Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Thom91 schreef:Je kan zetting van de grond wel proberen te voorspellen, maar het is niet mogelijk om exact te voorspellen wat de zetting uiteindelijk gaat zijn. Je kan het voorkomen door zettingsvrije platen te gebruiken maar die zijn ongelofelijk duur dus ik denk dat dit een goede oplossing is.
Daar heb je inderdaad een goed punt.
@ VIRM: En dat uiteraard op z'n steenkolenengels uitgesproken ;).
Vergeet ook niet dat het bij veel waterschappen zo is dat als de wind van links komt het grondwaterniveau zo hoog moet zijn en als de lucht blauw is een halve meter lager. Dat helpt voor dit soort projecten niet mee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ik geef dit topic maar een schop want dit is tenminste een duidelijke titel, ook voor de toekomst, in plaats van nieuws over deze viaducten weg te stoppen in NL nieuws e.d.
Het wordt 2027 voordat het viaduct bij Rijpwetering aangepakt kan worden, aldus de staatssecretaris in een brief richting onze Tweede Kamer.
Weer uitstel dus.
(..)Het duurt opnieuw langer dan verwacht om de problemen te verhelpen bij het viaduct van de hogesnelheidslijn (HSL) bij het Zuid-Hollandse Rijpwetering.
“Het huidige beeld is dat de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd in de loop van 2027”, schrijft staatssecretaris Chris Jansen (Openbaar Vervoer, PVV) in een brief aan de Tweede Kamer. Eerder schreef hij dat het werk “op z’n vroegst” in het voorjaar van 2026 zou gebeuren. Daarvoor ging het nog over 2025.(..)
Volgend jaar denkt men een planning te hebben voor de overige, negen, viaducten.
(..)Het is nog onduidelijk hoe lang het gaat duren om de negen andere viaducten weer in orde te brengen. ProRail verwacht volgens Jansen volgend jaar de planning af te hebben. De staatssecretaris benadrukt hoe ingewikkeld het werk is en hoe hoog de veiligheidseisen zijn.(..)
Treinenweb schreef:
De herstelkosten lopen mogelijk op tot een half miljard euro, en de werkzaamheden zullen naar verwachting pas rond 2030 of 2031 zijn afgerond in plaats van het beoogde 2027.
De impact op de nationale en internationale dienstregeling blijft voorlopig nog wel even.
Tja het is altijd weer wat met de HSL eerst mocht je 80 km/h en nu is dat 120 km/h dus
Ik zit zelf 3 tot 4 keer per week in de trein vanuit Amsterdam Centraal en ik heb een YouTube kanaal en mijn favoriete trein is VIRM/DDZ.
Trein spotten is leukere hobby dan andere saaie hobby's