Er is geen ruimte voor extra binnenlandse reizigers in ICE, dus met die extra stops schiet je dan niets op.sirvinniei schreef: ↑ma 26 jun 2023, 13:39 Is het trouwens niet mogelijk om de ICE ook op een IC pad te krijgen? Dan zou je wel moeten stoppen op Amsterdam Amstel en misschien de Klomp of Driebergen Zeist, maar heb je een stabielere dienstregeling.
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
- Z2N
- Donateur
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
- Lijn 45
- Contacteer:
Inmiddels is er voor lijn 501 een definitieve route gepubliceerd. In de PowerPoint bij het meest recente nieuwsitem staat ook een eerste opzet voor een dienstregeling.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Die route stond al wel even vast bij mijn weten. De nieuwe haltes worden voorlopig nog niet toegankelijk gerealiseerd trouwens, dus alleen een paal langs de straat.
Dat heeft er mee te maken dat uit de pilot ook kan blijken dat de halte beter elders kan staan (of de route aanpassingen behoeft). En dat zou zonde van de investering in toegankelijke haltes zijn.
Sowieso gaan ze in eerste instantie ook nog met een oude buurtbus rijden.
Dat heeft er mee te maken dat uit de pilot ook kan blijken dat de halte beter elders kan staan (of de route aanpassingen behoeft). En dat zou zonde van de investering in toegankelijke haltes zijn.
Sowieso gaan ze in eerste instantie ook nog met een oude buurtbus rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Jammer dat er geen halte bij het speelparadijs aan de Middelhoefseweg komt. Het had heel weinig gescheeld of het was mij (als vervoerkundige) in 2014 gelukt in Amersfoort een lijn "1 SUPERFUN" te hebben (en dan diezelfde bus kerend naar "19 Begraafplaats")
- Lijn 45
- Contacteer:
Ik denk niet dat Superfijn zo veel reizigers trekt. Voor de andere reizigerstrekkende locaties in die omgeving (Bosbad, sportclubs) zijn de bestaande haltes beter gelegen.
-
En wat gaat er gebeuren met De Isselt? Blijft lijn 1 daar rijden? Alleen in de spits of ook daarbuiten?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Lijn 1 blijft in 2024 zo rijden als nu. Als de wijkbuurtbus slaagt zou hij alleen de Isselt gaan bedienen en terug over de Amsterdamseweg met daar nieuwe haltes.
Daarvoor is nog geen concreet plan, maar gezien hij dan ook als optie gedacht wordt om de woningbouw op de kop van de Isselt te ontsluiten verwacht ik ook wel bediening overdag.
Daarvoor is nog geen concreet plan, maar gezien hij dan ook als optie gedacht wordt om de woningbouw op de kop van de Isselt te ontsluiten verwacht ik ook wel bediening overdag.
Schapekop in de Keistad
-
Ik verbaasde mij gisteren over de plaats van de oliebollenkraam op de bushalte Centrum aan de Stadsring te Amersfoort. (westzijde).
Is dat nu voor het eerst?
Er blijft weinig ruimte over voor de reizigers. Het windscherm hangt gewoon over de geleide tegels.
Dat de gemeente hier toestemming voor geeft?
Een andere kraam, bij de Intratuin in Amersfoort, heeft in ieder geval zijn verlichting aangepast. Wellicht na een aanwijzing van de gemeente? Ik zag die eerst op standje kermis staan.. dat zou flink wat afleiding geven voor het aankomend verkeer op de ring, zeker in de donkere ochtend en avonduren.
Is dat nu voor het eerst?
Er blijft weinig ruimte over voor de reizigers. Het windscherm hangt gewoon over de geleide tegels.

