Dienstregeling 2027

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
tjoektjoek
Berichten: 448
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Dienstregeling 2027

Bericht door tjoektjoek »

NS heeft het productiemodel gepubliceerd met vooruitzichten voor de komende twee jaar. Dit is sinds kort verplicht vanwege de nieuwe concessie. De belangrijkste toevoegingen aan de dienstregeling zijn:
Productiemodel 2026 en 2027 schreef:NS is voornemens onderstaande productstappen op te nemen in Dienstregeling 2027, conform Bijlage 10, onderdeel 1.b.ii. Op dit moment bestaan diverse onzekerheden, waarmee onderstaande opsomming gaandeweg nog kan wijzigen:
  • 5e IC Direct Schiphol Airport – Rotterdam Centraal
  • Herstel rechtstreekse verbinding Groningen – Rotterdam Centraal door IC Groningen – Schiphol Airport te koppelen aan 5e IC Direct Schiphol Airport – Rotterdam Centraal
  • 5e/6e Sprinter Utrecht Centraal – Houten Castellum in de spits
  • 3e/4e Sprinter Dordrecht - Den Haag Centraal op zondag
Dionysusnu
Berichten: 1992
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Dionysusnu »

Dus eigenlijk 50% van de bedoelde doorkoppeling Zwolle-Shl-Rtd?
jelmerrr
Berichten: 1861
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door jelmerrr »

Ik dacht dat Enschede-Schiphol terug zou komen?
ITF
Berichten: 1144
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam / Bilthoven

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door ITF »

Op pagina 27 staat een afbeelding van de hoeveelheid treinen in de dienstregeling 2027 per traject en alleen de rode cijfers geven een wijziging in de hoeveelheid treinen aan. Tussen Breda, Tilburg en Eindhoven zijn de cijfers ook rood, alleen volgens mij veranderd er daar niks vergeleken met de dienstregeling in 2026 (of 2025). In het productiemodel staat verder ook niks vermeld over extra treinen op dit traject, terwijl die al aangekondigd waren. Zijn deze rode cijfers dan een foutje? Of weet de NS nog niet zeker wanneer deze extra treinen daadwerkelijk gaan rijden?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Bemined
Berichten: 6953
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Bemined »

Het zijn juist 2 treinen minder, de volumekaart uit de concessie ging uit van dat de extra intercity's Breda - Eindhoven al vanaf 2025 zouden gaan rijden maar dat is uitgesteld.
Treintje1989
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Treintje1989 »

tjoektjoek schreef: vr 07 mar 2025, 21:50 NS heeft het productiemodel gepubliceerd met vooruitzichten voor de komende twee jaar. Dit is sinds kort verplicht vanwege de nieuwe concessie. De belangrijkste toevoegingen aan de dienstregeling zijn:
Productiemodel 2026 en 2027 schreef:NS is voornemens onderstaande productstappen op te nemen in Dienstregeling 2027, conform Bijlage 10, onderdeel 1.b.ii. Op dit moment bestaan diverse onzekerheden, waarmee onderstaande opsomming gaandeweg nog kan wijzigen:
  • 5e IC Direct Schiphol Airport – Rotterdam Centraal
  • Herstel rechtstreekse verbinding Groningen – Rotterdam Centraal door IC Groningen – Schiphol Airport te koppelen aan 5e IC Direct Schiphol Airport – Rotterdam Centraal
  • 5e/6e Sprinter Utrecht Centraal – Houten Castellum in de spits
  • 3e/4e Sprinter Dordrecht - Den Haag Centraal op zondag
Volgens de toelichting op pagina 24 rijdt die 5e ICD alleen ma-vr 7.00-19.00 van Rtd naar Shl vv. Op overige tijden rijdt de 700 dan tot Shl lijkt mij. Verder wordt er ook weer een grote slag om de arm gehouden gezien de instroom van ICNG.
ITF
Berichten: 1144
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam / Bilthoven

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door ITF »

Bemined schreef: vr 07 mar 2025, 23:04 Het zijn juist 2 treinen minder, de volumekaart uit de concessie ging uit van dat de extra intercity's Breda - Eindhoven al vanaf 2025 zouden gaan rijden maar dat is uitgesteld.
Ah, helder. Is er al een idee wanneer deze extra IC's gaan rijden? Pas in dienstregeling 2028 denk ik?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
RobertT
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door RobertT »

Er is ook nog het aantal reizigers,enige tijd geleden gaf NS aan dat het aantal reizigers op deze route nog te laag is voor een verdubbeling van het aantal IC's.Volgens mij had NS het toen over 2030? als waarschijnlijkheid.
waldo79
Berichten: 8476
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door waldo79 »

