Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
MdJ
Berichten: 4617
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: IJsselstein

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door MdJ »

Hainje schreef: wo 29 jan 2025, 12:22 Waar zit die kerk dan? Want ik zie zo niets in de buurt van de Tielweg (via Google Maps) dat ook maar lijkt op een kerk.
(Of heb ik wat belangrijke informatie gemist?)
De kerk zit aan de Nieuwe Gouwe OZ. Die kun je niet missen ;)
De Tielweg is de nieuwe beoogde locatie.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13645
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

Oh ik zie nu ook dat het om de tijdelijke stalling gaat direct naast de kerk.
Maar ehm, aan de overkant van de straat is een supermarkt welke gewoon open is op zondag. Dat is dan weer geen probleem zeker. :')
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Hendrik
Berichten: 2630
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hendrik »

Volgens mij is het stuk grond waar de bussen op worden gestald, sinds een jaar of zes eigendom van de kerk. Daarom kan de kerk als verhuurder voorwaarden stellen aan het gebruik.
WSM
Berichten: 1469
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door WSM »

buschauffeurDH schreef: wo 29 jan 2025, 12:23 Ik zou de versie van de gemeenten Gouda en Leiden wel eens willen horen.
Er spelen echter nog veel meer problemen die niet in deze brief staan. Qbuzz duikt vol in de slachtofferrol.
OV-bedrijven spelen altijd het slachtoffertje in dit soort processen (vrij naar de Fyra-enquete).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Kopri »

Deze headliner ziet er ook niet bepaald best uit:
https://www.transport-online.nl/73709/z ... beterplan/
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13645
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

Hendrik schreef: wo 29 jan 2025, 13:24 Volgens mij is het stuk grond waar de bussen op worden gestald, sinds een jaar of zes eigendom van de kerk. Daarom kan de kerk als verhuurder voorwaarden stellen aan het gebruik.
Ok, dat verandert de zaak natuurlijk wel.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22811
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Meltrain »

Sleutelstad schreef: di 28 jan 2025, 21:41 Brief van QBuzz aan de provincie.
https://pzh.notubiz.nl/document/1509310 ... 22Qbuzz%22
Wel leuk dat ze de invoering van de Omgevingswet erbij halen, maar door de Omgevingswet zou het proces van vergunningverlening toch juist makkelijker moeten gaan? :mrgreen:
(Als vergunningverlener kan ik zeggen dat dat niet zo is en dat komt mede doordat het DSO één grote zoektocht is.)
buschauffeurDH schreef: di 28 jan 2025, 23:43 En maar benadrukken hoeveel geld het ze allemaal kost. Kolere, wat een jankverhaal om hun eigen fouten te maskeren. Wel bijna twee jaar geleden zeggen dat je volledig ZE gaat rijden. Dat is dus allemaal blufpoker gebleken. En wie zijn de dupe? De chauffeurs en de reizigers. En de Provincie staat voor gek, want die keffen een beetje en daar blijft het vooralsnog bij.

Ik denk dat Qbuzz zelf ook een slachtoffer is.
Bij het opstellen van de plannen is men ervan uitgegaan dat er voldoende locaties en elektriciteit zou zijn. Als dat niet het geval is, is dat voor iedereen een tegenvaller.
Het faillissement van Van Hool was natuurlijk ook een tegenvaller, net zoals dat VDL de order van Qbuzz niet alsnog wilde overnemen. Gelukkig kon dat grotendeels op korte termijn opgelost worden door de bestelling bij Yutong.
Vervolgens ging men er heel lang vanuit dat Iveco de bussen op tijd zou leveren, maar dat bleek ineens niet meer haalbaar.
Qbuzz kan verweten worden dat de diensten niet kloppen (als dat al het geval is), maar voor de rest zijn er toch ook een hoop externe factoren en geldt de Wet van Murphy.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16024
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Kon men de ingang van de concessie niet beter uitstellen tot er voldoende materieel beschikbaar was?
diederickx
Berichten: 1700
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door diederickx »

Ja. Maar dan zou er nu geheel geen OV gereden hebben.
flipje
Berichten: 1306
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door flipje »

