Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Niwa ter Els

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Niwa ter Els »

Stefan schreef: zo 02 feb 2025, 18:03
Niwa ter Els schreef: vr 31 jan 2025, 14:12 Goed dat ze daar rekening mee hebben gehouden. Ik probeer al een paar dagen één van die wagens mee te krijgen maar tot nu toe zonder succes.
Ik dacht dat ik de enige gek was die zo is.. :mrgreen:
Zeker niet. De vreemde eend is altijd leuker :)
Chauffeur Syntus Utrecht.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ de vreemde eend reed vandaag weer *bus* . Zat erachter op de hoofdstraat te Driebergen, tegen half drie.

Later op de middag stond Citea 1880 met de paniek lampen aan, onbeheerd, op de halte Doorn centrum (richting Driebergen). Kaduuk?

Vanaf Leersum kwam wel een V&S auto aanrijden, dus wellicht kreeg de bus 'beveiliging'. ;)

~~~~~~~~~~

Maar ehm.. qua emissieklasse zal die TVV Amba toch niet veel verschillen met de Amba's van Qbuzz die tot vorig jaar (zomer?) reden?

Eén zo'n Amba is namelijk een instructie bus geworden en die reed vanochtend op de route van lijn 56.
Met die Amba zou Qbuzz dan geen instructie in Utrecht centrum kunnen doen :?: Dat lijkt mij nou niet efficiënt.
Stefan

Bericht door Stefan »

Ik heb de Amba's regelmatig in het centrum van Utrecht gezien, maar ze zijn inderdaad afgeleverd als EEV wagens, zelfde als de Ambassadors die nu bij Syntus/Keolis voor TVV staan. Geen idee hoe ze dat doen eigenlijk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Niwa ter Els

Kun je ontheffing voor aanvragen als je voldoende voertuigen hebt die wel aan de norm voldoen. Kan ook zijn dat er op de route geen camera's staan.
In Utrecht kun je bijvoorbeeld wel de rode loper af maar niet naar het spoorwegmuseum.
Sebastiaan0125

Bericht door Sebastiaan0125 »

Qbuzz heeft inderdaad gewoon een ontheffing van de Gemeente Utrecht om met de Amba's als instructiebus door de mileuzone te rijden.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik zag vanmiddag een 215 na halte Amerena in Amersfoort linksaf slaan de De Velduil op. Nou kom je dan niet heel ver, maargoed, je kunt daar dus een bus keren (altijd handig voor toekomstige netwerkideeën ;) )
Hij kwam weer terug, dus zal later wel de juiste afslag linksaf een eindje verderop genomen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Mooie reminder altijd, die slagboom in Leusden... m'n bus 80 reed er langs vanmiddag (op de rechtdoorbaan), chauffeur ziet uit z'n ooghoek de slagboom open gaan, en merkt op "oh shit" ;)
Nouja, weer eens een rondje over de parkeerplaats bij halte Maximaplein gemaakt (gaat net) want er was wel op het stopknopje gedrukt. Blijkt er helemaal niemand uit te moeten...
Schapekop in de Keistad

Hainje

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: ma 10 feb 2025, 19:57 Blijkt er helemaal niemand uit te moeten...
Op zulk soort momenten krijg ik altijd moordneigingen, vooral wanneer er dan niemand even sorry zegt. :evil:
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Vorige week in Delft kwam de chauffeur zelfs achter het stuur vandaan om te zoeken waarom de stopknop telkens weer afging bij het sluiten van de deuren. Bleek er iemand op de vierzit achterin met zijn knieën tegen het stopknopje te leunen. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Dan is dat stopknopje wel op een onnozele plaats gemonteerd.
UtrechtOV

Bericht door UtrechtOV »

In de OVInfo app staat de Thomas à Kempisplantsoen erin met de Syntus lijn 120 en alvast de Koningsnachtlijnen 707 en 708.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Syntus 1807 (Rosero) werd vanmiddag afgesleept richting de stalling in Amersfoort.
Gr BasG
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Vanwege een uitgevallen rit op 80 vanmiddag maar richting Veenendaal gegaan en per 280 naar Amersfoort gereisd om daar de strak aansluitende 17 naar halte Haydnstraat te pakken waar m'n fiets stond. Toch een kwartier sneller dan op de volgende 80 te wachten.
Vergeet de chauffeur op 17 bijna op m'n uitstaphalte te stoppen, ging nog met goed met even snel roepen dat ik eruit wilde...
Anders had ik vanaf de Ursulineweg alsnog die volgende 80 vanaf De Klomp gehad terug de brug over :mrgreen:
Schapekop in de Keistad

Durashift

Bericht door Durashift »

^^ dan loop je toch ff terug. ;)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Mwoh, met teruglopend was ik alsnog op dezelfde tijd bij m'n bestemming geweest.

Vandaag ook wel een bizar geval: bij halte Burgemeester Buiningpark in Leusden stonden zoveel reizigers te wachten dat m'n bus in één klap van redelijk rustig ('tis immers voorjaarsvakantie) naar staanplaatsen van voor tot achterin ging. De instappers bij de Groene Zoom pasten er nog amper in.
Schapekop in de Keistad

Dosje

Bericht door Dosje »

Krijg het idee dat er wat aan de hand is met U-Link Citaro 2 geleed uit GD (34xx), zo zaten er vandaag ineens 3 bussen uit de U-Link 41** serie op de 73, als ik nu kijk zitten de 4066, 3336 en 3351 op de 73. Ook doordeweeks is dit vaak tot 5 gele 41** bussen.

Op de 77 reden vandaag 3 bussen uit de 34** serie, terwijl dit normaal uit de 41** U-link komt.

28 heeft een paar U-Link van de 41**.

Weet iemand meer?
MdJ

Bericht door MdJ »

Zie ze vooral op andere lijnen (waaronder 31/29).

De tram heeft al een paar dagen last van verstoringen;
-Op zaterdag is door een technische verstoring niet gereden.
-Op zondag is er niet tussen Jaarbeursplein en Centrumzijde gereden.
-Vandaag veel vertragingen, het leek mij alsof er bij elk verkeerslicht in Nieuwegein en Utrecht op de laatste lus gestopt moest worden om door te mogen rijden.
-Komende dinsdag wordt er gepland niet tussen jaarbeursplein en centrumzijde gereden worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Negen

Bericht door Negen »

Ja, had er gisteren ook last van die vertragingen. Had in de ochtendspits maar de 28 genomen omdat het veel te druk was op die tramperron op Utrecht Centraal...
In de middag bleek er ook een verstoring te zijn en vandaag was er een verstoring tussen Utrecht CS Jaarbeurszijde en Zuilenstein..
MdJ

Bericht door MdJ »

Die verstoring zal zijn omdat er te krap is gepland: vanochtend tegen 8:15 op de Graadt van Roggeweg er al uitgegooid door een file van trams.
Combi van het keren op spoor H2 (de strook met busbaan), werkzaamheden op Westplein, een bus die verdwaald midden op het kruispunt stond, treinvervangend vervoer Utrecht-Houten en onvoldoende overkuistijd en buffer om enige vertragingen op te vangen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Niwa ter Els

Iemand een idee wat er met de chineesjes van Syntus aan de hand is? Stonden vorige week ineens allemaal in Amersfoort. Vanmorgen stonden er drie bij buspartners en een vierde bij Syntus als niet inzetbaar.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De inzetbaarheid zal al wel even matig zijn want de rit op 80 waar ze standaard op zitten rijdt vaak dagen achtereen met dezelfde. Dat lijkt me geen toeval.
Gister zat daar al een Setra op en vandaag valt 'ie uit, waarbij ik niet kan zien of dat door een zieke chauffeur of tekort aan materieel kwam natuurlijk (dat laatste is ook wel eerder voorgekomen).
Schapekop in de Keistad

RW2104

Bericht door RW2104 »

Dat treinvervangend vervoer was ook niet echt effectief vanochtend in de piek van de spits. Kwam aan op Houten station, 2 vrijwel lege touringcars vertrekken, 1 minuut later komt de sprinter aan. Staat daar dan 200 man, allemaal proppen in de 47 en in de 48 waar ik mee stond te wachten voor m'n vertrektijd. Iedereen in de 48 gokte maar op een overstap in Nieuwegein, moest ze allemaal vertellen dat ze de tram naar Utrecht helaas ook niet konden nemen _O-
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Dosje schreef: zo 02 mar 2025, 23:23 Weet iemand meer?
Nou, ik kan hier misschien iets aan toevoegen. Vooral over de 34xx serie. Er staan sowieso in Niewegein een stuk meer van deze wagens dan nodig zijn op de 73 omlopen van Nieuwegein. Dus als er geen bus meer is worden deze meegenomen voor de 29/31. En dat de 41xx (U-link) op de 73 belanden heeft mogelijk te maken met het feit dat er 34xx wagens naar westraven gaan voor (klein) onderhoud en er een bus terug moet om de aantallen gelijk te houden. Wat in dit geval dan 41xx (U-link) varianten zijn.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik zie naast Utrecht Centraal Ambassador 4503 staan.
Dit is nu een instructiebus (en dat staat er ook zo op), maar het valt me op dat alle stoelen zijn vervangen. Wat was daar het idee achter?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

De stoelen van de Ambassadors zijn geruild met die van de ex-Berlijnse Citea's in ZHN om die bussen wat comfort te geven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Plaats reactie