Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
AppleMoose

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

ITF schreef: do 20 mar 2025, 17:11
en-es schreef: do 20 mar 2025, 11:52 Besluit de HC dat? Of wordt dat van boven opgelegd?
Ik denk dat een HC er voor kan kiezen om de deuren 30 seconden of een minuutje later te sluiten, zodat de overstappers de trein nog konden halen. 30 seconden vertraging of een minuut kan er vrij eenvoudig uitgereden worden volgens mij.
Een HC kan ervoor kiezen, maar je hebt ook te maken met andere treinen en aansluitingen verderop. Mikos heeft hier al vaker uitgelegd welke gevolgen zo'n minuutje wachten kan hebben. Los van of een HC überhaupt weet dat een aansluitende trein vertraging heeft en hoeveel reizigers willen overstappen.
En blandning av sött och salt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Op Utrecht Centraal worden geen aansluitingen opgewacht, en al helemaal niet op spoor 5/7. Er is gewoonweg geen tijd voor, er moeten 12-13 treinen per uur achter elkaar aan het intercityspoor naar Amsterdam op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift

Bericht door Durashift »

Dionysusnu schreef: do 20 mar 2025, 18:26 Wellicht een ongeplande/onbedoelde actie, want in de reisinfo is de stop ook niet opgeheven.
Juist dan is ff een melding van de MC (lijkt mij) op z'n plaats, toch?
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Ja, uiteraard.
Reiziger Delft

Bericht door Reiziger Delft »

Er is echt wel genoeg buffertijd om een minuutje te wachten; de dienstregeling stort dan echt niet in elkaar. Wel moet je dan als machinist daarna doorrijden, dus energiezuinig rijden is er dan even niet bij.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Nou, als de trein al met +1 is vertrokken, hoeveel langer moet hij nog wachten op overstappers, die grotendeels gewoon met de trein van 10 minuten later meekunnen?
En kennelijk zit er niet zoveel buffer in want... de trein kwam met +3 aan op Asa.
ITF

Bericht door ITF »

Aankomst in Amsterdam was inderdaad met een paar minuutjes vertraging, we reden met een lagere snelheid vanaf uit mijn hoofd Holendrecht of Bijlmer tot aan Amstel.

Op de terugweg gisteren naar Utrecht (3957) vanaf Asd riep de conductrice om dat de trein tussen Muiderpoort en Duivendrecht een lagere snelheid zou hebben dan gebruikelijk, vanwege een knik in het spoor. Erg netjes en fijn van deze Mikos om dat van te voren om te roepen en zelfs ook nog bij aankomst op Utrecht Centraal :pos:
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Roeland

Bericht door Roeland »

Vandaag reed de 3000 van 14.23 uur van Utrecht naar Nijmegen met ICM en vertrok op Ut van spoor 11 (normaal spoor 19). Lang geleden dat ICM op Db en Klp halteerde...
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Ja, wat is juli 2024 die andere juli 2024 toch lang geleden (A) (Dit was tijdens werkzaamheden Amf, toen de 2800 naar Db doorreed voor aansluiting op het TVV)
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op ma 24 mar 2025, 17:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Maar die halteerde niet op Klp zoals Roeland schreef ;)
(En op de dag die je linkt ook niet op Driebergen-Zeist, dat gebeurde pas het weekend erna: zie hier)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Roeland schreef: ma 24 mar 2025, 15:23 Vandaag reed de 3000 van 14.23 uur van Utrecht naar Nijmegen met ICM en vertrok op Ut van spoor 11 (normaal spoor 19). Lang geleden dat ICM op Db en Klp halteerde...
Waarom stopte de 3000 op Klp?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Om de 3200 te vervangen die niet rijdt vanwege diverse werkzaamheden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Logisch was dan geweest om de 3100 op Klp te laten stoppen zoals op vrijdag, zaterdag en zondag gebeurd zodat de busaansluitingen op Klp niet onnodig lang worden.
Maar t zal zijn reden wel hebben waarom dit niet gebeurd.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het was al heel wat dat de Sprinter in de spits op de rijden van de 3200 reed en dus goed aansloot. Stoppen met de 3100 zal ergens aan de spitsranden wel krap zijn omdat je dan twee stops kort op elkaar kunt hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Nu zie ik het: tijdens de spitsuren is de 7400 verlengd naar Arnhem Centraal (maar zonder stops te Mrn, Wf en Otb) en buiten de spitsuren stopt de 3000 extra te Klp.
Dit doet me heel erg denken aan de dienstregeling zoals die vóór 2007 was. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
rikthoff

Bericht door rikthoff »

Te Ah stond de 30755 gespoorwijzigd naar spoor 9. Toen ik echter de stationshal doorliep om deze te pakken, zag ik ook dat een zwaarvertraagde (+15) 30953 nog post stond te vatten op spoor 6b. En de mededeling dat deze in Did voor het eerst weer zou stoppen. Aangezien ik het vermoeden had dat deze voor de 30755 uitgestuurd zou worden, snelde ik dus de trap op en nam plaats. En inderdaad, met +13 mochten we vertrekken. Zo had ik toch een informeel primeurtje van de toekomstige RegioExpress (nou ja, gedeeltelijk dan), en was ik 9 minuten eerder op mijn bestemming dan gepland :')
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Afbeelding
Het stuurstandrijtuig van de DDZ 7530 heeft aan één kant een LED-bestemmingsfilm gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

llen Haan f__t..__l?
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Den Haag Centraal. De ledjes in zo'n display worden allemaal maar heel kort aangezet, waardoor een camera met een korte sluitertijd ze niet allemaal tegelijk ziet. Oplossing is de sluitertijd te verlengen, maar dat betekent vaak overbelichting.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Dat heeft de 7530 al bijna 2 jaar.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik vermijd DDZ dan ook al meer dan twee jaar.
VIRM

Bericht door VIRM »

Ik zit er regelmatig in. De stoelbekleding heeft echt wat TLC nodig.
Beul van de blindegeleidelijn
erwinraasveld
OVNL-beheerder

Bericht door erwinraasveld »

Meltrain schreef: di 25 mar 2025, 23:20 Nu zie ik het: tijdens de spitsuren is de 7400 verlengd naar Arnhem Centraal (maar zonder stops te Mrn, Wf en Otb) en buiten de spitsuren stopt de 3000 extra te Klp.
Dit doet me heel erg denken aan de dienstregeling zoals die vóór 2007 was. :mrgreen:
Ja mij ook, echter stopte de 2000 toen in de Klomp (in het weekeinde wel de 3000 in 2002 geloof ik).
Die 2000 reed overigens ook grotendeels met ICM. *O*
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

2000 stopte toen , buiten de spits, één maal per uur op Klp.
Ook op zat, zo'n en feestdagen.
In de spits stopte de 7500 die Mrn ri Ah oversloeg als er een ICE ri Ah reed. Dan ging de 7500 in Mrng aan de kant om ingehaald te worden door die ICE.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: wo 26 mar 2025, 11:26 De stoelbekleding heeft echt wat TLC nodig.
De R&B-groep of de televisiezender voor vrouwen?
Plaats reactie