Doe iets aan de spammers!
- Ivan
Re: Doe iets aan de spammers!
Vergeet ook onze Meltrain niet. Die heeft stiekem ook een aardig gemiddelde.
-
Zeg, welke seriemelder heeft zojuist al binnen 4 minuten zijn kans gegrepen?
-
Sussie. Is dat Engels voor Suus?
-
- Donateur
Had er iemand Thai besteld?
- Hainje
Ni Hao, sambal bij? Of alleen kroepoek?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Donateur
-
Theophile Morisot, wie kent hem niet. Opeens worden stokoude topics weer aktueel. 

-
- Donateur
Ik begin me onderhand oprecht af te vragen wat er nog zo op tegen is om nieuwe leden eerst door iemand van het beheer te laten goedkeuren...
- Hainje
Ik zou zeggen, meld je aan voor die functie. Tijd heb je geloof ik genoeg, gezien je activiteit hier.
(Did I say the quiet par out loud?
)
(Did I say the quiet par out loud?

-
- Donateur
Als daarbij ook de mogelijkheid wordt geboden bepaalde bestaande leden rücksichtslos te verwijderen, zeg ik 'ja' 

- ThatPCDude
- Donateur
Een spreekwoordelijk PHS'je doen? 

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Hainje
ja da zal dan wel weer nie
-
- Oud-beheerder OVNL
Hebben we wel eens uitgeprobeerd toen ik nog beheerder was. Werd geen succes omdat die berichten dan later geplaatst worden waardoor de discussie niet meer liep. Bij iets als een Fotoquiz of het overstap reisspel speelt dat nog erger.
-
- Donateur
Snap ik niet.
Een lid kan toch pas posten als een beheerder hem goedgekeurd heeft? Hoe dat tot vertraagde reacties leidt, ontgaat me even.
Een lid kan toch pas posten als een beheerder hem goedgekeurd heeft? Hoe dat tot vertraagde reacties leidt, ontgaat me even.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Volgens mij plaatst het nieuwe lid wel al zijn berichten, die uiteindelijk eerst 'in quarantaine' komen en goedgekeurd moeten worden voordat ze definitief worden geplaatst. Daardoor kan een nieuw lid denken dat hij direct iets plaatst, maar wordt dat bericht pas later handmatig daadwerkelijk op het forum geplaatst... Zoiets wordt er bedoeld voor zover ik weet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- AppleMoose
Je kunt toch instellen dat een nieuw lid überhaupt pas kan posten als een beheerder daar toestemming voor heeft gegeven?
En blandning av sött och salt.
-
- Donateur
Zou ik ook denken. En anders is het wel een erg kromme implementatie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dat kan, maar er zitten de laatste tijd veel spammers tussen waar je aan de gebruikersaccount zelf niet persé overduidelijk ziet dat het een spammer is. Die kan je dus alleen ondervangen door nieuwe gebruikers op moderatie toe te laten en dan krijg je dus die gevallen met berichten die vertraagd geplaatst worden.
Accountactivatiebeperkingen treffen iedereen trouwens, dus ook als je slechts je mailadres in je profiel wijzigt moet je dan wachten tot een beheerder je account weer activeert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
Is vragen om een (korte) motivatie misschien een optie?
En hoe vaak wijzigen gebruikers hun mailadres dat dit echt een probleem vormt?
En hoe vaak wijzigen gebruikers hun mailadres dat dit echt een probleem vormt?
En blandning av sött och salt.
-
- Donateur
Het klinkt vooral weer als voorwendselen om maar niets te hoeven veranderen.
Enfin, hoewel ik het inmiddels best als storend begin te ervaren, lachen we dan maar weer om de zoveelste Fransbot die hier komt lopen spammen.
Enfin, hoewel ik het inmiddels best als storend begin te ervaren, lachen we dan maar weer om de zoveelste Fransbot die hier komt lopen spammen.
- isadora
Waar ik modereer, wordt elk eerste bericht van een nieuw lid gecontroleerd.
Op zijn minst check ik even op de SFS-site, waarmee je al gauw ruim 80% van de spammers er uit haalt.
Soms is wat meer spitwerk nodig.
Op zijn minst check ik even op de SFS-site, waarmee je al gauw ruim 80% van de spammers er uit haalt.
Soms is wat meer spitwerk nodig.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Dan moet je elk nieuw lid toestemming gaan geven en op basis van de gebruikersnaam die beslissing nemen. Dan kiest een spammer een hele normale naam (AppelEland of zo) en dan moet jij daar maar aan afzien dat het geen spammer is.AppleMoose schreef: ↑ma 24 feb 2025, 21:29 Je kunt toch instellen dat een nieuw lid überhaupt pas kan posten als een beheerder daar toestemming voor heeft gegeven?
Daarbij zijn er ook heel veel mensen die nooit posten. Als je in de gebruikerslijkst kijkt heeft ongeveer 1/3e nog nooit een bericht geplaatst.
Nee, de normale volgorde bij nieuwe gebruikers gemodereerd laten zijn is wachten tot ze de eerste post maken en op basis daarvan beslissen of ze mogen posten.
-
- Donateur
Nu ja, doe dat dan. Dan heb je de spambots vrijwel zeker meteen te pakken, en kun je degenen waar naar alle waarschijnlijkheid een 'echt' mens achter zit gewoon toelaten.
Dat zo'n eerste post dan soms wat ongelukkig landt - soit. Zoveel aanwas van nieuwe leden hebben we nu ook niet meer.
Dat zo'n eerste post dan soms wat ongelukkig landt - soit. Zoveel aanwas van nieuwe leden hebben we nu ook niet meer.
-
Je kan ook kijken naar andere gebruikersinfo. Zo zijn de emails van spammers meestal wat afwijkend, al snap ik wel dat dat moeilijk te beoordelen kan zijn.MaartenD schreef: ↑di 25 feb 2025, 08:45Dan moet je elk nieuw lid toestemming gaan geven en op basis van de gebruikersnaam die beslissing nemen. Dan kiest een spammer een hele normale naam (AppelEland of zo) en dan moet jij daar maar aan afzien dat het geen spammer is.AppleMoose schreef: ↑ma 24 feb 2025, 21:29 Je kunt toch instellen dat een nieuw lid überhaupt pas kan posten als een beheerder daar toestemming voor heeft gegeven?
Daarbij zijn er ook heel veel mensen die nooit posten. Als je in de gebruikerslijkst kijkt heeft ongeveer 1/3e nog nooit een bericht geplaatst.
Nee, de normale volgorde bij nieuwe gebruikers gemodereerd laten zijn is wachten tot ze de eerste post maken en op basis daarvan beslissen of ze mogen posten.
Ik heb het niet geverifieerd, maar ik vraag me af of spammers ooit die vragen over "meer stations" etc beantwoorden. Misschien dat je daar iets mee kan doen.
Het valt me ook op dat spammers vaak wachten met hun eerste bericht, dat sturen ze niet meteen na het registreren. Kan je bij phpbb instellen dat iemand bijvoorbeeld 12 uur na registratie beperkingen krijgt, als die dan nog niks gepost heeft?
-
- Donateur
Mailadressen (*) met buitenlandse namen en veel cijfertjes erin zijn doorgaans inderdaad een dead giveaway.
(*) nog zoiets inderdaad: standaard is je mailadres gewoon voor iedereen zichtbaar als je je hier registreert - dat afschermen is een opt-out. En de meesten weten dat volgens mij nog niet eens. Ik vraag me af hoe AVG-proof dit is...
(*) nog zoiets inderdaad: standaard is je mailadres gewoon voor iedereen zichtbaar als je je hier registreert - dat afschermen is een opt-out. En de meesten weten dat volgens mij nog niet eens. Ik vraag me af hoe AVG-proof dit is...