Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De R+M Superdelite GT Vario HS is €8597,70, duurder dan de drie duurste auto's die ik ooit gekocht heb sámen (ok, die waren niet nieuw).
-
Misschien had hij hem net gekocht, nog geen kenteken geregeld, mocht er nog niet mee de weg op.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Vanmiddag om 15.48 uur stopte er een 3000 op Veenendaal-De Klomp richting Utrecht. Stond niet op de borden dus leek niet de bedoeling, maar er stapten wel reizigers uit dus kennelijk ergens iets fout gegaan met een trein die onterecht als stoppend te Klp op de borden gestaan had ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Mag de bike store de fiets dan wel afleveren?
Je hebt gevraagd waarom hij dit gedrag vertoont?IIVQ schreef:(..)De trein is vol, dus ik ga op een klapzitje op het balkon met fietsplaatsen zitten, (..)
Fietsmeneer komt binnen en staat naast z'n fiets op het balkon, ernstig alle mensen die door de trein lopen hinderend.
De HC controleerde wel zijn fietsticket?IIVQ schreef: (..)
De HC zegt wel dat het niet mag, maar laat hem zonder boete verder reizen (en zegt de spitstijden ook nog eens verkeerd, "van vijf tot half zeven").
Ik zat onlangs op een zondagavond in een sprinter toen een reiziger in Veenendaal Centrum ook een fiets de trein mee in nam. Op de vraag van de HC of hij daar ook een kaartje voor had was het antwoord: moet dan dan?

Ik zat er met mijn rug naartoe, heb niet gezien of ie de trein uit gezet werd.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Volgens mij hebben HC's ook een bepaald soort humor om situaties op te lossen / niet te escaleren.
Want eerder op de rit (vanaf Maarssen) kwam er een HC kort voor Utrecht CS nog controleren

Tja, een vol perron bij aankomst, de HC was nog wat verder de trein in voor zijn ronde, die kerel stond bij de deur dus die stapte de trein uit en deed natuurlijk alsof zijn neus bloedde en verdween in de menigte.

-
Ja, fietsticket werd gecontroleerd.
En ik had er verder niet zo'n zin in discussie, soms doe ik het wel. Ik heb één keer iemand die in de spits een stampvol balkon op wou met een niet-ingeklapte vouwfiets weer naar buiten geduwd, en ik heb een keer iemand die drie keer in twee weken bijna tegen mij aanfietste of helemaal met ongevouwen fiets haar banden in de spits tegen mijn (en andermans) broek aansmeerde, waar ik er élke keer wat van gezegd heb, aangegeven bij de conducteur die haar een boete gegeven heeft. Ik heb diegene daarna nog regelmatig gezien, maar nooit meer met vouwfiets.
En ik had er verder niet zo'n zin in discussie, soms doe ik het wel. Ik heb één keer iemand die in de spits een stampvol balkon op wou met een niet-ingeklapte vouwfiets weer naar buiten geduwd, en ik heb een keer iemand die drie keer in twee weken bijna tegen mij aanfietste of helemaal met ongevouwen fiets haar banden in de spits tegen mijn (en andermans) broek aansmeerde, waar ik er élke keer wat van gezegd heb, aangegeven bij de conducteur die haar een boete gegeven heeft. Ik heb diegene daarna nog regelmatig gezien, maar nooit meer met vouwfiets.

-
De Spr 4626 van 10:00 te Dmnz kwam pas om 10:06 aan, terwijl deze met slechts +1 vertrokken was uit Wp, en er in de tussenliggende tijd geen treinen uit die richting langs gekomen zijn. Benieuwd wat zo'n vertraging veroorzaakt.
De AH to Go op Dvd die om 9:30 hoort te openen was om 10:13 nog dicht, wel met personeel er in.
Deze trein 733 is best druk, te Dvd stonden 2 groepen van ± 30 mensen (een jongeren, een 40-50'ers) en er stonden zeker 10 fietsers te wachten, terwijl er ook een aantal al uitstapten. Gelukkig heb ik nog een zitplaats, zelfa aan de zonzijde aan het raam.
De AH to Go op Dvd die om 9:30 hoort te openen was om 10:13 nog dicht, wel met personeel er in.
Deze trein 733 is best druk, te Dvd stonden 2 groepen van ± 30 mensen (een jongeren, een 40-50'ers) en er stonden zeker 10 fietsers te wachten, terwijl er ook een aantal al uitstapten. Gelukkig heb ik nog een zitplaats, zelfa aan de zonzijde aan het raam.
-
Kwam er iets langs in de andere richting? Toevallig zonder reizigers?
-
Nee, alleen de Spr van 9:58/59 ri Lls.
- Suus
- Contacteer:
Volgens de snelheidsgrafiek van treinposities heeft de trein drie minuten stilgestaan, vlak nadat een topsnelheid van 122 km/uur werd gehaald. Dat is wel heel erg vlot tussen Muiderstraatweg aansluiting en Diemen Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-

Die snelheid lijkt me niet abnormaal, na Weesp is het eerst 130, dan 100, dan 80. Het afremmen naar 100 zie je duidelijk in de grafiek, daarna was het afremmen voor het rode sein. De plek van de stop suggereert wachten voor sein 928, vandaar dat ik vroeg of er een trein zonder reizigers langskwam - naar de Wgm.
-
Ah. Ik stond op Dmnz dus dat kon ik niet zien.
SPR 5881 stopt gepland niet op dmnz. Waarom? Het had mij (komende uit Gn, uitgestapt te Dvd) een metro eerder thuis opgeleverd. Ben nu maar naar Venserpolder gewandeld.
De nieuwe lift op Duivendrecht Rijksstraatwegkant spreekt 2x zo snel als gebruikelijk. Er mist kennelijk nog iets bij de poortjesrijen, waardoor je er zo langs loopt!
Er is bij GVB-metro een storing waardoor je alleen met OV-chipkaart kan inchecken.
SPR 5881 stopt gepland niet op dmnz. Waarom? Het had mij (komende uit Gn, uitgestapt te Dvd) een metro eerder thuis opgeleverd. Ben nu maar naar Venserpolder gewandeld.
De nieuwe lift op Duivendrecht Rijksstraatwegkant spreekt 2x zo snel als gebruikelijk. Er mist kennelijk nog iets bij de poortjesrijen, waardoor je er zo langs loopt!
Er is bij GVB-metro een storing waardoor je alleen met OV-chipkaart kan inchecken.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Het overslaan van Diemen Zuid en Amsterdam RAI met de 5800 zal wel zijn omdat de 700 / 800 er relatief kort achteraan rijdt. Mogelijk wordt dat anders te krap bij Amsterdam Zuid.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
- OVNL-beheerder
Ik blijf het toch erg klantonvriendelijk vinden dat in Nederland meteen de hele treindienst wordt stilgelegd bij een seinstoring (in dit geval Roermond - Sittard). Dat regelt men in het buitenland toch echt op een meer klantvriendelijke manier.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
En dan ook echt op dat traject waar echt geen alternatief is 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Toevallig gister een video op youtube gezien over hoe een seinstoring bij de Rotterdamse metro afgehandeld wordt: https://www.youtube.com/watch?v=EYdQ7YxBoQ4 (eerste storing op 4:00, tweede op 30:30)
-
Hoe meer ik er naar kijk, hoe minder ik het snap. NS meldt op het traject van Hoofddorp naar Hilversum alleen "Door werkzaamheden elders is de dienstregeling aangepast". Dat kan volgens mij alleen de werkzaamheden rond Amsterdam-Muiderpoort zijn. Voor morgen worden er zelfs helemaal geen werkzaamheden gemeld.
Als ik echter kijk naar de dienstregeling (steeds oostwaarts), ik pak de eerste van de 2 in het uur voor het overzicht:
Code: Selecteer alles
700 (741) |1800 (1843) |5700 (5739) |4300 (4339) |5800 (5841)
Nu Normaal|Nu Normaal|Nu Normaal|Nu Normaal|6/4 :Normaal
Hfd : : |: : |:07 :07 |:16 :16 |: Dmn:22
Shl :59 :59 |:08 :08 |:11-13 :11-13 |:21-23 :21-23 |: :
Asdz :06-10 :06-11 |:14-15 :14-16 |:19-20 :19-20 |:29-33 :19-33 |:12 :
RAI : : |:17-18 : |:22 :22 |:36 :36 |: :
Dvd :15 : |: :21 |:26 :26 |:39-41 :39-41 |:17 :
Dmnz : : |: : |:29 :29 |:43 :44 |: :
Wp : : |: : |:35-43 :34-43 |:50 :50 |:26-30 :27-29
Hvs : : |:36 :36 |:58 :58 |: : |:46 :44
Alm :31-33 :31-33 |: : |: : |: : |: :
Lls :46-47 :46-47 |: : |: : |: : |: :
Nu: ma 7 april
Normaal: ma 28 april
Dan nog snap ik niet waarom vorige en de komende 2 weken doordeweeks de 700 extra op Duivendrecht stopt, ik zie geen conflict dat dat nodig maakt, op Asdz en Wp heeft alles z'n normale tijden.
