Vias RE19 Arnhem Emmerich

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Rikkel

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich

Bericht door Rikkel »

Vandaag ook weer bussen i.p.v. treinen tussen Emmerich en Arnhem. Is het niet handiger om met 2 machinisten te pendelen tussen Emmerich en Arnhem? Scheelt een boel met de bus. Naja er vanuit gaande dat ze 2 bevoegde machinisten hebben nu.
en-es

Bericht door en-es »

Ik denk dat één machinist al een uitdaging is. Maar dit is inderdaad een aanfluiting.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Volgens de omroep van NS levert dat exact 45 minuten vertraging op, dat lijkt me toch alleen te kloppen als je op Emmerich zelf moet wezen. Elk ander RE19 station kost door de overstap op de trein minstens een uur extra.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd

Bericht door dennistd »

Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom je de bussen helemaal naar Arnhem laat rijden. Sluit in Zevenaar aan op de trein van/naar Winterswijk en je kunt het zelfs met één bus af:

30900
Ah v .05
Zv a .20

SEV
Zv v .30
Em a .55

RE 19
Em v .09

RE 19
Em a .45

SEV
Em v .00
Zv a .25

30900
Zv v .40
Ah a .55

En doordeweeks kun je op de 30700 aansluiten, dan wel met twee bussen:

30700
Ah v .20
Zv a .34

SEV
Zv v .39
Em a .04

RE 19
Em v .09

RE 19
Em a .45

SEV
Em v .55
Zv a .20

30900
Zv v .25
Ah a .40
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Probleem is wel dat Duitse treintickets niet geldig zijn in de treinen van Arriva en Breng en waarschijnlijk zouden Arriva en Breng er ook voor gecompenseerd moeten worden, aangezien zij dan de extra reizigers moeten vervoeren die anders met de Duitse treinen worden vervoerd en tussen Arnhem en Zevenaar zijn de treinen van Arriva en Breng zonder de Duitse reizigers erbij toch al behoorlijk druk.
-
Rikkel

Bericht door Rikkel »

Is het bij de RB61 per concessie geregeld dat Keolis een deel rijdt? Zo iets zou ook wel wat zijn voor de RE19 _O_
waldo79

Bericht door waldo79 »

De provincie Gelderland is partner in de RE19.
marvinkok

Bericht door marvinkok »

Rikkel schreef: za 05 apr 2025, 17:29 Is het bij de RB61 per concessie geregeld dat Keolis een deel rijdt? Zo iets zou ook wel wat zijn voor de RE19 _O_
Nee, dat is ook puur ontstaan omdat het zusjes waren binnen Keolis group, en Keolis makkelijker personeel voor Duitsland kon regelen dan andersom. Ook een delen van de bijsturing (als in alles wat met ProRail van doen heeft) wordt daarom door Keolis gedaan.
John Hill

Bericht door John Hill »

Daniel schreef: za 05 apr 2025, 13:41 Volgens de omroep van NS levert dat exact 45 minuten vertraging op, dat lijkt me toch alleen te kloppen als je op Emmerich zelf moet wezen. Elk ander RE19 station kost door de overstap op de trein minstens een uur extra.
Ik vind het omroepbericht überhaupt erg slecht. Iets in de trand van: De RE19 naar Düsseldorf rijdt niet. De vertraging kan oplopen tot 45 minuten. Er rijden ook stopbussen.

Er rijden ALLEEN stopbussen. En een omroep in het Duits en Engels zouden ook wel fijn zijn. En als je echt mensen wil helpen, zeg dan even dat de stopbussen vanaf halte L op het busstation gaan.

Ik heb net maar weer 5 zoekende reizigers de weg naar de bus gewezen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De omroep is zelfs dat er minder treinen tussen Arnhem en Emmerich rijden, NS-taal vertaalt naar normaal Nederlands kom je dan op geen treinen uit ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Djeez

Bericht door Djeez »

Vanuit Arnhem kost de arriva stroptrein naar Zevenaar meer tijd dan met de RE19 normaal gesproken zonder stops. Ov chipkaart is wel gewoon geldig bij de arriva paaltjes. De aansluiting Zevenaar-Elten-Emmerich is ook niet echt betrouwbaar ivm file en stiptheid. Vaak vertrekt de bus vanuit Duitsland ook niet altijd op tijd dus dan heb je weer geen aansluiting op Zevenaar-Arnhem en sta je daar weer 30 minuten en de arriva treinen zijn inderdaad niet berekend op internationale reizigers met soms veel bagage. Maar goed het is al weken een puinhoop met werkzaamheden, tekorten personeel en defecte treinen. Volgens mij is er vanaf dit weekend weer 2 weken geen treinen dus sowieso bussen en vanaf de zomervakantie 2 maanden geen treinen dus tot half 2026 is het sowieso nog even aankijken.. Als alle vervangende bussen gewoon rijden is een busverbinding haast nog betrouwbaarder dan de normale treindienstregeling.. dat zegt genoeg helaas.

Ik ben benieuwd wanneer ze aankondigen dat de werkzaamheden nóg langer gaan duren dan gepland. In Duitsland is vertraging bij werkzaamheden onderhand standaard dus zou een wonder zijn als het in 2026 ook daadwerkelijk klaar is. Zullen ze wel een volgend stuk spoor aanpakken of in Nederland..
gpvos

Bericht door gpvos »

Desnoods laat je extra treinen Zevenaar-Arnhem v.v. rijden? Okee, dan heb je wel weer machinisten nodig, maar die hoeven geen internationale vaardigheden te hebben.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Nitein-Repart

Hoe wil je keren in Zevenaar dan?
-
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Langs spoor 3? Met de huidige tijdens past dat in principe al, eventueel met een minuutje vertraging voor de 30700.
gpvos

Bericht door gpvos »

Aan het perron misschien? Inderdaad onhandig dat daar geen opstelspoortje is. Of misschien doorrijden tot vlak voorbij Didam? Ik heb niet uitgezocht hoe dat ingepast moet worden, daarvoor zijn er genoeg vrijwilligers op dit forum. :D
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Rikkel

Bericht door Rikkel »

Als je ri. Didam rijdt met de VIAS trein staat die snel stil.
Nitein-Repart

Zelfs als er wel een waslijn hing tot aan Didam kun je vrijwel niet keren in Didam door het gebrek aan wissels in zowel Didam als Zevenaar. De extra trein die vorig jaar reed tussen Didam en Arnhem moest Zevenaar overslaan omdat het anders gewoon niet past.
-
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Als we fantaseren over een waslijn naar Didam, kunnen we dat net zo goed doen over een paar wissels daar :p
en-es

Bericht door en-es »

Als die verzakers van VIAS nou gewoon doen waarvoor ze aangenomen zijn dan zijn dit soort dingen helemaal niet nodig. Het verbaast me dat ze ongestraft door kunnen modderen.
Djeez

Bericht door Djeez »

Er is geen alternatief he. Door alle werkzaamheden is de lijn niet heel aantrekkelijk om te rijden en door grensoverschrijdend kan je altijd wel de ander aanwijzen bij problemen. NS heeft het met Albellio geprobeerd maar dat was ook geen succes. Als de lijn 'gewoon' zoals een normale sprinter/stoptrein zou rijden dus betrouwbaar op elk uur van de dag, dan is het gewoon een aantrekkelijke lijn, reizigers zijn er genoeg en je kan er aardig Duitsland mee in. Alleen jasg je deze nu al jaren weg door technisch falen, personeelstekort en de vele werkzaamheden. Zeker als je net voor/op Emmerich strand sta je soms uren te kijken, afhankelijk van het tijdstip en je verdere reis denk je vervolgens wel 3x na om 'even' over de grens te gaan. Hopelijk maken we ooit nog een dag mee dat de lijn gewoon probleemloos functioneert.
en-es

Bericht door en-es »

Klopt, om die reden doe ik geen dagje NRW meer.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Werkzaamheden kun je inderdaad weinig aan doen, aan technisch falen en personeelstekort wel.
Blijkbaar rijden er wel veel treinen tot de grens, maar mogen ze niet verder omdat het personeel daarvoor niet bevoegd is. Dan is de oplossing simpel: leidt meer mensen op die de grens over mogen. Ja, dat kost geld, maar telkens treinen annuleren en zodoende jezelf een imago geven dat je een onbetrouwbaar slecht product levert, gaat je nog meer geld kosten. Hetzelfde geldt voor treinen die niet geschikt zijn om de grens over te mogen: waar zijn de treinen gebleven die dat wel kunnen?

Dat je tijdelijk in de problemen komt, kan gebeuren, maar dit duurt nu al jaren en in plaats van beter, lijkt het alleen maar slechter te gaan. Dat kun je echt niet meer afwimpelen op de werkzaamheden op die lijn en een algemeen personeelstekort.
En blandning av sött och salt.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Ik vraag me af in hoeverre bij de start van de concessie in 2017 ermee rekening gehouden is dat Wesel - Bocholt ook onderdeel uitmaakt van de RE19. Als het materieelpark niet op die uitbreiding van het netwerk is bedacht, kom je treinstellen tekort.
gpvos

Bericht door gpvos »

ProRail heeft het ze ook wel moeilijk gemaakt door een stukje waslijn met 25 kV te voeden. Ik weet niet in hoeverre de extra complexiteit mede zorgt voor de treinuitval, maar het zal het niet makkelijker hebben gemaakt.

Voor treinen met een kering in Didam had ik uiteraard diesels in gedachten. Maar dat was inderdaad niet een heel serieus idee, keren in Zevenaar is uiteraard verkieslijker.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Die 25 kV staat al vanaf het begin van de concessie op de bovenleiding tussen Zv en Elten. Het wisselen van spanning gaat niet bepaald geruisloos.
Plaats reactie