Met lijn 111 ging het hierna door en wel naar Nunspeet alwaar het momenteel een grote bouwput is rond het station. Nadat we twee keer het spoor moesten oversteken om de bushalte bij het station te bereiken, ging ik te voet verder het dorp in om lijn 305 die in aantocht was te kunnen onderscheppen, wat uiteindelijk lukte tussen de bomen door op de Spoorlaan:

In Nunspeet bleef ik niet zo heel lang; nadat de bus naar het station was gereden stapte ik in bij de halte Centrum om naar Elburg te reizen. Nadat ik daar nog even moest wachten kon de bus naar Nunspeet, ditmaal wel gereden met een correcte bus, op de foto worden gezet op de Nunspeterweg:

Opvallend vind ik altijd wel de Gregorystraat in Elburg, die in noordelijke richting een eenrichtingsweg is voor het reguliere verkeer, maar waar de bus wel in twee richtingen overheen mag rijden. Gelukkig regelen verkeerslichten het om en om rijden en zodoende kon ik de volgende lijn 305 langs het water mooi op de foto zetten:

Hierna ging de reis weer verder en wel naar Wezep. Nadat ik daar was uitgestapt bij de nog vrij nieuwe halte A28/IJsselvliedt, voorheen lagen daar nog de op- en afritten naar de A28, besloot ik de busroute lopend te volgen. Hoewel de bussen naar Zwolle en Nunspeet elkaar ergens in het dorp horen te passeren, had ik geluk: de bus waarmee ik arriveerde was te vroeg terwijl de bus naar Nunspeet juist wat vertraging had, waardoor ik ‘m zodoende nog op de foto kon krijgen op de Zuiderzeestraatweg:

Uiteraard besloot ik hierna de busroute lopend te volgen en dat deed ik langs de Zuiderzeestraatweg. Iets verderop in Wezep kon dan een halfuurtje later dan ook mooi de volgende bus naar Nunspeet op de foto:

Aangezien ik toch tijd genoeg had en ik nog een bus op de foto wilde zetten voordat mijn bus eraan zou komen, besloot ik nog verder door te lopen naar Hattemerbroek. De straatnaam bleef hetzelfde, maar de locatie gelukkig niet. Met het tegenverkeer had ik overigens ook nog maar net mazzel:

Niet veel later stapte ik in de bus die mij naar Zwolle bracht. Ook hier besloot ik de busroutes lopend te volgen en dat deed ik onder andere langs de Willemskade alwaar een van de Zwolse stadswagens links afslaat naar de Schuttebusbrug:

Nog verder lopend ging het uiteindelijk naar het centrum en specifiek naar de route van de lijnen 4 en 13. De zon stond nog net goed voor een foto van lijn 13 en met wat goochelen tussen het drukke verkeer kon ik dan alsnog een foto maken van een stadsbus op de Diezenpoortenbrug:

Een kwartier na lijn 13 volgt lijn 4 die ik een stuk verderop langs de Wilhelminasingel, eveneens tussen vrij druk verkeer, mooi op de foto kon krijgen:

Ook op de nabijgelegen Burgemeester van Roijensingel had ik geluk en daar kon een kwartier later dan weer lijn 13 op de foto:

Hierna liep ik naar de vernieuwde bushalte Groot Wezenland op de gelijknamige straat. Uiteindelijk stapte ik in lijn 301 die vertraging had en waarbij dit helaas niet werd ingelopen. Ik wilde ergens rond de overweg nabij bedrijventerrein Hessenpoort de tegenbus op de foto zetten, maar gezien onze vertraging kon dat nog wel eens krapjes worden. Uiteindelijk stapte ik uit bij de halte Bentheimerpad en daar had ik dusdanig veel geluk dat ik met flink doorlopen precies op tijd was om de bus naar Zwolle op de foto te krijgen:

Hierna liep ik door naar de fotolocatie die ik eigenlijk in gedachten had. Het verkeer was gelukkig rustig en zodoende kon een halfuurtje later aan de andere zijde van het spoor, op het Westeinde, lijn 301 naar Zwolle mooi op de foto:

Tsja, en als je dan toch bij het spoor bent en de zon inmiddels wat is gedraaid, dan kan ook gelijk de sprinter naar Zwolle nog meegepakt worden:

Hierna liep ik terug naar de bushalte Westeinde die dan weer langs de Nieuwleusenerdijk ligt. Met de bus ging het naar Nieuwleusen alwaar na zo’n tien minuutjes wachten op de Burgemeester Backxlaan weer een ComfortRRReis naar Zwolle op de foto kon:

Na het plunderen van de lokale Plus ging het per bus verder naar Dedemsvaart. Bij het busstation bleef ik wachten om de tegenbus op de foto te zetten en dat lukte dan ook mooi, terwijl de bus die mij hierheen bracht na een rondje door het dorp leeg bij het busstation en de garage is gearriveerd:

Lopend ging ik uiteraard verder richting het dorp en wel naar de Nieuwe Wijk. Hier kon dan weer lijn 129 op de foto die inmiddels bijna zijn eindhalte heeft bereikt:

Met deze bus ging het hierna naar Lutten. Nadat de foto die ik wilde maken niet helemaal perfect was helaas, besloot ik verder te reizen en wel met lijn 30 naar Hardenberg. Nadat deze na aankomst nog een goede twintig minuten bij het station bleef staan ging ik intussen nog even op zoek naar een goede fotolocatie. Die vond ik uiteindelijk op de Witte de Withstraat alwaar de bus die mij hiernaartoe bracht nog op de foto kon als laatste rit van de dag naar Hoogeveen:

Hierna liep ik terug naar het station om daartegenover wat te eten. Daarna reisde ik met de trein terug naar Almere Buiten om naar huis te lopen en er thuis achter te komen dat ik 26 kilometer heb gelopen!