Dat de gemeente hier toestemming voor geeft?
Een andere kraam, bij de Intratuin in Amersfoort, heeft in ieder geval zijn verlichting aangepast. Wellicht na een aanwijzing van de gemeente? Ik zag die eerst op standje kermis staan.. dat zou flink wat afleiding geven voor het aankomend verkeer op de ring, zeker in de donkere ochtend en avonduren.
- Lijn 45
- Contacteer:
De kraam bij het centrum staat al minstens 15 jaar bij de halte.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
OM eist 3 maanden jeugddetentie voor dodelijke mishandeling buschauffeur Amersfoort
Amersfoort - Het Openbaar Ministerie eist drie maanden jeugddetentie tegen een 18-jarige Amersfoorter. Hij wordt verdacht van mishandeling met de dood als gevolg van een 64-jarige buschauffeur in Amersfoort vorig jaar.
Vorig jaar november overleed een 64-jarige buschauffeur uit Hilversum na een mishandeling op het Stationsplein in Amersfoort. Twee jongens reden samen op een fiets over de stoep langs het slachtoffer. Toen hij daar iets van zei, ontstond een conflict tussen de buschauffeur en een van beide jongens. Daarbij werd de man geduwd en kwam hij met zijn hoofd op de stoep terecht. Omstanders ontfermden zich over het slachtoffer en de twee jongens gingen ervandoor, De buschauffeur overleed later aan zijn verwondingen.
Van de geëiste negentig dagen jeugddetentie zijn 57 dagen voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. Het Openbaar Ministerie eist ook een onvoorwaardelijke taakstraf van 80 uur en wil dat de Amersfoorter verplichte psychische hulp krijgt.
Lees verder
Amersfoort - Het Openbaar Ministerie eist drie maanden jeugddetentie tegen een 18-jarige Amersfoorter. Hij wordt verdacht van mishandeling met de dood als gevolg van een 64-jarige buschauffeur in Amersfoort vorig jaar.
Vorig jaar november overleed een 64-jarige buschauffeur uit Hilversum na een mishandeling op het Stationsplein in Amersfoort. Twee jongens reden samen op een fiets over de stoep langs het slachtoffer. Toen hij daar iets van zei, ontstond een conflict tussen de buschauffeur en een van beide jongens. Daarbij werd de man geduwd en kwam hij met zijn hoofd op de stoep terecht. Omstanders ontfermden zich over het slachtoffer en de twee jongens gingen ervandoor, De buschauffeur overleed later aan zijn verwondingen.
Van de geëiste negentig dagen jeugddetentie zijn 57 dagen voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. Het Openbaar Ministerie eist ook een onvoorwaardelijke taakstraf van 80 uur en wil dat de Amersfoorter verplichte psychische hulp krijgt.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
-
Niet direct gerelateerd aan de nieuwe concessie, dus ik stel deze vraag even hier.
Is er hier toevallig iemand die weet wat voor idee men oorspronkelijk had voor de ontsluiting per bus van Veenendaal-Oost? De Van Essenlaan is geschikt voor bussen, er ligt/lag zelfs een halte aan die met een verhoogd perron en fietsbeugels toch de indruk werkt bestemd te zijn voor grootstere dingen dan 'spitsbuurtbus' 580, de enige lijn die er ooit gereden heeft. Maar die weg eindigt dan ook halverwege de wijk zonder logische vervolgroute voor een bus, die er dan ook nooit gekomen is. Zodoende wordt de wijk die door moet groeien richting de 10.000 inwoners (ter vergelijk: ongeveer evenveel als Breukelen) nu slechts ontsloten door één halte van lijn 87, met loopafstanden van ruim anderhalve kilometer naar de rand van de wijk...
Is er hier toevallig iemand die weet wat voor idee men oorspronkelijk had voor de ontsluiting per bus van Veenendaal-Oost? De Van Essenlaan is geschikt voor bussen, er ligt/lag zelfs een halte aan die met een verhoogd perron en fietsbeugels toch de indruk werkt bestemd te zijn voor grootstere dingen dan 'spitsbuurtbus' 580, de enige lijn die er ooit gereden heeft. Maar die weg eindigt dan ook halverwege de wijk zonder logische vervolgroute voor een bus, die er dan ook nooit gekomen is. Zodoende wordt de wijk die door moet groeien richting de 10.000 inwoners (ter vergelijk: ongeveer evenveel als Breukelen) nu slechts ontsloten door één halte van lijn 87, met loopafstanden van ruim anderhalve kilometer naar de rand van de wijk...
-
Ik verwacht de 87 daar wel anders meer ontsluitend als het noordelijk deel meer ontwikkeld is.
-
- OVNL-beheerder
Berichten over veranderingen in de toekomstige concessie verplaatst naar het betreffende topic
-
Waarom heb je dan de vraag over Veenendaal oost wel hier laten staan en mijn antwoorden daarop in het andere draadje geplaatst 

Ik heb geen onderschrift
-
Op de wiki staan de nachtlijnnummers vreemd, N2 en N8, maar N03 en N07. Syntus heeft het zelf over lijnen zonder voorloopnul.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Oorspronkelijk hadden die wel een voorloopnul. En om nou alleen voor die nul een hele nieuwe pagina te maken vond ik ietwat overdreven.
(N2 had dit jaar een routewijziging, N8 was de eerste die zonder nul ingevoerd werd)
(N2 had dit jaar een routewijziging, N8 was de eerste die zonder nul ingevoerd werd)
Schapekop in de Keistad
-
Ik kan om voor mij onduidelijke redenen niet bewerken op de wiki, maar op Wikipedia is het "Pagina verplaatsen" en klaar. Ja, nog even de nul weghalen in artikeltekst en gelinkte sjablonen. En de concessiepagina. Klaar.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ja hernoemen is makkelijk, maar vooral onzinnig werk voor een "wijziging" waarbij ieder normaal mens snapt dat het dezelfde lijn is.
En trouwens ook onhandig omdat de lijnen al een keer andersom hernummerd zijn, dus alle voorgangers moeten dan ook nog jaartallen krijgen. Dat is de eerste jaren van de concessie een paar keer heen en weer gegaan. (En we hebben geloof ik ook Koningsnacht-lijnen met 0 en reguliere zonder gehad tussendoor.
En trouwens ook onhandig omdat de lijnen al een keer andersom hernummerd zijn, dus alle voorgangers moeten dan ook nog jaartallen krijgen. Dat is de eerste jaren van de concessie een paar keer heen en weer gegaan. (En we hebben geloof ik ook Koningsnacht-lijnen met 0 en reguliere zonder gehad tussendoor.
Schapekop in de Keistad
-
Ik las net een artikel dat lijn 524 vanaf Juni ook op zaterdag gaat doorrijden naar Noorden.
-
Het artikel stelde dat iets te definitief. Men wil dat graag als er voldoende vrijwilligers gevonden worden. Dus mocht iemand hier nog wat tijd overhebben... 

- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik herinner dat er zelfs al eens een zaterdagsdienst naar Noorden in een adviesaanvraag gestaan heeft...
Schapekop in de Keistad
- Suus
- Contacteer:
De bediening van Noorden gaat daarmee echt met sprongen vooruit in het tijdsbestek van minder dan twee jaar. Mooie ontwikkeling 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.