Ontwikkelingen reisinformatie
-
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Prorail's datafeed met automatisch gedetecteerde liftstatussen is uit de testfase. https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-p ... informatie
-
De liftstatussen zijn nu ook te zien bij de stationsinfo op treinposities 

- Lijn 45
- Contacteer:
Ik kende die hele paginasoort op treinposities nog niet. 

-
Ik ook niet, het zou best kunnen dat de hele pagina nieuw is. Ik kwam erop via het rode liftsymbooltje bij de vertrektijden van RAI.
- Lijn 45
- Contacteer:
-
Voor de sprinter van 11.28 van Asdz naar Ddr stond op de schermen "via Den Haag Laan van NOI". Ook op de zijkant van de trein stond dat. Lijkt me nogal overbodig, dat is de enige voor de hand liggende route. Niemand verwacht daar een sprinter via Woerden. En anders kan je altijd nog beter Shl, Ledn of Gv als via vermelden.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik kan het mij juist wel voorstellen. Normaal rijdt die sprinter immers wel naar Den Haag, en om herkenbaarheid te behouden is het niet verkeerd om Den Haag alsnog te vermelden maar dan als via-bestemming.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
De via's blijven naar mijn mening echter langer dan nodig getoond worden. Afgelopen weekend zag ik op Amsterdam Zuid een trein met "Leiden Centraal via Schiphol" op de borden, tja, hoe had die anders moeten rijden 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Ja, dat weten wij, omdat we er in geïnteresseerd zijn, maar weet de gemiddelde weekend-reiziger of toerist dat ook?
Grt. Stefan
-
In dit specifieke geval ging het om een sprinter die normaal gezien naar Den Haag Centraal rijdt. Nu is deze sprinter echter gekoppeld aan de sprinter naar Dordrecht. Het is voor reizigers dan handig om te weten dat deze sprinter ook stopt in bijvoorbeeld Voorschoten, Mariahoeve en Laan van NOI.
- Meltrain
- Donateur
Nee hoor, je kunt ook nog via de HSL.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
gpvos barst in lachen uit om bovenstaand bericht
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Voor een kenner misschien overbodig. Voor de onwetende reiziger is het juist handig.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
In Duitsland rijden ze ook gewoon met RE's over de HSL. Je kan van de gemiddelde reizigers niet vragen dat die begrijpt waarom dat daar wel kan en hier niet.
- Hainje
Is heel makkelijk uit te leggen met: "Geld en contracten".
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Die uitleg is onvoldoende om te bepalen op welke HSLs wel en geen stoptreinen rijden.
- Hainje
Voor de Nederlandse HSL wel.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
Nee, want je moet maar weten dat er geen stoptreinen over de HSL rijden. Misschien vind jij het onzinnig dat er een stoptrein over de HSL rijdt omdat FLIRT/SNG/SLT niet onder 25 kV kan rijden, maar je kunt bijvoorbeeld in Hoofddorp aan het perron stoppen en dan de HSL op gaan.
In Duitsland rijden ook RE's met IC materieel, dus waarom zou je geen stoptrein Schiphol - Hoofddorp - Rotterdam met ICNG kunnen rijden.
In Duitsland rijden ook RE's met IC materieel, dus waarom zou je geen stoptrein Schiphol - Hoofddorp - Rotterdam met ICNG kunnen rijden.
-
Ik denk toch dat de gemiddelde Nederlander, zelfs die niet met de trein rijdt, dat niet zal verwachten.
Laatst gewijzigd door gpvos op vr 28 feb 2025, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Buitenland dus hier niet relevant, maar toch een leuke gimmick: In het VK is het 200 jaar treinen, dus Southeastern heeft een van hun treinen in de klassieke Network SouthEast-kleuren gespoten, en als specifiek dat treinstel op het perron staat, geeft het vertrekbord die trein aan met een NSE-banner er onder.
Meer info in deze viseo van Geoff Marshall: https://youtu.be/tcHfTJb_Zi0?si=EGWgNaKKjbN0sGLu
Meer info in deze viseo van Geoff Marshall: https://youtu.be/tcHfTJb_Zi0?si=EGWgNaKKjbN0sGLu
- Meltrain
- Donateur
Maar omdat er een kans bestaat dat reizigers denken dat de trein via de HSL gaat, is het handig dat er " via Laan van NOI" staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Zoals ik schreef is die kans nagenoeg nul, aangezien het om een sprinter gaat. En zelfs als je er iets bij wilt zetten zijn Ledn en Gv betere stations.
-
Zojuist voor het eerst op de schermen met vertrektijden, in de middentunnel van Utrecht Centraal, een mededeling over de Amber Alert die gisteren uitgestuurd is gezien. Erg goed van de NS dat zij op deze manier helpen met het zoeken

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Donateur
NS vertrekt van X (beter laat dan nooit) - maar het échte nieuws is natuurlijk dat ze dat forum vol betweters ook opdoeken:
Dat wordt een betweterige chatbot.Naast X stopt de NS ook met de NS Community, een forum op de eigen website waar medewerkers en mede-reizigers vragen van reizigers beantwoorden. Vanaf 1 juni beantwoordt de NS daar geen vragen meer, eind dit jaar verdwijnt het forum volledig. De NS zal de informatie uit het forum gebruiken om zijn chatbot te trainen.
-
Het is natuurlijk erg vervelend als bv. je IT-problemen, die soms al jarenlang aanslepen, haarfijn worden blootgelegd.TffpaA schreef: ↑ma 19 mei 2025, 14:12 NS vertrekt van X (beter laat dan nooit) - maar het échte nieuws is natuurlijk dat ze dat forum vol betweters ook opdoeken: