Concessie Regio Utrecht
- Lijn 45
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Is het bekend of ze in Utrecht op diensten van Pouw gaan rijden?
- reisthijs
- Contacteer:
Het heeft even geduurd maar er wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe halte Doctor M.A. Tellegenlaan.Cas schreef: ↑wo 19 apr 2023, 12:22 Dat gebied wordt sowieso ontsloten door een nieuwe halte op de busbaan rond het kruispunt Van Zijstweg/Overste den Oudenlaan. Ik geloof dat ik dat in het U-OV-vervoersplan heb gelezen, maar een halte op de busbaan ergens tussen CS en de Koningin Wilhelminalaan om de noordzijde van de Merwedekanaalzone te ontsluiten is al langer het plan van de gemeente.
De locaties van de haltes zijn al aangegeven op Google Maps en lijn 102 zou er zelfs al stoppen (dat kan bij de halte stad-uit echt nog niet). Opmerkelijk wel de halte richting CS ligt niet aan de busbaan maar langs de rijstrook voor het overige verkeer.
https://maps.app.goo.gl/d5CyfvwE6BrCCPXq6
-
De halte richting CS ligt op een hele ongemakkelijke plek, ik voorzie al dat je dan als bus op de rijbaan halteert met achter je een hele rij auto's die samen met jou het groen licht kregen om de busbaan over te steken, vanuit beide richtingen. Dus dan zal iedereen achter je de busbaan blokkeren, of het kruispunt daarvoor.
-
Klopt, nogal bijzonder. Natuurlijk moeten automobilisten wachten tot de kruising vrij is, maar gaat dat gebeuren? Dacht het niet. De hele reden dat die halte niet aan de busbaan mocht (waar er al ruimte voor gereserveerd is, daar staan nu bloemetjes), was omdat het de doorstroming van doorgaande lijnen zou belemmeren. Maar dat gebeurt op deze manier natuurlijk net zo goed. En daar hebben ze de halte dus jarenlang voor uitgesteld...
Het zou mee kunnen vallen in de praktijk. De hoeveelheid autos op die afrit is redelijk beperkt, en er is nog wel wat ruimte achter een bus als ie vooraan de halte hanteert. Maar toch, is dit het nou echt waard om die halte niet gewoon op de busbaan te plaatsen?
Het zou mee kunnen vallen in de praktijk. De hoeveelheid autos op die afrit is redelijk beperkt, en er is nog wel wat ruimte achter een bus als ie vooraan de halte hanteert. Maar toch, is dit het nou echt waard om die halte niet gewoon op de busbaan te plaatsen?
-
Zou de bus niet vanaf de busbaan de autostrook opgaan richting CS? Dan heb je het probleem van opstapelende auto's pas na een tijdje, als de bus langer stilstaat. Neemt niet weg dat het inderdaad een rare beslissing is..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Zie hier wat informatie over de ligging en wat er gaat stoppen.
Toelichting die de provincie verder gegeven heeft is:
Toelichting die de provincie verder gegeven heeft is:
Provincie Utrecht schreef:De halte stad-uit wordt in de uitvoeger richting de Europalaan gelegd. Deze wordt zo aangelegd dat een doorgaande bus de bus kan passeren om naar de Europalaan te gaan (vb. lijn 77 die daar momenteel niet zal stoppen). De andere kant op rijdt het autoverkeer ter hoogte van de bushalte over de busbaan, zodat er een haltekom gerealiseerd kan worden waar twee bussen kunnen stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Aha, dus de busbaan richting CS wordt eigenlijk ont-bus-t, om daarna weer af te splitsen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Exact. En zo heb je zowel doorstroming als een mogelijkheid voor doorgaande lijnen om in te halen. De bussen hebben daar niet meer last van dan nu, want het verkeer dat ter hoogte van die bushalte langsrijdt kan daar toch al niet tegelijk met een bus rijden omdat het verkeer immers de busbaan kruist middels een met verkeerslichten geregelde kruising.
Schapekop in de Keistad
-
Je krijgt wel dat de gestopte bus moet invoegen tussen autoverkeer, maar dat zal niet zo significant zijn.
-
reisthijs schreef: ↑di 08 apr 2025, 16:50Vandaag een van de lijnen die daar passeren gereden. Halte staat nog niet in EBS en is ook nog niet toegankelijk of van haltepalen voorzien. Wordt nog volop aan gewerktCas schreef: ↑wo 19 apr 2023, 12:22 Het heeft even geduurd maar er wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe halte Doctor M.A. Tellegenlaan.
De locaties van de haltes zijn al aangegeven op Google Maps en lijn 102 zou er zelfs al stoppen (dat kan bij de halte stad-uit echt nog niet). Opmerkelijk wel de halte richting CS ligt niet aan de busbaan maar langs de rijstrook voor het overige verkeer.
https://maps.app.goo.gl/d5CyfvwE6BrCCPXq6
Chauffeur Syntus Utrecht.
- ThatPCDude
- Donateur
Er staan een stuk of 6 Berlijnse Citea's in de hal in Katwijk die omgestickerd worden naar U-Bus. Ik weet nog niet waar ze ingezet gaan worden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Contacteer:
Ik heb gelezen dat deze voor POUW zijn en ingezet gaan worden in Utrecht, volgensmij zal er ook een deel lesbus worden.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
- Lijn 45
- Contacteer:
Het zijn zo te zien (misschien op een na) geen wagens met de comfortabele stoelen uit de Amba's. Die rijden nu namelijk nog.
-
Gaat om nieuwe import bussen uit Duitsland, geen bestaande die in NL al zijn.