Maar kunnen er bussen over die passerelle rijden? Want het ging nu even over het nut van de Schuttebusbrug, toch?
Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Oké, ik was hierdoor op het verkeerde been gezet:
F.k.a. Bollenstad
-
Nee, het ging over het nut van de passerelle. Dat is een voetgangersbrug.
Je kunt die voetgangers ook gewoon door de (verkeers)tunnel sturen, of ze hadden bij de verbouwing van Zwolle misschien iets kunnen doen met een poortvrije passage.

Beul van de blindegeleidelijn
-
Ah! Dat had ik zo niet begrepen, dus dank voor de toelichting! Ik dacht dat je aan het nut van de Schuttebusbrug twijfelde en dat begreep ik niet. 

F.k.a. Bollenstad
-
Busuitval in Twente blijft veel te hoog, in West-Overijssel gaat het juist beter
Het aantal bussen in Twente dat uitvalt is nog altijd veel te hoog. Over het laatste kwartaal van 2024 viel 2,3 procent van de bussen van Arriva uit, terwijl dat maximaal 0,2 procent mag zijn. Dat is ruim elf keer hoger dan is afgesproken. In West-Overijssel, waar EBS rijdt, nam de busuitval juist flink af.
Arriva verzorgt sinds eind 2023 het busvervoer in Twente. De start daarvan verliep roerig, met veel bussen die uitvielen door technische problemen, personeelstekorten en een hoog ziekteverzuim.
Bron en meer:
RTV Oost
Het aantal bussen in Twente dat uitvalt is nog altijd veel te hoog. Over het laatste kwartaal van 2024 viel 2,3 procent van de bussen van Arriva uit, terwijl dat maximaal 0,2 procent mag zijn. Dat is ruim elf keer hoger dan is afgesproken. In West-Overijssel, waar EBS rijdt, nam de busuitval juist flink af.
Arriva verzorgt sinds eind 2023 het busvervoer in Twente. De start daarvan verliep roerig, met veel bussen die uitvielen door technische problemen, personeelstekorten en een hoog ziekteverzuim.
Bron en meer:
RTV Oost
-
Het is voorjaarsvakantie bij EBS. Niet bij de mensen op de Veluwe of in een deel van Flevoland, maar dat doet er niet toe.
Als gevolg hiervan in alle vroegte weer eens op het drama dat ze hun website noemen moeten kijken. Lijnen die geen informatie tonen, omdat ze bestemming 'niet instappen' hebben, lijnen die helemaal niet opvraagbaar zijn omdat ze halverwege worden afgekapt. Het is nog steeds een grote puinhoop.
Als gevolg hiervan in alle vroegte weer eens op het drama dat ze hun website noemen moeten kijken. Lijnen die geen informatie tonen, omdat ze bestemming 'niet instappen' hebben, lijnen die helemaal niet opvraagbaar zijn omdat ze halverwege worden afgekapt. Het is nog steeds een grote puinhoop.
Chauffeur Syntus Utrecht.
-
Het is alleen voorjaarsvakantie in regio Noord, toch?
-
Klopt, op de Veluwe en waar ik woon is het volgende week pas. Dus nu moeten de kinderen een half uur eerder weg omdat ze anders te laat zijn voor school en volgende week zijn ze weer gewoon op tijd, als de school dicht is.
Inmiddels contact gehad met hun webcare en die zeggen dat er geen aangepaste dienstregeling is. Tja.
Inmiddels contact gehad met hun webcare en die zeggen dat er geen aangepaste dienstregeling is. Tja.
Volgens diezelfde webcare komt dit door een tekort aan chauffeurs. En doordat ik bij haltevertrekstaten kijk. Dat moet ik ook helemaal niet doen, want de reisplanner klopt wel.Als gevolg hiervan in alle vroegte weer eens op het drama dat ze hun website noemen moeten kijken. Lijnen die geen informatie tonen, omdat ze bestemming 'niet instappen' hebben, lijnen die helemaal niet opvraagbaar zijn omdat ze halverwege worden afgekapt.
-
Deze week heeft noord voorjaarsvakantie.
Onder Noord vallen:
Provincie Gemeenten
Drenthe Alle gemeenten
Flevoland Alle gemeenten behalve Zeewolde
Friesland. Alle gemeenten
Gelderland Hattem
Groningen Alle gemeenten
Noord-Holland Alle gemeenten
Overijssel Alle gemeenten
Utrecht Eemnes en wat vroeger gemeente Abcoude was
Onder Noord vallen:
Provincie Gemeenten
Drenthe Alle gemeenten
Gelderland Hattem
Groningen Alle gemeenten
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Overigens is de voorjaarsvakantie toch een beetje een zooitje want Breng en de zuidelijk provincies waar carnaval gevierd worden hebben 2-9 maart vakantie, terwijl dat 22 februari hoort te zijn volgens het advies van de overheid
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Scholen mogen afwijken van de door het Rijk vastgestelde data. Het heeft in de carnavalsgebieden niet veel zin om de scholen te openen in die week.
-
Dat Gelderland geen vakantie heeft noemt men "lokale aanpassingen waar we geen rekening mee kunnen houden".gkw1969 schreef: ↑di 18 feb 2025, 08:42 Deze week heeft noord voorjaarsvakantie.
Onder Noord vallen:
Provincie Gemeenten
Drenthe Alle gemeenten
Gelderland Hattem
Groningen Alle gemeenten
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dat is natuurlijk ook wel een knap onhandige bijwerking van zo'n enorme concessie dat hij in twee vakantieregio's valt. Ik zie dat het bij de schoolbussen wel is opgesplitst trouwens, zijn de reguliere lijnen zo sterk aangepast in de voorjaarsvakantie daar dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Dat valt voor Gelderland wel mee. De stadslijnen sowieso niet, voor de streeklijnen zijn er twee lijnen met ongewenste gevolgen.
- de lijnen 199, 201, 210, 304 hebben geen versterkingsritten van/naar Zwolle nodig. Daar is het immers wel voorjaarsvakantie.
- lijn 101 heeft capaciteit genoeg, gaat wel van 2x/uur naar 1x/uur.
- op lijn 102 vervalt één verdichtingsrit en de extra ritten in de middagspits tussen Amersfoort en Hoevelaken.
- de lijnen 199, 201, 210, 304 hebben geen versterkingsritten van/naar Zwolle nodig. Daar is het immers wel voorjaarsvakantie.
- op lijn 102 vervalt één verdichtingsrit en de extra ritten in de middagspits tussen Amersfoort en Hoevelaken.
-
Het kan onhandig zijn, maar best wel lang van te voren bekend. RRReis moet gewoon zorgen dat de website met reisinformatie op orde is conform het PvE. Dat doen ze bij herhaling niet en de wegcare "stuurt de melding door naar de ICT-afdeling" als je er opmerkingen over plaats. ROCOV Gelderland "bedankt voor de melding" en doen er ook niets mee.
Gr BasG
- busentrein
- Contacteer:
Goed te lezen dat jij op de hoogte bent van het reilen en zeilen binnen het ROCOV, dan hoef ik komende week niet naar het provinciehuis

-
^^ is er komende week dan geen reces i.v.m. de voorjaarsvakantie

-
ik schets alleen wat er bij herhaling met mijn opmerkingen wordt gedaan. Hoe dat intern wel of niet wordt opgepakt weet jij kennelijk beter.busentrein schreef: ↑di 18 feb 2025, 19:36 Goed te lezen dat jij op de hoogte bent van het reilen en zeilen binnen het ROCOV, dan hoef ik komende week niet naar het provinciehuis![]()
![]()
Gr BasG
-
Het zuur is weer in de aanbieding, BasGeluk 

-
We hebben hier de 142 en de 216. Totaal goed voor 9 vervallen ritten in beide richtingen.Philip schreef: ↑di 18 feb 2025, 11:53 Dat valt voor Gelderland wel mee. De stadslijnen sowieso niet, voor de streeklijnen zijn er twee lijnen met ongewenste gevolgen.
De 142 richting zich volledig op vervoer van en naar Gelderland en wordt vooral gebruikte door scholieren. Daar vervallen in de spits meerdere ritten van.
Dat betekent dus gewoon dat de kinderen eerder van huis moeten. Het gaat dan niet om uren, maar dat is het punt ook niet.
-
Ik heb enkel Gelderland benoemd, niet Flevoland.
-
Metamorfose treinstations Heino en Raalte van start: straks drie minuten tijdswinst
De grote verbouwing van de treinstations in Heino en Raalte is vandaag dan echt begonnen. Door de stations opnieuw aan te leggen, zijn treinreizigers tussen Zwolle en Enschede straks drie minuten sneller op hun eindbestemming. Maar eerst is het nog even behelpen voor treinreizigers: met name in mei wordt het doorbijten.
Zowel in Heino als Raalte ligt nu nog een smal middenperron. Die worden te klein voor het groeiend aantal reizigers. En door die smalle middenperrons moet de intercitytrein, die één keer per uur rijdt, er vanwege de veiligheid nu stapvoets langsrijden. Dat is straks verleden tijd.
Bron en meer: RTV Oost
De grote verbouwing van de treinstations in Heino en Raalte is vandaag dan echt begonnen. Door de stations opnieuw aan te leggen, zijn treinreizigers tussen Zwolle en Enschede straks drie minuten sneller op hun eindbestemming. Maar eerst is het nog even behelpen voor treinreizigers: met name in mei wordt het doorbijten.
Zowel in Heino als Raalte ligt nu nog een smal middenperron. Die worden te klein voor het groeiend aantal reizigers. En door die smalle middenperrons moet de intercitytrein, die één keer per uur rijdt, er vanwege de veiligheid nu stapvoets langsrijden. Dat is straks verleden tijd.
Bron en meer: RTV Oost
-
Vandaag een rondje gedaan met de Dagkaart oost. Veel buschauffeurs kijken mij raar en hebben dit nog niet eerder gezien lijkt het wel

-
Klopt, dat valt mij ook steeds op. Ik heb zelfs een keer gehad dat de chauffeur zei dat de kaart niet geldig was, tenminste niet bij EBS.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
Ik neem aan dat jij ook een bonnetje uit een bus had? Of zijn ze ook nog ergens ander te halen?Heel_Holland_Spot schreef: ↑vr 07 mar 2025, 14:23 Klopt, dat valt mij ook steeds op. Ik heb zelfs een keer gehad dat de chauffeur zei dat de kaart niet geldig was, tenminste niet bij EBS.
-
Ik had een Ervaar Het OV Dagkaart Oost, gekocht in de app van Ervaar Het OV.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.