AMSTERDAM - GVB gaat vanaf 2012 vaker, beter op tijd en tot later in de avond doorrijden voor veel minder geld. Het bedrijf gaat akkoord met de strengere eisen die de stadsregio stelt, als het tot 2018 het openbaar vervoer in Amsterdam wil blijven verzorgen.
De 21 miljoen euro die de stadsregio dan nog jaarlijks bespaart, wordt onder meer geïnvesteerd in de Noord/Zuidlijn en de nieuwe metrostellen voor de Oostlijn.
Als GVB nee had gezegd, was de concessie alsnog aanbesteed. Vervoersbedrijf Connexxion liet gisteren in Het Parool weten mee te willen dingen naar de opdracht. Connexxionbestuurder Bruno Bruins zei de opdracht beter én zeker vijf procent goedkoper te kunnen uitvoeren dan GVB. Al met al zou de stadsregio door een contract
met zijn bedrijf jaarlijks 15 miljoen euro zou kunnen besparen, zei Bruins.
Die opmerking is bij GVB niet goed gevallen. ''Als ze alles goed hadden nagerekend, zouden ze hebben gezien dat wij vanaf 2012 het vervoer aanbieden voor 28 miljoen minder dan nu. Dan zijn we nog eens 13 miljoen goedkoper dan Connexxion.''
Lees verder...
Dus
