Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
ITF
Berichten: 1143
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam / Bilthoven

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door ITF »

Het inkorten van de route van lijn 341 door Wijk bij Duurstede vind ik toch wel een slechte zaak eigenlijk, reizigers vanuit het oosten van Wijk naar Utrecht zullen eerst een flink stuk moeten lopen of overstappen in Cothen. Een overstap die ook niet op dezelfde halte is, maar waar eerst een drukke rotonde overgestoken moet worden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40631
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef: ma 14 apr 2025, 22:01
BasGeluk schreef: ma 14 apr 2025, 17:42 Dan staan er dus meer fouten in. Zie nu ook dat op de pagina's 87, 99 en 111 buurtbus 505 niet wordt genoemd bij de halte-indeling.
De 505 heeft een eigen haltetje tegen het parkeerterrein aan. Waarschijnlijk wordt ie daarom niet genoemd, want technisch gezien halteert hij ook niet op de noordelijke bushalte.
Mwoh, is gewoon perron D. Waarbij ik me afvraag of dat perron überhaupt blijft bestaan want er komt natuurlijk redelijk wat ruimte vrij op de overige perrons. Er zijn immers drie perrons terwijl alleen 80 en 83 qua aansluitingen gelijktijdig op Veenendaal-De Klomp noordzijde zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5830
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Lijn 45 »

Niwa ter Els schreef: ma 14 apr 2025, 21:18 Ik mag hopen dat scholierenlijn 10 met 12-meter ook een foutje is...
Misschien gaan de geledes daar alleen in de spits rijden en 12m in het dal?
sirvinniei
Berichten: 3773
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door sirvinniei »

ITF schreef: ma 14 apr 2025, 22:09 Het inkorten van de route van lijn 341 door Wijk bij Duurstede vind ik toch wel een slechte zaak eigenlijk, reizigers vanuit het oosten van Wijk naar Utrecht zullen eerst een flink stuk moeten lopen of overstappen in Cothen. Een overstap die ook niet op dezelfde halte is, maar waar eerst een drukke rotonde overgestoken moet worden.
Ja, ik snap eigenlijk ook niet dat er niet gewoon een extra overstaphalte aan de noordzijde van Wijk bij Duurstede wordt geplaatst. Desnoods schrap je dan halte Kempenaar voor 341 om de rijtijd toch op peil te houden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Het is me ook niet helemaal duidelijk of lijn 341 bij de halte Amstel gaat stoppen. Het plaatje zegt van niet, maar de beschrijving suggereert van wel.
Meltrain schreef: wo 25 sep 2024, 22:25
Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 21:15 2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
Als er één Amersfoortse stadslijn is die het waard is om Ulink te worden, dan is het wel lijn 3. Lijn 2 vind ik ook logisch en lijn 4 snap ik nog wel, maar van lijn 5 begrijp ik het dus echt niet.
Keolis heeft dus zelf ook ontdekt dat lijn 3 veel beter binnen U-link past dan lijn 4 of 5. *bus*
Wel geinig dat er straks 2x een U-link lijn 3 is. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40631
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

De parallelle U-link 15 en U-liner 315 in Amersfoort zijn ook wel bijzonder gezien die samen de gewenste spitsfrequentie vormen. Al maakt dat uiteindelijk ook niet meer uit met hetzelfde materieel maar alleen iets ander interieur.
Dat die verbinding het heel goed doet voor een nieuwe lijn merkte ik ook al op, dus mooi dat hij gelijk vaker gaat rijden. Je ziet ook dat hij bij de Amerena al reizigers uit de omliggende wijken trekt nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3773
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door sirvinniei »

Tsja, ze breken daar het uliner concept wel meteen weer mee af. Het idee was om alleen op grote haltes te stoppen en daardoor een goed alternatief voor de auto te zijn.
Laat maar weer eens zien dat dingen achter de tekentafel niet altijd praktisch zijn.
Ik heb geen onderschrift
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door omaylie »

Hoe gaan ze het dan doen met U-liner/snelBuzz 395? Want die wordt door én Keolis én Qbuzz gereden en laatstgenoemde zie ik echt geen U-liner bussen bestellen. Gaat het dan een mix worden tussen U-liner en snelBuzz?
Youri
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Youri »

Het deel van Qbuzz zal denk ik gewoon onder Streekbuzz blijven. Anders krijg je weer het "groene bussen op snelbuzzlijnen" fenomeen. Of er moeten bussen omgestickerd worden, ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat het plan is
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door omaylie »

Nou ja, met 56 Yutongs in snelBuzz huisstijl heb je waarschijnlijk genoeg bussen voor het Qbuzz deel van lijn 395. Want anders krijgen we een HOV-lijn die maar voor de helft daadwerkelijk HOV-is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Meltrain »

Zijn die Yutong's niet allemaal nodig voor de andere snelBuzz-lijnen (361, 365, 382, 383, 385 en 386)?
Daniel schreef: di 15 apr 2025, 08:27 De parallelle U-link 15 en U-liner 315 in Amersfoort zijn ook wel bijzonder gezien die samen de gewenste spitsfrequentie vormen. Al maakt dat uiteindelijk ook niet meer uit met hetzelfde materieel maar alleen iets ander interieur.
Niet helemaal, want ik zie dat lijn 15 met 12m gaat rijden en lijn 315 met 15m.

