Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah, vandaar. We vertrokken stipt om 17:20 in elk geval…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
- Hainje
Toch lullig als je de Nederlandse informatie aanhoudt en op het laatste moment het perron opgelopen komt. 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
6669 afgeladen vol als eerste trein na een incident.
-
Altijd interessant, met de 622 tussen Amersfoort en Utrecht op de maandagochtend. Aankomst in Amersfoort was met +4 omdat er nog geen perron vrij was. Aankomst in Utrecht was met +7 vanwege een overweg die in storing lag.
Edit: en net bij vertrek uit Gouda voor de tweede keer gecontroleerd in deze trein.
Edit: en net bij vertrek uit Gouda voor de tweede keer gecontroleerd in deze trein.

Beul van de blindegeleidelijn
-
Nog wat opvallende dingen rondom de grootschalige werkzaamheden bij Den Haag Centraal:
- De metro's tussen Den Haag Centraal en Den Haag Laan van NOI staan niet bij de actuele vertrektijden.
- Op de blindegeleidelijn tussen ongeveer sporen 5 en 6 is een bouwhek neergeplempt. Daarna mag men het zelf uitzoeken. Lekker handig jongens.
- De metro's tussen Den Haag Centraal en Den Haag Laan van NOI staan niet bij de actuele vertrektijden.
- Op de blindegeleidelijn tussen ongeveer sporen 5 en 6 is een bouwhek neergeplempt. Daarna mag men het zelf uitzoeken. Lekker handig jongens.
-
- Contacteer:
Gisteren liep er tussen Tbu en Tb een persoon op het spoor waardoor 6640 een aanwijzing rijden op zicht kreeg en 5 minuten vertraging opliep. Op de plek waar de persoon liep is de trein stilgezet en politie was ook al aanwezig maar kon vanwege het hoge hek het spoor niet op. De persoon klom gauw terug over het hek en vervolgens het hek van de sportvelden daar over en is weggerend waarna de trein weer verder reed. In Ht was de vertraging opgelopen naar +7 omdat er bij de aansluiting in Vught gewacht moest worden op de sprinter naar Deurne die eerst mocht passeren. 6639 heeft door die persoon +22 opgelopen omdat die op Tb moest wachten.
-
Net voor de tweede keer controle in de 661, Samen met de twee controles in de 622 vanochtend staat mijn controlekans bij NS vandaag op 200%. 

- trolly
Dat is je controlescore. Je kans is precies even groot als eergisteren, toen alle Mikossen aan het sudokoeien waren.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Contacteer:
In Gouda liep de middagspits rommelig; volgens de omroep van de HC vanwege een 'persoon op het spoor'.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Mijn 5520 liep bij Den Dolder 7 minuten vertraging op omdat het op een vertraagde IC moest wachten. Sowieso reden we al langzamer en kwamen tot stilstand net voor de aansluiting bij Den Dolder, maar vervolgens duurde het nog 3 minuten langer voordat de IC ons had gepaseerd..
We hadden net zo goed op tijd kunnen zijn bij Den Dolder en vervolgens middenspoor rijden tussen Den Dolder en Bilthoven waardoor de IC ons aan de rechterkant had kunnen inhalen. Dat had denk ik toch wel een paar minuten gescheeld.
We hadden net zo goed op tijd kunnen zijn bij Den Dolder en vervolgens middenspoor rijden tussen Den Dolder en Bilthoven waardoor de IC ons aan de rechterkant had kunnen inhalen. Dat had denk ik toch wel een paar minuten gescheeld.
-
Is weer een puinzooi door allerlei storingen.
-
Mijn 524 viel vanochtend kort voor vertrek uit vanwege een wisselstoring, dus werd het de 626 naar Utrecht. Die moest ergens bij 't Harde wachten op een tegemoetkomende trein. Aankomst in Utrecht was met +38.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Hoeveel redenen kan je hebben voor een vertraging... Volgens treinposities had de 7348 +28 door een defecte trein, de daar achterop komende 3150 had +23 door een dienstregelingwijziging en de daaropvolgende 3250 waar ik in zat had +20 door technisch onderzoek. En volgens de omroep in die trein was het dan weer een spoorverzakking
Met die 3250 haalden we in elk geval bij aankomst in Utrecht nog bijna die 7348 in...

Met die 3250 haalden we in elk geval bij aankomst in Utrecht nog bijna die 7348 in...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Of het is natuurlijk allemaal tegelijk: eerst heb je een verzakt spoor, daardoor raakt een trein defect. Omdat het spoor bezet is, moet de dienstregeling worden gewijzigd en daarna vind er een technisch onderzoek plaats naar de verzakking van het spoor. Zo ben je weer terug bij af 

-
Interessant dat er deze week IC's rijden van Schiphol naar Venlo die stoppen op Amsterdam RAI maar niet op Bijlmer, vanwege de werkzaamheden tussen Muiderpoort en Bijlmer. Dat is een nieuwe variant voorzover ik weet.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Terwijl de huishoudbeurs volgende week pas is!
-
-
Gaat lekker vandaag met de Intercity direct. Om 10:35 aangekomen met metrolijn D bij Rotterdam Centraal. We hebben samen met een klasgenoot net trein 1839 van 10:41 vanaf Rotterdam Centraal kunnen redden die uiteindelijk is komen te vervallen en er werd niks omgeroepen waardoor we trein 2433 net hebben gemist. Daarna moest iedereen trein 1841 van 11:11 gaan pakken die op het laatste moment ook weer kwam te vervallen. Vervolgens moest iedereen weer uit de trein en trein 9535 van 11:21 uur pakken, die vanwege een defecte trein op de HSL om ging rijden via de Oude Lijn
. Ten slotte hebben we nabij Amsterdam Zuid een kwartier stil moeten staan vanwege een persoon op het spoor, waardoor we pas om 12:47 bij Amsterdam Zuid aankwamen, terwijl we eigenlijk om 11:14 uur bij Amsterdam Zuid hadden moeten aankomen.

-
Ik zat vandaag in een SLT waarvan een zijkant, anderhalve bak volledig van ondergespoten was: alle ramen dicht, ook de zijruiten van de cabine. Die kant was wel gekoppeld aan een ander stel, dus daar hoefde geen Mcn te werken, maar ik heb lang niet meer zulk dichtgespoten rijtuigen gezien.
-
Is er een tekort aan IC-materieel?
Ik had vandaag trein 742 vanaf Zwolle tot aan Schiphol en daar had oorspronkelijk een losse ICM-3 op moeten zitten, maar gelukkig zat er een DDZ-4 op want de hele DDZ was zo goed als zitvol (althans 2e klas). Het had wel heel knus geweest moeten zijn met een losse ICM-3...
Op andere omlopen zaten wel een losse ICM op, evenmin als op de 800.
Ik had vandaag trein 742 vanaf Zwolle tot aan Schiphol en daar had oorspronkelijk een losse ICM-3 op moeten zitten, maar gelukkig zat er een DDZ-4 op want de hele DDZ was zo goed als zitvol (althans 2e klas). Het had wel heel knus geweest moeten zijn met een losse ICM-3...
Op andere omlopen zaten wel een losse ICM op, evenmin als op de 800.
-
Er is niet heel veel ICM reserve, ik begreep dat er vanaf maart een setje SNG in de 2000 komt te rijden, mogelijk hierom?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Daarbij keren deze week de 500 en 700 te Hoogeveen op elkaar. Ik weet niet of dat invloed heeft op het materieel en of er normaal in Groningen ook op de andere serie wordt gekeerd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
In Groningen wordt normaal gesproken op de eigen treinserie gekeerd.
De 700 (Schiphol-Groningen) wordt met ICMm gereden.
De 500 (Den Haag-Groningen) wordt met DDZ/VIRM gereden.
Nu keren ze op elkaar en rijden de materieeltypes ook door elkaar.
Of het invloed heeft op de lengte van het materieel durf ik niet te zeggen.
De 700 (Schiphol-Groningen) wordt met ICMm gereden.
De 500 (Den Haag-Groningen) wordt met DDZ/VIRM gereden.
Nu keren ze op elkaar en rijden de materieeltypes ook door elkaar.
Of het invloed heeft op de lengte van het materieel durf ik niet te zeggen.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
In de 700 rijdt overdag normaal alles met 6 of 7 bakken, dus een geplande solo ICM was sowieso afwijkend.
- Meltrain
- Donateur
SNG is wel opvallend; ik zou eerder SLT verwachten.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.