Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Een gezamenlijke website is verplicht. Keolis had als ik me niet vergis aangegeven een stichting op te willen richten die dan de gezamenlijke website beheert.
Al ben ik wel benieuwd of dat helemaal goed gaat in december als Qbuzz de site nog beheert maar er info van Transdev en Keolis op moet komen.
Al ben ik wel benieuwd of dat helemaal goed gaat in december als Qbuzz de site nog beheert maar er info van Transdev en Keolis op moet komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Dat hoeft niet per se moeilijk te zijn. Als de doorverwijzing op u-ov.nl wordt weggehaald kan die url naar een nieuwe site verwijzen (beheerd door die stichting), terwijl op u-ov.info de Qbuzz-site blijft draaien tot minstens de concessieovergang. Eventueel daarna u-ov.info weer van een doorverwijzing naar de nieuwe site voorzien (of de nieuwe site overplaatsen en u-ov.nl weer van de doorverwijzing voorzien, naar gelang de wens van de Provincie Utrecht) en je hebt het probleem op een nette manier opgelost.
Al vermoed ik dat de praktijk wel eens weerbarstiger kan worden...
Al vermoed ik dat de praktijk wel eens weerbarstiger kan worden...
-
- Berichten: 317
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Transdev en Keolis en EBS laten met de RRReis website al meer dan een jaar zien dat de samenwerking niet optimaal is. Zowel niet op het gebied van informatievoorziening als op het gebied van klachtenafhandeling.
Gr BasG
-
- Berichten: 6070
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Lekker makkelijk..sirvinniei schreef: ↑do 30 jan 2025, 19:27 (..)
Wat mij betreft kun je gewoon die hele tunnel voor gemotoriseerd vervoer afsluiten en de fietsers via de rijbaan laten gaan, zodat het rechter vlakke deel van de tunnel voor voetgangers gebruikt kan worden. Dat lost een probleem op.

Daar rijdt best veel verkeer doorheen en de 'nieuwe' tunnel onder de Voorpoort is nou ook niet echt rustig te noemen. Nog meer verkeer daardoorheen zal tot nog meer terugslag leiden, want de opstelstrook richting Renswoude (N224) is nu al vrij kort voor het verkeersaanbod (in de brede spitsen), naar mijn waarneming.
Er ligt een groenstrook / parkeergelegenheid voor DPD medewerkers/busjes waar volgens mij wel ruimte voor een haltekom te realiseren is i.p.v. het confisqueren van een rijstrook op de Ravelijn.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Het mooiste zou zijn als ze de rondweg Oost gewoon doortrekken en onder/over het spoor en direct aansluiten op de N224 ipv dat al het verkeer langs het station moet. Grootste knelpunt is het kruispunt van de N224 bij het tankstation, dat houdt de hele boel op.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
De plaatselijke koffietafel meldt dat in april een serie geledes uit Scandinavië deze kant op komt.
Chauffeur Syntus Utrecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Uit Zweden om precies te zijn, was ook al in officiële bronnen aangekondigd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Talbot
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Dit zijn bussen van het merk MAN, zeg ik dat goed?
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Ja dit heb ook al aangegeven bij het begin van dit topic.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
En hoeveel van die MAN-bussen komen onze kant op?
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Klopt, maar daarvoor in de plek kan het huidige kruispunt zonder stoplichten realiseren, of in ieder geval met stoplichten die grotendeels op groen staan. Ik weet oprecht niet hoe je anders een rolstoelvriendelijke toegang tussen de bushalte en het station moet maken. Rolstoelers maar tussen de fietsers door laten rijden?Durashift schreef: ↑vr 31 jan 2025, 13:54Lekker makkelijk..sirvinniei schreef: ↑do 30 jan 2025, 19:27 (..)
Wat mij betreft kun je gewoon die hele tunnel voor gemotoriseerd vervoer afsluiten en de fietsers via de rijbaan laten gaan, zodat het rechter vlakke deel van de tunnel voor voetgangers gebruikt kan worden. Dat lost een probleem op.![]()
Daar rijdt best veel verkeer doorheen en de 'nieuwe' tunnel onder de Voorpoort is nou ook niet echt rustig te noemen. Nog meer verkeer daardoorheen zal tot nog meer terugslag leiden, want de opstelstrook richting Renswoude (N224) is nu al vrij kort voor het verkeersaanbod (in de brede spitsen), naar mijn waarneming.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
MAN bussen? Transdev heeft toch circa 40 elektrische Volvo bussen aangeschaft?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Buiten = Keolis, Binnen = Transdev 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Oh ja, dit is het Utrecht Buiten topic...
Desondanks, ik dacht dat Keolis alleen maar Yutong bussen had besteld voor Utrecht Buiten?
Desondanks, ik dacht dat Keolis alleen maar Yutong bussen had besteld voor Utrecht Buiten?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Qua bestellingen zijn het inderdaad volgens mij enkel Yutongs, maar er komen dus ook enkele bussen van Keolis over van Zweden naar Nederland.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Er komt in december nog maar een relatief klein vlootje Yutongs te rijden, maar zover ik begrepen heb willen ze al wel meer geleed gaan rijden in de nieuwe concessie. Die MANs zijn dus ter overbrugging van de tijd tot de hele vloot U18s er is, het grootste deel daarvan komt pas in 2028.
En sowieso zouden die geledes al eerder op 202 moeten gaan rijden.
En sowieso zouden die geledes al eerder op 202 moeten gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
En gaat het dan over nieuwe of oude MAN's? Dan bedoel ik niet nieuw in de zin van net uit de fabriek, want dat dat niet zo is, is wel duidelijk. Ik bedoel in de zin van het nieuwe of oude model (dus een beetje zoals in Arnhem-Nijmegen of meer zoals die eerder naar P3 reden bij Arriva)?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Even een gokje, maar ik denk deze gezien ik nieuwsartikelen tegen kwam die melden dat Keolis in de zomer van 2020 een vierjarige contractverlenging in Stockholm heeft gekregen, dus tot eind afgelopen jaar.
Zover ik weet zijn het namelijk wel gewoon diesels (in Stockholm heeft Keolis ook elektrische MAN geledes rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Lijn 45
- Berichten: 5830
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Ze komen van Keolis Zweden en die hebben i.i.g. wagens van het oude model uit 2017 , 2018 en 2019. Ik heb niet gekeken of ze het nieuwe model hebben.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Lijn 45
- Berichten: 5830
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Ik heb nu wel gekeken en ik zie dat ze ook nieuwe generatie dieselgeledes hebben.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Het gaat wel om bussen met biofuel, ik weet niet of dat met die diesel bussen zo is.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Gezien de historie die daar staat hadden ze die nog niet toen Utrecht Buiten gegund werd, dus lijkt me sterk dat die het worden.Lijn 45 schreef: ↑vr 31 jan 2025, 21:04 Ik heb nu wel gekeken en ik zie dat ze ook nieuwe generatie dieselgeledes hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Er is een bepaald aantal 15-meters en geledes geboden. Die zullen er vanaf het begin ook zijn. Alles wat er dan "tekort" is aan electrisch, zal door dieselbussen met dezelfde afmetingen worden opgevangen. Dat is tenminste wat ik van de presentaties begrepen heb.Daniel schreef: ↑vr 31 jan 2025, 19:56 Er komt in december nog maar een relatief klein vlootje Yutongs te rijden, maar zover ik begrepen heb willen ze al wel meer geleed gaan rijden in de nieuwe concessie. Die MANs zijn dus ter overbrugging van de tijd tot de hele vloot U18s er is, het grootste deel daarvan komt pas in 2028.
En sowieso zouden die geledes al eerder op 202 moeten gaan rijden.
Volgens de verhalen komen er 10 geledes en die gaan dan voor de zomer de dienst op. Specifieke data zijn mij niet bekend.
Chauffeur Syntus Utrecht.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 95 gasten