Ik ben wel benieuwd waar Keolis de lijnen 87 en 350 wil laten keren bij Veenendaal-De Klomp. De "rotonde" aan het einde van Arkeneel wellicht?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Milco »

Of bij de rotonde ten westen van Van der Valk eventueel. Of de bussen van lijn 87 rijden MAT naar de noordzijde, anders wordt het zo'n eenling gezien het materieel en de enige U-buslijn aan de zuidzijde van station De Klomp.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door ThatPCDude »

Meltrain schreef: di 15 apr 2025, 11:34 Zijn die Yutong's niet allemaal nodig voor de andere snelBuzz-lijnen (361, 365, 382, 383, 385 en 386)?
383 blijft net zoals bij Arriva altijd met 12-meter(streek-)bussen gereden worden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Milco »

Tijd om die lijn dan maar om te nummeren naar 176 ofzo?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40631
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: di 15 apr 2025, 11:34
Niet helemaal, want ik zie dat lijn 15 met 12m gaat rijden en lijn 315 met 15m.
Ik bedoelde meer dat het allemaal Yutongs zijn, de lengte maakt qua toegankelijkheid natuurlijk niks uit en de kleur al helemaal niet.
Ik ben wel benieuwd waar Keolis de lijnen 87 en 350 wil laten keren bij Veenendaal-De Klomp. De "rotonde" aan het einde van Arkeneel wellicht?
Er is hier volgens mij ooit een link naar de uitwerking van de gemeente Ede gedeeld door mij (of in het topic van de huidige concessie). Er wordt inderdaad gekeerd op een rotonde verderop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door ThatPCDude »

Milco schreef: di 15 apr 2025, 12:11 Tijd om die lijn dan maar om te nummeren naar 176 ofzo?
Wat mij betreft liever gisteren dan vandaag. Er is weinig HOV aan.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Niwa ter Els
Berichten: 102
Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Niwa ter Els »

Philip schreef: ma 14 apr 2025, 21:54 In de praktijk zullen de scholierenlijnen naar het Lodenstein al niet gereden hebben op die dagen
Er is bij Pouw altijd veel over gediscussieerd en de conclusie was dat de lijnen gewoon gereden moesten worden zoals ze werden ingehuurd door Keolis. Dus heb meer dan eens voor een lege school gestaan. Een situatie die ook rond de examens en laatste schoolweken best vaak voorkwam. Al was dat natuurlijk in de tijd dat uitval nog een uitzondering was....
Chauffeur Syntus Utrecht.
IIVQ
Berichten: 1897
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door IIVQ »

Daniel schreef: ma 14 apr 2025, 21:45 Overigens, wordt dit nu de eerste concessie met een aangepaste dienstregeling op dank- en biddag? ;)
Noord-Holland Noord heeft al zéker 8 jaar geen bus op lijn 650 op zowel de bid- als dankdag voor Gewas en Arbeid (maar wel op de bid- en dankdagen voor Visserij, zélfs in Lustrumjaren)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40631
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Niwa ter Els schreef: di 15 apr 2025, 21:08 Er is bij Pouw altijd veel over gediscussieerd en de conclusie was dat de lijnen gewoon gereden moesten worden zoals ze werden ingehuurd door Keolis.
Pouw die scholierenlijnen rijdt zoals ingehuurd?? Volgens mij zijn die scholierenlijnen formeel onderdeel van het reguliere OV en dus ook door reguliere reizigers te gebruiken, maar ik zie ze op de 680 regelmatig met "Schoolbus" erop rijden om maar te voorkomen dat er een niet-scholier instapt. Zelfs de 298 keerde destijds nog weleens voortijdig om als er niemand meer in zat en er op De Klomp een aflossing was (wat bij Pouw veelal met buswissel gebeurde)
De aanpassing op dank- en biddag staat er nu trouwens ook alleen in voor 603 en 695, dus niet voor de lijnen naar Lodenstein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 1897
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door IIVQ »

Toen ik nog vervoerkundige was van Utrecht (dus voor 2015) stond op de haltevertrekstaten van alle scholierenlijn een tekst als "Tijden en bediening kunnen in overleg met de school afwijken". Maar de lijnen zijn altijd open geweest voor "normale" reizigers.
Dat gold echter niet voor lijn 663 in OV Regio IJsselmond, dat was een afgekochte lijn. Maar het was dezelfde bus (en doorgaande rit) als lijn 650 van NHN, die wel openbaar toegankelijk was.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5830
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Lijn 45 »

De blauwe 8301 is volgens deze Insta Story ook in Amersfoort aangekomen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10190
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Milco »

Inmiddels meer foto's op Busposities: https://busposities.nl/voertuig/keo_YutongU15_8301

Mooie kleur wel :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40631
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Nouja, zo is de verrassing voor morgen er wel een beetje af hoor :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Vandaag was de presentatie aan het personeel. Ze zien er ontzettend goed uit en zijn mooi afgewerkt!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40631
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door Daniel »

Ja, morgen dus aan een delegatie van het Rocov (waaronder bovengetekende) :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten