Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Sinds wanneer heeft Utrecht Friesland geannexeerd eigenlijk 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Nieuwe bushalte door hoge ligging niet bereikbaar voor reizigers met beperking
https://archive.ph/KTtyW#selection-1713.0-1713.78
https://archive.ph/KTtyW#selection-1713.0-1713.78
Gr BasG
-
Pfff. Ze hadden makkelijk een middenbermpje met oversteekplaats neer kunnen leggen, en dan aan de westkant een hellingbaan. Maar gezien de haltekom met klinkers gemaakt wordt (waar elke bus in wegzakt) moest het on the cheap.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tja, halte Rustenburg Oost... de meest nutteloze halte van Amersfoort.
Volgens de gemeente wordt 'ie aangelegd vanwege het grote belang voor Rustenburg. De meeste plekken in die wijk liggen echter nog een behoorlijk stuk van de halte af. Overigens is Rustenburg ook de wijk met het een-na-hoogste aandeel 65-plussers van heel Amersfoort, dus wat die voor belang bij een bushalte richting de Universiteit Utrecht hebben weet ik zo even niet.
Tweede argument is de betere ontsluiting van De Wieken, echter liggen de meeste bedrijven op De Wieken vele malen dichter bij een halte van lijn 102 aan de Hogeweg dan bij de halte Rustenburg Oost.
Ook een leuke trouwens: zou je je voortransport met de stadsbus willen doen dan kan je met lijn 6 er alleen vanuit Liendert Zuid heen (maar de haltes daar liggen al op loopafstand van de AmerenA waar (2)15 al stopt. En naar Liendert Noord kan je alleen terug maar niet heen. Vanuit lijn 6 bestaat echter al een mooie verbinding richting USP, want je kunt bij het Neptunusplein op dezelfde halte overstappen op de 203 die er ook nog sneller is omdat die niet via het station gaat.
Die halte met klinkers verbaast me ook wel trouwens. Ze zijn notabene de hele Outputweg aan het herasfalteren deze maand, dus waarom de halte ook niet gelijk zou je zeggen. Overigens staat de abri ook wel bijzonder want dat is de halte richting Vathorst terwijl richting station/USP meer instappers zal hebben.
Overigens een middenbermpje met oversteekplaats werd niet echt gewenst gezien in een 70 km/u weg.
Volgens de gemeente wordt 'ie aangelegd vanwege het grote belang voor Rustenburg. De meeste plekken in die wijk liggen echter nog een behoorlijk stuk van de halte af. Overigens is Rustenburg ook de wijk met het een-na-hoogste aandeel 65-plussers van heel Amersfoort, dus wat die voor belang bij een bushalte richting de Universiteit Utrecht hebben weet ik zo even niet.
Tweede argument is de betere ontsluiting van De Wieken, echter liggen de meeste bedrijven op De Wieken vele malen dichter bij een halte van lijn 102 aan de Hogeweg dan bij de halte Rustenburg Oost.
Ook een leuke trouwens: zou je je voortransport met de stadsbus willen doen dan kan je met lijn 6 er alleen vanuit Liendert Zuid heen (maar de haltes daar liggen al op loopafstand van de AmerenA waar (2)15 al stopt. En naar Liendert Noord kan je alleen terug maar niet heen. Vanuit lijn 6 bestaat echter al een mooie verbinding richting USP, want je kunt bij het Neptunusplein op dezelfde halte overstappen op de 203 die er ook nog sneller is omdat die niet via het station gaat.
Die halte met klinkers verbaast me ook wel trouwens. Ze zijn notabene de hele Outputweg aan het herasfalteren deze maand, dus waarom de halte ook niet gelijk zou je zeggen. Overigens staat de abri ook wel bijzonder want dat is de halte richting Vathorst terwijl richting station/USP meer instappers zal hebben.
Overigens een middenbermpje met oversteekplaats werd niet echt gewenst gezien in een 70 km/u weg.
Schapekop in de Keistad
-
Is het hele advies van het ROCOV Utrecht ergens te lezen? Want hun site is zoals te doen gebruikelijk verre van actueel. Of is er geen advies geschreven en verzint het AD dat erbij? In het laatste advies is door het ROCOV positief geadviseerd op de nieuwe verbinding langs Rustenburg Oost.
Overigens is de abri daar even neergezet tijdens de werkzaamheden, je zit duidelijk dat deze ver van de halte af in het gras staat. Kan best dat de halte in de definitieve versie aan de overkant komt te staan.
Overigens is de abri daar even neergezet tijdens de werkzaamheden, je zit duidelijk dat deze ver van de halte af in het gras staat. Kan best dat de halte in de definitieve versie aan de overkant komt te staan.
Gr BasG
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Jazeker, staat gewoon op de website
Op de verbinding (lijn [2]15) wel ja, die voegde immers wel wat toe aan het netwerk. Het is echt puur die halte waar negatief op geadviseerd is.In het laatste advies is door het ROCOV positief geadviseerd op de nieuwe verbinding langs Rustenburg Oost.
De halte de andere kant op ligt zo strak tegen het geluidsscherm aan dat ik betwijfel dat de abri daar gaat passen.Overigens is de abri daar even neergezet tijdens de werkzaamheden, je zit duidelijk dat deze ver van de halte af in het gras staat. Kan best dat de halte in de definitieve versie aan de overkant komt te staan.
Schapekop in de Keistad
-
Daniel was me voor
Ik zie op de pagina van ROCOV Utrecht gewoon "A248 Advies haltepaar Rustenburg", wat zoals het AD noemt een negatief advies is.
Ik zie op de pagina van ROCOV Utrecht gewoon "A248 Advies haltepaar Rustenburg", wat zoals het AD noemt een negatief advies is.
-
Misschien is het oud nieuws, maar op Bokkeduinen staat een DDM stuurstand met grote Keolis sticker aan de zijkant.
Chauffeur Syntus Utrecht.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
-
Voordeel is dat je het wat makkelijker weer kan opruimen als het niet blijkt te werken?
Als het nog gebruikte halteklinkers zijn (ik zie een kenmerkende blauwe kleur) is deze manier ook nog duurzamer..

Wegzakken van bussen zal bij frequent gebruik misschien een issue zijn maar daar lijkt hier geen sprake van te worden.
Ik ben wel benieuwd hoeveel automobilisten de halterende bus gelegenheid geeft om weg te rijden uit de halte.. want denk dat lang niet allen zich realiseren binnen de bebouwde kom te rijden met 70 km/h.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Je zou ze de kost moeten geven die dat niet doen... Had van de week nog zo'n figuur met te veel testosteron achter mij die heel nijdig zat te gebaren toen ik een wegrijdende bus voorrang gaf voor het Heijmans-kantoor in Rosmalen (waar het gewoon bebouwde kom is).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Wanneer wordt de nieuwe halte Thomas à Kempisplantsoen in Utrecht in gebruik gesteld?
-
Ik gok zodra de haltes Majellapark en Van Koetsveldstraat samengevoegd zijn. Het aantal bushaltes op Vleutenseweg mag namelijk niet toenemen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
Keolis Allego Rnet 6113 staat in Amersfoort. Er wordt gesproken over inzet van een aantal van deze wagens.
-
Waar komt het materieeloverschot in regio Almere eigenlijk vandaan? Eerst zijn de korte MAN's al overgegaan naar Amersfoort, voor zover ik weet zonder vervangend materieel voor Almere?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Met de inzet van R-netwagens op stadslijn 22 in Almere heb ik niet het idee dat we hier ruim qua materieel zitten, zeker niet nadat er 10 MAN's naar Amersfoort zijn verhuisd. Enige wat ik mij nog kan indenken is dat als hier in Almere de lente- of zomerdienst in gaat en we minder bussen nodig hebben er wellicht tijdelijk bussen naar Amersfoort gaan, wellicht om Setra's vrij te spelen voor "ombouw" naar U-OV voor de nieuwe concessie?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
- Lijn 45
- Contacteer:
Het kan ook zijn dat deze ipv de Zweedse MAN's komen, of dat er met 12-meters uit Utrecht wordt geruild om op sommige lijnen meer capaciteit te bieden.
-
De 202 kan met deze frequentie absoluut extra capaciteit gebruiken in de vorm van langere bussen. Nog vaker rijden lijkt mij onzinnig. Dus ik kan me voorstellen dat men daar graag 15 meter op wil hebben.
Daarnaast hebben we een behoorlijke tekort aan inzetbare bussen, en het nog rijdende deel kan ook een opfrisbeurt gebruiken.
Dat komt nog bij de bussen die straks moeten worden vrijgespeeld om in december gereed te zijn voor de nieuwe concessie.
Dus ik vermoed én Zweden (die zijn al in Nederland) én Almeerders om de komende tijd door te komen.
Daarnaast hebben we een behoorlijke tekort aan inzetbare bussen, en het nog rijdende deel kan ook een opfrisbeurt gebruiken.
Dat komt nog bij de bussen die straks moeten worden vrijgespeeld om in december gereed te zijn voor de nieuwe concessie.
Dus ik vermoed én Zweden (die zijn al in Nederland) én Almeerders om de komende tijd door te komen.
-
Als de provincie Utrecht nou gewoon meedeed met R-Net, dan konden die bussen zo ingezet worden. Zonder het omsticker circus.
Gr BasG
- Kopri
- Donateur
Hetzelfde kan ook wel gezegd worden over lijn 50. Wordt nu alleen met 12-meter gereden, maar in de spits is het stuk tussen Utrecht en Driebergen-Zeist voor best wel wat mensen gewoon staan. Bij een Setra is het wel uit te houden, maar in een Citea amper... Daarom ben ik ook zo blij met het nieuws dat het een U-Liner lijn wordt en er gewoon standaard met 15 meter en zelfs af en toe met 18 meter op die lijn gereden gaat worden.Niwa ter Els schreef: ↑di 18 mar 2025, 16:26 De 202 kan met deze frequentie absoluut extra capaciteit gebruiken in de vorm van langere bussen. Nog vaker rijden lijkt mij onzinnig. Dus ik kan me voorstellen dat men daar graag 15 meter op wil hebben.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Lijn 45
- Contacteer:
Er zouden ook binnen een paar weken nog 5 bussen van Pouw moeten overgaan naar Syntus. Daar zitten sowieso 2 15- of 18-meters bij.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
De Zweedse bussen komen gewoon. Eerste helft is er al, tweede helft wordt nu opgehaald. Moeten alleen nog APK gekeurd worden en de juiste huisstijl krijgen.
En daar laat ik het even bij qua inside info
En daar laat ik het even bij qua inside info

Schapekop in de Keistad
-
Twee geledes gaan naar U-OV. De andere twee geledes rijden al op lijn 10. De ex-GVB wagens voldoen niet aan de eisen dus die vallen ook af.
En vzviw komen er ook geen 15 meters van Pouw.
Blijven de ex-Berlijn wagens over en ik geloof niet dat men bij Syntus op die wagens zit te wachten.
EDIT: Twee types VDL, waarvan er maar eentje door de tunnel bij De Klomp past. Dat is vragen om problemen.
- Talbot
- Contacteer:
Als je een aanloopje neemt past die andere ook wel hoor, het geeft alleen zoveel rotzooi…