Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑do 06 mar 2025, 05:59
Dat heeft DB InfraGo ook, het probleem is dat er zoveel (plotselinge) werkzaamheden zijn dat DB InfraGo amper nog de tijd en capaciteit heeft om fatsoenlijke dienstregelingen te maken, en al helemaal niet de tijd heeft om even rustig uit te zoeken welk perronspoor wanneer gebruikt gaat worden. Chaos is hun manier van werken
Maar de werkzaamheden worden toch uitgevoerd in opdracht van DB Infra? Hoe kunnen ze dan zelf geen overzicht hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Omdat het ergens in een ordner staat opgeslagen die door Personalmangel voor het laatst in 2007 is geüpdatet, en er door Personalmangel niemand meer is die weet waar deze desbetreffende ordner staat en er door Personalmangel niemand meer is om deze ordner naar de juiste verantwoordelijke voor de werkzaamheden te faxen, die overigens niet bestaat vanwege Personalmangel. Zoiets?
Timon91 schreef: ↑do 06 mar 2025, 18:38
Omdat het ergens in een ordner staat opgeslagen die door Personalmangel voor het laatst in 2007 is geüpdatet, en er door Personalmangel niemand meer is die weet waar deze desbetreffende ordner staat en er door Personalmangel niemand meer is om deze ordner naar de juiste verantwoordelijke voor de werkzaamheden te faxen, die overigens niet bestaat vanwege Personalmangel. Zoiets?
Misschien een beetje te simpel, maar iets in die richting zal het wel wezen ja.
Hmz. Reisje voor 19 maart naar Wenen geboekt in de NJ 40425 vanaf Brussel, rijdt dat ding opeens tot en met 11 april niet vanaf Brussel maar vanaf Aken. Wat kan daar de reden van zijn, geen lok voor België beschikbaar of zo?
TomSteyl schreef: ↑vr 07 mar 2025, 05:52
Dat is wel een lange periode zeg! Zou het ermee te maken kunnen hebben dat er een paar lange stakingen zijn aangekondigd bij de NMBS?
Er zijn geen lange stakingen aangekondigd, wel losse stakingsdagen maar die staan nog niet vast en strekken verder uit dan alleen t/m 12 april.
Of jij moet de stakingsdata al wel weten, dan voor de dag ermee!
Een Talent II van SWEG heeft vandaag onderweg tussen Mannheim en Heidelberg een deur verloren. Er raakte niemand gewond, alleen een afvalbak op het station Maimarkt waar de trein op dat moment doorreed is beschadigd: https://www.rnz.de/region/regionalticke ... 26469.html
In München zijn een schoolbus en een tram op elkaar gebotst, de tram is gedeeltelijk ontspoord. Oorzaak is vermoedelijk dat de buschauffeur bij het afslaan de tram over het hoofd zag.
Bij de Luikse tram zijn ze nog met testritten bezig en er is al een petitie door omwonenden gestart omdat de treinen volgens hen te vaak bellen: https://brf.be/regional/1951032/
Vandaag teruggereisd van Berlijn naar Den Haag. Vanochtend kreeg ik echter een bericht dat er bij Löhne een defecte bovenleiding was en de IC Berlijn niet reed. Ik besloot om via Duisburg te reizen. Vanwege die defecte bovenleiding werd de ICE tussen Hannover en Hamm omgeleid via Hamelen en Paderborn. Uiteindelijk reed de trein niet verder dan Dortmund, waardoor ik de aansluiting in Duisburg niet meer zou halen. Ik ben daarom in Hamm uitgestapt en via Münster en Enschede verder gereisd.
Daarna was er een defecte bovenleiding tussen Gouda en Den Haag Centraal én reden er minder treinen tussen Schiphol en Leiden. Ik ben daarom omgereisd via Rotterdam Centraal. 07:46 vertrokken uit Berlijn, 17:37 aangekomen op Den Haag HS. Al met al 10 uur onderweg, 4 keer extra overstappen en 3 uur later thuis dan gepland.
Maandag terug gereisd van Frankfurt naar Tegelen. We hadden ICE 928 die met een comfi ICE2 werd gereden. Wat ik nog niet eerder meemaakte was dat ie in eerste instantie via de linkerzijde van de Rijn reed en bij Koblenz/Neuwied wisselde naar de rechterzijde. Tot Bonn geen vertraging gehad, maar richting Troisdorf ontstond er een vertraging die zodanig lang werd dat in Düsseldorf de aansluiting naar Venlo niet werd gehaald. Doordat nog steeds tussen Mönchengladbach en Venlo maar 1x per 2 uur werd gereden en ik ook nog door moest naar Tegelen, werd de 2 uur vertraging gehaald, dus volle compensatie
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Dat is dus de Rechter Rheinstrecke. De Linker Rheinstrecke gaat over Bonn en Boppard.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ergens las ik onlangs dat er nu eigenlijk werken zouden zijn tussen Köln, Bonn Hbf. en Koblenz. Maar deze werken zijn op het laatste moment afgelast, toch rijden de langeafstandstreinen omleiding via Linz-Troisdorf omdat DB Fernverkehr de dienstregelingen niet meer konde of wilde terugdraaien.
Daniel schreef: ↑wo 12 mar 2025, 07:36
Overigens, dat oversteken bij Koblenz ook wel eens gehad. Meestal zijn er dan werkzaamheden op een deeltraject.
Dat verklaart veel! Echter reden we zo een fuik van andere werkzaamheden in
ICE11 schreef: ↑wo 12 mar 2025, 09:02
Ergens las ik onlangs dat er nu eigenlijk werken zouden zijn tussen Köln, Bonn Hbf. en Koblenz. Maar deze werken zijn op het laatste moment afgelast, toch rijden de langeafstandstreinen omleiding via Linz-Troisdorf omdat DB Fernverkehr de dienstregelingen niet meer konde of wilde terugdraaien.
Ook thanks voor de opheldering!
Z2N schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:00
Als je reizigers de reis gepland hebben via Bonn Beuel is het toch knap vervelend als de trein ineens op het Hauptbahnhof staat.
Er was sowieso geen stop ingepland in Bonn, aan beide zijden niet.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Dat is ook een grote punt van kritiek van de stad Bonn, dat deze door de vele werken steeds minder langeafstandstreinen heeft. Op de linke Rheinstrecke rijden sinds december al planmatig minder treinen, en doordat er in het Rijndal nu grotendeels ook ICE rijden stoppen er tijdens een stremming van linke Rheinstrecke automatisch bijna geen langeafstandstreinen meer in Bonn ondanks dat alle treinen nog steeds door de stad, zij het dan op de andere oever, rijden. Want in Beuel zijn de perrons te laag voor ICEs zodat er allen maar de weinige overgebleven IC2 en SBB-EC kunnen stoppen.
ICE11 schreef: ↑do 13 mar 2025, 08:36
Dat is ook een grote punt van kritiek van de stad Bonn, dat deze door de vele werken steeds minder langeafstandstreinen heeft. Op de linke Rheinstrecke rijden sinds december al planmatig minder treinen, en doordat er in het Rijndal nu grotendeels ook ICE rijden stoppen er tijdens een stremming van linke Rheinstrecke automatisch bijna geen langeafstandstreinen meer in Bonn ondanks dat alle treinen nog steeds door de stad, zij het dan op de andere oever, rijden. Want in Beuel zijn de perrons te laag voor ICEs zodat er allen maar de weinige overgebleven IC2 en SBB-EC kunnen stoppen.
Dat station in Beuel ziet er almaar triester uit! Daarbij helpt het niet dat ze ook nog een hoge noodtrap hebben neergezet, je zal er met koffers overheen moeten...
Matt schreef: ↑do 13 mar 2025, 08:50
Het is naar Bonn soms nog het meest betrouwbaar om de ICE naar Siegburg-Bonn te nemen en vanaf daar met de tram verder te reizen naar het centrum.
Ik denk dat die redenering nog niet eens zo slecht is, wellicht dat men met de SWB zou kunnen afspreken om DB-tickets in de tram te erkennen, beetje in de lijn van Limburg (Lahn) - Limburg Süd waar DB-tickets ook geldig zijn in de bussen die tot het RMV behoren.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.