Waar hangen we vandaag weer eens uit?
-
Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?
Hebben ze daar ook hubs buiten het dorp? Of moet dat concept zich in Oud-Zeeland zich eerst bewijzen?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Donateur
Hubs? We don't need no stinkin' hubs!
-
- Donateur
https://nos.nl/artikel/2542737-rij-van- ... se-macabre
En dan te bedenken dat ik daar precies een week geleden nog uithing.
Het komt allemaal wel heel dichtbij zo.
En dan te bedenken dat ik daar precies een week geleden nog uithing.
Het komt allemaal wel heel dichtbij zo.
-
Re: Waar hingen we precies een week geleden weer eens uit?
Als je in Kaatsheuvel woont wel 

-
Vanavond hang ik weer deels aan de draad tussen Arnhem en Wageningen (en 1 rondje Burgers Zoo en De Laar).
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik heb net een wandeling gemaakt van Übach-Palenberg naar Eygelshoven Markt. 12:20 vertrokken en had verwacht er een uur over te doen maar dat werd ietsje langer. Prima, de trein naar Aachen rijdt toch elk half uur.
...... behalve uitgerekend die ene rit van 13:55
Dus waar ik al drie kwartier uithang laat zich raden. Wie heeft dit bedacht?
...... behalve uitgerekend die ene rit van 13:55

Gediplomeerd ongeluksmagneet
- ODRAIL
-
Men hangt weinig uit dees dagen.
Maar eens wat stof afblazen.
Vorige week zat ik in Melbourne maar was te druk om dat hier te melden.
Nu hang ik thuis uit, maar over een paar uur hang ik boven "the ditch" (zoals we het water dat ons van de Kiwis scheidt liefkozend noemen) om vervolgens drie dagen in Auckland uit te hangen om bij te praten met mijn klant KiwiRail en om te kijken of we Auckland Transport aan de klantenkar kunnen rijgen.
Maar eens wat stof afblazen.
Vorige week zat ik in Melbourne maar was te druk om dat hier te melden.
Nu hang ik thuis uit, maar over een paar uur hang ik boven "the ditch" (zoals we het water dat ons van de Kiwis scheidt liefkozend noemen) om vervolgens drie dagen in Auckland uit te hangen om bij te praten met mijn klant KiwiRail en om te kijken of we Auckland Transport aan de klantenkar kunnen rijgen.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Met het mooie weer van dit weekend in West-Europa heb ik vrijdag een nieuw uitgezette wandeling in de Biesbosch gelopen en vandaag was ik op de Kalmthoutse Heide in België.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Eerder vandaag in Alexisbad, in de Harz 

Bij twijfel: gebruik beton.
- Suus
- Contacteer:
Kalmthoutse Heide? Ga je de GR5 lopen?

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik heb qua langeafstandswandelingen vooralsnog alleen plannen om het Krijtlandpad (bijna 100 km) dit jaar af te maken. Ik heb het stuk dat ook een NS Stationswandeling is tussen Maastricht en Valkenburg al gehad.
Al moet ik zeggen dat andere langeafstandspaden mij ook zeer aanlokkelijk lijken voor de middellange termijn.

Al moet ik zeggen dat andere langeafstandspaden mij ook zeer aanlokkelijk lijken voor de middellange termijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Suus
- Contacteer:
Het Krijtlandpad heb ik vorig jaar gedaan, behalve de doorsteek van Gulpen naar Slenaken.
Ik kan overigens in plaats van het Krijtlandpad ook het Voerense gedeelte van de GR128 Vlaanderenroute aanbevelen. Komende vanaf Mariadorp gaat die rechtsaf waar het Krijtlandpad en het Pelgrimspad samenkomen, loopt daarna België in en komt uiteindelijk in het Onderste Bosch weer samen op het Krijtlandpad. Zaten echt een aantal zeer uitdagende hellingen in, maar in het Konenbos staat als beloning een ijsverkoopautomaat met verrukkelijk roomijs van Het Voerboertje
Ik kan overigens in plaats van het Krijtlandpad ook het Voerense gedeelte van de GR128 Vlaanderenroute aanbevelen. Komende vanaf Mariadorp gaat die rechtsaf waar het Krijtlandpad en het Pelgrimspad samenkomen, loopt daarna België in en komt uiteindelijk in het Onderste Bosch weer samen op het Krijtlandpad. Zaten echt een aantal zeer uitdagende hellingen in, maar in het Konenbos staat als beloning een ijsverkoopautomaat met verrukkelijk roomijs van Het Voerboertje

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Groetjes uit een heerlijk rustige EC 9, voor 30 euro onderweg van Düsseldorf naar Karlsruhe. Vóór het middaguur Koblenz al voorbij
Vrijdag ga ik terug en dan zou de terugreis met Fernverkehr 100 euro meer kosten. Dikke doei, dan maar regionaal.

Vrijdag ga ik terug en dan zou de terugreis met Fernverkehr 100 euro meer kosten. Dikke doei, dan maar regionaal.
-
Vrijdag is sowieso een dure dag. Ben ooit eens op een donderdag van Regensburg naar Keulen gereist. Diezelfde verbinding was een dag later dubbel zo duur.
- ODRAIL
De zaterdag en zondag zijn in veel gevallen vaak nog duurder.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
En dinsdag is juist sowieso een goedkope dag. Eind van de de maand een werktripje richting Nürnberg (of nouja, daar kom ik woensdag pas, hotel zit in Bamberg) en daarvoor kon ik een heenreis voor 38 euro boeken, da's net 6 cent per kilometer.
Terug op donderdag het dubbele, is voor zo'n afstand nog niet duur.
Terug op donderdag het dubbele, is voor zo'n afstand nog niet duur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Met terugwerkende kracht: groeten uit Straatsburg, een uurtje geleden weer vertrokken. Wat een leuke stad, wat een enorme kathedraal, wat een futuristische trams 

-
In ICE 525 die gereden wordt door de 406 053.
-
In een ICNG die in Amsterdam Zuid staat. Voor het eerst in een ICNG die veel lege zitplaatsen heeft.
- Meltrain
- Donateur
Ik zit nu een kopje koffie te drinken in het voormalige station van Uithoorn.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Vandaag gewandeld van Wegberg naar Arsbeck, vandaar met de trein (via Dalheim) naar station Mönchengladbach-Genhausen, dat echt helemaal opgeknapt is. En vandaaruit weer naar Wegberg gewandeld.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Suus
- Contacteer:
Is dat deels de tweedaagse NS-wandeling Meinweg?
-
Het was meer een geïmproviseerde wandeling 
Eens opzoeken in hoeverre dat gelijk loopt.
Ik wilde in eerste instantie ook doorlopen naar Dalheim, echter zou ik daar om 16.02 uur aankomen, terwijl de trein om 16.00 uur naar Rheindahlen reed. Met het idee dat de trein 1x per uur reed, was dat nog niet eens zo'n probleem, echter kwam de kater toen ik zag dat ze de zaterdagsdienst weer terug naar 1x per 2 uur hebben gezet

Eens opzoeken in hoeverre dat gelijk loopt.
Ik wilde in eerste instantie ook doorlopen naar Dalheim, echter zou ik daar om 16.02 uur aankomen, terwijl de trein om 16.00 uur naar Rheindahlen reed. Met het idee dat de trein 1x per uur reed, was dat nog niet eens zo'n probleem, echter kwam de kater toen ik zag dat ze de zaterdagsdienst weer terug naar 1x per 2 uur hebben gezet

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Suus
- Contacteer:
Ik kon kiezen tussen een overstap van 12 of 1h12 minuten in Luik vandaag. Heb de langere gekozen voor een lunch in de zon en het bekijken van wat testritten van de tram. Nog een paar weken tot de opening