Het Grote Overstap Reisspel
-
Re: Het Grote Overstap Reisspel
Crossborderrail vertelt mij dat we dan een avontuurlijk stukje de grens over kunnen lopen naar Zemgale, waar we de bus pakken naar het busstation in Daugavpils.
-
-
- Donateur
Bus 956 Minsk AB
-
- Z2N
- Donateur
Nadat Nitein even met diens favoriete dictator heeft kunnen bijpraten gaan we Rusland weer verlaten, met de Aeroexpress gaan we naar de Luchthaven Sjeremetjevo/Шереметьево.
-
- Z2N
- Donateur
Als Nitein zo graag in Rusland wil zijn, een land dat een flink aantal van de leden van ons forum vervolgt voor wie zij zijn, mag die dat doen zonder mij. Ik leg geen stuk aan.
-
-
https://ilyabirman.net/moscow/metro/map/2023/
Volgens deze kaart kunnen we met bus 817 naar vliegveld SVO.
Volgens deze kaart kunnen we met bus 817 naar vliegveld SVO.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
- Z2N
- Donateur
Dat zal, maar mijn voorkeur gaat niet uit naar spelen in Rusland. Dat de Russofielen dat wel willen mogen ze zelf weten, ik speel het spel met de gedachte dat iedereen dezelfde reis kan maken. In Rusland gaat dat niet. Maar ik wens je veel plezier.
-
- Donateur
Ach, nu Poetins vriendjes inmiddels ook in ons land aan de macht zijn, wordt principes hooghouden wel heel lastig. Dus laten we er maar het beste van maken, en doorreizen met metrolijn 7 naar Planernaya.
-
-
Lijn 7 door naar Planernaya.
Ik kan niks lezen van deze taal helaas.
Ik kan niks lezen van deze taal helaas.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
- ArrivaBas
- Contacteer:
Julius, kijk jij wel naar eerdere zetten in dit spel? We zijn nu voor de derde keer in 3 uur op hetzelfde punt.
Verder ben ik er voorstander van dat de politiek voortaan geen onderdeel meer is van forumspelletjes.
Vanaf Planernaya lopen we 8 minuten naar de tramhalte Fomicheva en nemen daar tram 6 naar Pokrovskoe-Glebovo (geen idee of Google het Cyrillisch juist heeft getranscribeerd naar Latijns alfabet)
Verder ben ik er voorstander van dat de politiek voortaan geen onderdeel meer is van forumspelletjes.
Vanaf Planernaya lopen we 8 minuten naar de tramhalte Fomicheva en nemen daar tram 6 naar Pokrovskoe-Glebovo (geen idee of Google het Cyrillisch juist heeft getranscribeerd naar Latijns alfabet)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Ach, ik ben ook al een tijdje afgehaakt. Niet eens zo zeer omdat we in ondemocratische landen spelen - al vind ik dat ook minder fijn - maar omdat het erg repetitief wordt om steeds, door een enkele speler, naar diezelfde ondemocratische landen gestuurd te worden. Met twee concessieovergangen is er bijvoorbeeld genoeg nieuws te doen in Nederland, maar telkens als we in de buurt komen is het weer een IC naar het oostblok.
-
- Donateur
En omdat daar verder niet valt over te stappen, blijven we in die tram zitten tot Sokol.
Dit forum is sterk gericht op Oost-Europa, en natuurlijk Frankrijk. Ik vermoed dat dat ook is waar die 'O' in 'OV' voor staat.Dionysusnu schreef: ↑vr 31 jan 2025, 10:21 Ach, ik ben ook al een tijdje afgehaakt. Niet eens zo zeer omdat we in ondemocratische landen spelen - al vind ik dat ook minder fijn - maar omdat het erg repetitief wordt om steeds, door een enkele speler, naar diezelfde ondemocratische landen gestuurd te worden. Met twee concessieovergangen is er bijvoorbeeld genoeg nieuws te doen in Nederland, maar telkens als we in de buurt komen is het weer een IC naar het oostblok.
Maar om het spel misschien voor jou (en anderen) weer leuker te maken én te voorkomen dat een enkele speler te veel invloed krijgt, zouden we bijvoorbeeld ook een maximaal aantal zetten (bijvoorbeeld drie) per dag kunnen afspreken, en/of dat je niet mag aanleggen op een zet die is aangelegd op de jouwe.
Maar goed, ik heb vaker spelregelveranderingen voorgesteld, natuurlijk.
- ThatPCDude
- Donateur
We pakken dan maar de groene metrolijn 2 om naar Белорусская/Belorusskaja te gaan. Hier kunnen we als het goed is treinen naar het vliegveld of naar het westen pakken.
Overigens deel ik het sentiment van Dionysusnu dat we meer in ons eigen land zouden moeten spelen in plaats van gelijk naar dergelijke uithoeken van de kaart te gaan. Het is opzich geinig om in landen zoals rusland, maar ook de VS, azië, et cetera te spelen, maar het allerleukste blijft gewoon in ons eigen land.
Overigens deel ik het sentiment van Dionysusnu dat we meer in ons eigen land zouden moeten spelen in plaats van gelijk naar dergelijke uithoeken van de kaart te gaan. Het is opzich geinig om in landen zoals rusland, maar ook de VS, azië, et cetera te spelen, maar het allerleukste blijft gewoon in ons eigen land.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Ik sluit me deels aan bij Dionysusnu en ThatPCDude: er wordt nu heel veel in het oostblok gespeeld. Ik heb er op zich geen probleem om af en toe in Azië, Oceanië, Amerika of in het oostblok te reizen (juist ook omdat dat over het algemeen meer vraagt van de gemiddelde forumgebruiker), maar zo vaak als we nu in het oostblok zitten vind ik ook echt overdreven. Ja, er zijn hier een redelijk aantal forumgebruikers die ook het oostblok interessant vinden (dat heb ik met de Baltische Staten en Scandinavië), maar vergeet alsjeblieft niet dat dit forum OV in Nederland heet en het dus best logisch is om met enige regelmaat in de buurt van Nederland rond te reizen.
Dat we zo vaak in het oostblok zitten is voor mij ook één van de redenen waarom ik niet zo vaak aansluit bij dit spel.
Voor nu: trein 029Ч naar Kaliningrad-Passazhirskij
Dat we zo vaak in het oostblok zitten is voor mij ook één van de redenen waarom ik niet zo vaak aansluit bij dit spel.
Voor nu: trein 029Ч naar Kaliningrad-Passazhirskij

