Hierna liep ik terug naar het station alwaar ik een niet al te beste maar niet alledaagse foto kon maken van twee VDL Citea’s van Arriva Touring in hun Zuid-Hollandse outfit tijdens een treinstremming:

Hierna reisde ik verder en wel met lijn 61 naar Bedum. Aldaar was ik dan weer precies op tijd, want nadat mijn bus met een kleine vertraging arriveerde kwam de tegenbus er al aan! Deze bleef gelukkig nog even zijn tijd afwachten waardoor ik nog voldoende tijd had om ‘m even verderop op de Schoolstraat op de foto te kunnen zetten:

Mij kennende blijf ik niet al te lang op dezelfde locatie hangen en zodoende besloot ik, met een snellere route, de busroute te volgen. Een volgende leuke locatie vond ik aan de andere zijde van het spoor aan het Boterdiep Westzijde alwaar ik de volgende bus naar Groningen op de plaat kon vastleggen:

Hierna had ik nog een goed halfuur voordat mijn volgende bus, of busje, ging waardoor ik besloot om nog een bus op te foto te zetten. Voor de verandering reed deze dan weer met een Ebusco:

Met de lokale buurtbus ging het, nadat de chauffeur zich nog even afvroeg of een dagkaart van Qbuzz wel geldig zou zijn, naar het volgende dorp: Winsum. Nadat de chauffeur mij bij de eindhalte Winkelcentrum had afgezet liep ik richting het station om daarna de Borgweg af te lopen op zoek naar weer een mooie locatie voor foto’s. Op de Borgweg kon ik dan ook mooi weer een Citaro op de foto zetten die als ringlijn 68 uiteindelijk weer onderweg is naar Winsum:

Op dezelfde locatie trof ik even later lijn 36 naar Oldehove die – waarschijnlijlk door een defecte Tribus Civitas – met een lokale taxibus van Dorenbos reed:

Hierna ging ik weer verder met het fotograferen van grote bussen, op lijn 65 naar Zoutkamp reed immers een gelede eCitaro in Q-linkhuisstijl die hier over de Borgweg rijdt:

Een soortgelijke bus maar dan in andere kleuren en met een uitstapdeur minder trof ik dan weer even verderop aan op de Winsumerstraatweg als lijn 163 die dan weer als sneldienst onderweg is naar Groningen:

Hierna ging het lopend terug naar het station. Aldaar kon ik dan weer een Ebusco fotograferen die als lijn 68 onderweg was maar de ronde in de andere richting ging rijden dan de lijn 68 die ik eerder al spotte:

Niet veel later kwam mijn volgende bus aan: Taxi Dorenbos met lijn 36 naar Oldehove; het zelf de deur openen en sluiten past wel bij die kleine dorpjes zullen we maar zeggen

Een rit van een uur later wilde ik juist in de andere richting fotograferen en doordat de zon in een uur tijd aardig draait, moest dat prima lukken. Last van tegenverkeer heb je gelukkig ook niet vaak nabij zulke dorpjes en zodoende trof ik na een klein uur wachten weer een Citaro aan als lijn 35, ditmaal op de Boventilsterweg:

Met deze bus ging het hierna verder en wel naar Aduard. Nadat ik daar was gearriveerd en ik al een flinke tijd aan het wachten was, gaf de ovinfo-app opeens aan dat de rit hiernaartoe zou vervallen door een defecte bus. Balen! Nadat ik nog even wat door het dorp liep en ik daarna nogmaals in de app keek, stond de rit nog altijd op vervallen, maar stond er tegelijkertijd wel een voertuignummer aangegeven op de route van lijn 35 met vertraging. Hm, zal het dan toch? Na nog even langer wachten had ik geluk, want met een goed kwartier vertraging werd de rit dan toch uitgevoerd en zodoende kon ik lijn 35 in Aduard mooi op de foto zetten op de Evert Harm Woltersweg:

Hierna liep ik terug naar de bushalte aan de andere kant van het water om met de vertraagde rit terug te reizen naar Groningen. Ik stapte uit bij de halte Arminiusstraat aan de westzijde van de stad, want hoewel er een woonwijk ligt voelt het er best wel landelijk aan. Na nog even wachten kon ik op de Leegeweg een foto maken van weer een Citaro als lijn 39 naar Surhuisterveen:

Hierna had ik hier al vrij snel gezien omdat ook de volgende rit, lijn 35, met een Citaro reed. Ik reisde verder en wel naar het centrum van Groningen. Nadat ik nog een ronde maakte door de stad kon ik even later bij het station nog een foto maken van een ex-Zweedse MAN die hier onderweg is naar Drachten:

Hierna was ik ook klaar met fotograferen en besloot ik het centrum in te duiken voor pizza. Daarna liep ik terug naar het station om vervolgens per snelbus, twee intercity’s en een sprinter naar Almere Buiten te reizen. Daarvandaan resteerde nog een wandeling van ruim 2 kilometer naar huis na een leuke dag reizen en in totaal ruim 19 kilometer wandelen op een koude maar zonnige dag in Groningen!
Dat was ‘m weer! Bedankt voor het kijken! Wil je meer foto’s zien? Houd dan de komende dagen mijn website in de gaten!