Hierna besloot ik wat in de omgeving te zoeken naar een andere fotolocatie. Die vond ik iets westelijker, maar nog steeds op de Benedendorpsweg, alwaar ik een halfuurtje later deze gasploffer op de foto kon zetten, eveneens onderweg naar Arnhem:

Met lijn 51 reisde ik hierna verder en wel naar Heelsum. Eenmaal uitgestapt nog voor de A50 die langs het dorp loopt had ik weer een leuke locatie gevonden voor foto’s, ditmaal langs de Utrechtseweg alwaar ik ditmaal een ex-Veolia MAN als lijn 51 naar Arnhem op de foto kon zetten:

Iets verderop, namelijk aan de andere zijde van de A50, kon niet veel later een Trolley 2.0 op de foto, die tussen Oosterbeek en Wageningen zonder bovenleiding rijdt en waarvan de bussen, in aanloop van de volgende concessie, alvast de huisstijl van ComfortRRReis hebben:

Met een soortgelijke bus reisde ik even later verder en wel naar Wageningen. Eenmaal uitgestapt bij de halte Diedenweg liep ik terug omdat ik wist dat je daar mooie, ruimtelijke foto’s kan maken. Dat bleek inderdaad het geval en in een bocht op de Ritzema Bosweg kon weer een trolleybus zonder bovenleiding op de foto:

Al lopend ging het hierna richting het centrum. Bij het busstation was ik dan weer mooi op tijd voor een bijzondere bus, deze ex-Zeeuwse gaspruttel kon ik dan ook mooi op de foto zetten op de Stadsbrink in Wageningen:

Na de Lidl te hebben geplunderd voor lunch ging het al lopend verder langs de langdurige omleidingsroute van lijn 86. Op de Rooseveltweg kon ik deze lijn, gereden met een van oorsprong R-net Iveco, dan weer mooi op de foto zetten:

Al lopend ging het hierna verder naar de campus van Wageninen. Bij de halte Mondriaanlaan kon na even wachten deze ex-R-net Solaris op de foto worden gezet:

Ook de CapaCity’s die hier rijden, waren ooit R-net en reden samen met de Solarissen en enkele Iveco’s in Amstelland-Meerlanden. Bij de halte Campus/Forum kon een van de 21 meter lange bussen op de foto worden gezet:

Wederom lopend ging het hierna verder en wel uiteindelijk naar de Mansholtlaan. Hier kon dan weer een Solaris op de foto die hier als lijn 103, die in tegenstelling tot lijn 303 om de Campus heen rijdt, onderweg is naar busstation Wageningen:

Met de snelle lijn 303 reisde ik hierna weer eens verder en wel naar station Ede-Wageningen. Eenmaal aangekomen stonden er net een aantal bussen klaar voor vertrek, waaronder deze Setra van Syntus die hier voor het vernieuwde station rijdt:

Hierna besloot ik weer lopend de busroute te volgen en onderweg te zien wat ik zou tegenkomen. Sinds ongeveer een jaar is de busroute ten noorden van het station verplaatst van de relatief smalle Stationsweg naar de Klinkenbergerweg. Op deze straat trof ik dan weer een van de twee Volvo’s in deze concessie, die nu bij Hermes rijdt en hiervoor bij OV Regio IJsselmond, Connexxion, Novio en Qbuzz heeft gereden:

Al lopend ging het noordwaarts en wel naar de Raadhuisstraat alwaar ik deze gelede Citaro kon fotograferen die ooit nog in de provincie Utrecht zijn carrière is begonnen. Dank trouwens aan de chauffeur die even plankgas gaf om nog voor de fietsers uit te komen zodat de foto zou lukken:

Met lijn 108 reisde ik hierna weer verder en wel naar Otterlo. Aldaar was ik, helaas qua zon niet helemaal, mooi op tijd om een van de twee CNG-wagens die tijdelijk in concessie Veluwe-Zuid rijden te onderscheppen waarvan deze dan weer oorspronkelijk uit Zeeland komt:

De reden hiervan is dat een aantal VDL’s dan weer tijdelijk is overgeplaatst naar de concessie Amstelland-Meerlanden. 5863 is echter niet verhuisd en deze trof ik na een stukje wandelen op de Barneveldseweg:

Hierna besloot ik juist naar het dorp te lopen om de bus naar Arnhem te fotograferen. Dit betrof de 9374 die ooit bij Connexxion in Den Helder is begonnen, en via Haarlem en IJsselmond hier op de Veluwe terecht is gekomen:

Met lijn 108 reisde ik hierna verder naar Hoenderloo. Op de Krimweg kon ik even later, helaas wat vroeger gemaakt door fietsers die aan kwamen rijden, weer een gelede Citaro op de foto zetten:

Ook op de Apeldoornseweg zag ik weer een leuke fotolocatie. Het werd wel wat gokken, want de zon was al flink naar het westen gedraaid, maar ik ben zeker niet ontevreden met het resultaat van deze ex-OVRIJ Iveco op de foto:

De tegenbus naar Ede kon dan weer een stuk verderop op de foto op de Krimweg:

Hierna twijfelde ik: in de bus stappen naar Apeldoorn om te gaan eten of nog even hier blijven. Ik besloot nog maar een stuk te gaan lopen om op de Miggelenbergweg nog enkele zonnestralen te zien. Ik besloot hier te blijven met als resultaat de laatste foto van de dag van lijn 108 naar Ede;:

Hierna was het over en uit met fotograferen en reisde ik met de eerder gefotografeerde gasploffer van Breng naar Apeldoorn. Nadat ik daar had gegeten reisde ik met de lijnen 102, 114, 216 en M2 weer naar huis na een leuke dag reizen, fotograferen en exact 29 kilometer te hebben gewandeld!

Dit was ‘m weer! Wil je meer foto’s zien? Houd dan de komende tijd mijn website in de gaten!