Een en ander zal mede afhangen van de openstelling van de boog bij Meteren (Kijfhoek - Brabant v.v.) op de Betuweroute.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13789
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Z2N »

Het grootste knelpunt lijkt me de vertraagde volledige openstelling van spoor 4 in Tilburg als gevolg van de seinenaffaire.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 8476
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door waldo79 »

Dat het uitstel van het openen van spoor 4 in Tilburg zoveel vertraging met zich meebrengt.
Bemined
Berichten: 6953
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Bemined »

Die extra IC zou dan vlak voor/achter de 3600 komen te rijden en dat kan alleen als beide op een eigen perron binnen kunnen komen op Tilburg.
Sebbo
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 feb 2024, 19:39

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Sebbo »

Het probleem ligt ook bij de overwegsituatie in Boxtel, voordat die is opgelost, dus een milieuvergunning voor de vervangende onderdoorgang, kunnen de 3e en 4e trein ook niet rijden
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Meltrain »

Wat bedoel je met de overwegsituatie in Boxtel?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52109
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Suus »

In Boxtel zitten twee overwegen precies op de plek waar de lijnen naar ‘s-Hertogenbosch en Tilburg splitsen, met ertussen een kruising. Die moeten weg, want zijn samen te veel minuten per uur gesloten voor wegverkeer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ
Berichten: 1897
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door IIVQ »

En wat is "De Tilburgse Seinenaffaire"?
Dionysusnu
Berichten: 1992
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Dionysusnu »

In Tilburg is voor de ombouwontwerpen een nieuw type sein gebruikt, het zogenaamde Nieuwe Generatie Sein. Dat type is echter in 2023 afgekeurd vanwege gebrekkige zichtbaarheid. Het bestaande type seinen plaatsen gaat ook niet, want die hebben meer ruimte nodig dan een NGS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: zo 09 mar 2025, 11:23 Die moeten weg, want zijn samen te veel minuten per uur gesloten voor wegverkeer.
Volgens wie? Zijn daar wettelijke regels voor?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
verfmeer
Berichten: 957
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door verfmeer »

Daar zijn normen voor ja. Als een overweg te lang dicht blijft, gaan mensen tussen de slagbomen door toch oversteken. Daarom moet iedere overweg die meer dan 5 minuten dicht is op zicht gepasseerd worden. Dat soort situaties wil je niet standaard in je dienstregeling hebben.
cassie127
Berichten: 7249
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef: zo 09 mar 2025, 13:12
Suus schreef: zo 09 mar 2025, 11:23 Die moeten weg, want zijn samen te veel minuten per uur gesloten voor wegverkeer.
Volgens wie? Zijn daar wettelijke regels voor?
De situatie mag tegenwoordig niet meer onveiliger worden ten opzichte van nu is er afgesproken. Dat is ook een van de redenen waarom de spitspendel Amersfoort - Harderwijk uitgesteld is
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 8291
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door VIRM »

Dionysusnu schreef: vr 07 mar 2025, 22:00 Dus eigenlijk 50% van de bedoelde doorkoppeling Zwolle-Shl-Rtd?
Yup. En dat overdag. Kennelijk verwachten ze ook volgend jaar nog gedoe met de instroom van ICNG?
Beul van de blindegeleidelijn
MaartenD
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door MaartenD »

Hoezo, is dat gedoe al voorbij dan? Het is alweer een maand geleden dat de vorige nieuwe in dienst kwam. 4 dit jaar. Met dat tempo duurt het nog wel 2,5 jaar voordat alle stellen in dienst zijn.
Michael
Berichten: 12082
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Michael »

Als de levering op het huidige tempo door blijft gaan zal het wel even duren voor alles in dienst is inderdaad. Het laatste stel dat naar Nederland is gekomen is de 3105 (het stel dat bij de ontsporing in dreileben was betrokken en voorzien is van 2 nieuw gebouwde bakken) op zondag 2 maart.
huibf
Donateur
Berichten: 4360
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door huibf »

Hoe zit het met de internationale trein Eindhoven-Düsseldorf? En de daaraan gekoppelde patroontijden van de IC en Sprinters tussen Eindhoven/Deurne/Venlo.
Bemined
Berichten: 6953
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2027

Bericht door Bemined »

Die zou in principe gewoon achter de 3500 passen, waarbij deze dan alleen wel wat langzamer ingelegd moet worden omdat de IC meer stops heeft. Versnelling wordt mogelijk zodra de omleidingsgoederenpaden niet meer nodig zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten