Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
MetroRET

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

De RE6 rijdt toch planmatig via Neuss?
ITF

Bericht door ITF »

Ik vermoed dat Cassie bedoeld dat de RE 6 rechtstreeks vanaf Duisburg naar Neuss gaat en daarbij de Rijn al bij Duisburg kruist en daarmee Düsseldorf overslaat.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Ow oeps, ik had Düsseldorf even over het hoofd gezien.
cassie127

Bericht door cassie127 »

ITF schreef: zo 09 feb 2025, 19:05 Ik vermoed dat Cassie bedoeld dat de RE 6 rechtstreeks vanaf Duisburg naar Neuss gaat en daarbij de Rijn al bij Duisburg kruist en daarmee Düsseldorf overslaat.
Klopt deze situatie zoals ik omschreven heb is volgens mij nog 2 weken. (Ook dst over de RE 11 en S11)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
diederickx

Bericht door diederickx »

ICE-trein botst op vrachtwagen bij Hamburg: twaalf gewonden.
nos.nl schreef:Het zou gaan om een vrachtwagen van de spoorbeheerder, die waarschijnlijk vast was komen te zitten in de rails. Op de truck zouden ook rails hebben gelegen, die nu langs het spoor liggen.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Dat op de foto te zien straatje is voor grote vrachtwagens eigenlijk niet geschikt maar is de enige toerit naar het emplacement van het Vossloh Rail Center. Het begin van het straatje kan men op Google Maps/Streetview onder de adres Reller 12, Harburg, terugvinden. Getroffen is ICE 613 met treinstel 412 060.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Inmiddels is duidelijk dat één inzittende van de ICE om het leven is gekomen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft

Bericht door Reiziger Delft »

Als ik de foto's bekijk, is vooral de voorkant van de ICE flink beschadigd; de machinist is echter niet gewond geraakt. Ik zie verder geen grote beschadigingen aan de trein; hoe komt het dat er toch iemand is overleden en er een aantal reizigers ernstig gewond zijn geraakt?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het ongeluk gebeurde al een paar minuten na vertrek van station Hamburg-Harburg, dus dat nog niet alle reizigers een zitplaats gevonden hadden ligt voor de hand. Dus er kunnen door de noodremming mensen of objecten gevallen zijn op staande en zittende reizigers, of er waren reizigers die nog door de trein liepen tijdens de noodremming en daardoor zeer ongelukkig ten val zijn gekomen. Als daardoor een hersenschudding is ontstaan is dat ook zwaargewond, daarmee sturen ze je na een bezoekje aan de eerste hulp niet meteen weer naar huis. Helemaal duidelijk zal het pas zijn als het rapport van het ongeluk wordt gepubliceerd vermoed ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es

Bericht door en-es »

Vandaag met ICE121 en ICE515 naar München gereisd. Eigenlijk zou ik in Duisburg overstappen op ICE621 maar ik kreeg een mail dat die verbinding niet meer mogelijk was. ICE121 vertrok op tijd uit Utrecht Centraal en Arnhem Centraal. In Oberhausen 3 minuten vertraging en aankomst in Keulen met 11 minuten vertraging. Ook behoorlijk wat lege stoelen in mijn rijtuig 39. ICE515 vertrok met 6 minuten vertraging uit Keulen. Die vertraging liep rap op tot 25 minuten in Mannheim en Stuttgart. In Ulm was dat terug gebracht tot 12 minuten en heb ik Wendlingen-Ulm afgestreept van mijn bucketlist. En ook nog in een besneeuwde landschap. Daarna liep de vertraging weer op en kwam ik met ruim 20 minuten vertraging aan in de bouwput München Hbf. Daar zag ik nog een RE4 naar Simbach met dubbeldekker-rijtuigen van Nah.SH. Die waren ver van huis.
en-es

Bericht door en-es »

Vandaag de Astoro tussen München en Zürich uitgetest. Dat viel niet mee. In ECE196 functioneerde de Wifi niet. Ook kwam de trein met 40 minuten vertraging aan in Zürich. Die werd vooral in Zwitserland veroorzaakt. Na Lindau Reutin was de vertraging nog maar 15 minuten.
cassie127

Bericht door cassie127 »

5 minuten bij Lindau is al genoeg om je pad kwijt te raken in Zwitserland. Bij 10 minuten of meer wordt de trein vaak omgeleid onder Romanshorn langs.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
T-hijs

Bericht door T-hijs »

Dus die langere vertraging is waarschijnlijk toch uiteindelijk in Duitsland veroorzaakt.
F.k.a. Bollenstad
en-es

Bericht door en-es »

Op die manier. Dat wist ik niet. Ik heb niet de indruk dat de trein omgeleid werd in Zwitserland.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Er zijn verschillende scenario's afhankelijk van de hoeveelheid vertraging op de grens. Ik ken de details niet, maar bij mijn weten zitten daar ook gevallen tussen waarbij de trein ergens vastgehouden wordt om op een alternatief pad te wachten wat de binnenlandse takt niet verstoord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ja je staat of lang stil in St. Gallen of de stop daar vervalt en je wordt omgeleid via de boog net onder Romanshorn.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik weet uit ervaring (n=1) dat de Railjet van Wien naar Zürich bij in Oostenrijk hoog opgelopen vertragingen ook lang moet wachten op een nieuw pad, maar dan in Buchs SG.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ICE11

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: wo 12 feb 2025, 09:45 Het ongeluk gebeurde al een paar minuten na vertrek van station Hamburg-Harburg, dus dat nog niet alle reizigers een zitplaats gevonden hadden ligt voor de hand. Dus er kunnen door de noodremming mensen of objecten gevallen zijn op staande en zittende reizigers, of er waren reizigers die nog door de trein liepen tijdens de noodremming en daardoor zeer ongelukkig ten val zijn gekomen. Als daardoor een hersenschudding is ontstaan is dat ook zwaargewond, daarmee sturen ze je na een bezoekje aan de eerste hulp niet meteen weer naar huis. Helemaal duidelijk zal het pas zijn als het rapport van het ongeluk wordt gepubliceerd vermoed ik.
Inmiddels werd bekend dat het overleden slachtoffer, een professor van de universiteit Hamburg, in het eerste rijtuig zat en door de noodremming zo hard tegen de tafel voor zijn stoel werd gedrukt dat hij inwendige bloedingen kreeg.

https://www.t-online.de/nachrichten/pan ... wagen.html
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Door de noodremming, of door de krachten van de botsing zelf?
ICE11

Bericht door ICE11 »

Kan ook door de botsing opzich.
Laatst gewijzigd door ICE11 op za 15 feb 2025, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Gaat weer lekker met de grensoverschrijdende treinen vanuit Aachen vandaag:

Elke drie uur vervalt een rondje Welkenraedt-Aachen-Welkenraedt, vermoedelijk omdat weer een Break in dit omloop zit en vandaag en morgen in de ochtend vallen ook weer enkele RE18 tussen Aachen en Heerlen uit.
en-es

Bericht door en-es »

Met TGV 9222 gaat het ook niet lekker. Lange stilstand in Mulhouse, volgens SNCF wegens vandalisme. Zojuist met 20 minuten vertraging vertrokken.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

ICE11 schreef: za 15 feb 2025, 14:03
Suus schreef: wo 12 feb 2025, 09:45 Het ongeluk gebeurde al een paar minuten na vertrek van station Hamburg-Harburg, dus dat nog niet alle reizigers een zitplaats gevonden hadden ligt voor de hand. Dus er kunnen door de noodremming mensen of objecten gevallen zijn op staande en zittende reizigers, of er waren reizigers die nog door de trein liepen tijdens de noodremming en daardoor zeer ongelukkig ten val zijn gekomen. Als daardoor een hersenschudding is ontstaan is dat ook zwaargewond, daarmee sturen ze je na een bezoekje aan de eerste hulp niet meteen weer naar huis. Helemaal duidelijk zal het pas zijn als het rapport van het ongeluk wordt gepubliceerd vermoed ik.
Inmiddels werd bekend dat het overleden slachtoffer, een professor van de universiteit Hamburg, in het eerste rijtuig zat en door de noodremming zo hard tegen de tafel voor zijn stoel werd gedrukt dat hij inwendige bloedingen kreeg.

https://www.t-online.de/nachrichten/pan ... wagen.html
Dat is inderdaad ook een logisch argument. In 2012 botste in Amsterdam twee treinen tegen elkaar, waarbij ook een dode viel. Zo'n beetje het eerste wat na dat incident gebeurde is dat NS leeslampjes heeft verwijderd in de eerste klas van VIRM, aangezien het slachtoffer dodelijk was verwond door de impact van de klap tegen dat lampje. Daarnaast zijn in heel veel treinen (VIRM, ICM) de tafels bij vierzitters vervangen, omdat deze scherpe of puntige randjes hadden. Bij het ontwerp van nieuwe interieurs is er ook rekening gehouden met het voorkomen van dunne tafels en scherpe randen, daarom zijn klaptafels tegenwoordig zo aangenaam dik.
JothamvW

Bericht door JothamvW »

en-es schreef: za 15 feb 2025, 15:17 Met TGV 9222 gaat het ook niet lekker. Lange stilstand in Mulhouse, volgens SNCF wegens vandalisme. Zojuist met 20 minuten vertraging vertrokken.
Vertraging vanwege vandalisme? Klinkt als het treinverkeer tussen Berlijn en Polen van vrijdag; men moest (ik ook) per S-Bahn van Hauptbahnhof of Ostbahnhof naar Lichtenberg en daar opstappen, waar dan nog een storting op de S-Bahn zelf bij kwam en de treinen naar Polen vaak flinke vertragingen hadden door dik negatieve keringen. Bovendien werd er een omleiding gereden naar Frankfurt Oder.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Matt

Bericht door Matt »

Vandalisme, dat probleem hadden ze vorig jaar ook op de HSL Siegburg-Bonn - Frankfurt(Main) ...
Plaats reactie