Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Suus
Contacteer:

Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Alle treinen rondom de Moerdijkbrug vallen uit, dan maar met de 117 vanaf Zevenbergen naar Breda. Die valt ook uit, maar warempel, voor de 119 komt wel een bus, en wat voor één :(

een… in Arriva Limburg huisstijl beplakte VDL Ambassador. Ex-Veolia 5378, bouwjaar 2008. Geen reisinformatie behalve een A4’tje met het nummer 120 op het zijraam geplakt. Het glas danst in het raamkozijn, het interieur stinkt naar diesel. Er zijn geen kaartlezers maar de chauffeur heeft een handheld. De stopknoppen werken, maar het lampje bij de chauffeur niet dus als je eruit wil moet je even een gil geven. Wat een experience dit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Zonder het nummer op te zoeken... Een BusiNext bus zeker? :lol:
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Door voor de koelkast :Y
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik had TCR en rechtsopvolgers al niet zo heel hoog zitten, maar dat hok slaat wel echt alles. Jammer dat dat ding tot de zomer nog een geldige APK heeft... :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Eerlijkheid gebied ook te zeggen dat ik zelf ook bij TCR rij, en ik moet het toch even opnemen voor mijn werkgever. Het is echt serieus waar een hele fijne en gezellige werkgever, en een mooi familiebedrijf waarin ze weten wat hard werken is. *bus*
Alleen dat onderhoud en de schoonmaak van de OV bussen is soms wel een pijnpuntje, sommige bussen vind ik er ook niet uitzien om mee voor te komen rijden.
Maar besef wel dat een groot deel van de OV vloot binnenkort vervangen wordt door hagelnieuwe elektrische exemplaren, en net als bij grote ov bedrijven kan ik me voorstellen dat je dan alleen het nodige onderhoud aan het materieel doet, omdat het toch de laatste maanden zijn van zo'n bus.
Laatst gewijzigd door busfanNL op di 25 mar 2025, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hainje

Bericht door Hainje »

Pijnpuntje zegt ie....

Wat betreft de gezelligheid, dat heb ik in die blauwe maandag dat ik er werkte ook absoluut zo ervaren.
Het is dus inderdaad niet alleen kommer ende kwel.

Maar dat onderhoud, hoddayum...
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Etienne »

Vanuit de Achterhoek zijn de ambassadors 8651, 8653, 8447 en 8448 opgedoken in deze concessie. Teveel defecten bij de andere bussen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Anderzam

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Anderzam »

Denk dat je in het andere topic bedoelde te posten... Dit topic gaat over de toekomstige concessie, die in december 2026 ingaat.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
NBus073

Bericht door NBus073 »

In Brabant-Oost zijn diverse Ambassadors in dienst gekomen vandaag. Zo kwam ik onderweg naar huis ex-ZHN 8227 en ex-Rivierenland 8447 tegen. Een blik op busposities geeft aan dat er maarliefst 7 amba's deze middag in dienst zijn gekomen, waarvan twee een 10,6 m variant betreft! Waarom zijn al deze oude Ambassadors in Brabant-Oost te vinden? Is er een flink tekort? Worden er andere bussen uit de roulatie gehaald? Je zou zeggen dat Arriva nog voldoende streek-citea's over heeft met het afstaan van diverse concessies aan Qbuzz.. Mij hoor je verder niet klagen overigens :D
Hainje

Bericht door Hainje »

Ik heb in de wandelgangen wel geruchten gehoord over een bussentekort. Sowieso staan er de laatste week regelmatig omlopen stil. Hoe dat kan is mij ook een raadsel, maar het boeit me net te weinig om er over door te vragen intern.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

In Oost-Brabant en vooral rondom Uden is het echt een afvoerputje qua materieel:

Ex-Limburg Citea's
Ex-Twente Citea's
Ex-Berlijn Citea's
Ex-ZHN Citea's
Ex-Fryslân Citea's
Ex-Achterhoek-Riv. Amba's
Ex-ZHN Amba's
Ex-ZHN R-net Volvo's
Aangevuld met de oorspronkelijke Volvo's uit 2014.
En dan zie je nog Setra's en MAN's van Van Driel voorbij komen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Vergeet dan de ex-Veolia Amba en ex Qbuzz MAN van Van Driel in die regio niet. Ook rijden er nog ex-Qbuzz geledes in Tilburg en ex-DAV Volvo's van Arriva en alle tweedehandsjes van TCR.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Sinds wanneer rijden er ex Limburg Citea's in Oost Brabant? En welke dan? Want als ik op busposities kijk rijden de Limburgse Citea's die op dit live zijn gewoon in Limburg of de Achterhoek. Er heeft een tijdje geleden wel 1 in Uden gereden maar dat was maar tijdelijk volgens mij.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

