Weerberichtengekwek
-
Re: Weerberichtengekwek
Lekker weer op komst hier.
Alfred is onderweg naar ons en we verwachten zijn aankomst ergens op donderdag.
Hij brengt ons diverse geschenken: harde wind en honderden millimeters regen.
De eerste tropical cyclone die het op Brisbane gemunt heeft sinds 50 jaar.
Alfred is onderweg naar ons en we verwachten zijn aankomst ergens op donderdag.
Hij brengt ons diverse geschenken: harde wind en honderden millimeters regen.
De eerste tropical cyclone die het op Brisbane gemunt heeft sinds 50 jaar.
-
Update: Alfred komt inderdaad recht op ons af.
Supermarkten zijn leeggehamsterd en er is tekort aan zandzakken: we zijn er klaar voor!
Openbaar vervoer vaart niet meer maar rijdt nog wel vandaag.
Vanaf morgen ligt alle openbaar vervoer in en rond Brisbane plat, voor onbepaalde tijd.
Goeie timing: ik heb (had) 2 diensten van 9 uur en 55 minuten voor donderdag en vrijdag.
Die hoef ik niet te rijden maar ik krijg ze wel betaald (was althans het geval tijdens de 2022 overstromingen hier, neem aan dat het nu ook het geval gaat zijn), dus ik klaag niet.
Vliegveld gaat waarschijnlijk in de loop van de dag dicht dus ik ben blij dat ik mijn dagtrip naar Sydney die voor vandaag gepland stond heb uitgesteld.
We'll keep you posted.
Supermarkten zijn leeggehamsterd en er is tekort aan zandzakken: we zijn er klaar voor!
Openbaar vervoer vaart niet meer maar rijdt nog wel vandaag.
Vanaf morgen ligt alle openbaar vervoer in en rond Brisbane plat, voor onbepaalde tijd.
Goeie timing: ik heb (had) 2 diensten van 9 uur en 55 minuten voor donderdag en vrijdag.
Die hoef ik niet te rijden maar ik krijg ze wel betaald (was althans het geval tijdens de 2022 overstromingen hier, neem aan dat het nu ook het geval gaat zijn), dus ik klaag niet.
Vliegveld gaat waarschijnlijk in de loop van de dag dicht dus ik ben blij dat ik mijn dagtrip naar Sydney die voor vandaag gepland stond heb uitgesteld.
We'll keep you posted.
-
Zojuist bevestiging ontvangen dat ik mijn 19 uur en 50 minuten niet-werken inderdaad betaald krijg.maar ik krijg ze wel betaald

- trolly
Nou, dan kan het feest beginnen. Veel plezier 

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Ome Joop is het er helemaal mee eens

-
Genoeg plaatsen waar zandzakken niet hielpen 
Op een gegeven moment zaten 400000 (400K inderdaad) huishoudens zonder stroom en op dit moment nog steeds meer dan 200K.
Alfred is lang en breed vertrokken en uit elkaar gevallen maar regen die hij achter zich aan sleept veroorzaakte en veroorzaakt nog steeds veel overstromingen.
Supermarkten zijn leeg gehamsterd en kunnen niet bevoorraad worden.
Het is best wel een puinhoop.

Op een gegeven moment zaten 400000 (400K inderdaad) huishoudens zonder stroom en op dit moment nog steeds meer dan 200K.
Alfred is lang en breed vertrokken en uit elkaar gevallen maar regen die hij achter zich aan sleept veroorzaakte en veroorzaakt nog steeds veel overstromingen.
Supermarkten zijn leeg gehamsterd en kunnen niet bevoorraad worden.
Het is best wel een puinhoop.
- trolly
Maar je leeft nog. Hier valt het ook niet mee, want onderaan deze pagina kondigt de Hema enthousiast aan dat het een lekker warme winter wordt. Laat ik nou eigenlijk op iets van lente gehoopt hebben...

- ICE11
Sinds 18 minuten staat de zon weer boven het noordelijke halfrond, dus het is lente! 

- ODRAIL
En gelijk al op deze dag heerlijk op het balkon genoten van de zon.
-
De ijscoman rijdt z''n eerste rondje van het jaar 

- Suus
- Contacteer:
Het was vandaag 25 graden in Twente en dat is gewoon warm 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Hier in Gouda Goverwelle was het met 23 graden ook best warm voor de tijd van het jaar
.

-
Voorlopig is het wat koeler. De gebeden zijn verhoord.
- ODRAIL
En de windrichting is gelukkig ook anders geworden.
- Hainje
Nu is het wachten op regen met Saharazand.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Enorme regenbuien in Aken nu.
- trolly
Het KNMI verwacht vanavond brede opklaringen. Zelf zou ik met een paar smalle ook best tevreden zijn, maar dat zit er kennelijk niet zo in.
-
- Donateur
Uitstekend tussenjasweer in ieder geval.
En laat de term 'tussenjas' nou net op de kop af 12 jaar geleden op dit forum zijn gelanceerd (een link, want ik kan/mag het bericht in kwestie niet quoten).
En laat de term 'tussenjas' nou net op de kop af 12 jaar geleden op dit forum zijn gelanceerd (een link, want ik kan/mag het bericht in kwestie niet quoten).
-
Welles:
(Komt door het slotje daar, maar met wat creativiteit kan het toch)
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op ma 14 apr 2025, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Oud-beheerder OVNL
-
- Donateur

Ja-haa, maar daar had ik met dit tussenjasweer nou net effe geen zin in, handige harry.Dionysusnu schreef: ↑ma 14 apr 2025, 13:54 (Komt door het slotje daar, maar met wat creativiteit kan het toch)
-
Tevens prima jassen-vergeet-weer, dus let extra op bij het verlaten van bus, trein, kantoor, of dergelijke.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Het is weer waarbij je de jas overdag niet nodig hebt maar 's avonds wel. Dus de hele dag door is je rugzak gevuld met jas.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Wazeggie?TffpaA schreef: ↑ma 14 apr 2025, 14:02Ja-haa, maar daar had ik met dit tussenjasweer nou net effe geen zin in, handige harry.Dionysusnu schreef: ↑ma 14 apr 2025, 13:54 (Komt door het slotje daar, maar met wat creativiteit kan het toch)
Oh nee, verkeerde boef
Dan wil je even opzoeken welke boef het nou was, kom je in een rabbit hole van niet naar elkaar linkende wikipediapagina's waar al vaker een edit-war over is geweest : X
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ook in Dordrecht is het prachtig weer, al hing de stad aan het einde van de middag in een waas van rook die vrijkwam bij een grote brand in een zeecontainer op het lokale industriegebied. Die rookpluim kon ik overigens in Waalwijk al zien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022