Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2025-2038)

Bericht door CamilleKreemers »

Dus 67 elektrische en 20 waterstofbussen in deze concessie., zijn dat er minder dan nu?
Lijn 45
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2025-2038)

Bericht door Lijn 45 »

Ik kom afgaande op de lijst op de wiki op 55 dieselbussen uit, BusiNext heeft er daarnaast nu 38 in HWGO.
BusFreakRotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2026-2038)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Betekend dat Transdev dan bussen gaat leveren aan Businext als de hele concessie bij aanvang emissieloos gereden gaat worden?
Jonkervoort

Bericht door Jonkervoort »

010rdamm schreef: di 14 jan 2025, 18:52 Jammer dat overige buslijnen niet meer doorrijden naar Zuidplein. Maakt het er niet aantrekkelijker op. 2x overstappen om op het Centraal Station te komen. Los van hogere frequenties.
In dat kader verbaast het me dat de 163 bij Heinenoord niet doorgetrokken is naar danwel Numansdorp, danwel Strijen. Een directe verbinding met een station is voor veel reizigers niet onbelangrijk, zeker voor incidentele reizigers die veel overstappen te ingewikkeld vinden. Een gemiste kans denk ik.
OVinspecteur

Bericht door OVinspecteur »

Inderdaad en als je 163 aan 167 (Strijen) koppelt, dan kunnen 164 en 166 wellicht ook samengevoegd worden tot een doorgaande verbinding Dordrecht - Heinenoord- Numansdorp - Zuid-Beijerland.
Roeland

Bericht door Roeland »

Mooie tip voor het Rocov bij het vervoerplan
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Er zullen vast ritten van lijnen onderling aan elkaar gekoppeld kunnen worden in Heinenoord.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Arkin

Bericht door Arkin »

Ook lees ik dat voortaan de 167 via Puttershoek zal rijden i.p.v. de 166, zal vooral voor de reizigers vanuit Heinenoord Busstation richting Dordrecht voordeliger zijn.

lees op de website van de provincie Zuid Holland:
"De basislijnen in de Hoeksche Waard (164 busstation Heinenoord – Numansdorp – Zuid-Beijerland, 166 busstation Heinenoord – Dordrecht) en 167 (busstation Heinenoord – Puttershoek [/b]– Strijen) krijgen een kwartierdienst in de spitsuren en daarbuiten een halfuurdienst.[/u]"
OVinspecteur

Puttershoek moet dan dus net als Strijen in Maasdam overstappen van en naar Dordrecht. Maar wat wordt de precieze overstaplocatie? Op het kaartje op de site van de provincie wordt Maasdam niet als een knooppunt aangeduid. En als de 166 en 167 tegelijk beginnen en eindigen in Heinenoord bij een frequentie van iedere 30 minuten of lager, dan heeft in ieder geval Puttershoek wel een probleem wat dat betreft.. -0-
Arkin

Bericht door Arkin »

alhoewel het gedeelde vervoersplan nog niet heel gedetailleerd is neem ik aan dat de 166 de route zal volgen die in het transitieplan 2022-2025 stond aangegeven. Dus niet meer door Puttershoek, Maasdam en 's-Gravendeel maar geheel over de N217 :s . Dit zou tussen Heinenoord Busstation en Dordrecht CS zo omennabij de 25-30 min per rit zitten. Als de spitsritten dan (hoogstwaarschijnlijk) tot Heinenoord rijden kan men vanuit alle kernen in de HW 4x per uur richting Dordrecht. *bus*

En als antwoord op de vraag zal de overstap van Puttershoek ri Dordrecht CS bij Maasdam gemeentehuis/ Provincialeweg plaatsvinden.

Houd wel rekening met het feit dat ik dit speculeer vanuit het gepubliceerde transitieplan en dat dit nog niet concreet is aangegeven na de winst van de concessie (al lijkt dit mij wel het meest logisch als de 166 niet meer door Puttershoek rijdt).
OVinspecteur

Zijn er er in dat geval plannen voor nieuwe/extra haltes langs de N217, bijvoorbeeld in het oosten van Maasdam, in ‘s-Gravendeel en nabij Blaaksedijk?
BusFreakRotterdam

