Eurostar Amsterdam - London
-
Re: Eurostar Amsterdam - London
Er waren ooit plannen voor een nachttrein naar Londen via de tunnel. Er was zelfs materiaal ervoor. Maar het is er nooit van gekomen. Overigens heeft tot 1980 de zgn. Nightferry gereden.
-
Vanaf vrijdag kan er gereserveerd worden voor de rechtstreekse treinen naar Londen.
-
In april is er weer geen treinverkeer mogelijk van Amsterdam naar Londen.Eurostar-website schreef:Directe treinen van Nederland naar Londen vanaf 10 februari 2025
Tussen 10 februari en 29 maart 2025 rijden er tijdelijk weer rechtstreekse Eurostar-treinen van Amsterdam en Rotterdam naar Londen. Daarna wordt de verbinding opnieuw gepauzeerd vanwege noodzakelijke werkzaamheden in Amsterdam Centraal. Eind april 2025 rijden er opnieuw directe treinen.
-
Staat toch ook in het bericht?
-
FT, St Pancras owner lays out plan to boost Channel passenger numbers:
*nu 1800 passagiers per uurHe said that passenger numbers could grow to about 2,400 an hour in the next three to four years through changes including additional security lanes and staff.
In the longer-term, Sinclair said parts of St Pancras’s “international zone” would need to be redesigned for passenger numbers to approach 5,000 an hour. (meer)
-
Meer beveiligings- en douanepersoneel op St. Pancras? Volgens mij is het veel belangrijker om te zorgen voor voldoende wachtruimte ná de douane. Het is er helaas vaak propvol.
-
Dat is ook mijn ervaring. Beveiligingscontrole en paspoortcontrole gingen bij mij vaak vlot. Maar daarna ergens zitten is een uitdaging.
-
Het is er nu juist propvol wegens de beperkte capaciteit van de controles. Door de huidige beperkte capaciteit en het risico dat het vastloopt moet je nu 75 minuten vooraf aanwezig zijn zodat iedereen zeker op tijd door de controles raakt.
Als de capaciteit van de controles verhoogt, is er geen reden meer dat Eurostar zo'n klantonvriendelijke maatregel moet aankondigen en dat de massa daar zo lang vooraf zit/staat te wachten.London St Pancras International
Eurostar Standard & Eurostar Plus:
Hoeveel minuten voor vertrek moet ik op het station zijn? 75
Hoeveel minuten voor vertrek sluiten de ticketpoortjes? 30
Als de douane/paspoortcontrole/veiligheidscontrole.
https://eurostar.com/be-nl/reisinformat ... /inchecken
Veel klantvriendelijker ook.
-
Klantonvriendelijk, maar het maakt het je ook minder concurrerend t.o.v. van het vliegtuig dat vertrekt van Londen City.
-
Dan is dat recent opgehoogd zeker? Ik ben het afgelopen jaar drie keer heen en weer geweest met de Eurostar, de laatste keer half november, en op de tickets en in de mails stond steeds 45-60 minuten. En ik sloot steeds zo'n 45 minuten van tevoren aan in de rij, zonder problemen. En zelfs elke keer een stoel gevonden in de wachtruimte, al was het wel even zoeken.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Hebben ze daar wel genoeg ruimte op de sporen voor?FT schreef:Many passengers would also wait on trains rather than in departure areas to free up space.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Het advies is al een paar keer aangepast naar meer of minder tijd. Alleen de Nederlandse vertaling is slecht. In het Engels staat er "should" maar in het Nederlands is daar "moet" van gemaakt.gpvos schreef: ↑do 12 dec 2024, 23:38 Dan is dat recent opgehoogd zeker? Ik ben het afgelopen jaar drie keer heen en weer geweest met de Eurostar, de laatste keer half november, en op de tickets en in de mails stond steeds 45-60 minuten. En ik sloot steeds zo'n 45 minuten van tevoren aan in de rij, zonder problemen. En zelfs elke keer een stoel gevonden in de wachtruimte, al was het wel even zoeken.