Het grote voordeel is voor reizigers naar Zwolle en noordelijker, die er vanwege de werkzaamheden bij Muiderpoort een snellere reismogelijkheid tussen Amsterdam Centraal (via het metronet) op Duivendrecht bij krijgen, anders moeten ze via Asdz reizen of op Lelystad of Almere een kwartier wachten.
Maar voor reizigers naar Hvs, Amf en oostelijker (wat er veel meer zijn, vermoed ik), maak je de reis juist veel langer, zij moeten per spr naar Hvs en/of omreizen via Rai.
-
-
Maar vandaag lijkt de 5800 helemaal niet op Dvd te stoppen. Waarom dan nog die shuffle?
-
Dat ie er niet stopt wil niet zeggen dat die trein niemand in de weg zit. Er moet simpelweg een trein tussen gepropt worden.
-
-
F.k.a. Bollenstad
-
Ik had 2 vragen:
-Waarom stopt de 1800 3 weken lang niet op Dvd maar wel op Rai? Dit ten gunste van de 700 die wel op Dvd stop, waarom is dat?
-Waarom stopt de 5800 afgelopen weekend niet op Dmnz (en wel op Dvd, en dan als vervolgvraag, waarom boog de 5800 afgelopen weekend naar Asdz (zonder stop in Dmnz en Rai) en de rest van deze werkzaamheden door naar Asdm, terwijl er afgelopen weekend wel treinen Asdm-Wp reden?
Op de eerste vraag heb ik nog geen antwoord kunnen vinden anders dan dat het afgelopen weekend nodig was om de 5800 in te passen (fair enough) en ze het de hele 3 weken maar zo gelaten hebben.
Bonusvraag: Waarom zijn de wijzigingen in de 1800 niet te zien bij werkzaamheden?
-Waarom stopt de 1800 3 weken lang niet op Dvd maar wel op Rai? Dit ten gunste van de 700 die wel op Dvd stop, waarom is dat?
-Waarom stopt de 5800 afgelopen weekend niet op Dmnz (en wel op Dvd, en dan als vervolgvraag, waarom boog de 5800 afgelopen weekend naar Asdz (zonder stop in Dmnz en Rai) en de rest van deze werkzaamheden door naar Asdm, terwijl er afgelopen weekend wel treinen Asdm-Wp reden?
Op de eerste vraag heb ik nog geen antwoord kunnen vinden anders dan dat het afgelopen weekend nodig was om de 5800 in te passen (fair enough) en ze het de hele 3 weken maar zo gelaten hebben.
Bonusvraag: Waarom zijn de wijzigingen in de 1800 niet te zien bij werkzaamheden?
-
Er is pas sinds vandaag weer treinverkeer tussen Weesp en Muiderpoort mogelijk, vandaar dat de 5800 t/m gisteren dus naar Amsterdam Zuid reed om te keren. Omreisadvies Lelystad - Amsterdam Centraal is via Duivendrecht dus ik neem aan dat dit de reden voor de extra stop is.
-
Aah, ok, ik dacht dat het vorige week di t/m vr ook kon. Maar dan nog worden reizigers vanuit het oosten van Amsterdam (incl Asd, Dvd) naar Hvs en Amf en oostelijker hierdoor gedupeerd. 40mn extra reistijd en niet fietsen elke dag zodat ik nog meer tijd kwijt ben aan mijn dagelijkse beweging is nogal irritant.
----
Mijn ICNG “besloot spontaan een remmentest te doen" aldus de Mcn. De HC werd héél chacho van 4x door een gestoorde deur heen lopen.
----
Mijn ICNG “besloot spontaan een remmentest te doen" aldus de Mcn. De HC werd héél chacho van 4x door een gestoorde deur heen lopen.
-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Er stapt net een reiziger in mijn trein met een vollédig ingeklapte vouwfiets, en hij zet deze netjes in het bagagerek (die boven het draaistel, naast de invalidenparkeerplaats) en gaat daarna stilletjes in de 2e klas zitten! Wow!