Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
WSM

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door WSM »

Inderdaad, je hebt gelijk.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
atlas

Bericht door atlas »

Ik snap dat de invoering van de eCitaro in de dienstregeling in stappen zou gaan, maar het gaat toch wel erg langzaam. Volgens busposities rijden er maar een handjevol bussen tegelijk per keer en zijn er een stuk of 10 bussen die al twee weken niet meer gepeild zijn en sommige zelfs 2 maanden niet.

Staan deze gewoon op de Telexstraat of gebeurt er nu iets anders mee? Ik hoorde dat er even deurproblemen waren maar het lijkt me niet dat dat het proces zoveel hoeft te vertragen. De CNG bussen vallen van ellende uit elkaar… :')
OVfanSa4

Bericht door OVfanSa4 »

Wat ik van de een buschauffeur heb vernomen is dat als een eCitaro aankomt bij de HTM, die nog klaargemaakt moet worden voordat de bus in dienst kan. Er is 1 monteur die alle eCitaro's klaarmaakt. Vandaar dat het zo lang duurt. De 1408 is inmiddeld helemaal klaar om de dienst in te gaan. Er hoeft niks meer aan gedaan te worden
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Tot nu toe heb ik op lijn 50 enkel MAN Lion's City's gezien.
Opvallend genoeg reden ze in Delft op de Westlandseweg over de rijbaan in plaats van over de busbaan. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Dat zal er waarschijnlijk mee te maken dat de negenoog niet reageren op bussen van de HTM.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Meltrain schreef: ma 07 apr 2025, 07:42 Tot nu toe heb ik op lijn 50 enkel MAN Lion's City's gezien.
Opvallend genoeg reden ze in Delft op de Westlandseweg over de rijbaan in plaats van over de busbaan. :s
Had je dan eCitaro's verwacht? Daar rijdt hooguit een handjevol van op de reguliere lijnen en ik weet niet eens of die eventueel zouden kunnen bijladen op de eindhalte van lijn 50 in Delft Tanthof waar ook de VDL's laden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Die Ecitaro's hebben niet eens een pantograaf.
en de laatste keer dat ik op tanthof was hingen er geen stekkers om bussen mee te kunnen bijladen.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

De e-Citaro's van HTM hebben deze wel ;)
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: ma 07 apr 2025, 08:45
Meltrain schreef: ma 07 apr 2025, 07:42 Tot nu toe heb ik op lijn 50 enkel MAN Lion's City's gezien.
Had je dan eCitaro's verwacht? Daar rijdt hooguit een handjevol van op de reguliere lijnen en ik weet niet eens of die eventueel zouden kunnen bijladen op de eindhalte van lijn 50 in Delft Tanthof waar ook de VDL's laden.
Ik had zeker geen eCitaro’s verwacht, maar misschien wel ingehuurde bussen.
Ik wist niet of HTM voldoende bussen heeft om naast de normale lijnen ook lijn 50 te rijden.
dylanwild94 schreef: ma 07 apr 2025, 08:43 Dat zal er waarschijnlijk mee te maken dat de negenoog niet reageren op bussen van de HTM.
Dat zou wel onhandig zijn.
Kan dit aangepast worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Het lijkt erop dat de bussen alvast over de rijbaan rijden voor werkzaamheden aan de trambaan. Maar ja, dan sta je nu waarschijnlijk in de file.
buschauffeurDH

Bericht door buschauffeurDH »

Er is geen mogelijkheid om dan in te voegen op de Papsouwselaan omdat het verkeer ook meerijdt.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Helder, maar wel jammer.
Kan de bus niet de busbaan blijven volgen tot het Delflandplein? Op de heenweg lijkt deze bocht wel mogelijk, maar op de terugweg lijkt het wel erg krap inderdaad (maar dan kan de bus vanaf de Papsouwselaan makkelijker de busbaan op de Westlandseweg bereiken).
Rafa070

Bericht door Rafa070 »

Milco schreef: ma 07 apr 2025, 08:45
Ik verwacht niet dat er een ECitaro komt rijden op 50
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Meltrain schreef: di 08 apr 2025, 09:12 Helder, maar wel jammer.
Kan de bus niet de busbaan blijven volgen tot het Delflandplein? Op de heenweg lijkt deze bocht wel mogelijk, maar op de terugweg lijkt het wel erg krap inderdaad (maar dan kan de bus vanaf de Papsouwselaan makkelijker de busbaan op de Westlandseweg bereiken).
Beide kanten zijn haalbaar met een 12 meter bus. Is in het verleden al eerder gedaan.
OVfanSa4

Bericht door OVfanSa4 »

De 1403 staat nog steeds in berlijn. In deze video: https://youtu.be/h3j_kEJ3LYs?si=mghPKjCgr3M-CiGi wordt de 1403 ook getoond. Dit is wat de spreker zei over deze bus: 'Behind me we have the citaro, number 70.000. And just think about it, it's alot. This one is going to Rotterdam in the Netherlands'. Dit was op 4:27. Ik denk dat het een foutje is, maar misschien dat er andere plannen zijn met deze bus? Zoals dat de bus tijdelijk in Rotterdam gaat rijden als proef. Totdat de RET eCitaro's komen?
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Vandaag weer eens gereisd met lijn 40 naar Delft en naar mijn mening schiet het met de werkzaamheden op de Mekelweg voor tram 19 nou niet echt op.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Er is al een klein stukje trambaan die al helemaal ligt en zelfs dichtgestort is, nabij de faculteit civiele techniek. Maar daarbuiten valt het wel echt aardig tegen ja.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
atlas

Bericht door atlas »

Ik vernam van wat collega's op de Binckhorst dat de HTM vorige week uitvoerig aan het meten was met een MAN-bus op de Melkwegstraat voor een tijdelijke bushalte en dat deze binnen een paar weken eraan komt. Eindelijk de Titaan en Kompaan weer een beetje beter bereikbaar *O*

Ik ben wel benieuwd of de bus hier weer in beide richtingen zal rijden, of dat deze op de 'terugweg' naar CS nog altijd via de Regulusweg+Zonweg zal rijden. Ik denk echter dat de haltes (of wat er nog van over is) op de Maanweg niet meer terugkomen, of misschien pas zodra de Vlietlijn wat meer gekristalliseerd is en de Maanweg heringericht is.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Weet iemand nog wat de frequentie was van tram 53, de tijdelijke lijn tussen Laa en Gv tijdens de werkzaamheden bij Den Haag Centraal? Deze reed van 17 t/m 21 februari.
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Als ik het me goed herinner, hoorde lijn 53 alleen in de spits te rijden. Volgens mij stond-ie niet eens in OVinfo.
Ik heb die tram maar één keer gezien, op HS. Dus van de frequentie weet ik helaas niks.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Nee, het enige wat in OdR 2025-4 staat, is dat de trams vaak het lijnnummer 9S toonden en dat reisinformatie vrijwel absent was.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Aangezien de lijn niet in de reisinformatie stond, vraag ik me af of er gereden werd als "zodra de volgende komt". Dan zou de vraag zijn hoeveel omlopen er waren.
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Op Kijkduin zijn ondertussen 6 laadpalen geplaatst voor de nieuwe elektrische bussen:
Afbeelding
Bij de eindhalte op het Norfolk staan twee laadpalen. Bij eindpunt Zwarte Pad komen er 5 te staan.

Verder zijn van de eerste order alle 12 meter bussen (38x) in dienst (geweest).
Nog 4 te gaan voor ze allemaal in dienst zijn.
Enkel de eerste twee (1401 & 1402) zijn weer terug gegaan naar Evobus/Daimler bus in Nijkerk.

Slechts enkele gelede bussen zijn nog steeds in proefbedrijf op lijn 24.
OVfanSa4

Bericht door OVfanSa4 »

Van de 12m zijn er inderdaad al 38 van de 42 stuks bekend, waarbij de 1439-1442 nog moeten komen en de 1401, 1402 en 1432 er al zijn maar nog in de dienst moeten komen.

Van de 18m zijn zover ik weet al 31 van de 60 bekend:
1501-1507
1509-1515
1516-1517
1520-1524
1527
1529
1531
1533-1536
1538
1549
1555

Van deze zijn echter alleen de 1501, 1503-1505 in dienst (geweest).

Van
Plaats reactie