Eurostar Amsterdam - London

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
tjoektjoek

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door tjoektjoek »

Hier zie je een schematische weergave van de UK Terminal op Architectenweb: https://architectenweb.nl/nieuws/artike ... oid=547010
Matt

Bericht door Matt »

Gave 3d-weergave!
ITF

Bericht door ITF »

Er is een Spanjaard en die heeft van een enorme hoeveelheid (Europese en een aantal Amerikaanse) metrostations 2D en ondertussen ook 3D modellen gemaakt: link.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
trolly

Bericht door trolly »

Da's fantastisch. En een tikkie off topic.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ITF

Bericht door ITF »

Klopt, alleen sloot het wel aan bij het bericht van @Matt over de 3D weergave.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Interessant, het geheime gratis toilet dat al jaren in de Amstelpassage zat en waarvan je het wachtwoord kon krijgen bij de bar is nu dus het toilet van de UK Terminal :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Z2N schreef: zo 09 feb 2025, 17:05 06:40, 08:40, 13:40, 16:40, 18:40. 10:40 rijdt alleen op zaterdag, met de stam die op maandag t/m vrijdag de rit van 08:40 rijdt.
Weet je dat laatste zeker? Als ik zo kijk naar de drgl, beginnen er zaterdag 3 ritten in Asd (7:40, 8:40, 10:40) voordat de eerste uit Londen aankomst (12:20).
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

08:40 (trein 9125) rijdt niet op zaterdag.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es

Bericht door en-es »

Geen rechtstreekse treinen Amsterdam-Londen en terug in het weekend van 9/10 augustus, zo meldt NS Internationaal me net. Dat is best wel een tegenvaller. Aan de andere kant is er nu duidelijkheid.
Matt

Bericht door Matt »

Het zou ook kunnen dat deze data later beschikbaar komen. Eurostar vult tot 4 maanden van tevoren het aanbod aan. NS International klantenservice kan helemaal niet weten of er dan rechtstreekse treinen rijden, omdat het interne overzicht van de werkzaamheden nog niet zo ver gaat.

Als je er vanuit gaat dat er geen rechtstreekse treinen rijden, dan kan je natuurlijk wel al naar alternatieven kijken. :)
en-es

Bericht door en-es »

Tja, ik ben iemand die vroeg zekerheid wil over mijn reis. Ik hou niet van open eindjes.
Vinny

Bericht door Vinny »

Wat is de termijn waarop je kan boeken? Vroeger was het drie maanden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
en-es

Bericht door en-es »

Normaal zes maanden. Ik ga elk jaar de eerste week van augustus naar het VK en heb altijd zes maanden ervoor rechtstreekse tickets kunnen boeken.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Vinny schreef: wo 26 feb 2025, 20:16 Wat is de termijn waarop je kan boeken? Vroeger was het drie maanden.
Eurostar zegt zelf 6 tot 8 maanden. Het openen van de reserveringen gaat in blokken; het schuift niet iedere dag 1 dag op.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Volgens mij was het voor Thalys vroeger 3 maand. Ik zie nu voor Eurostar blue naar Parijs t/m 6 september boekingsmogelijkheden, naar Londen grappig genoeg t/m 5 september.
Matt

Bericht door Matt »

De boekingstermijnen zijn sinds de fusie van Thalys en Eurostar gelijk getrokken. De boekingstermijn voor de Eurostar naar Londen is gemiddeld 7 maanden, met een minimum van 5 maanden en een maximum van 9 maanden. 4 maanden voor vertrek wordt het aantal te boeken treinen vaak nog uitgebreid, bijvoorbeeld vanwege werkzaamheden.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb gerekend op 6 maanden ook voor mijn laatste bezoek naar de UK, maar gelukkig heb ik op NS International een melding ingesteld voor als de tickets beschikbaar waren. Het was toch idd bijna 7,5 maand voor mijn reis al te boeken.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

6 maanden vooruit boeken. Wow, ik denk niet dat ik ooit een reis zo ver van te voren geboekt heb. Ik heb wel eens een Thalys geboekt terwijl ik er al in zat (ik was op het perron al begonnen, de betaalmodule werkte niet goed, en ik had dit aan de Chef du Train laten weten die mij toestemming gaf) ;-)
Matt

Bericht door Matt »

Er zijn genoeg mensen die graag alles al lang van tevoren geregeld willen hebben. Het is niet ongebruikelijk om vliegvakanties 8-10 maanden van tevoren te boeken. En tsja, als je vliegreizen gewend bent dan vallen boekingstermijnen van treinreizen vaak tegen. Nightjet en ICE zijn meestal 6 maanden van tevoren te boeken, terwijl de TGV soms slechts 2 of 3 maanden van tevoren te boeken is.
en-es

Bericht door en-es »

Ik vind het fijn om zoiets al heel vroeg geregeld te hebben. Bij Eurostar moet je sowieso direct toeslaan zodra de boeking open is. De prijzen stijgen daarna echt als een tierelier.
gpvos

Bericht door gpvos »

Ja, meestal worden mijn reisplannen pas concreet een maand of 4 van tevoren. Vergeet het dan maar om nog een lage prijs te vinden.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Alhoewel ik me op verre reizen lang kan verheugen, kan ik me niet herinneren echt iets meer dan 2-3 maanden vooraf te boeken. Soms gebeurt het pas letterlijk de dag ervoor voor een korter uitje.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk dat het ook vooral verschilt of je redelijk makkelijk vrij kunt krijgen op je werk.
Als maanden van te voren vrij regelen, jou de garantie geeft dat je ook echt vrij bent in een bepaalde periode, dan ga je ook sneller dingen maanden van te voren plannen. Om het bijvoorbeeld binnen het OV te houden, ik denk niet dat een OV-medewerker moet rekenen op een week (of soms wil je langer weg) vrij willen en dat dan een 2-3 maanden van te voren te gaan plannen.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik zie dat ik mijn reis naar Sardinië van een paar jaar geleden de belangrijkste onderdelen (veerboot en Nightjet) 9 en 7 dagen van te voren geboekt heb. En de trein Innsbruck-Genua pas 2 dagen vtv.

Op de eerste nacht in Genua en de eerste nacht op Sardinië (en dus de nightjet en de veerboot) na heb ik ook geen overnachtingen van te voren geboekt. Maar om 19:00 's avonds nog eens op booking kijken en zien dat je pas anderhalf uur verderop voor een redelijke prijs terecht kunt is ook wat veel van het goede ;-)

De boot terug heb ik pas 2 dagen van te voren (dus terwijl ik al lang en breed op het eiland was) geboekt. Niet de reis die ik oorspronkelijk bedacht had, maar die werd ineens heel duur, en de TGV van Cannes naar Parijs en Thalys pas de avond ervoor.

Bij de reis naar de VS van een paar jaar terug heb ik de vliegreizen 6 week van te voren geboekt, en dat ging via het werk (ik heb een vakantie van 2 week aan een congres van 1 week geplakt), maar intern heb ik alles kort van te voren geboekt. Daarbij had ik één keer een uitdaging: de dag na de laatste dag van de conferentie was er een grote footballwedstrijd in de stad, en ik moest de ochtend er na om 7:00 met de trein. Een hotel vinden waarmee ik die trein kon bereiken was een flinke uitdaging, uiteindelijk een motel geslapen met zeer slechte reviews (ik had geen zin om $500 te betalen voor één nacht), maar ik heb heerlijk geslapen, kreeg een lekker ontbijt van vriendelijk personeel en heb er geen bedwantsen aan overgehouden voor $270 voor 2 nachten, veel geld maar beter dan $1000.

Met wandelen vind ik het altijd lastig. Als ik van te voren boek, leg ik mezelf op waar ik moet slapen, maar als ik dan ineens besluit veel verder of juist minder ver te wandelen dan van te voren bedacht, moet je nog ver heen en weer terug reizen. Maar boek je niet en je kan ineens niets in de buurt vinden dan ben je nog verder van huis (letterlijk).

En ja, ik heb het geluk met leidinggevenden die heel relaxed zijn in wanneer ik vrij neem omdat ze weten dat ik dat alleen doe als het geen bedreiging is voor de planning van het werk, die ik zelf in de gaten houdt. Ik wordt ook wel eens op vrijdagmiddag door een collega gebeld: "Wat doe jij de komende twee weken? Ja als het goed is hoef je niets te doen maar als het niet goed gaat, kan je dan hier en hier op letten?". En als ik dan wel iets te doen heb bel ik weer een andere collega. En ik heb geen partner of kinderen waar ik rekening mee hoef te houden, alleen een kat waar ik onderdak of verzorging voor moet vinden.
Sowieso ben ik vrij flexibel qua planning van het werk, als het mooi weer is dan spijbel ik een dag en dat betaal ik of uit mijn gigantische overurenbulk (die dit jaar voor het eerst in 5 jaar negatief staat!, al heb ik nog 9 week verlof staan) of werk in het weekend terug.

Dit is een way of life die niet voor iedereen weggelegd is, en ik heb het geluk het mij financiëel te kunnen veroveren als het echt mis gaat, ik mij een extreem dure taxirit of hotel kan veroorloven (al heb ik dat nog nooit hoeven doen).

Het enige dat ik lang (meer dan 2 maand) van te voren boek zijn hotels in London, die zijn echt extreem duur kort van te voren (en lang van te voren ook al als je niet in een hostel op een half uur met de bus van maar onder de aanvliegroute van vliegveld Luton wil zitten)
waldo79

Bericht door waldo79 »

Zo ad hoc als jij beslis ik niet, maar als ik zin heb eropuit te gaan staat het weg daar niet in de weg. Meestal gaat het om verlenging van de weekenden.
Plaats reactie