-
- Donateur
Tram 3 dan, naar Proletarskaya.
-
Bus 145 naar Stancija Gurevsk-Novy (aangenomen dat je Proletarskaya ulitsa bedoelde).
-
Idee : Misschien dit spel verdelen in 3 edities?
Versie 1. Je blijft in Nederland
Versie 2. Je blijft binnen Europa.
Versie 3. Je mag over de hele wereld, kijk wel naar landen waar ov slecht is.
Zo is er voor ieder wat wils, lijkt me zo slecht nog niet.

Versie 1. Je blijft in Nederland
Versie 2. Je blijft binnen Europa.
Versie 3. Je mag over de hele wereld, kijk wel naar landen waar ov slecht is.
Zo is er voor ieder wat wils, lijkt me zo slecht nog niet.

Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
-
- Donateur
Wat een gedoe. Gewoon 1 versie. En inderdaad soms gaat het teveel een bepaalde kant op. En dan niet spelen om politieke redenen vind ik zelf te ver gaan. Het is een spel van stel dit stel dat. De politieke situatie in Rusland juich ik ook niet toe maar omdat dan te gaan boycotten. Zo dadelijk is er iemand gepikeerd als we in de Verenigde Staten zitten omdat Trump daar zit. Ik ben ook geen fan van Halsema maar om dan niet mee te spelen als we in Amsterdam zitten vind ik een beetje zielig. Maar goed ieder moet dat voor zichzelf bepalen
-
Met de trein terug naar Kaliningrad-Passazhirskij, hopelijk neemt iemand de bus naar het vliegveld om hier weg te gaan
-
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.