een dingetje.
Voor reizen vanaf bv. Rotterdam lukt dat wel, ondanks dat ECD en Eurostar sneller zijn, maar als er een of meer extra overstaps nodig zijn, dan worden de langzamere en goedkopere verbindingen vaak verborgen. En NSI heeft geen enkele manier om wat dan ook af te dwingen, zoals een via of het uitsluiten van hogesnelheidstreinen.
Het lijkt mij dat een bedrij fals NSi dan ook weet dat het verplicht is de goedkoopste optie te tonen. Misschien eens navraag doen bij de klantenservice?
Beul van de blindegeleidelijn
Matt

Bericht door Matt »

Wat verwacht je dat de klantenservice je hierover zou kunnen vertellen? De klantenservice gaat niet over dit soort wetten en regels en ook niet over waarom bepaalde functies wel of niet beschikbaar zijn op de website.
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Je zou eigenlijk bij de toezichthouder moeten klagen. Ik weet alleen niet welke organisatie dat is in dit geval. De ACM misschien?
VIRM

Bericht door VIRM »

of de ILT?
Matt schreef: do 13 mar 2025, 08:48 Wat verwacht je dat de klantenservice je hierover zou kunnen vertellen? De klantenservice gaat niet over dit soort wetten en regels en ook niet over waarom bepaalde functies wel of niet beschikbaar zijn op de website.
Het in ieder geval doorzetten binnen de organisatie. Volgens mij lukt de klantenservice bij NSi dat soort dingen (lees: afwijkende vragen) altijd wat beter dan de reguliere NS klantenservice.

Matt schreef: do 13 mar 2025, 08:48 Wat verwacht je dat de klantenservice je hierover zou kunnen vertellen? De klantenservice gaat niet over dit soort wetten en regels en ook niet over waarom bepaalde functies wel of niet beschikbaar zijn op de website.
Laatst gewijzigd door VIRM op do 13 mar 2025, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Matt

Bericht door Matt »

Ik denk dat je dan inderdaad bij de ACM zal moeten zijn.
en-es

Bericht door en-es »

Doe een poging op het NS Forum. _O_
VIRM

Bericht door VIRM »

Hahahahaha.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

VIRM schreef: do 13 mar 2025, 10:35 of de ILT?
Het in ieder geval doorzetten binnen de organisatie. Volgens mij lukt de klantenservice bij NSi dat soort dingen (lees: afwijkende vragen) altijd wat beter dan de reguliere NS klantenservice.
IMHO heb je een erg roze bril voor wat een klantenservice doet. Ik vraag me zelfs af of de klantenservice wel NS is of dat het niet uitbesteed is, maar zelfs ingevallen waar klantenservice wel het bedrijf zelf is heb ik ze heel duidelijk moeten vertellen hoe een probleem op te lossen is, anders dan mij te vertellen "het is zoals het is".
Matt

Bericht door Matt »

@Maarten: Ik werk zelf bij de klantenservice van NS International. Het lijkt mij geen goed idee om inhoudelijk te reageren op je bericht behalve dat ik het idee heb dat je een goed algemeen beeld hebt van de klantenservice van NS / NS International. Laten we ook niet vergeten dat de klantenservice bij welk bedrijf dan ook vaak een groot verloop heeft. Het kan dus heel goed zo zijn dat je iemand aan de lijn krijgt die er nog niet zo lang werkt en nog niet zo goed alle regeltjes en mogelijkheden kent.
waldo79

Bericht door waldo79 »

De moderators van het NS Forum lijken me wel een dienstverband bij NS te hebben.
Plaats reactie