Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Marc

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Trein 2922 gaf tussen Breukelen en Abcoude een stoot op de typhoon. Daarna hoorde ik iets onder de trein door gaan... De trein is gewoon op volle snelheid doorgereden.

De 3557 vertrok met +7 uit Utrecht. Vanaf Culemborg tot aan Geldermalsen reden we achter de sprinter aan. Aankomst in Den Bosch +8 en hier was de sprinter naar Deurne net vertrokken. Ook hier mochten we weer achteraan en bij Acht kwamen alle treinen tot stilstand door een persoon langs het spoor. Alle treinen kregen een European instruction rijden op zicht. Uiteindelijk klokte de 3557 +17 in Eindhoven.
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

De 626 reed met de 8665 ipv DDZ en heeft het tot trein 674 volgehouden vandaag. Vanaf Zl wordt hij omgewisseld voor de 7650 als 300674.

Verder is de 8737 ook verdwaald want die rijdt nu de 3668 te Bd ipv DDZ. Of hij Zl gaat halen is de vraag want er is nu een systeemstoring te Dv waardoor alles daar platligt.

Edit: niet dus, reed tot Zp. Verder rijdt trein 1777 te Ut met de 8672 ipv ICM.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De treinbegeleider van EC 9219 heeft zojuist een vermoedelijke zwartrijder overgedragen aan V&S in Breda. Ik bekijk het schouwspel vanuit de ernaast halterende 6628.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Sinds wanneer is de omroep in de SNG ook in het Engels? De omroep van Amsterdam Zuid is overigens wel tenenkrommend slecht: “Amsterdam Zoid”. :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

In Maastricht deed het personeel van de intercity van 18:00 naar Enkhuizen een ingangscontrole op het perron. En bij vertrek uit Tilburg met de 6669 werd de kaartcontrole gedaan door V&S en die waren ook heel geïnteresseerd in pasfoto's c.q. ID-bewijzen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Milco schreef: zo 26 jan 2025, 20:01 Sinds wanneer is de omroep in de SNG ook in het Engels? De omroep van Amsterdam Zuid is overigens wel tenenkrommend slecht: “Amsterdam Zoid”. :X
Voor ons klinkt het slecht, maar misschien begrijpt de Toerist het dan wat beter.
Ik hoorde ooit een Engelstalig iemand het als 'zwied' uitspreken.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Altijd leuk als je hele reisadvies in de NS app verdwijnt, omdat hij denkt dat een bepaalde overstap niet meer mogelijk is, terwijl 90% van de reizigers die overstap gewoon haalt. :neg:
Er zou eigenlijk een knop toegevoegd moeten worden waarmee je kunt aangeven dat je de overstap toch gehaald hebt en dat hij gewoon verder moet gaan met het bestaande advies.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
VIRM

Bericht door VIRM »

In Zwolle rijdt de 622 op de maandagochtend met een DDZ6 uit Leeuwarden, die dan koppelt met een gereedstaande DDZ4. Die rijden dan saampjes gezellig helemaal naar Den Haag Centraal. Afwijkend wordt het viertje in Utrecht vandaag afgestoten en alleen achtergelaten.
Beul van de blindegeleidelijn
Negen

Bericht door Negen »

Heb het idee dat ze af en toe aan het 'spelen' zijn qua materieelinzet.
Vandaag rijdt er opeens ook een dubbele SLT-4 op de 5500 terwijl dr normaal altijd losse 4tjes en/of 6jes rijden, de 6jes zijn waarschijnlijk ergens heen gevlogen ofzo. :)
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

De 575 is ruim bemeten met 10 bakken IRM en tussen Gvc en Gd ben ik de enige passagier in het voorste stel. *O*
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Stel 2612 heeft er vanochtend geen zin in op de sprinter naar Gouda. In Ypenburg heeft de trein al ruim een kwartier gestaan en nu staan we op Lansingerland weer stil met een deurstoring. Hopelijk gaat die het zo doen.

Edit: na een paar minuten gaat de treeplank weer dicht blijkbaar en kunnen we het laatste stukje naar Gouda gaan doen. IC erachter was er al voorbij maar nu zitten de volgende Sprinter en IC ons op de hielen. Maar we rijden :trein: .
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik kwam om 8:55 op perron 1-2 te Wp, daar stond de spr naar Lls al, met +5 aangekondigd. Ook de Spr naar Amf stond met +5 aangekondigd maar was er nog niet. Uiteindelijk kwam deze rond 9:00 aan en vertrok om 9:02.

Is het nieuw dat deze op elkaar wachten? Ik heb vaak genoeg vanuit een paar mn vertraagde spr (dan wel vanuit Dmnz naar Lls) de achterlichten van een exact op tijd vertrekkende spr naar Ut gezien.

Overigens was mijn andere optie vanuit de Bijlmer naar Hvs over Ut te rijden. Blij dat ik dat niet gedaan heb, er is geen treinverkeer Ut-Amf/Bn en dan is het altijd gezellig druk op Ut-Hvs.
Negen

Bericht door Negen »

Ik wilde vanmorgen trein 5520 nemen, maar die reed niet verder dan Soest dus dacht ik dat ik wel via Baarn kon maar ook die trein reed niet. Toen maar met lijn 74 en 70 gegaan...
Tussen Utrecht en Bilthoven pendelt de 5600 wel, de defecte bovenleiding is bij Den Dolder. Prognose duurt inmiddels tot minimaal 14:15 dus naar verwachting zal het nog langer gaan duren vrees ik.
Negen

Bericht door Negen »

IIVQ schreef: di 28 jan 2025, 09:05 Ik kwam om 8:55 op perron 1-2 te Wp, daar stond de spr naar Lls al, met +5 aangekondigd. Ook de Spr naar Amf stond met +5 aangekondigd maar was er nog niet. Uiteindelijk kwam deze rond 9:00 aan en vertrok om 9:02.

