Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ZO6176
Donateur

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Jammer dat ze dat niet heeft gezegd. Maar mijn indruk van haar was ook niet de meest positieve. Ze snapte het allemaal niet zo. Ze werd iedere keer ook "uit het systeem gegooid". De andere fietsen stonden ook niet op slot. Gelukkig is het nieuwe systeem zonder kluizen
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

En zonder sleutels, want daarbij is je OVC de fietssleutel.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

ZO6176 schreef: zo 30 mar 2025, 12:01 Jammer dat ze dat niet heeft gezegd. Maar mijn indruk van haar was ook niet de meest positieve. Ze snapte het allemaal niet zo. Ze werd iedere keer ook "uit het systeem gegooid". De andere fietsen stonden ook niet op slot. Gelukkig is het nieuwe systeem zonder kluizen
Het nieuwe systeem is geweldig en dat is duidelijk te zien aan de eerste veelgestelde vraag bij het Klachtenloket OV.
[Waarschuwing: deze post kan sporen van ironie bevatten.]
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Meltrain schreef: zo 30 mar 2025, 12:56 En zonder sleutels, want daarbij is je OVC de fietssleutel.
En juist daarmee zijn heel veel problemen. Dit is in verschillende media geweest.
Gr BasG
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. :D
Overigens maak ik voor de zekerheid wel altijd een foto als ik mijn fiets heb ingeleverd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Dat dat nodig is geeft al aan wat het probleem is. Ik sta juist weer altijd grondig te kijken of de fiets op slot staat voor ik 'm huur.

@ZO6176: groen lampje betekent dat er een fiets in die kluis staat die je kunt huren. Als je wilt zien of de kluis leeg is moet je juist op geen lampje (of een rode) letten.
Duur grapje overigens om op een andere plek dan de huurlocatie in te leveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Daniel schreef: zo 30 mar 2025, 18:00Duur grapje overigens om op een andere plek dan de huurlocatie in te leveren.
Ik keek even wat het tegenwoordig kost, €10, als je niet toch langs je beginstation komt goedkoper dan een fietskaartje en omreis.
Ik dacht dat je vroeger OV-fietsen gratis tussen de Edense en tussen de Veenendaalse(+Klompse) stations mocht verplaatstallen. Is dat niet meer zo?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Dat laatste is bij mijn weten nooit zo geweest.
Schapekop in de Keistad

ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Daniel schreef: zo 30 mar 2025, 18:00 Dat dat nodig is geeft al aan wat het probleem is. Ik sta juist weer altijd grondig te kijken of de fiets op slot staat voor ik 'm huur.

@ZO6176: groen lampje betekent dat er een fiets in die kluis staat die je kunt huren. Als je wilt zien of de kluis leeg is moet je juist op geen lampje (of een rode) letten.
Duur grapje overigens om op een andere plek dan de huurlocatie in te leveren.
Normaal vraagt deze ook of je een fiets komt huren of terug brengen. Dat deze bij het ophalen wel. Nu gaf deze gelijk een kluis aan.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Vandaag het stukje van het Utrechtpad tussen station Baarn en station Hollandsche Rading gewandeld, voornamelijk omdat zachtere bodems en afdalingen nog probleempunten zijn die ik wil aanpakken.

De heenweg was met de 1041. Geinig gezicht, de 1100 er vlak voor ging op spoor 5 door Schiedam Centrum en onze trein over spoor 3. Daarna achter elkaar aan naar Delft Campus en daar ging juist de 1100 naar spoor 2 en wij naar spoor 1. Vanaf de tunneluitgang in Delft tot vlak voor Den Haag HS reden de treinen parallel, mijn eerste keer met ICNG *O*

De terugweg ging eigenlijk ook heel erg voorspoedig. De 1100 stond op Den Haag HS spoor 1 zodat onze trein er over spoor 3 langs kon jakkeren. De 1054 werd op Delft Campus op spoor 4 stilgezet omdat wij te vroeg waren en gewacht moest worden op een 3500 naar Dordrecht die wel gewoon op tijd reed. Ondanks dat gewacht was de trein nog steeds 4 minuten te vroeg op Rotterdam Centraal, aangezien er vanaf vlak na Schiedam Centrum parallel werd gereden met deze 3500.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De 3500 naar Venlo vertrok te Leiden Centraal van spoor 4a, terwijl 5b gewoon vrij was.
Dat betekent dus dat de trein vanaf het middenspoor naar het buitenspoor moest en daarna weer terug naar het middenspoor.
Snapt iemand wat daar het nut van was?
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Roestrijden?
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik snap niet zo veel meer van de treindienst op de Amsterdam-Gooi-corridor vandaag.

Ruim 2 weken stopten de IC's van Dvd naar Hvs niet op Dvd, maar sinds afgelopen donderdag wel weer, maar gelukkig stoppen ze vandaag in beide richtingen op RAI ipv dvd.

Mijn bus 49 naar Wp is gecanceld, in de metro naar het noorden mijn reis herpland. 9292 geeft als eerste reisadvies de 66 van Ganzenhoef (net als de deuren op Ganzenhoef dicht gaan), tweede metro naar Amstel, IC naar Ut en Spr naar Hvs, maar er rijden geen treinen tussen Amstel en Asb vanwege een bovenleidingbreuk. Dan maar eruit bij Dmnz, elk kwartier gaat daar een spr naar Wp, maar dan zou ik daar 26mn moeten wachten op de eerste spr naar Hvs. Dus dan maar door naar Almere Poort, om daar terug te steken naar Hvs. Dan ben ik weliswaar 1mn later dan als ik zou wachten in Wp, maar zie ik ook nog wat van de wereld. Anyway. Mijn reis duurt als alles goed gaat nog 39 minuten en ik ben al 36mn onderweg, voor een reis die normaal 37mn zou moeten duren...

Tussen Dvd en Dmnz staat achter ons, op het spoor dat van Asb komt, een NS-loc met rijtuigen te wachten. Benieuwd wat dat voor trein is. Nachttrein naar Asd die na Utrecht of Asb leeg naar de Wgm gestuurd wordt?

Edit: Handig om een sneltrein 4931 die niet stopt te Bsmz en Hvsm) op vanaf Kv achter een stoptrein 5831 die te Wp al +3 heeft aan te sturen. We boemelen al het hele stuk.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

De stops in Dvd zijn denk ik voor omreizigers naar Asd.
De loc met rijtuigen zal het leeg mat van de 402 geweest zijn, die door de werkzaamheden Asd in Utrecht eindigde.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

De 1800 die normaal in Dvd stopt, halteert daar nu juist níét, ten koste van Rai. Er is geen huishoudbeurs of IBC, dus ik weet niet wat het nu hiervan is. Voor omreizigers zou de (toch al reguliere) stop te Dvd juist handig zijn.

Ik zie dat de 700 extra stopt te Dvd, maar waarom dat dan ten koste moet gaan van de reizigers naar 't Gooi en verder...
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Voor reizigers uit 't Gooi rijdt de 5800 na Weesp door naar Duivendrecht en Amsterdam Zuid. De 4600 vanuit Almere rijdt dan weer vanaf Weesp in het pad van de 5700 naar Leiden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De 5800 reed gisteren ook al naar Amsterdam Zuid, maar toen stopte de 1800 (al reed hij als 1000) weer wel op Duivendrecht.
Snapt de gemiddelde reiziger die dienstregeling nou nog of...
Schapekop in de Keistad

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Iedere dag een andere dienstregeling. Plan uw reis in de app (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
VIRM

Bericht door VIRM »

Nee. Maar daarom moet de gemiddelde reiziger elke elke elke elke dag van NS de reisplanner invullen. NS gaat er niet van uit dat de reiziger gehecht is aan regelmaat. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM

Bericht door VIRM »

Ik dacht dat het baanvak tussen Utrecht en Gouda op de benedenverdieping van een DDZ al hobbelig aanvoelde. Maar in een ICM met een machinist die vertraging wil inlopen....
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Hmm, de 1800 stopt tot 15 april niet te Dvd! Mcn wist niet waarom.
De enige info die ik in de NS-app vind is dat tot 7 april tussen Hfd-Shl-Hvs de "schedule has been adjusted" en plan maar in de app wat dan.

Overigens vandaag voor de terugweg via RAI gereisd. Ik denk serieus dat ik nog nooit op dat treinstation in- of uitgestapt ben, het zal het Amsterdamse station xijn dat ik het minst gebruik. Ik had me ook totaal niet gerealiseerd dat er een uitgang aan de oostkant van de Europalaan is.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Op de HSL-Zuid bij Breda spotte ik vanuit de auto twee Flow-ICNG's naast elkaar omringd door een hoop busjes van ProRail Incidentenbestrijding. Daar moet wel iets ontzettend kapot gegaan zijn in tenminste een van de twee treinen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ohja, de ICNG waar ik uit stapte te RAI had denk ik een kleine 10cm hoogteverschil tussen trein en perron, perron dus hoger. Is dat specifiek iets van station RAI?
Alessandro

Bericht door Alessandro »

Volgensmij wel. De paar keren dat op Rai was moest ik altijd een stapje omhoog doen om op het perron te lopen als ik uit de sprinter kwam. Snap niet dat ze dat nogsteeds niet hebben aangepast.
Excuses voor eventuele spelfouten. Dyslexie maakt het leven niet makkelijker
gpvos

Bericht door gpvos »

IIVQ schreef: ma 31 mar 2025, 18:52Ik had me ook totaal niet gerealiseerd dat er een uitgang aan de oostkant van de Europalaan is.
Ik gebruik station RAI af en toe wel, maar jij vertelt me dat voor het eerst, het was me nog nooit opgevallen.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Plaats reactie