Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Of überhaupt voor het plannen van een reis... Vanmiddag moet ik van Klp richting het provinciehuis in Utrecht, dan krijg ik dus een advies om vanaf Utrecht Centraal lijn 50 naar de Neude te nemen en daar op 27 over te stappen naar Rijnsweerd. Is theoretisch sneller, maar ben het sowieso niet echt met 9292 eens dat van perron 5/7 in Utrecht naar busstation Jaarbeurszijde evenveel looptijd heeft als naar de Centrumzijde.
(In de reguliere dienstregeling is dat wel een strakkere verbinding trouwens, vanmiddag sta ik relatief meer te wachten)
(In de reguliere dienstregeling is dat wel een strakkere verbinding trouwens, vanmiddag sta ik relatief meer te wachten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Meltrain
- Donateur
Overstappen op Van der Madeweg kan zo'n 5 à 6 minuten tijdwinst opleveren.
Voor de rest ben ik het volledig eens met je bericht.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
ICNG 1827 kwam net door Wp langsrijden over perronspoor 2. Daardoor kwam de zéér drukke 5825 ook met +2 langs, die nog veel drukker werd doordat iedereen die normaal te Dvd in die 1827 stapt, uit de 4325 er bij kwam. De Mcn van die laatste floot op vertrektijd maar bedacht zich.en wachtte toch nog op overstappers van de trein uit Asd.
-
Mijn 5521 liep vanmorgen vertraging op en met uiteindelijk +3 aangekomen op Baarn. Nu was ik wel zo slim om helemaal achterin de trein gaan zitten zodat ik nog kans had om de 5800 te halen want we kwamen om 07:37 aan. Precies op dat moment passeerde de 5800 ons dus ik had al mijn moed verloren. De deuren waren inmiddels ook al gesloten toen ik op spoor 2 aankwam, echter zag de HC van de 5820 ons nog aan zien rennen waardoor de deuren voor ons toch nog geopend werden. We vertrokken zelfs nog op tijd van station Baarn en kwamen zelfs 1 minuut te vroeg aan op Hilversum.
Echter was de sprinter naar Almere 6 minuten vertaagd waardoor deze nog voor ons mocht (4900 stopt immers niet op Media Park en Bussum Zuid). Hierdoor kwam ik met +3 aan op station Hilversum Media Park.
Terugweg was ook chaos: Net m'n eerste trein richting Hilversum gemist en de volgende was zodanig vertraagd dat ik mijn overstap op Baarn niet zou gaan halen. Dan maar via Utrecht gegaan.
Echter was de sprinter naar Almere 6 minuten vertaagd waardoor deze nog voor ons mocht (4900 stopt immers niet op Media Park en Bussum Zuid). Hierdoor kwam ik met +3 aan op station Hilversum Media Park.
Terugweg was ook chaos: Net m'n eerste trein richting Hilversum gemist en de volgende was zodanig vertraagd dat ik mijn overstap op Baarn niet zou gaan halen. Dan maar via Utrecht gegaan.
- Suus
- Contacteer:
Het zwerfvuilprobleem op Rotterdam Centraal begint toch serieuze maten aan te nemen…

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- trolly

't Is echt groter dan ik dacht.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
-
Ik wist niet eens dat een VIRM aan een SLT gekoppeld kon worden
Maar goed, het is 2025

Maar goed, het is 2025

As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
Gebeurt vaak zat dat een VIRM een defecte SLT sleept en vziw kunnen ze allemaal wel gekoppeld worden, maar alleen om een ander treinstel af te slepen. (Op DDZ na dan)
- ThatPCDude
- Donateur
Die twee treinstellen staan nog altijd gekoppeld aan elkaar te Hlm.
Daarnaast vind ik de uitspraak van de TTS-omroep nog altijd echt verschrikkelijk. Er werd omgeroepen dat NS-vervoerbewijzen niet geldig waren in metrolijn E en dan vervangende metro's en bussen druk zullen zijn. De intonatie klopte alleen echt bij geen enkel woord, alsof er een hele goedkope TTS-software is gebruikt die ieder woord maar 1x met 1 intonatie erin heeft staan. De Engelse TTS stem is zelfs nog beter te verdragen dan dit.
Daarnaast vind ik de uitspraak van de TTS-omroep nog altijd echt verschrikkelijk. Er werd omgeroepen dat NS-vervoerbewijzen niet geldig waren in metrolijn E en dan vervangende metro's en bussen druk zullen zijn. De intonatie klopte alleen echt bij geen enkel woord, alsof er een hele goedkope TTS-software is gebruikt die ieder woord maar 1x met 1 intonatie erin heeft staan. De Engelse TTS stem is zelfs nog beter te verdragen dan dit.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
In Utrecht hoorde ik omroepen dat er bussen rijden tussen Delft en Rotterdam en dat er vervangend vervoer rijdt tussen Delft Campus en Schiedam…
Is een bus geen vervangend vervoer dan?
Is een bus geen vervangend vervoer dan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Ik vermoed dat er bakfietsen of tuktuks rijden tussen Delft Campus en Schiedam 

