Spoiler alert voor tere zieltjes, want hier een verhaal hoe ik Zwaar Gewond ben geraakt.
Ik zag het al mijlenver van te voren aankomen.
Vanochtend in mijn hotelkamer in Karlsruhe al mijn spullen verzameld want terug naar huis. Nog even een laatste check, heb ik echt alles? Kijk, vis ik toch nog mijn scheermesje uit de badkamer. Tas al dicht en volgepropt. Ik stop hem zogauw wel even in de binnenzak van mijn jas, ik wil nu weg. Fiks het straks wel. Als ik me er maar niet aan snijd straks, haha!
De hele dag niet meer aan dat scheermes gedacht, tot eind van de middag tijdens een overstap in Mainz. Oh ja, even in mijn toilettas doen. Terwijl ik een beetje hannes, komt een man me de weg vragen. In ieder geval was ik niet 100% gefocust en rats, dikke snee in het topje van mijn rechter pink. Niet eens echt pijn, wel meteen bloeden als een rund. Gauw zakdoekje, wond dichtdrukken. Bloed bloed. Heb altijd iets van EHBO bij me, maar natuurlijk helemaal onderin mijn volgepropte tas. Oh, daar is ook mijn trein. Flink druk natuurlijk.
Sta ik daar in een hoekje van een balkon leeg te bloeden

Ik kon niet even rustig een pleister zoeken want ik had mijn linkerhand nodig om de wond dicht te drukken want zodra ik die losliet begon het meteen als een gek te bloeden. En je wil natuurlijk wel een beetje discreet staan te doen voor je medepassagiers

Lekker als er kaartcontrole zou komen, kon niet eens bij mijn telefoon.
Na een half uur was het gelukkig zo ver gestopt dat ik de boel even kon loslaten en een pleister kon pakken. Dit ga ik nog wel een paar dagen merken...