Meltrain schreef: wo 29 jan 2025, 23:26 Ik denk dat Qbuzz zelf ook een slachtoffer is.
Bij het opstellen van de plannen is men ervan uitgegaan dat er voldoende locaties en elektriciteit zou zijn. Als dat niet het geval is, is dat voor iedereen een tegenvaller.
Het faillissement van Van Hool was natuurlijk ook een tegenvaller, net zoals dat VDL de order van Qbuzz niet alsnog wilde overnemen. Gelukkig kon dat grotendeels op korte termijn opgelost worden door de bestelling bij Yutong.
Vervolgens ging men er heel lang vanuit dat Iveco de bussen op tijd zou leveren, maar dat bleek ineens niet meer haalbaar.
Qbuzz kan verweten worden dat de diensten niet kloppen (als dat al het geval is), maar voor de rest zijn er toch ook een hoop externe factoren en geldt de Wet van Murphy.
Mij bekruipt toch het gevoel dat er op gegokt is dat het wel goed zou komen omdat het in theorie wel zou moeten kunnen, terwijl de praktijk anders uitwijst. Daarin is Qbuzz niet uniek, er zijn meer concessies met een elektrische vloot waarbij het nog niet lekker loopt > Twente (Arriva) / Zaanstreek-Waterland (EBS) / IJssel-Vecht (EBS).
Vrokky
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Vrokky »

Het valt me op dat de bussen in de omgeving Krimpen super smerig zijn aan de achterkant, terwijl de zijkanten wel meevallen. Zijn er problemen met de wasstraat?
buschauffeurDH
Berichten: 209
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

Meltrain schreef: wo 29 jan 2025, 23:26
Sleutelstad schreef: di 28 jan 2025, 21:41 Brief van QBuzz aan de provincie.
https://pzh.notubiz.nl/document/1509310 ... 22Qbuzz%22
Wel leuk dat ze de invoering van de Omgevingswet erbij halen, maar door de Omgevingswet zou het proces van vergunningverlening toch juist makkelijker moeten gaan? :mrgreen:
(Als vergunningverlener kan ik zeggen dat dat niet zo is en dat komt mede doordat het DSO één grote zoektocht is.)
buschauffeurDH schreef: di 28 jan 2025, 23:43 En maar benadrukken hoeveel geld het ze allemaal kost. Kolere, wat een jankverhaal om hun eigen fouten te maskeren. Wel bijna twee jaar geleden zeggen dat je volledig ZE gaat rijden. Dat is dus allemaal blufpoker gebleken. En wie zijn de dupe? De chauffeurs en de reizigers. En de Provincie staat voor gek, want die keffen een beetje en daar blijft het vooralsnog bij.

Ik denk dat Qbuzz zelf ook een slachtoffer is.
Bij het opstellen van de plannen is men ervan uitgegaan dat er voldoende locaties en elektriciteit zou zijn. Als dat niet het geval is, is dat voor iedereen een tegenvaller.
Het faillissement van Van Hool was natuurlijk ook een tegenvaller, net zoals dat VDL de order van Qbuzz niet alsnog wilde overnemen. Gelukkig kon dat grotendeels op korte termijn opgelost worden door de bestelling bij Yutong.
Vervolgens ging men er heel lang vanuit dat Iveco de bussen op tijd zou leveren, maar dat bleek ineens niet meer haalbaar.
Qbuzz kan verweten worden dat de diensten niet kloppen (als dat al het geval is), maar voor de rest zijn er toch ook een hoop externe factoren en geldt de Wet van Murphy.
Qbuzz slachtoffer? Er zijn problemen met de elektrische bussen, storingen en schades. Ze hebben niet genoeg tablets voor de nieuwe chauffeurs, de opleiding is maar heel kort en dus worden chauffeurs de weg op gestuurd die de routes niet goed genoeg kennen en bovendien zonder tablet rijden.
Als chauffeur zou ik daar gek van worden. En dan vreemd kijken vanwege een hoog ziekteverzuim?
Ik denk dat er organisatorisch het een en ander aan de uitvoer schort. En dan moet operatie Keukenhof nog beginnen.
buschauffeurDH
Berichten: 209
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

Vrokky schreef: do 30 jan 2025, 10:23 Het valt me op dat de bussen in de omgeving Krimpen super smerig zijn aan de achterkant, terwijl de zijkanten wel meevallen. Zijn er problemen met de wasstraat?
Die Iveco's? Die zijn inderdaad op een rare manier vuil. Kan het niet aan de stroomlijn van die bussen liggen?
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 412
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Busseninportland »

Vrokky schreef: do 30 jan 2025, 10:23 Het valt me op dat de bussen in de omgeving Krimpen super smerig zijn aan de achterkant, terwijl de zijkanten wel meevallen. Zijn er problemen met de wasstraat?
De wasstraat in Krimpen werkt nog niet optimaal dus de bussen kunnen daar niet gewassen worden!
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6589
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door dylanwild94 »

Hainje schreef: wo 29 jan 2025, 20:47
Hendrik schreef: wo 29 jan 2025, 13:24 Volgens mij is het stuk grond waar de bussen op worden gestald, sinds een jaar of zes eigendom van de kerk. Daarom kan de kerk als verhuurder voorwaarden stellen aan het gebruik.
Ok, dat verandert de zaak natuurlijk wel.
Blijft wel dat qbuzz nu met extra kosten en problemen wordt opgescheept naast provincie en gemeenten ook nog eens uit naam van God.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13645
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

Ben met je eens dat het gezever is, maar ja, als die kerk eigenaar is van de grond staan ze wel in hun recht om het als voorwaarde te stellen. Als Qbuzz daar niet aan wil voldoen dan zijn ze natuurlijk vrij om een ander grasveld om te toveren tot tijdelijke stalling.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
omaylie
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door omaylie »

fransang schreef: di 21 jan 2025, 16:15 Er zijn gisteren weer 2 Citea's uit sept/okt 2015 op kenteken gezet: 27-BZX-5 en 29-BZX-5. Gezien de datum van 1e toelating ex-Berlijn. We hadden er nog een aantal tegoed hier....
Na wat puzzelen lijken bij de uit het buitenland afkomstige Citea's alle kentekens weer te horen bij de juiste bus. Er staan nog slechts 2 open: nummers 8158 en 8173 en kenteken 25-BZX-5.

En gaan er nog Citea's uit Berlijn komen? Of blijft het bij die 23 die we nu hebben?
Laatst gewijzigd door omaylie op do 30 jan 2025, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

76-BZT-2 is de 8151
omaylie
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door omaylie »

Ah kijk. Dank je wel. Die zag ik over het hoofd. :oops:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22811
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Meltrain »

buschauffeurDH schreef: do 30 jan 2025, 10:56 Ze hebben niet genoeg tablets voor de nieuwe chauffeurs, de opleiding is maar heel kort en dus worden chauffeurs de weg op gestuurd die de routes niet goed genoeg kennen en bovendien zonder tablet rijden.
Dat lijkt me inderdaad de schuld van Qbuzz, maar de rest is (ook) afhankelijk van externe factoren.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Kopri »

Blijkbaar is de manier van opladen ook niet 100% ZE:
https://www.leidschdagblad.nl/regio/lei ... 27575.html
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
jor[D]1
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door jor[D]1 »

Tsja. Bevestiging van wat al eerder opgevallen was dus.
jor[D]1 schreef: zo 12 jan 2025, 15:22
waldo79 schreef: zo 12 jan 2025, 11:02 In feite een (noodstroom)aggregaat.
Alsof de stroom er zo vaak langdurig uitligt in nederland...
Vermoed eerder wegens net congestie en niet genoeg vermogen beschikbaar om alles te laden.

Naja voor de niet gelovige, een fototje. Lekker zero emmision laden met een diesel generator. *O* _O-

Afbeelding
FanVanBussen
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 dec 2024, 19:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door FanVanBussen »

Vraag mij wel af wat ze dan doen met bussen die 'uitvallen'. Zijn zat bussen die dan volgens OVinfo/9292 gewoon rijden, maar simpelweg niet komen, omdat ze uitvallen.

Valt dit dan ook onder de uitval? Vind het ook nogsteeds bizar dat er chauffeurs zijn die gewoon de routes nog niet kennen. Had afgelopen vrijdag ook iets aparts op Leiden CS.

We stonden stil op de buffer van Leiden CS. Stonden te wachten op de uitstaphalte. Chauffeur kon ons er denk ik niet uitlaten wegens veiligheid? Maar in plaats van gewoon naar een leeg perron te rijden, parkeert chauffeur bus op de buffer. Wordt er vrolijk gekletst met wat collega's. Vervolgens stapt de vervolg collega in de bus en wordt de bus van het station afgereden om vervolgens de uitstaphalte bij de Jumbo te gebruiken.

Hier zat omme nabij de 5 minuten tussen. Dit is toch gewoon te bizar voor woorden, dat jij je passagiers op het station 'vast' houdt in je bus?

Ik heb oprecht nog geen enkele goede ervaring gehad met Qbuzz tot nu toe en ik reis veel met het OV. Ik snap dat het allemaal wennen is, ik snap dat er nieuwe bussen moeten instromen, ik snap dat er een chaffeurstekort is. Maar Qbuzz, do better.

Het is zo ontzettend slecht, de kwaliteit, de klantenservice, de informatie. Hoe kan dit? Hoe kan dit gebeuren? En waarom verbetert het maar niet? Als Arriva hier jarenlang gewoon heeft kunnen rijden zonder deze problemen, dan zou Qbuzz dat ook kunnen doen?

Als je dit niet kan, dan doe je gewoon iets wat onmogelijk is. Echt belachelijk....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 81 gasten