- Meltrain
- Donateur
Dat viel mij ook al op.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Een bus is vervangend vervoer wat specifiek benoemd is.
Vervangend vervoer kan van alles zijn: bus, tram, metro, paard en wagen enz...
Vervangend vervoer kan van alles zijn: bus, tram, metro, paard en wagen enz...
-
-
- Donateur
Kijk, erjeebee in zijn vorige betrekking 
Mooi dat je die zwarte manen gehouden hebt.

Mooi dat je die zwarte manen gehouden hebt.
-
https://youtu.be/3WHmETKW72E?si=BKuIc7FaYgIMgXJh Busvervangende trein
https://youtu.be/fFgsUVF82OE?si=5A9JdcJWYalN0KPn Treinvervangende helicopter
In Frankrijk, in de buurt waar mijn tante woont, is er een tijdje een (school)busvervangende roeiboot geweest toen eem brug weggeslagen is na hevige regenval en een dorpje van de wereld afgesloten was.
https://youtu.be/fFgsUVF82OE?si=5A9JdcJWYalN0KPn Treinvervangende helicopter
In Frankrijk, in de buurt waar mijn tante woont, is er een tijdje een (school)busvervangende roeiboot geweest toen eem brug weggeslagen is na hevige regenval en een dorpje van de wereld afgesloten was.
-
Ik zat vandaag in een trein vervangende bus tussen Schiedam Centrum en Delft Campus. Had ook wel graag in een trekschuit of een paardenkoets gezeten. Was wel leuk geweest ter afwisseling.
Maar zonder grappen: net zoals de vorige keren heb ik gemerkt dat de bussen op doordeweekse avonden perfect op tijd reden. Ze hebben de dienstregeling best ruim hebben genomen, want op Delft Campus is het 9 minuten overstaptijd van de bus naar de trein. De NS-app geeft aan dat ik 30 minuten extra reistijd zou hebben, maar in praktijk haal ik op Schiedam Centrum meestal een eerdere bus, waardoor het "slechts" 15 minuten extra reistijd is.

Maar zonder grappen: net zoals de vorige keren heb ik gemerkt dat de bussen op doordeweekse avonden perfect op tijd reden. Ze hebben de dienstregeling best ruim hebben genomen, want op Delft Campus is het 9 minuten overstaptijd van de bus naar de trein. De NS-app geeft aan dat ik 30 minuten extra reistijd zou hebben, maar in praktijk haal ik op Schiedam Centrum meestal een eerdere bus, waardoor het "slechts" 15 minuten extra reistijd is.
-
-
Op Utrecht Centraal besloot de HC van de 3934 (die overigens met DDZ rijdt) dat er niet gewacht werd op de reizigers uit de 3134 die een kleine anderhalve minuut vertraging had 

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
Besluit de HC dat? Of wordt dat van boven opgelegd?
-
-
Ik denk dat een HC er voor kan kiezen om de deuren 30 seconden of een minuutje later te sluiten, zodat de overstappers de trein nog konden halen. 30 seconden vertraging of een minuut kan er vrij eenvoudig uitgereden worden volgens mij.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- bjorn keith
- Contacteer:
Trein 5622 sloeg vandaag onverwacht station Utrecht Overvecht over. De trein reed over de intercity-sporen die geen perron hebben. Op CS kwam de trein op spoor 9 binnen. Wel erg slordig dat er niks werd omgeroepen, ook niet achteraf... 

Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
-
Wellicht een ongeplande/onbedoelde actie, want in de reisinfo is de stop ook niet opgeheven.