Mag ik even kwijt
- ArrivaBas
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Sterker, het is bij auto's zelfs verboden om met binnenverlichting aan te rijden, precies om de reden dat enkele lieden hier ook voorstander zijn van binnenverlichting uit bij bussen. Je hebt door de weerkaatsing van het kunstlicht in de ruiten onvoldoende zicht als het lampje boven de binnenspiegel aan staat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
^^ volgens mij is het niet verboden, dat eerste dat je stelt.
Ja, áls het tot een onveilige situatie leidt kán er op basis van het kapstokartikel (art. 5 wegenverkeerswet) beboet worden. Meer niet.
Ja, áls het tot een onveilige situatie leidt kán er op basis van het kapstokartikel (art. 5 wegenverkeerswet) beboet worden. Meer niet.
https://topgear.nl/autonieuws/rijden-me ... n-mag-dat/(..)Rijden met interieurverlichting aan, mag dat?
‘In principe is het niet strafbaar om de reguliere verlichting in een voertuig aan te hebben als je rijdt. Dit omdat het vanuit de fabrikanten voldoet aan de normeringseis. Wat echter wel strafbaar zou kunnen zijn en ook tot afleiding in het verkeer kan leiden, is zelf aangebrachte verlichting (denk bijvoorbeeld aan kerstverlichting in cabines van vrachtauto’s). Er moet dan ook wel sprake zijn van een onveilige situatie. Eventueel kan dan beboet worden op artikel 5 van de wegenverkeerswet’, meldt een woordvoerder van de politie aan TopGear.
Een andere goede reden om het niet te doen
Heb je de laatste tijd weleens in het donker in de trein gezeten? Is het je opgevallen hoe lastig het is om naar buiten te kijken als alle verlichting in de trein aanstaat? Dat effect heb je ook in de auto. De interieurverlichting weerspiegelt in de autoruit waardoor de bestuurder lastiger naar buiten kan kijken. Hoewel het dus zeker niet illegaal is om met de interieurverlichting aan te rijden, is het niet verstandig. Ze zijn zo gek nog niet, die ouders van je. (..)
- trolly
Volgens een overigens niet heel betrouwbare bron was er al een hele hoop duisternis voordat ze met die lichtvervuiling begonnen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Hainje
We zullen je er maar niet op vast pinnen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- ThatPCDude
- Donateur
Persoonlijk heb ik als reiziger zo weinig mogelijk licht in een bus, maar als chauffeur juist zo veel mogelijk licht in mijn bus, zolang het maar niet te veel reflecteert vanaf mijn voorruit. Tijdens de (late) avondritten ben ik minstens net zo bezig met het in de gaten houden van de passagiers als het verkeer zelf.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Suus
- Contacteer:
Ik heb vanochtend de foto's van het meccano in mijn enkel mogen bekijken. Het ziet er goed uit en ik herstel bovengemiddeld goed en snel, aldus de chirurg. Stijfheid en beperktere flexibiliteit is een probleem wat langer nodig heeft om op te lossen, maar zo tegen het begin van de zomer zou eigenlijk alles weer helemaal normaal moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- trolly
Dat is goed nieuws Suus, hoewel "normaal" natuurlijk ook maar een maatschappelijke fictie is 

Non oltrepassare la linea gialla
- Hainje
Normaal is ook maar het gemiddelde van alle uitersten. 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
Goed nieuws! In de zomer weer aan de wandel?
-
- Donateur
Je komt veel raar volk tegen in de U-Bahn in Berlijn, met name in de U8, maar vanavond was toch wel een dieptepunt. Ik loop het perron op van station Alexanderplatz en iemand heeft het hele perron in stanktoestand gebracht, wat om eerlijk te zijn indrukwekkend is. Dat is namelijk niet een bepaald klein perron. Op het moment dat ik hem zie weet ik ook precies dat ik de stankbron in het vizier heb en ik ben blij als een lange twee minuten later mijn metro eraan komt. Naar binnen, normale lucht, zitten.
Tot mijn grote afgrijzen wurmt het mannetje zich vlak voor het sluiten van de deuren in dezelfde metro en komt hij mijn kant op. Of nou ja, "mannetje". Het is een graatmagere, gebochelde kerel die eruit ziet alsof hij 90 jaar is en rechtstreeks uit het spookhuis komt. Hij draagt geen kleren maar vodden en klemt een overrijpe banaan onder zijn elleboog. Uiteraard draagt hij geen schoenen, maar in plaats daarvan heeft hij zwachtels, als een mummie. De stukken voet die daartussen zichtbaar zijn, zien er... ongezond uit. Hij beweegt zich slingerend voort, zwaait zijn hoofd naar alle kanten en weet zowaar wat woorden uit te brengen en te vragen of iemand een kleine Spende heeft.
Omdat ik bijna voorin de metro zit, komt hij langs me heen en daarna ook vrij snel weer terug, gelukkig zonder mij aan te raken. Terwijl hij verder in de metro verdwijnt, heeft hij de lucht zo bedorven dat het zelfs zonder zijn aanwezigheid echt niet meer te harden is. Ik besluit dus op het volgende station uit te stappen en op de volgende metro te wachten. De twee Indiërs tegenover mij hebben hetzelfde idee opgevat. We houden de deuren nauwlettend in de gaten om te zien of hij niet ook uitstapt, wat hij gelukkig niet doet, en met de volgende metro komen we hem niet meer tegen. Eenmaal thuis voel ik me nog steeds vies en pas na een douche heb ik het gevoel dat zijn lucht niet meer aan me kleeft.
We mogen blij zijn dat we in Nederland nog een soort van sociaal systeem hebben dat ervoor zorgt dat dit soort lieden niet op straat lopen, al wordt ook dat stukje bij beetje afgebroken. Ik zou zeggen: koester wat je hebt. Morgen verkiezingen in Duitsland, ik ben zeer benieuwd...
Tot mijn grote afgrijzen wurmt het mannetje zich vlak voor het sluiten van de deuren in dezelfde metro en komt hij mijn kant op. Of nou ja, "mannetje". Het is een graatmagere, gebochelde kerel die eruit ziet alsof hij 90 jaar is en rechtstreeks uit het spookhuis komt. Hij draagt geen kleren maar vodden en klemt een overrijpe banaan onder zijn elleboog. Uiteraard draagt hij geen schoenen, maar in plaats daarvan heeft hij zwachtels, als een mummie. De stukken voet die daartussen zichtbaar zijn, zien er... ongezond uit. Hij beweegt zich slingerend voort, zwaait zijn hoofd naar alle kanten en weet zowaar wat woorden uit te brengen en te vragen of iemand een kleine Spende heeft.
Omdat ik bijna voorin de metro zit, komt hij langs me heen en daarna ook vrij snel weer terug, gelukkig zonder mij aan te raken. Terwijl hij verder in de metro verdwijnt, heeft hij de lucht zo bedorven dat het zelfs zonder zijn aanwezigheid echt niet meer te harden is. Ik besluit dus op het volgende station uit te stappen en op de volgende metro te wachten. De twee Indiërs tegenover mij hebben hetzelfde idee opgevat. We houden de deuren nauwlettend in de gaten om te zien of hij niet ook uitstapt, wat hij gelukkig niet doet, en met de volgende metro komen we hem niet meer tegen. Eenmaal thuis voel ik me nog steeds vies en pas na een douche heb ik het gevoel dat zijn lucht niet meer aan me kleeft.
We mogen blij zijn dat we in Nederland nog een soort van sociaal systeem hebben dat ervoor zorgt dat dit soort lieden niet op straat lopen, al wordt ook dat stukje bij beetje afgebroken. Ik zou zeggen: koester wat je hebt. Morgen verkiezingen in Duitsland, ik ben zeer benieuwd...
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
"Berlin ist schrecklich", aldus een oudere dame tegen me op Berlin-Spandau, toen een vriend van me een laveloze zwerver iets wilde geven maar ik hem eigenlijk tegenhield. Het heeft geen zin. "Spendes" geven houdt het systeem in stand. Als je elke zwerver die je in Duitsland tegenkomt een euro geeft ben je met een week zelf failliet. Eten en drinken willen ze niet van je aannemen, alleen maar geld voor drugs en drank. Daar help je ze niet mee.
Pfand wil ik nog wel eens "daneben" zetten, maar daar houdt het mee op.
Ik ben heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.
Pfand wil ik nog wel eens "daneben" zetten, maar daar houdt het mee op.
Ik ben heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Heel herkenbaar van Duitsland ja.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Het is altijd een beetje een twijfelgeval of ik nou wel of niet een bijdrage aan zo'n bedelaar geef. Enerzijds zijn ze namelijk net als wij mensen, maar met in het achterhoofd dat ze het waarschijnlijk niet op de juiste manier gaan besteden (lees: aan hun verslavingen) en de geruchten dat ze hun opbrengsten uiteindelijk moeten afdragen aan criminelen, vind ik het heel moeilijk om überhaupt iets te schenken.
Maar goed, negen van de tien keer heb ik het beetje contant geld dat ik op zak heb zelf hard nodig in Duitsland.
Maar goed, negen van de tien keer heb ik het beetje contant geld dat ik op zak heb zelf hard nodig in Duitsland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Ik geef helemaal niks aan bedelaars. Vaak zit er een ander verhaal aan.
-
- Donateur
-
Ach, dat doe ik ook.ArrivaBas schreef: ↑zo 23 feb 2025, 09:34Enerzijds zijn ze namelijk net als wij mensen, maar met in het achterhoofd dat ze het waarschijnlijk niet op de juiste manier gaan besteden (lees: aan hun verslavingen)

- Suus
- Contacteer:
Er zijn in Nederlandse steden ook veel te veel zwervers, als je er op let tenminste. Rotterdam Centraal heeft al twee jaar bankjes meer in de stationshal omdat er mensen sliepen, zo diep is het land al gezonken. Het Nederlandse vangnet vertoont ook de nodige gaten zo ondertussen en de bezuinigingen die ze in Den Haag bedacht hebben gaat het ook niet echt beter maken 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Gisteren bij Blauwkapel wezen kijken. Leuk dat de bovenleidingsportalen op het stuk tussen de lijn naar Hilversum en de lijn naar Maliebaan blijven staan, evenals de bovenleidingsportalen op het fietspad ten zuiden van Maliebaan. Blijf het raar vinden dat op de lijn naar Maliebaan het tweede spoor nog steeds niet is weggehaald, al hoewel het spoor wel buiten gebruik is.
-
-
Meltrain, ik heb je een DM erover gestuurd

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Zou het niet kunnen zijn dat ze die laten liggen, bijvoorbeeld ter hoogte van de Biltstraat, vanwege bijvoorbeeld de historische ligging? Ik denk dat het weinig kwaad kan om het daar te laten liggen, al denken ze daar in de Inktpot mss anders overNitein-Repart schreef: ↑ma 24 feb 2025, 08:03Blijf het raar vinden dat op de lijn naar Maliebaan het tweede spoor nog steeds niet is weggehaald, al hoewel het spoor wel buiten gebruik is.

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Het kost natuurlijk ook geld om het weg te halen. Soms is het goedkoper om iets tot het einde der tijden te laten liggen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dient dat spoor niet voor rangeerbewegingen van het Spoorwegmuseum? Aan die kant is het immers nog wel aangesloten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Nee, het spoor dient slechts als flankbeveiliging tegen STS-passages vanuit het museum, direct na de overloopwissels staat een stootjuk op het tweede spoor.
-
En als ze bij het spoorwegmuseum rangeren doet men dit vask op de maandag, wanneer er geen regulier treinverkeer is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- ODRAIL
Op maandag rangeren in het museum het veiligst, want dan is het museum gesloten (behalve in de schoolvakanties).