OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Matt

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Matt »

IIVQ schreef: di 18 feb 2025, 09:32Wat is eigenlijk het record in een reguliere treinserie en een werkzaamhedenserie?
En nee, de 239 stations in de treinserie Heerenveen-Kirchberg in Tirol tellen we niet mee.
Was dit een trein in reizigersdienst of was deze trein niet in dienst? Ik zie namelijk wel eens treinen buiten dienst waarbij de machinist als grap een verre bestemming heeft ingevoerd, zoals Praha hl.n.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Deze trein heeft echt zo gereden!
Matt

Bericht door Matt »

Ha, Nice! Dan sta je wel even vreemd te kijken :lol:
Chrysa

Bericht door Chrysa »

JothamvW schreef: di 18 feb 2025, 11:11 Trein 12624 stopte overal in Friesland en Zeeland, maar voor de rest alleen op de "reguliere" IC-stations op de route.
Nope, er waren meer uitlopers die op de dagranden overal stopten. De 12680 heb ik nog regelmatig gebruikt naar Lage Zwaluwe
Bemined

Bericht door Bemined »

Maar de 12680 reed maar tot Roosendaal en voldoet om die reden dus niet aan de vraag.
JothamvW

Bericht door JothamvW »

Dat dus. Zo is er (voor de recente versnellingen) ook nooit een 3600 geweest die zowel tussen Ah en Zp/Zl als tussen Tb en Bd/Rsd overal stopte.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Duivendrecht heeft ineens véél meer treinen. Ohnee, het zijn metro's die ingelegd zijn als trein. Maar ook de IC Asb-Asdz is ingelegd als "trein" van Asb-dvd-rai-Asdz.

Dat vervuilt de reisinformatie een beetje. Superirritant.
en-es

Bericht door en-es »

Gisteravond op Amsterdam Centraal. Ik kom om 20.50 aan met de rode Eurostar. Mijn trein naar Baarn zou dan om 21.11 vertrekken. Echter ik ontdek dat de vorige trein van 20.41 twintig minuten vertraging heeft. Eerst aangekondigd op spoor 10b maar later veranderd in spoor 10a. Rond 21.00 komt die aanrijden. Echter om 21.10 is die nog steeds niet vertrokken. Blijkt die geschrapt te zijn zonder enige communicatie. En de trein van 21.11 was toen ook al weg. :shock:
waldo79

Bericht door waldo79 »

En met welke trein heb je Amsterdam Centraal verlaten?
en-es

Bericht door en-es »

De volgende. :trein:
MetroRET

Bericht door MetroRET »

De 4668 is met +27 uiteindelijk aangekomen op Asd, de 5875 is om 21:08 uur opgeheven; 3 min voor vertrek van de 5877, 5 min na de aankomst van de 4668.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Meltrain schreef: di 18 feb 2025, 07:58 Overstappen op Van der Madeweg zorgt echter in het beste geval voor een vijf minuten kortere reis en in het slechtste geval voor een veel minder krappe aansluiting. Het is dus bijzonder dat die optie niet wordt getoond.
Ligt waarschijnlijk aan de overstaptijd. Ik zie vaak of overstappen op Spaklerweg of op Van der Madeweg overstappen op een metro later die ene die tegelijkertijd aan moet komen en vertrekken.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik dit geval ging het om een reis Zuid -> Spaklerweg. In het gaven dat lijn 51 niet rijdt, vind ik (met de metro) reizen via Duivendrecht nogal een omweg, terwijl je ook op Van der Madeweg kunt overstappen.
(Bij voorkeur pak ik overigens de trein naar Duivendrecht om daar over te stappen op de metro, aangezien ik dat een veel prettiger station vind dan Zuid.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Oeps, te snel gelezen.
Maar idd, vreemd. Waarschijnlijk kent die "NS-metro" alleen de stops Rai en Dvd waardoor je dus automatisch naar Dvd moet voor de overstap.
gpvos

Bericht door gpvos »

Ik zat gisteren in de Amsterdamse tram 1 richting het westen. Op de schermen stonden vlak voor Frederiksplein de aansluitende trams van lijn 1, 7 en 19 in beide richtingen (dus zelfs dezelfde lijn en richting waar we al naartoe gingen), maar van lijn 4 alleen richting CS. Wou ik nou net richting RAI. En die tram reed wel gewoon, kwam netjes na 2 minuten.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Op de bushalte bij mijn flat is er vanaf 3 maart een omleiding voor lijn 178, maar door de haltedienst is het hele haltebord afgezakt, terwijl het feitelijk alleen om die lijn gaat (van de 6 die er passeren). Mijn inziens niet een heel handige manier van informeren, dan zou een A4-tje in de kast in de abri toch veel praktischer zijn, eventueel met verwijzing op de lijnsticker?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Daarom staat er ook doorgaand "halte (gedeeltelijk) vervallen" op die zakken. Maar niet persé handig inderdaad. Ik zie hetzelfde fenomeen bij de halte Amerena in Amersfoort: die is in beide richtingen afgezakt terwijl alleen lijn (2)15 er vervalt en 8 en 102 er gewoon halteren.

Maar zo'n blaadje in het bord in de abri valt waarschijnlijk gewoon te weinig op. Je ziet zo vaak dat mensen dat over het hoofd zien en dan doodleuk op de bus staan te wachten bij zo'n halte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd

Bericht door dennistd »

Zeker de vaste reiziger zal een briefje niet opvallen: die weet immers welke bus ie moet hebben en hoe laat deze gaat, en hoeft daarom niet op briefjes te kijken. Juist door het afzakken van een halte schud je ook die reizigers wakker.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Volgens de schermen in de 3129 was het eerste station na Shl gelijk Rai. In werkelijkheid stoppen we ook gewoon te Asdz.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

"Het volgende station is Amsterdam Sloterdijk. U kunt hier overstappen richting Maastricht, Amsterdam Centraal, Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal en Zandvoort aan Zee."
Die twee treinen naar Amsterdam Centraal hadden ze ook wel weg kunnen laten. _O-
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Er zijn in de huidige dienstregeling treinen waarbij het daadwerkelijk sneller is om op Amsterdam Sloterdijk over te stappen voor Amsterdam Centraal anders ;)
Weet even zo niet of dat alleen in het weekend of ook doordeweeks is.
Schapekop in de Keistad

Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik zat in de 4100, dus als je naar Asd wilde, moest je sowieso wel overstappen. ;)
Mijn punt is dat de trein naar Maastricht óók via Amsterdam Centraal gaat, dus nogmaals twee treinen noemen die Amsterdam Centraal als eindbestemming hebben, is dan overbodig.
Marc

Bericht door Marc »

Het sneeuwt vandaag confetti op de schermen met vertrekkende treinen :mrgreen:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Vraag: is “Plan uw reis in de app?” nu uit de omroepen over werkzaamheden gehaald, of verbeeld ik mij dat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De Nightjet naar Rosenheim rijdt niet verder dan Rosenheim, goh...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad

Plaats reactie