OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
henrivanderweijden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Volgens mij rijdt die NJ naar Salzburg hbf, dus wel verder dan Rosenheim.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik gok zomaar dat Salzburg Hbf in tegenstelling tot Rosenheim (en andere oorden in de Alpen die vanuit Nederland normaliter alleen door enkele skitreinen per jaar worden aangedaan) niet in de database van InfoPlus staat en de routewijziging daardoor ten onrechte als inkorting in de reisinformatie komt te staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127

Bericht door cassie127 »

Salzburg Hbf staat in de database, net zoals bijvoorbeeld Bischofshofen en Schwarzach St Veit en nog wat andere stations op de lijn Wörgl - Schwarzach St Veit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Waar geen wil is, is ook geen weg.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Wat wil je daarmee in deze context weggen zeggen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

NSI is er tijdens de hele stakingsperiode in België niet in geslaagd om de tijden van de uitvallende 9227 te verbeteren:
https://www.nsinternational.com/nl/actu ... nH3kbEVOMB
(Vanaf morgen: https://web.archive.org/web/20250302055 ... nH3kbEVOMB)
Het NSI-tsjilpteam had kennelijk iets beters te doen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Waarom staat in de NS app (als je op de betreffende trein klikt) "SNCB Eurocity Direct"?
Als ze al de Belgische vervoerder benoemen, zou NMBS toch veel logischer zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
verfmeer

Bericht door verfmeer »

De NMBS gebruikt de Franse naam ook als Duitse en Engelse naam. In internationale databases zul je dus nooit NMBS vinden.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Er zijn werkzaamheden in de kop van Noord-Holland, en er is weer een nieuwsbericht.
Er rijden vervangende bussen tussen Heerhugowaard en Den Helder. Deze bussen stoppen op werkdagen tussen 06:00 - 19:00 uur ook op station Schagen. Vanaf 21:30 uur rijden er taxibusjes tussen Schagen en Anna Paulowna en tussen Den Helder en Anna Paulowna.
En tussen 19:00 en 21:30 dan? Zo te zien op treinposities gaat die stop in Schagen over snelbussen, en zijn ze helemaal vergeten te vermelden dat er ook (in alle tijdsperiodes) stopbussen rijden.

Eigenlijk mis ik het kaartje, dat is toch duidelijker dan alleen tekstuitleg :')
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

verfmeer schreef: ma 03 mar 2025, 08:33 De NMBS gebruikt de Franse naam ook als Duitse en Engelse naam. In internationale databases zul je dus nooit NMBS vinden.
Inderdaad. Ze weigeren zelfs de officiële Duitse naam te gebruiken.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Die confettie op de drispanelen op de stations in het zuiden is ook geinig. Volgensmij is dat nieuw.

De aankondigen met carnavlasnamen op het rechtse schermen in de sprinters is dacht ik al wat ouder.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Carnavalsnamen in de Sprinter zijn er al een tijdje inderdaad, maar dan ook alleen bij dubbele schermen. Ik heb foto's uit 2020 met carnavalsnamen op de schermen in de FLIRT.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
IIVQ

Bericht door IIVQ »

De Hc van de IC Hvs-Asd las een lijstje overstappen voor, waaronder de IC naar "Driebergen-Zeist en Nijmegen". Tenzij je naar Asa moet, had je dan denk ik beter in Hvs de Spr naar Ut kunnen nemen.

De AH to Go op Asd zit volgens de NS-app bij de "Uitgang bij GVB Veerponden".
Bemined

Bericht door Bemined »

De HC van mijn trein was vanmorgen even vergeten dat Den Haag HS en Centraal praktisch naast elkaar liggen en riep bij HS zowel de overstap op de intercity als sprinter om terwijl de eerstvolgende overstap voldoende geweest zou zijn.