Maasdam heeft al een halte op de N217 - halte Provencialeweg Maasdam - thv rotonde met halte gemeentehuis. Blaaksedijk heeft ook een halte op de N217 namelijk halte Binnenmaas. Halte Mollekade op Blaaksedijk wordt en blijft bediend worden door buurtbuslijn 716 en oude halte Blaaksedijk Oost is vervangen voor halte Boonsweg - lijn 716. Provincie heeft thv rotonde Gravendeel - Maasdamseweg al een halte gemaakt op de N217. Die is meteen neergelegd toen de rotonde daar is aangelegd wordt alleen nu niet bediend. Lijn 166 gaat dalijk om alle dorpskernen heen. Wel zaak om deze op te waarderen met fietsstallingen en fatsoenlijke oversteekmogelijkheden.
BusFreakRotterdam

OVinspecteur schreef: wo 22 jan 2025, 16:10 Puttershoek moet dan dus net als Strijen in Maasdam overstappen van en naar Dordrecht. Maar wat wordt de precieze overstaplocatie? Op het kaartje op de site van de provincie wordt Maasdam niet als een knooppunt aangeduid. En als de 166 en 167 tegelijk beginnen en eindigen in Heinenoord bij een frequentie van iedere 30 minuten of lager, dan heeft in ieder geval Puttershoek wel een probleem wat dat betreft.. -0-
Als je schuift met vertrektijden van lijn 167 vanaf Strijen kan je de lus door Puttershoek rijden en tegelijk met lijn 166 aankomen op busstation. Lijn 166 en 167 rijden tussen Heinenoord en 1e kruising na halte Binnenmaas v.v. ook al achter elkaar aan nu. Zou mij ook niet verbazen als lijn 167 dalijk niet meer door Maasdam heen rijdt maar ook tussen halte Gemeentehuis en Cillaarshoek over de N217 gaat rijden en er nieuwe haltes worden aangelegd bijv. thv rotonde N491-s'Gravendeelseweg. Zo blijft Maasdam toch bediend met 2 haltes nl Provencialeweg en N491. Lijn 167 kent nu ook een rommelige trage lijnvoering in Strijen dorp zelf. Als je na halte Boomgaard rechtdoor zou rijden naar halte Politiebureau pak je al tijdwinst. Of rij lijn 167 in een ringlijn door het dorp, keren Julianastraat. Heen huidige route en terug na halte Politiebureau in 1 streep door naar halte Boomgaard.
Arkin

Bericht door Arkin »

OVinspecteur schreef: za 25 jan 2025, 12:15 Zijn er er in dat geval plannen voor nieuwe/extra haltes langs de N217, bijvoorbeeld in het oosten van Maasdam, in ‘s-Gravendeel en nabij Blaaksedijk?
Ik heb hierover al een aantal maanden geleden contact opgenomen met de provincie Zuid-Holland over een extra halte bij 's-Gravendeel. Zij zagen nog potentie in een halte bovenop het viaduct van de kiltunnel (ongelijkvloerse kruising met de Strijenseweg) omdat men dan veilig de halte kan bereiken en er mogelijkheden bestaan voor een overstap op de buurtbus (lijn 715).
Arkin

Bericht door Arkin »

BusFreakRotterdam schreef: za 25 jan 2025, 15:04
OVinspecteur schreef: wo 22 jan 2025, 16:10 Puttershoek moet dan dus net als Strijen in Maasdam overstappen van en naar Dordrecht. Maar wat wordt de precieze overstaplocatie? Op het kaartje op de site van de provincie wordt Maasdam niet als een knooppunt aangeduid. En als de 166 en 167 tegelijk beginnen en eindigen in Heinenoord bij een frequentie van iedere 30 minuten of lager, dan heeft in ieder geval Puttershoek wel een probleem wat dat betreft.. -0-
Als je schuift met vertrektijden van lijn 167 vanaf Strijen kan je de lus door Puttershoek rijden en tegelijk met lijn 166 aankomen op busstation. Lijn 166 en 167 rijden tussen Heinenoord en 1e kruising na halte Binnenmaas v.v. ook al achter elkaar aan nu. Zou mij ook niet verbazen als lijn 167 dalijk niet meer door Maasdam heen rijdt maar ook tussen halte Gemeentehuis en Cillaarshoek over de N217 gaat rijden en er nieuwe haltes worden aangelegd bijv. thv rotonde N491-s'Gravendeelseweg. Zo blijft Maasdam toch bediend met 2 haltes nl Provencialeweg en N491. Lijn 167 kent nu ook een rommelige trage lijnvoering in Strijen dorp zelf. Als je na halte Boomgaard rechtdoor zou rijden naar halte Politiebureau pak je al tijdwinst. Of rij lijn 167 in een ringlijn door het dorp, keren Julianastraat. Heen huidige route en terug na halte Politiebureau in 1 streep door naar halte Boomgaard.
Een ringlijn door Strijen zou inderdaad wel interessante mogelijkheden bieden. Ik zie alleen niet zo snel hoe dat effect zal hebben op de de overstap van Puttershoek ri Dordrecht of het feit dat de 166&167 een groot deel achter elkaar aan rijden.
OVinspecteur

Één enkel haltepaar per kern in uithoeken van Maasdam en ‘s-Gravendeel lijkt me wel erg karig. Laten we hopen dat er nog wat bijkomen, inderdaad goed geoutilleerd met stallingsplaatsen en oversteekmogelijkheden.

