De kerk zit aan de Nieuwe Gouwe OZ. Die kun je niet missen

De Tielweg is de nieuwe beoogde locatie.
De kerk zit aan de Nieuwe Gouwe OZ. Die kun je niet missen
OV-bedrijven spelen altijd het slachtoffertje in dit soort processen (vrij naar de Fyra-enquete).buschauffeurDH schreef: ↑wo 29 jan 2025, 12:23 Ik zou de versie van de gemeenten Gouda en Leiden wel eens willen horen.
Er spelen echter nog veel meer problemen die niet in deze brief staan. Qbuzz duikt vol in de slachtofferrol.
Ok, dat verandert de zaak natuurlijk wel.
Wel leuk dat ze de invoering van de Omgevingswet erbij halen, maar door de Omgevingswet zou het proces van vergunningverlening toch juist makkelijker moeten gaan?Sleutelstad schreef: ↑di 28 jan 2025, 21:41 Brief van QBuzz aan de provincie.
https://pzh.notubiz.nl/document/1509310 ... 22Qbuzz%22
buschauffeurDH schreef: ↑di 28 jan 2025, 23:43 En maar benadrukken hoeveel geld het ze allemaal kost. Kolere, wat een jankverhaal om hun eigen fouten te maskeren. Wel bijna twee jaar geleden zeggen dat je volledig ZE gaat rijden. Dat is dus allemaal blufpoker gebleken. En wie zijn de dupe? De chauffeurs en de reizigers. En de Provincie staat voor gek, want die keffen een beetje en daar blijft het vooralsnog bij.
Mij bekruipt toch het gevoel dat er op gegokt is dat het wel goed zou komen omdat het in theorie wel zou moeten kunnen, terwijl de praktijk anders uitwijst. Daarin is Qbuzz niet uniek, er zijn meer concessies met een elektrische vloot waarbij het nog niet lekker loopt > Twente (Arriva) / Zaanstreek-Waterland (EBS) / IJssel-Vecht (EBS).Meltrain schreef: ↑wo 29 jan 2025, 23:26 Ik denk dat Qbuzz zelf ook een slachtoffer is.
Bij het opstellen van de plannen is men ervan uitgegaan dat er voldoende locaties en elektriciteit zou zijn. Als dat niet het geval is, is dat voor iedereen een tegenvaller.
Het faillissement van Van Hool was natuurlijk ook een tegenvaller, net zoals dat VDL de order van Qbuzz niet alsnog wilde overnemen. Gelukkig kon dat grotendeels op korte termijn opgelost worden door de bestelling bij Yutong.
Vervolgens ging men er heel lang vanuit dat Iveco de bussen op tijd zou leveren, maar dat bleek ineens niet meer haalbaar.
Qbuzz kan verweten worden dat de diensten niet kloppen (als dat al het geval is), maar voor de rest zijn er toch ook een hoop externe factoren en geldt de Wet van Murphy.
Qbuzz slachtoffer? Er zijn problemen met de elektrische bussen, storingen en schades. Ze hebben niet genoeg tablets voor de nieuwe chauffeurs, de opleiding is maar heel kort en dus worden chauffeurs de weg op gestuurd die de routes niet goed genoeg kennen en bovendien zonder tablet rijden.Meltrain schreef: ↑wo 29 jan 2025, 23:26Wel leuk dat ze de invoering van de Omgevingswet erbij halen, maar door de Omgevingswet zou het proces van vergunningverlening toch juist makkelijker moeten gaan?Sleutelstad schreef: ↑di 28 jan 2025, 21:41 Brief van QBuzz aan de provincie.
https://pzh.notubiz.nl/document/1509310 ... 22Qbuzz%22
![]()
(Als vergunningverlener kan ik zeggen dat dat niet zo is en dat komt mede doordat het DSO één grote zoektocht is.)
buschauffeurDH schreef: ↑di 28 jan 2025, 23:43 En maar benadrukken hoeveel geld het ze allemaal kost. Kolere, wat een jankverhaal om hun eigen fouten te maskeren. Wel bijna twee jaar geleden zeggen dat je volledig ZE gaat rijden. Dat is dus allemaal blufpoker gebleken. En wie zijn de dupe? De chauffeurs en de reizigers. En de Provincie staat voor gek, want die keffen een beetje en daar blijft het vooralsnog bij.
Ik denk dat Qbuzz zelf ook een slachtoffer is.
Bij het opstellen van de plannen is men ervan uitgegaan dat er voldoende locaties en elektriciteit zou zijn. Als dat niet het geval is, is dat voor iedereen een tegenvaller.
Het faillissement van Van Hool was natuurlijk ook een tegenvaller, net zoals dat VDL de order van Qbuzz niet alsnog wilde overnemen. Gelukkig kon dat grotendeels op korte termijn opgelost worden door de bestelling bij Yutong.
Vervolgens ging men er heel lang vanuit dat Iveco de bussen op tijd zou leveren, maar dat bleek ineens niet meer haalbaar.
Qbuzz kan verweten worden dat de diensten niet kloppen (als dat al het geval is), maar voor de rest zijn er toch ook een hoop externe factoren en geldt de Wet van Murphy.
Die Iveco's? Die zijn inderdaad op een rare manier vuil. Kan het niet aan de stroomlijn van die bussen liggen?
De wasstraat in Krimpen werkt nog niet optimaal dus de bussen kunnen daar niet gewassen worden!
Blijft wel dat qbuzz nu met extra kosten en problemen wordt opgescheept naast provincie en gemeenten ook nog eens uit naam van God.
Na wat puzzelen lijken bij de uit het buitenland afkomstige Citea's alle kentekens weer te horen bij de juiste bus. Er staan nog slechts 2 open: nummers 8158 en 8173 en kenteken 25-BZX-5.
Dat lijkt me inderdaad de schuld van Qbuzz, maar de rest is (ook) afhankelijk van externe factoren.buschauffeurDH schreef: ↑do 30 jan 2025, 10:56 Ze hebben niet genoeg tablets voor de nieuwe chauffeurs, de opleiding is maar heel kort en dus worden chauffeurs de weg op gestuurd die de routes niet goed genoeg kennen en bovendien zonder tablet rijden.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 81 gasten