Is het nieuw dat deze op elkaar wachten? Ik heb vaak genoeg vanuit een paar mn vertraagde spr (dan wel vanuit Dmnz naar Lls) de achterlichten van een exact op tijd vertrekkende spr naar Ut gezien.

Overigens was mijn andere optie vanuit de Bijlmer naar Hvs over Ut te rijden. Blij dat ik dat niet gedaan heb, er is geen treinverkeer Ut-Amf/Bn en dan is het altijd gezellig druk op Ut-Hvs.
Overigens staat 'Bn' voor Borne :lol: maar het is St. (Dr rijden wel nog treinen tussen Soest en Baarn)
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Milco schreef: zo 26 jan 2025, 20:01 Sinds wanneer is de omroep in de SNG ook in het Engels? De omroep van Amsterdam Zuid is overigens wel tenenkrommend slecht: “Amsterdam Zoid”. :X
Sinds dat de OBIS-schermen geupdate zijn. Voor de airportsprinter.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Complimenten voor de HC van de 758 voor zijn geweldige omroep bij Schiphol.
Hij bracht een lach op mijn gezicht en dat van diverse medereizigers. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

En wat was die omroep?

En sorry Bn/Brn. En over Brn/St: in de schermen in de trein stond "Geen treinverkeer Utrecht-Baarn".
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Op mijn SLT was het woord "piemel" (met een afbeelding daarvan) "schoongemaakt". Misschien tijd ze toch af en toe eens door de wasstraat te halen.
Negen

Bericht door Negen »

IIVQ schreef: di 28 jan 2025, 18:36 En wat was die omroep?

En sorry Bn/Brn. En over Brn/St: in de schermen in de trein stond "Geen treinverkeer Utrecht-Baarn".
Dat is raar want er heeft (met uitzondering van 1/2 ritten) de hele dag een trein gependeld tussen Soest en Baarn.
trolly

Bericht door trolly »

IIVQ schreef: di 28 jan 2025, 20:59 Op mijn SLT was het woord "piemel" (met een afbeelding daarvan) "schoongemaakt". Misschien tijd ze toch af en toe eens door de wasstraat te halen.
Scabreus inderdaad. Straks schrijft iemand er nog geslachtsdeel op :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Negen schreef: di 28 jan 2025, 21:12

Dat is raar want er heeft (met uitzondering van 1/2 ritten) de hele dag een trein gependeld tussen Soest en Baarn.
Dit was ergens tussen 9 en 9:30 en er stond tot minstens 12:00, plus een hele serie treinseries tussen Amf en Ut dus waarschijnlijk net na het uitbreken van de storing.

Het wad niet zo druk als bij de vorige storing, in 3mn was ik wel van het perron af. Maar NS moet echt iets aan beveiliging gaan doen, dit levert onveilige situaties op, als er een keer paniek uitbreekt.
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Meltrain schreef: di 28 jan 2025, 18:01 geweldige omroep
Ja nou willen we het wel een keer weten hoor...
Negen

Bericht door Negen »

IIVQ schreef: wo 29 jan 2025, 08:21
Negen schreef: di 28 jan 2025, 21:12

Dit was ergens tussen 9 en 9:30 en er stond tot minstens 12:00, plus een hele serie treinseries tussen Amf en Ut dus waarschijnlijk net na het uitbreken van de storing.

Het wad niet zo druk als bij de vorige storing, in 3mn was ik wel van het perron af. Maar NS moet echt iets aan beveiliging gaan doen, dit levert onveilige situaties op, als er een keer paniek uitbreekt.
Ik vond het anders op Hilversum wel echt onveilig druk..
Ik stond zelf op sprinter 4924 te wachten, maar er kwamen zoveel mensen uit de IC vanuit Amersfoort dat er mensen letterlijk over de rand van het perron liepen...
Geen idee hoe druk het in tegenovergestelde richting was.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik was één van die mensen uit de 1524 vanuit Amersfoort richting de 4925 naar Utrecht, het was een wonder dat ik in Amersfoort nog mee kon in die 7 bakken ICM gezien perron 6/7 vol met mensen stond.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Negen schreef: wo 29 jan 2025, 15:52 Ik vond het anders op Hilversum wel echt onveilig druk..
[...]
Geen idee hoe druk het in tegenovergestelde richting was.
De grap is dat er geen tegenovergestelde richting is. Bij een storing tussen Amf en Ut stapt iedereen te Hvs uit op spoor 4/5, en vertrekt iedereen van spoor 2/3 (behalve als er treinen ingelegde worden via spoor 1, maar dat is niet structureel). De stromen beide kanten op gaan dus via hetzelfde perron.

Ik kwam vanuit Wp en stapte dus uit op spoor 2/3. Bij de trap was de breedte van 1 persoon beschikbaar voor de weinige mensen die op Hilversum moesten zijn en net uit een trein kwamen, en 7 mensen dik omhoog voor de mensen vanuit Amf en Ut die in resp Ut en Amf moesten zijn.
Plaats reactie