Als 166 en 167 tegelijkertijd van Heinenoord gaan vertrekken, dan is 167 later bij de overstaphalte in Maasdam dan 166 en heb je dus geen aansluiting vanuit Puttershoek naar Dordrecht. Wanneer er kwartierdiensten rijden speelt dat probleem wellicht niet zo, maar op minder drukke momenten van de dag zal er hoogstwaarschijnlijk uitgedund gaan worden naar halfuurs- en uurdiensten (zoals nu) en kan dat verdraaid vervelende consequenties gaan hebben.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Lijn 167 wordt nauwelijks sneller als je die niet meer door Maasdam laat rijden, dus ik zou die lijn niet wijzigen. Lijn 166 kun je wel versnellen door hem langs Maasdam te laten rijden.

Ik zou lijn 166 wel gewoon door 's-Gravendeel laten rijden, want dat is de belangrijkste bestemming van die lijn. Als je die lijn om 's-Gravendeelmlaat rijden, verlies je waarschijnlijk heel veel passagiers.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Afgelopen donderdag is door Transdev (en de provincie Zuid-Holland) een presentatie gegeven voor de gemeenteraad van Goeree-Overflakkee. Daarin kwam o.a. naar voren waar de stalling Oude-Tonge komt: achter het Greenpoint tankstation, nabij de splitsing N215/N498.
Terugkijken kan hier (vanaf 27:00).
CamilleKreemers

Welk materieel is voor ogen in deze concessie?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Citea's voor R-net en Volvo's (en de bestaande Solarissen) voor de streeklijnen.
Zie hier voor een impressie.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
omaylie

Bericht door omaylie »

Ik dacht dat de Solarissen die nu rijden in de toekomst op de R-net lijnen worden ingezet? Als ik alle foto's van die bussen heb gezien, waren ze oorspronkelijk rood geleverd en hebben ze de Connexxion-huisstijl erop geplakt. Ook hebben ze al het R-net interieur, dus ze hoeven alleen de bestickering eraf te halen.
jv0088

Bericht door jv0088 »

Naar mijn weten waren die Solarissen inderdaad voor het R-net besteld, ze hebben ook niet voor niks al het R-net interieur lijkt mij.
67 bussen besteld + de 20 Solarissen = 87 bussen, is dat niet weinig, zeker gezien er flink meer ritten geboden zullen worden?
En waar is Businext in het hele verhaal? Daar hoor ik weinig over. Liften zij net als in West-Brabant mee op de order van de concessiehouder, of toveren ze zelf ergens wat vandaan? Aannemende dat ze überhaupt blijven rijden in HWGO…
CamilleKreemers

Op dit moment rijdt de 436/437 ongeveer 6x/uur, waar in de ochtend op 5 ritten een extra bus meerijdt, dat zijn dus 11 ritten. Wellicht past die 8x/uur dan mooi met op drukste een aantal extra ritten voor meer capaciteit wanneer nodig.

De 160/170/171/172 rijden gemeenschappelijk al 16x/uur en wordt nu 8x/uur per lijn. Is globaal dus ook gelijke frequentie.

Het lijkt dus wel te kunnen qua materieel.

Daarnaast gaat nu nog de 164/174 en 168/178 nog naar Rotterdam wat straks niet meer gebeurt.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

jv0088 schreef: za 15 feb 2025, 22:52 En waar is Businext in het hele verhaal? Daar hoor ik weinig over. Liften zij net als in West-Brabant mee op de order van de concessiehouder, of toveren ze zelf ergens wat vandaan? Aannemende dat ze überhaupt blijven rijden in HWGO…
TCR lift naar alle waarschijnlijkheid mee op de order van connexxion.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

CamilleKreemers schreef: zo 16 feb 2025, 00:42 Daarnaast gaat nu nog de 164/174 en 168/178 nog naar Rotterdam wat straks niet meer gebeurt.
Lijnen 168 en 178 bestaan al een tijdje niet meer, die laatste al niet meer sinds Arriva vertrok. Die spitsversterkers zijn geïntegreerd in de 166 en 176.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie