Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- ThatPCDude
- Donateur
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het TVV tussen Utg en Hlm is weer op z'n TVV's geregeld (chauffeurs die de routes niet kennen, de app die niet werkt), maar de rijtijden zijn iig dermate ruim dat ik de overstap van -3 minuten op de 2216 heb gehaald 

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
In Zwolle zouden vanochtend een gereedstaande DDZ4 en een binnenkomende DDZ6 uit Leeuwarden samen verder gaan in de 622 naar Den Haag. Het materieel heeft als een stel parende schildpadden geprobeerd te combineren, kwam het personeel tot de conclusie dat combineren niet meer ging lukken. Alleen het achterste zesje zou doorgaan naar de randstad, waardoor het voorste viertje eerst moest worden afgerangeerd. Vertrek was met +10. Overigens was het vertrekspoor 6: geen idee wat er met het gebruikelijke vertrekspoor 5 was.
Ik zie trouwens in Den Haag Centraal dat treinen richting Rotterdam vanaf sporen 1 t/m 3 vertrekken, richting Utrecht van sporen 4 t/m 6 en Leiden van sporen 9 t/m 12. De sporen 11 en 12 zijn dus weer in gebruik genomen door NS. Maar wat is er aan de hand met 7 en 8?
Ik zie trouwens in Den Haag Centraal dat treinen richting Rotterdam vanaf sporen 1 t/m 3 vertrekken, richting Utrecht van sporen 4 t/m 6 en Leiden van sporen 9 t/m 12. De sporen 11 en 12 zijn dus weer in gebruik genomen door NS. Maar wat is er aan de hand met 7 en 8?
Beul van de blindegeleidelijn
-
Die zijn Buiten Exploitatie, die gaan mee met de ombouw van de wisselstraat van de Goudse sector.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
Dank! Ik dacht al zoiets. Wanneer is dat aan de beurt?
-
Spoor 7 zou in dienst moeten zijn maar wordt slechts enkele malen per dag gebruikt, vandaag staat alleen trein 6083 gepland vanaf spoor 7, morgen alleen treinen 6821, 6083 en 6087. Spoor 8 is inderdaad buiten exploitatie. Begin augustus zouden ook de sporen 5 t/m 7 buiten exploitatie moeten gaan voor de ombouw van de Goudse corridor, dan moeten de treinen van/naar Gouda zich waarschijnlijk weer even bij de treinen van/naar Rotterdam proppen op de sporen 1 t/m 4 zoals de afgelopen weken. Daarna volgt nog een buitendienststelling om de sporen 1 t/m 4 om te bouwen en op het laatst nog aanpassingen bij Laan van NOI. Uiteindelijk zou alles begin 2026 af moeten zijn.
-
Mijn ICNG vanmorgen was duidelijk in carnavalsgebied geweest. Bierdopjes, flesjes flügel en kennelijk iemand die als Mario Kart verkleed was geweest, want meerdere bananenschillen.
- Suus
- Contacteer:
Op Lage Zwaluwe staat een prachtig rood treinstel van Krösatågen. Wel een beetje uit de richting van Zweden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Dat zijn nieuwe CAF-treinstellen die per schip van Spanje naar Moerdijk worden gebracht en daarvandaan verder over het spoor. In augustus 2024 is er al een stel op deze manier overgebracht naar de testbaan in het Tsjechische Velim.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- ODRAIL
Vanmiddag in de sprinter tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Gouda Goverwelle maar liefst twee keer controle gehad. Eerst een keer door de HC en de tweede keer door medewerkers van service en veiligheid.
-
Ik zie in OVinfo vanaf Asb de 3521 naar Vl "Rijdt niet verder dan Eindhoven wegens de inzet van ander materieel". Dat is de DDZ 7625. Te Ehv staat t303521 met VIRM 9572 klaar.
Ik zie niet vaak dat al 1¾ uur van te voren een materieelwissel op een doorgaande rit aangekondigd is. Waarom is dit (of algemener, wat voor reden kan dit hebben?)
Ik zie niet vaak dat al 1¾ uur van te voren een materieelwissel op een doorgaande rit aangekondigd is. Waarom is dit (of algemener, wat voor reden kan dit hebben?)
-
De 1720 rijdt vandaag met liefst vier 3-baks ICM'metjes, zie ik niet zo vaak op het spoor!
-
Er rijden 2 treinen per week met die samenstelling: de 1720 op dinsdagen en donderdagen. Drie viertjes ICM komt iets vaker voor (12 treinen per week).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Kennelijk is er een nogal lange spoorstaaf stuk: van Den Haag Centraal via Leiden, Schiphol en Utrecht naar Arnhem rijden daar minder treinen door.
Zal de 3100 zijn die eruit ligt, maar dat defecte spoor zit bij De Klomp. Daar zag ik net langs het spoor fietsend meerdere P-seinen achter elkaar op rood staan zonder dat er een trein tussenin reed.
"Toevallig" is op precies dat stuk recent ook een las vervangen.
Zal de 3100 zijn die eruit ligt, maar dat defecte spoor zit bij De Klomp. Daar zag ik net langs het spoor fietsend meerdere P-seinen achter elkaar op rood staan zonder dat er een trein tussenin reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Meltrain
- Donateur
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Trein 6924 reed met één enkele ICM-3 (4067) in plaats van 10 bakken SLT. De gevolgen laten zich raden: vertrek uit Gdm viel nog mee met +2, maar aankomst op Utvr was met +17! En op dat stuk puilde de trein echt uit. Maar liever een ICM-3 dan helemaal geen trein.
F.k.a. Bollenstad
-
Ik zag het in die reisinfo, ik zou die trein nemen tussen Gd en Gvc als hij niet +10 had, maar de sprinter was nu sneller
zij/haar/hen/hun
-
Dan had ik het beter getroffen met maar liefst 7 bakjes SNG ipv 6 bakken SLT op de 5500.T-hijs schreef: ↑do 06 mar 2025, 09:47 Trein 6924 reed met één enkele ICM-3 (4067) in plaats van 10 bakken SLT. De gevolgen laten zich raden: vertrek uit Gdm viel nog mee met +2, maar aankomst op Utvr was met +17! En op dat stuk puilde de trein echt uit. Maar liever een ICM-3 dan helemaal geen trein.
Echter toen ik naar huis ging vertrok de 5553 met +7. Ik vermoed dat er geen conducteur was omdat ik de machinist uit z'n cabine zag stappen en naar achteren liep.
-
Diezelfde 7625 is in ieder geval wel in de 3500 gebleven,alleen in een andere trein.Zag hem vanmiddag ook in Ehv als trein 3547 naar Vl.IIVQ schreef: ↑do 06 mar 2025, 07:04 Ik zie in OVinfo vanaf Asb de 3521 naar Vl "Rijdt niet verder dan Eindhoven wegens de inzet van ander materieel". Dat is de DDZ 7625. Te Ehv staat t303521 met VIRM 9572 klaar.
Vanavond is deze weer in de 3575 in Ehv gewisseld met een VIRM6 naar Vl
-
Was niet bij de Klomp maar bij de Haar ( km 61.8 volgens info op Somda). 3100 reed niet, 3200 reed wel en voordat de 3200 begon reed de 3000 met ri Ah ongeveer +13 ( gepland).Daniel schreef: ↑do 06 mar 2025, 07:33 Kennelijk is er een nogal lange spoorstaaf stuk: van Den Haag Centraal via Leiden, Schiphol en Utrecht naar Arnhem rijden daar minder treinen door.
-
Pas kort voor vertrek vanaf Den Haag Centraal werd gisteravond duidelijk dat de 677 door de wisselstoring tussen Utrecht en Amersfoort niet verder zou rijden dan Utrecht. Dan maar omreizen via Amsterdam Zuid naar Zwolle. Daar ging de crossplatform-overstap prima, dus de vertraging bleef beperkt tot +33.
Laatst gewijzigd door VIRM op vr 07 mar 2025, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Meltrain
- Donateur
Toen ik om 8:00 mijn reis plande in de NS app, kreeg ik een advies met de 3531.
Toen ik om 8:15 nogmaals keek, bleek de 3531 ineens opgeheven. Balen natuurlijk, maar omdat er een (enigszins bizar) alternatief was, ging ik toch op ongeveer dezelfde tijd naar het station.
Toen ik om 8:32 op station Delft aankwam, bleek de 3531 ineens toch (met een kleine vertraging) te rijden.
Toen ik om 8:15 nogmaals keek, bleek de 3531 ineens opgeheven. Balen natuurlijk, maar omdat er een (enigszins bizar) alternatief was, ging ik toch op ongeveer dezelfde tijd naar het station.
Toen ik om 8:32 op station Delft aankwam, bleek de 3531 ineens toch (met een kleine vertraging) te rijden.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Wat was je bizarre reisadvies?
-
Reizigers naar Gare du Nord hebben vandaag een uitdaging; Gare du Nord ligt plat door een bom uit de Tweede Wereldoorlog.
https://www.nu.nl/buitenland/6348320/tr ... i-bom.html
https://www.nu.nl/buitenland/6348320/tr ... i-bom.html
- Meltrain
- Donateur
Sprinter naar Gvc, IC naar Ut, IC naar Asa en metro naar Spaklerweg.
De vertrektijd was weliswaar drie minuten eerder dan van de 3531, maar ik was er wel eerder dan wanneer ik zou wachten op de volgende IC richting Leiden.
- isadora
Is ie afgegaan?Treintje1989 schreef: ↑vr 07 mar 2025, 09:20 ......Gare du Nord ligt plat door een bom uit de Tweede Wereldoorlog.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )