Mag ik even kwijt
- ODRAIL
Re: Mag ik even kwijt
Het griepseizoen valt of staat ook voor een groot gedeelte met wat voor type weer we in ons land (en omliggende landen) hebben.
-
Ben je benieuwd of heb je voorspellende gaven, dat is mij nu niet helemaal duidelijk.Nitein-Repart schreef: ↑wo 12 feb 2025, 21:53Ben benieuwd of wij door het late carnaval een extra lang griepseizoen krijgen. De eerste piek is net geweest, dan neemt het aantal griepgevallen iets af en vervolgens is er carnaval waardoor er daarna weer een flinke toename is van het aantal griepgevallen. Pas medio maart zou het aantal griepgevallen weer dalen.
Aha, dat is nieuw voor mij. Welk weer moeten wij dan hebben voor een goed griepseizoen?
-
- Donateur
-
Hondenweer?
-
- Donateur
Pokkenweer.
-
-
Sluit het een het ander uit?
-
- OVNL-beheerder
Nouja, als ik eens een keer griep heb voel ik me doorgaans niet heel jofel. Om maar eens een archaïsch woord tevoorschijn te halen.
- ODRAIL
Aangetekende post is niet meer heilig bij PostNL
.

-
Dat is helaas al een paar jaar het geval. Het gebeurt regelmatig dat de postbezorger een handtekening zet wanneer er niemand thuis is. De brief wordt dat gewoon zo door de brievenbus gedaan.
Ik heb laatst ook een aangetekende brief ontvangen, maar ook geen bewijs van ontvangst gekregen. Wel kreeg ik gelukkig een bewijs van de ontvanger per e-mail.
Ik heb laatst ook een aangetekende brief ontvangen, maar ook geen bewijs van ontvangst gekregen. Wel kreeg ik gelukkig een bewijs van de ontvanger per e-mail.
- Suus
- Contacteer:
De staat van PostNL is echt dramatisch op het moment.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dat is ook mijn ervaring. Ik mis de goede oude PTT wel.
-
Afgelopen jaar had ik ook een kerstcadeau al in oktober in huis gehaald. Dan weet je dat je pakketje op tijd is. 

Beul van de blindegeleidelijn
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
#Zeurmodus aan# Chauffeurs die in het donker de passagiersverlichting uitlaten zijn het beste, dan kan je tenminste fatsoenlijk naar buiten kijken. Zou de NS en andere treinvervoerders ook nog wat van kunnen leren, daar staat het altijd op standje te fel.
Niemand heeft mij ooit kunnen overtuigen dat in het donker in de trein zitten leuk is. Sowieso is de trein niet leuk, want je ziet toch vooral geluidswallen, weilanden en bomen en je kan niet naar voren kijken. Tijd voor een automatische trein zonder machinistcabine en zonder passagiersverlichting in het voorste treinstel.
#Zeurmodus uit#
Niemand heeft mij ooit kunnen overtuigen dat in het donker in de trein zitten leuk is. Sowieso is de trein niet leuk, want je ziet toch vooral geluidswallen, weilanden en bomen en je kan niet naar voren kijken. Tijd voor een automatische trein zonder machinistcabine en zonder passagiersverlichting in het voorste treinstel.

Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
Wij hebben überhaupt geen nachtstand op de binnenverlichting. 

-
- Contacteer:
Bij Arriva hebben alleen de Volvo's en de Mercedes Intouro's hebben een nachtstand op de binnenverlichting.
-
- Donateur
Dat zijn ook de beste treinreizen: rustige avondtrein, lege 6-persoonscoupé vinden, licht uit en naar buiten kijken. Helaas zijn er nogal veel variabelen die daarin precies moeten kloppen, zodat dat relatief zeldzaam is (en ook steeds zeldzamer wordt).regenmaker schreef: ↑do 20 feb 2025, 07:23 #Zeurmodus aan# Chauffeurs die in het donker de passagiersverlichting uitlaten zijn het beste, dan kan je tenminste fatsoenlijk naar buiten kijken. Zou de NS en andere treinvervoerders ook nog wat van kunnen leren, daar staat het altijd op standje te fel.
Niemand heeft mij ooit kunnen overtuigen dat in het donker in de trein zitten leuk is. Sowieso is de trein niet leuk, want je ziet toch vooral geluidswallen, weilanden en bomen en je kan niet naar voren kijken. Tijd voor een automatische trein zonder machinistcabine en zonder passagiersverlichting in het voorste treinstel.#Zeurmodus uit#
Wat trouwens wel bizar is, is dat in bijvoorbeeld de nacht-ICE's het licht niet gedimd schijnt te mogen worden vanwege Europese wetgeving, zogenaamd vanwege de veiligheid. Zo'n regel kan alleen verzonnen worden door een bureaucraat die zelf nooit met zo'n trein zal reizen.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Als slechtziende vind ik het 's avonds juist prettig als de verlichting gedimd is zodat je juist nog (voor zover mogelijk...) naar buiten kan kijken. Zo'n lichtbak midden in je gezicht vind ik zeer irritant. Heb wel eens achterin een VDL gezeten in het donker, die verlichting precies in je gezicht vind ik dan echt vreselijk...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
-
Misschien zelfde regel maar bijv met trams geldt ook de regel om niet met verlichting uit te rijden omdat dat de tram minder zichtbaar maakt (buiten de koplampen en eventuele lampen en reflectoren aan de zijkantumbusko schreef: ↑do 20 feb 2025, 10:32 Wat trouwens wel bizar is, is dat in bijvoorbeeld de nacht-ICE's het licht niet gedimd schijnt te mogen worden vanwege Europese wetgeving, zogenaamd vanwege de veiligheid. Zo'n regel kan alleen verzonnen worden door een bureaucraat die zelf nooit met zo'n trein zal reizen.

Als zo'n ICE ook over overwegen rijdt, dan begrijp ik wel waar die regel vandaan komt.
In dat geval gaat dus de intentie om het veilig te houden, boven het comfort van inzittenden.
-
- Donateur
Dat lijkt me sterk, dan zou je ook niet meer ‘s nachts met een losse loc of een goederentrein kunnen rijden. Op een tramspoor waar alleen trams komen, kan ik het argument nog volgen.
Van wat ik las zou het om sociale veiligheid gaan. Verdeel dan desnoods de trein in een verlichte en een donkere zone, kun je meteen testen wat de reizigers prefereren.
Van wat ik las zou het om sociale veiligheid gaan. Verdeel dan desnoods de trein in een verlichte en een donkere zone, kun je meteen testen wat de reizigers prefereren.
-
Trams komen juist op plekken waar alle soorten verkeer komen.Op een tramspoor waar alleen trams komen, kan ik het argument nog volgen.
-
- Donateur
Uiteraard, maar op het spoor zelf rijden alleen trams en geen andere railvoertuigen. Dus als je als andere verkeersdeelnemer kijkt of het spoor vrij is verwacht je “een tram” of “geen tram”. En dus doet men extra zijn best om een donkere tram toch te presenteren als “een tram”: met licht dus.
Dat is allemaal logisch, maar om een passagierstrein extra te verlichten terwijl een goederentrein donker blijft? Dat lost niets op.
Dat is allemaal logisch, maar om een passagierstrein extra te verlichten terwijl een goederentrein donker blijft? Dat lost niets op.
- Suus
- Contacteer:
Mag ik even kwijt
Ik ben een groot aanhanger van het adagium hoe meer licht hoe beter. Nietsvoor niets werd het licht al op dat één geschapen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Auto's en vrachtwagens hoeven ook niet met binnenverlichting aan te rijden om meer zichtbaar te zijn. Dat lijkt mij dus niet echt een argument.hauptbahnhof schreef: ↑do 20 feb 2025, 13:47Misschien zelfde regel maar bijv met trams geldt ook de regel om niet met verlichting uit te rijden omdat dat de tram minder zichtbaar maakt (buiten de koplampen en eventuele lampen en reflectoren aan de zijkant).