Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door VIRM »

Op het busstation van Zwolle worden lijnen afwisselend gereden door 'RRReis' of 'EBS Public Transport BV'. Komt deze inconsistentie door data vanuit de vervoerder?
Beul van de blindegeleidelijn
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik heb het idee ja dat bij EBS was interne codes naar buiten zijn gekomen in de reisinformatie. Het viel me laatst ook al op dat "EBS-VPR" en "EBS-HGL" in de lijst met vervoerders in OVinfo verschenen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Met bijbehorende lijnkleuren die precies nergens anders voorkomen *bus*
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Het gaat sowieso niet zo lekker. Als ik op bijv. Bijlmer ArenA kijk zie ik allerlei lijnen:
300 R-Net - Connexxion
330 R-Net - allGo (Keolis)
66 bus - GVB
126 bus - Syntus Utrecht
360 bus - GVB

Het eerste veld wordt dus dubbel gebruikt voor de modus en de lijnformule, het tweede veld voor de concessieformule (Allgo) en bedrijf.

Als ik op Zwolle kijk zie ik
304 ComfortRRReis - RRReis
201 SnelRRReis - RRReis
9 RRReis - EBS Public Transportation BV (en 7 idem).
8 bus - RRReis (en 3-4-1 idem)

Vziw is "RRReis" geen lijnformule dus zouden lij 7 en 9 als eerste veld "bus" moeten hebben.
Daarnaast vind ik dat een reiziger recht heeft om te weten door welk ultiem bedrijf z'n dienst uitgevoerd wordt, en dat is nu niet mogelijk in bijv. dit gebied, maar ook straks in Utrecht (waar zowel Keolis als Transdev als U-OV gaan rijden).

Overigens heeft GVB bij lijn 360 (maar ook 369) geen R-Net als lijnformulenaam staan, en zie ik ook de 395 op Sloterdijk als EBS Public Transportation B.V.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

IIVQ schreef: wo 26 feb 2025, 10:27 Daarnaast vind ik dat een reiziger recht heeft om te weten door welk ultiem bedrijf z'n dienst uitgevoerd wordt, en dat is nu niet mogelijk in bijv. dit gebied, maar ook straks in Utrecht (waar zowel Keolis als Transdev als U-OV gaan rijden).
Waarom zou dat in Utrecht niet kunnen? Bravo is ook keurig opgesplitst in Bravo (Arriva) en Bravo (Hermes).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

In OV-info is het verschil tussen RRReis EBS en RRReis Transdev te herkennen door het hebben van een een randje om het lijnnummer (EBS niet, Transdev wel), en RRReis Arriva omdat die gekleurde lijnnummers hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ja, dat is voor de reisinformatiefappers (zoals ik). De gewone burger weet dat niet. Overigens hebben beide EBSen in OVinfo voor android een randje.
En in U-OV (concessies vanaf 2026) mag zelfs achterop de bus de vervoerder niet meer getoond worden, dus ik verwacht in de reisinfo ook niet.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Uiteindelijk maakt het ook alleen uit als de reiziger voor bepaalde zaken moet weten welk bedrijf de rit rijdt. Maar als je met bijvoorbeeld klachten gewoon bij U-OV terecht kunt, dan is dat probleem ook opgelost.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

De klantenservice van RRReis heeft echt heel erg veel moeite om te achterhalen welke vervoerder een lijn rijdt. Je kunt daar met klachten terecht maar wordt vervolgens heen en weer gepingpongd tussen vervoerders die beide aangeven er niet over te gaan. Ik ben erg voorstander van verschillende websites en krantenloketten voor verschillende vervoerders. RRReis, Keolis, EBS, Hermes, etc laten zien dat dit niet werkt.
Gr BasG
cassie127

Bericht door cassie127 »

Eigenlijk zou die RRReis website een landingspage moeten hebben waar je eerst zelf je regio selecteert (in hoeverre dat werkt) of waar je door het intikken van het lijnnummer op de juiste regio pagina komt van RRReis.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik denk dat de optie van een gezamenlijke website en klantenservice (zoals in de regio Utrecht met U-OV gaat gebeuren) beter werkt, de last van verschillende vervoerders onder dezelfde naam komt daarmee niet bij de reiziger te liggen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ja, maar dan mogen ze echt eens wat gaan doen aan die website. Want die is echt een rommeltje en het is nogal onduidelijk bij wie ze moeten zijn om het aan te passen krijg je vervolgens teruggekoppeld...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De dienstregelingsmodule van RRReis is inderdaad de grootste puinhoop die ik ooit in Nederland heb gezien. Misschien toch niet zo handig om vier opdrachtgevers en drie vervoerders zonder centrale coördinatie samen te laten werken op één site.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Daniel schreef: wo 26 feb 2025, 12:20
IIVQ schreef: wo 26 feb 2025, 10:27 Daarnaast vind ik dat een reiziger recht heeft om te weten door welk ultiem bedrijf z'n dienst uitgevoerd wordt, en dat is nu niet mogelijk in bijv. dit gebied, maar ook straks in Utrecht (waar zowel Keolis als Transdev als U-OV gaan rijden).
Waarom zou dat in Utrecht niet kunnen? Bravo is ook keurig opgesplitst in Bravo (Arriva) en Bravo (Hermes).
Bij Hermes zit er nog steeds een vreemde fout. De buurtbussen van Hermes Bravo staan apart onder Hermes.
In Googlemaps zie je dat verschil overigens ook...
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Volgens mij gaat er iets erg mis in de app. Bus- en tramvertrektijden staan er niet meer in; de enige zichtbare ritten zijn die van eind oktober tot 15 december 2024.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

En ook de meeste treinen staan er niet meer in. Komend 1,5 uur vertrekken er vanaf Utrecht Centraal slechts 7 treinen.
erwinraasveld
OVNL-beheerder

Bericht door erwinraasveld »

Als Stage Manager geactiveerd is op een iPad Pro lijkt de app vast te lopen als je van een bushalte de tijden wilt zien.
Soms na 1 keer, soms na een aantal keren.
Iemand bekend met dit?
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

AnderzamNL schreef: ma 31 mar 2025, 13:14 Volgens mij gaat er iets erg mis in de app. Bus- en tramvertrektijden staan er niet meer in; de enige zichtbare ritten zijn die van eind oktober tot 15 december 2024.
Arriva lijkt ineens weer terug te zijn in ZHN _O_

Alle sites met Nederlandse realtime-informatie, inclusief google maps, lijken niet meer te werken.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

De website van de reisinformatiegroep (1 vd 2 loketten voor de NeTeX-data) lijkt er ook uit te liggen, ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

AnderzamNL schreef: ma 31 mar 2025, 13:14 Volgens mij gaat er iets erg mis in de app. Bus- en tramvertrektijden staan er niet meer in; de enige zichtbare ritten zijn die van eind oktober tot 15 december 2024.
Het oude tramnet in Rotterdam, waaronder lijn 23 Beverwaard - Marconiplein & 25 Carnisselande - Schiebroek lijkt ook ineens weer terug te zijn (A)
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

iamthedutchdude schreef: ma 31 mar 2025, 13:58 De website van de reisinformatiegroep (1 vd 2 loketten voor de NeTeX-data) lijkt er ook uit te liggen, ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Hierdoor lijken ook de NS reisplanner en verstoringsinfo het niet te doen.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Bij mij werken die wel, maar wel fors langzamer dan normaal. Dus mogelijk dat het daardoor lijkt alsof ze niet werken ;)
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

De OVinfo-app doet het weer. We kunnen weer opgelucht ademhalen :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Anderzam

Bericht door Anderzam »

De grootste crisis van 2025 (tot nu toe) is afgewend. *O* *O*
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

iamthedutchdude schreef: ma 31 mar 2025, 14:16 Bij mij werken die wel, maar wel fors langzamer dan normaal. Dus mogelijk dat het daardoor lijkt alsof ze niet werken ;)
Ik kreeg een foutmelding dat reisplannen op dat moment niet mogelijk was. Bij verstoringen stond er "(onbekend)".
Plaats reactie