In Leiden leek QBuzz de digitale schermen nog helemaal onder de knie te hebben, het scherm boven de halte waar de bus naar Katwijk stond toonde levensgroot Zoetermeer zonder lijnnummer. Gelukkig toonde de bus zelf wel de juiste lijn en bestemming.
Bemined

Bericht door Bemined »

Op 29 en 30 maart ontbreken de treinen tussen Haarlem en Zandvoort in de reisinformatie. Vanwege werkzaamheden elders rijden de treinen die dag als treinserie 15400 en/of 25400, maar die treinseries worden pas een dag van te voren zichtbaar in de reisplanner omdat dit normaal de warm weer strandtreinen zijn waarvan pas de dag van te voren bekend gemaakt wordt of ze daadwerkelijk gaan rijden.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Niet echt een misser, maar wel apart:
"Door werkzaamheden rijden er bussen tussen Delft en Rotterdam Centraal en rijdt er vervangend vervoer tussen Delft Campus en Schiedam Centrum."
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

M'n IC direct kwam in Amersfoort binnen op bezet spoor achter een vertraagde Sprinter naar Zwolle. Hoe ze gedacht hadden om die twee treinen weer in omgekeerde volgorde te laten vertrekken zoals ze op de TBP stonden weet ik zo niet...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Op de klantenservicepagina https://www.rnet.nl/klantenservice van R-Net missen de GVB-lijnen 25 en 369. Op de 'interactieve' lijnnetkaart staan ze wel. Alleen staat lijn 25 daar ingetekend tot Amstelveen ipv Uithoorn. En Connexxion lijn 343 mist op beide.

De RET R-Netlijnen 170 en 173 missen ook, maar staan wel op de kaart.

Bij de lijnen van Qbuzz staat een 06-nummer op de regel met telefoonnummers om te bellen, maar dat nummer werkt alleen voor Whatsapp.

Bij de lijnen van GVB staat een link naar hun Twitter (X) maar dat is de nieuwsX en niet de van de klantenservice. Daar is GVB immers mee gestopt; https://over.gvb.nl/nieuws/gvb-stopt-met-inzet-van-x/
Gr BasG
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Op die site klopt al jaren meer niet dan wel. Diverse routes of zelfs hele lijnen zijn niet meer bijgewerkt…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Bij bedrijven staat Arriva ook nog, maar die heeft volgens mij sinds december geen R-NET meer.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Ik zie Arriva niet staan. Heb je een link?
Gr BasG
omaylie

Bericht door omaylie »

Sowieso is die hele R-net website erg Zuid-Holland georiënteerd. Ik zie op de site voornamelijk foto's en een door de provincie Zuid-Holland aangeleverde video en geeneens beeldmateriaal uit Noord-Holland en Flevoland.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

BasGeluk schreef: za 22 mar 2025, 23:04 Op de klantenservicepagina https://www.rnet.nl/klantenservice van R-Net missen de GVB-lijnen 25 en 369. Op de 'interactieve' lijnnetkaart staan ze wel. Alleen staat lijn 25 daar ingetekend tot Amstelveen ipv Uithoorn. En Connexxion lijn 343 mist op beide.
Van lijn 343 kun je nog discussiëren of het wel of geen R-Net is, maar er staan ook nog andere fouten op:
*De lijnen 301, 302, 304, 309, 312, 319, 347, 348, 358, 375, 376, 377, 378, 392 en 398 bestaan niet meer.
*Metrolijn 51 ontbreekt.
*Metrolijn 53 en buslijn 320 worden twee keer vermeld.
*Lijnen 306, 315, 340, 341, 394 en 395 hebben nu een andere route.
*Bij de lijnen 391, 394 en 395 staat de verkeerde vervoerder.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Aanvulling:
*Lijn 379 bestaat ook niet meer.
*Route van lijn 436 is onvolledig.
*Lijn 455 heeft nu een andere route.
*Nachtlijnen kloppen totaal niet meer, waarbij het de vraag is of deze überhaupt onder het R-net vallen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Matt

Bericht door Matt »

Afbeelding

Er rijdt al 5,5 jaar een metro naar Hoek van Holland, maar bij de liften op Schiedam Centrum staat dat nog altijd niet aangegeven. :')
Plaats reactie