Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Staat m idd wel goed. Wel grappig dat de kleurstelling eigenlijk vrijwel hetzelfde is als die van Friesland alleen dan met andere logo's en een grijze baan ipv blauw . Op de render staan (nog) spiegels, gaan ze dat ook krijgen, of worden het toch camera's?
Selivio schreef: ↑vr 21 mar 2025, 16:03
Wel grappig dat de kleurstelling eigenlijk vrijwel hetzelfde is als die van Friesland alleen dan met andere logo's en een grijze baan ipv blauw .
Dit is al meer dan 11 jaar de kleurstelling van U-OV. Overigens hebben de bussen in Fryslân ook een andere kleur geel.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ja, maar je kunt ook sommige Setra's tijdens de spits naar Wageningen omwisselen. Sowieso gezien het aantal MAN bussen verwacht ik niet dat heel lijn 50 geleed gaat rijden.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Waarom zou Pouw vervanging krijgen voor bussen die ze zelf aan een andere vervoerder verhuurd hebben?
Overigens reden die geledes bij Pouw allang niet meer alle lijnen waar ze ooit voor zijn aangeschaft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef: ↑ma 24 mar 2025, 16:58
202 lijkt me in eerste instantie het meest logisch (in de huidige concessie)
Hangt ook van het aantal zitplaatsen af. Lijn 202 heeft doorgaande reizigers en rijdt via de snelweg. Op zo'n lijn is het aantal zitplaatsen belangrijker dan de totale capaciteit.
Ligt eraan, ik weet niet in hoeverre lijn 202 ook veel stads-reizigers heeft binnen Amersfoort? Lijn 202 rijdt In elk geval in de spits immers dezelfde route als stadslijn 2.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Vooral op de 215 zie je wel stadsreizigers (gezien lijn 15 dan niet rijdt) en ook doorgaande reizigers naar het Science Park. Wat altijd lekker zorgt voor al een aardig volle bus in de spits zonder reizigers van het Centraal. Ja ik ben er niet fan van de doorkoppeling (omdat ze vaak ook te laat zijn), maar gelede bussen zou erg helpen. Op de 202 is het aantal doorgaande reizigers iets minder en rijdt er tegelijkertijd ook een 2 dus daar is niet veel van nee.
Daniel schreef: ↑ma 24 mar 2025, 16:58
202 lijkt me in eerste instantie het meest logisch (in de huidige concessie)
Hangt ook van het aantal zitplaatsen af. Lijn 202 heeft doorgaande reizigers en rijdt via de snelweg. Op zo'n lijn is het aantal zitplaatsen belangrijker dan de totale capaciteit.
De lijn is in de spits zo belachelijk druk dat de prioriteit toch echt op capaciteit ligt. Komt bij dat je met staanplaatsen ook gewoon de snelweg op kan, zoals dat nu ook steeds gebeurt. Het risico op incidenten met staande reizigers is op de snelweg beduidend kleiner dan in de stad.
Milco schreef: ↑ma 24 mar 2025, 21:14
Ligt eraan, ik weet niet in hoeverre lijn 202 ook veel stads-reizigers heeft binnen Amersfoort? Lijn 202 rijdt In elk geval in de spits immers dezelfde route als stadslijn 2.
In de ochtend gaat het gros naar CS, en vanmorgen op mijn rit had ik een man of 10 die bleven zitten naar USP. Maar op andere (vroegere) ritten zijn er flink wat doorgaande reizigers.
Lijn 45 schreef: ↑ma 24 mar 2025, 18:58
Gaan ze alle 10 voor Syntus rijden of krijgt Pouw er ook een paar als vervanging voor de 1201 en 1204?
De 1201 tm 1204 zijn van Pouw zelf, dus die worden zeker niet vervangen door bussen van Keolis. Sowieso heb ik het idee dat de liefde flink bekoeld is...