De Maastrichtse stadscitea's rijden rond Tilburg.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Heel Brabant rijdt met elders afgedankt materieel. Wat te denken van de gelede bussen rondom Breda afkomstig uit Wenen, en ook daar Zuid-Hollandse Citea’s en helaas zelfs Integro’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

De Integro's zijn van BusiNext en niet van Arriva zelf. De ex Oostenrijkse geledes zijn gekomen om de ex Veolia MAN geledes te vervangen omdat die helemaal op waren en veel storingen hadden. Nou schijnen die ex Oostenrijkse geledes ook nogal veel storingen te hebben. De 0273 staat al ruim een maand defect bij Louwman (Ik ga ervanuit dat hij daar staat. Hij is weggetakeld vanaf de stalling. De Mercedessen worden daar onderhouden.) met naar het schijnt een kapotte motor.
Lijn 45 schreef: wo 26 mar 2025, 10:45 De Maastrichtse stadscitea's rijden rond Tilburg.
Die weet ik inderdaad. Ik ging ervanuit dat Regenmaker in Uden bedoelde aangezien Regenmaker vooral rondom Uden in zijn bericht zei. De ex Friesland Citea's uit de 92** serie en de Limburgse stadsCitea's uit de 93** komen uit 2016 en zijn jonger dan de eigen Brabantse bussen (2014) dus die zou ik geen afdankers noemen aangezien zeker de 92** Citea's stukken beter zijn dan de Brabantse Citea's uit de 89** serie wat ik van collega's heb gehoord die ermee gereden hebben. De ex Achterhoek (846* serie) en ex Friesland (85** serie) Citea's zijn 1 of 2 jaar ouder dan de 89** serie maar die rijden al sinds de start van de concessie in 2014 rond in Oost Brabant.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Wat ik vooral raar vind is dat de Friese citeas in Breda niet de dienst op mogen, terwijl dat in Oost blijkbaar geen enkel probleem is. Ook de Zuid-Hollandse citeas rijden in Breda gewoon rond.

Het is verder inderdaad wel een puinhoop geworden. Dat Arriva met oude rotzooi rond rijdt is 1, maar het aantal TCR Integros en ook touringcars dat ik nu op dienst zie is wel zorgwekkend.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Er rijden overigens regelmatig stadsbussen die eigenlijk in Tilburg horen rondom 's-Hertogenbosch. Dan is er best kans dat die door een storing of een chauffeur die een verkeerde bus meeneemt in de omgeving van Uden terecht komen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hainje

Bericht door Hainje »

Het ziet er nu naar uit dat vanaf maandag aanstaande EIN-DE-LIJK de elektrische bussen gaan rijden in Tilburg. Wat ik heb begrepen zijn het tien omlopen. Zal later nog even kijken wanneer de eerste weer naar binnen gaan om op te laden.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

En wanneer komen die BravoDirect bussen voor Uden? :x
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

De Maastrichtse stadscitea's worden de stadsbussen van Den Bosch als Tilburg alle elektrische stadsbussen heeft.
En vraag me ook wel af wanneer de elektrische bussen komen voor Uden en die 6 voor Den Bosch lijn 121
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Hainje

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef: wo 26 mar 2025, 22:03 En wanneer komen die BravoDirect bussen voor Uden? :x
Daar heb ik nog geen letter over gelezen, dus dat zal wel 2026 worden.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Dan had Arriva beter niets nieuws voor Uden kunnen bestellen, maar de nieuwe vervoerder per december 2026 bussen laten aanschaffen.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef: wo 26 mar 2025, 22:38 De Maastrichtse stadscitea's worden de stadsbussen van Den Bosch als Tilburg alle elektrische stadsbussen heeft.
En vraag me ook wel af wanneer de elektrische bussen komen voor Uden en die 6 voor Den Bosch lijn 121
De 6 elektrische VDL's voor Den Bosch komen als de bestelling voor West Brabant geleverd is aangezien lijn 121 bij de concessie West Brabant hoort. Dus sowieso niet eerder dan 6 juli 2025.
omaylie

Bericht door omaylie »

Wacht, heb ik iets gemist? Zijn de 6 Citea's onderdeel van de bestelling van West-Brabant? Dus van ofwel de 58 Citea's LE-122 ofwel de 99 Citea's LE-135? Of komen die juist bovenop die bestelling? Of is er iets anders aan de hand?
Plaats reactie