-
Het lijkt erop dat het inderdaad is aangepast. De website van NS International geeft aan:
Toch geeft de veelgestelde vragen van NS International nog steeds 30 minuten aan:
https://support.nsinternational.com/app ... a_id/12868NS International schreef:De incheckprocedure start 90 minuten voor vertrek. Houd hier rekening mee in uw reisschema; de Eurostar Terminal ticketpoortjes sluiten 30 minuten voor vertrek.
-
Hangt er ook van af hoe druk het is. Je kan het treffen en direct doorlopen naar de poortjes. Maar ik heb ook wel eens rijen gezien die ver buiten begonnen. En in Londen wil het wel eens regenen.
-
Moet je 45 minuten voor vertrek aankomen op de terminal of moet je 45 minuten voor vertrek door de poortjes zijn gegaan? In dat laatste geval haal je dat niet als een er rij staat en moet je dus nog veel langer van tevoren aanwezig zijn.
-
Mijn ervaring is dat er in St. Pancras verschillende wachtrijen zijn op treinnummer. Korter voor vertrek wordt je meestal zo doorgesluisd, dan moeten de vroegkomers van latere treinen op jou wachten.
Hoe hard de 30 minuten regel is, heb ik nog niet durven uitproberen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
Je ziet wel eens medewerk(st)ers van Eurostar die bordjes tonen met treinnummer en vertrektijd. Ik zou me daar melden als je haast hebt.
-
In Brussels kun je ook wel eens met iets minder resterende tijd nog door de poortjes. Maar je kunt er niet op rekenen.JordiBrabant schreef: ↑vr 13 dec 2024, 12:42 Mijn ervaring is dat er in St. Pancras verschillende wachtrijen zijn op treinnummer. Korter voor vertrek wordt je meestal zo doorgesluisd, dan moeten de vroegkomers van latere treinen op jou wachten.
De check-in sluit 30 minuten van tevoren, en voor de hoogste klas (ik vergeet altijd hoe die dit jaar heet) ietsje later nog. Dat is eigenlijk de enige grens. Het is niettemin verstandig om uiterlijk ca. 45 minuten in de rij aan te sluiten, maar dat is uitdrukkelijk geen verplichting.Matt schreef: ↑vr 13 dec 2024, 12:03 Het lijkt erop dat het inderdaad is aangepast. De website van NS International geeft aan:Toch geeft de veelgestelde vragen van NS International nog steeds 30 minuten aan:https://support.nsinternational.com/app ... a_id/12868NS International schreef:De incheckprocedure start 90 minuten voor vertrek. Houd hier rekening mee in uw reisschema; de Eurostar Terminal ticketpoortjes sluiten 30 minuten voor vertrek.
-
28 minuten werkt nog, beide keren dat ik het probeerde. Toen werd ook achter mij het lint dichtgedaan.
(Can not reccommend)
In Amsterdam heb ik ze het hek op perron 15 wel eens stipt om 30mn voor vertrek dicht zien doen. Iemamd die een paar minuut later was werd door beveiligers tegengehouden, ook toen ze het hek even open deden om treinpersoneel door te laten.
(Can not reccommend)
In Amsterdam heb ik ze het hek op perron 15 wel eens stipt om 30mn voor vertrek dicht zien doen. Iemamd die een paar minuut later was werd door beveiligers tegengehouden, ook toen ze het hek even open deden om treinpersoneel door te laten.
-
Hebben Premier-reizigers dan een apart poortje?
-
-
Hoe komen die Premier-reizigers dan in de lounge? Het perron was echt afgezet met een groot hek.
-
https://www.nsinternational.com/en/down ... r-terminal
Plattegrond van Amsterdam Centraal met de nieuwe UK terminal. Vanaf maandag 10 februari gaan er weer rechtstreekse treinen rijden vanuit Nederland naar Londen!
Plattegrond van Amsterdam Centraal met de nieuwe UK terminal. Vanaf maandag 10 februari gaan er weer rechtstreekse treinen rijden vanuit Nederland naar Londen!
-
Gaaf! Ik ben benieuwd welke trap er zal worden gebruikt om op het perron te komen.
-
Was dit "vroeger" een poortjesloze doorgan tussen stad en IJ of was de IJpassage de enige?